Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ne lukuisat avoinna olevat työpaikat on? Työkkärin sivuilla vain 25 000 paikkaa auki

Vierailija
29.02.2024 |

Työttömiä ja vajaatyöllisiä on ainakin 300 000. Moni avoinna olevista paikoista on kesätöitä ja tarvittaessa kutsuttavia. On hirveää,miten palkkatyö häviää häviämistään nuorilta työmarkkinoille tulevilta. 

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän sataan kertaan mutta sanon taas: mihin tällä kaikella pyritään?

Miksi tuhotaan tieten tahtoen nuorten tulevaisuus?  Ketä tällä hyödytetään?

Kaikkeahan en tiedä koska en asu Suomessa ja tietoni saan uutisten kautta, mutta todella hirvittää mihin sitä maata ajetaan! Ja miksi!  

Itse ja lapseni, me olemme onnekkaita kun siellä emme asu, ja joskus tunnen tyhmää syyllisyyttä siitä että olen päässyt pois  ajoissa.  Suomi oli kuitenkin maa jossa synnyin ja kasvoin nuoreksi aikuiseksi. Tällaista en olisi suonut tapahtuvan.

Omat lapseni, nuoria aikuisia molemmat saavat turvallisesti opiskella ja etsiä oman paikkansa elämässä ilman noita huolia. Toki olen mielettömän kiitollinen siitä.

Vierailija
2/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lukuisat työpaikat ovat sanahelinää poliitikkojen puheissa. Kun työelämästä mitään oikeasti ymmärtämättömät keksivät työpaikkoja, ei niitä oikeasti synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi näitäkään paikkoja ei saada täytettyä, kun työn tarvitsijoita noin paljon enemmän? Ei työ kelpaa.

Vierailija
4/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka on siellä, minne sellaisen teet.

Vierailija
5/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUUTAVA työvoimapula temmeltää edelleen = jossain Munkkiniemessä on kokkarerouva, jolla on vaikeuksia löytää 2 h viikossa siivooja pimeällä palkalla ja toisalla nollatuntisopimuksia tarjoavalla työnantajalla olisi paikka vapaana.

Vierailija
6/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median pitäisi ylipäätään ilmoittaa aina vain kokoaikaisten ja kuukausipalkkaisten työpaikkojen määrä. Antaa ihan väärän kuvan kun joku 2 h viikossa lasketaan mukaan. 

Vierailija
7/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Median pitäisi ylipäätään ilmoittaa aina vain kokoaikaisten ja kuukausipalkkaisten työpaikkojen määrä. Antaa ihan väärän kuvan kun joku 2 h viikossa lasketaan mukaan. 

Työttömäksi voidaan laskea yyppi, joka ei ole valmis tekemään töitä edes 2 h viikossa.

Vierailija
8/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on huutava työvoimapula kun yhteen avoimeen tehtävään on vähintään 10 työtöntä :D

Vierailija
9/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 000 avointa työpaikkaa ja yhtäkään et löydä johon voisit hakea?

Vierailija
10/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILLOIN SATOSEN HALLITUS POISTAA

velvoitehaut!

Satonenhan on joskus silloin muutamia kuukausia sitten sanonut, että ne velvoitehaut pitäs poistaa, kun työnantajille tulee tyhjänpäiväisiä hakemuksia.

Vierailija
11/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne on niitä piilotyöpaikkoja sellaisissa paikoissa joista ei kukaan ole koskaan kuullutkaan mutta kyllä niitä on kun keksii vaan mistä piilosta niitä etsiä. 

Vierailija
12/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa yrityksistä ei mainosta avoimia työpaikkojaan työkkärin kautta.

Vierailija
13/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön tarvitaan enää 40-60 v työttömiä. Ei mihinkään. Saan ainakin olla rauhassa. Ei kukaan soittele töitä tekemään vaikka halua olisi minulla.

Vierailija
14/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat piilossa ja tulevat esille vasta kun työkkärin ilmoitetut paikat alkavat täyttyä. Joten täyttäkää ne nyt.

Vierailija
15/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MILLOIN SATOSEN HALLITUS POISTAA

velvoitehaut!

Satonenhan on joskus silloin muutamia kuukausia sitten sanonut, että ne velvoitehaut pitäs poistaa, kun työnantajille tulee tyhjänpäiväisiä hakemuksia.

Lakkaavat lokakuussa suunnitelman mukaan. Artolle tulee kiire keksiä korvaava kyykytys tilalle.

Vierailija
16/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhotaan lasten ja nuorten tulevaisuus

Tuhotaan hyvinvointi

Tuhotaan pk yrittäjät

Tuhotaan terveydenhuolto

Tuhotaan duunarin oikeudet

Tuhotaan talous

Tuhotaan koulutus

Miksi? Niinpä, hyvä kysymys. Sama syy kuin esim Venäjällä, Pohjois-Koreassa yms. Millään ei ole väliä kunhan omaan taskuun saa rahaa loputtomasti.

Vierailija
17/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tämän sataan kertaan mutta sanon taas: mihin tällä kaikella pyritään?

Miksi tuhotaan tieten tahtoen nuorten tulevaisuus?  Ketä tällä hyödytetään?

Kaikkeahan en tiedä koska en asu Suomessa ja tietoni saan uutisten kautta, mutta todella hirvittää mihin sitä maata ajetaan! Ja miksi!  

Itse ja lapseni, me olemme onnekkaita kun siellä emme asu, ja joskus tunnen tyhmää syyllisyyttä siitä että olen päässyt pois  ajoissa.  Suomi oli kuitenkin maa jossa synnyin ja kasvoin nuoreksi aikuiseksi. Tällaista en olisi suonut tapahtuvan.

Omat lapseni, nuoria aikuisia molemmat saavat turvallisesti opiskella ja etsiä oman paikkansa elämässä ilman noita huolia. Toki olen mielettömän kiitollinen siitä.

Suomi on myyty pala palalta ulkomaille. Kun omistajuus on kasvottomissa pörssiyhtiöissä, on helppo suhtautua suomalaiseen työntekijään roskan kaltaisena jätteenä, joka voidaan tarvittaessa heittää pois. Uusliberalistinen talouspolitikka tuli 2000-luvulla valtaideoligiaksi hallituksissa. Siinä ei kerta kaikkiaan ole sijaa suomalaisten etua ajavalle politiikalle! Tärkeysjärjestys näin ollen on: EU, pörssiyritykset ml.sijoittajat, pienemmät yritykset pitkä väli työntekijät pitkä väli työvoiman ulkopuolella olevat

Vierailija
18/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömäksi voidaan laskea yyppi, joka ei ole valmis tekemään töitä edes 2 h viikossa.

Ei varmasti lasketa. 

Vierailija
19/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi näitäkään paikkoja ei saada täytettyä, kun työn tarvitsijoita noin paljon enemmän? Ei työ kelpaa.

Olen tässä muutaman viikon ajan hakenut lisätöitä useiden työkkärin ilmoitusten perusteella. Joko ei ole tullut mitään vastausta (osa tietysti katsoo vielä) tai sitten paikat on jo täytetty tai haastatteluja sovittu niin paljon, että ei oteta enempää. Työkkärin listoilla ilmoitukset näyttävät kuitenkin roikkuvan viimeiseen voimassaolopäivään saakka. Tällä hetkellä tiedän, että siellä jo ainakin kaksi ilmoitusta, joiden paikat on jo täytetty, koska hain niitä itse ja sain tämän vastauksen.

Vierailija
20/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön työnhakija on henkilö, joka ei ole työsuhteessa eikä työttömyysturvalain 2 luvussa tarkoitetulla tavalla työllisty päätoimisesti yritystoiminnassa tai omassa työssään ja joka ei ole työttömyysturvalain 2 luvussa tarkoitettu päätoiminen opiskelija. Työttömänä pidetään myös työsuhteessa olevaa, joka on kokonaan lomautettu tai jonka säännöllinen viikoittainen työskentelyaika on alle 4 tuntia. Työnvälitystilastossa ei lueta työttömäksi työllistymistä edistävissä palveluissa olevia eikä päätoimisia koululaisia ja opiskelijoita, edes lomien aikana.