Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä CV pitkällä työttömyysputkella?

Vierailija
29.02.2024 |

Siis tilanne on tämä. Valmistuin lukiosta 2016. Sen jälkeen olen ollut työttömänä tai roikkunut kirjoilla oppilaitoksissa vuoteen 2022 asti, kunnes menin amkkiin. Nyt haluaisin töihin tai harjoitteluun. Miten ihmeessä teen järkevän CV:n?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoitin tehneeni työtä eezyn laskutuspalvelun kautta. Sieltä ei saa työtodistusta :D läpi meni ja pääsin työelämään.

Vierailija
42/49 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelemalla. Taitoja ei kannata valehdella, koska siitä jää kiinni. Työkokemuksen voi valehdella ja on pakko valehdella - aukollisella cv:llä ei saa töitä. Eikä varsinkaan, jos aukko on vuosia. Joku kymmenen vuotta työttömänä ollut ei tule saamaan työpaikkaa kuin uskomattomalla tuurilla tai suhteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjoitin tehneeni työtä eezyn laskutuspalvelun kautta. Sieltä ei saa työtodistusta :D läpi meni ja pääsin työelämään.

Miksi ei saa työtodistusta? Jokaisesta työpaikasta sellainen kuuluu antaa.

Vierailija
44/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kikkailet sinne vähän sitä ja vähä tätä. Ei niitä kukaan tarkasta 😁

Miksi olet näin ilkeä? En luottaisi tuollaiseen ajatukseen. Olen myös sitä mieltä että kun on rehellisesti sekä kunniallisesti tehnyt asiansa niin on hyvä sekä helppo olla. Aina joku voi tarkistaa ja ainakin enkelitkin näkevät koko ajan mitä me teemme tai jos me huijaamme. Ajattelen sen näin moraalisesti tämän asian. Kulutan aikaa että asia on tehty, minun on helpompi olla itsevarma kun puolustaudun tarvittaessa. Ei kannata huijata, siitä tulee itsellekin paha mieli.

Tämä on täysin totta.

Vierailija
45/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kirjoittamiseen näppäimistöä, älä työttömyysputkea.

Vierailija
46/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet sen sanallisesti ilman vuosilukuja

Vierailija
47/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aukkokohtaan laita täytteeksi kuva stondiksestasi ja ilmeestäsi hampaat irvessä vatkatessasi hardcoree.

Vierailija
48/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Näissä jutuissa pitää liioitella ja suorastaan kusettaa niin paljon kuin kehtaa paitsi työtaidoista tietenkin. Ite haastattelussa oon kuitannut usean vuoden aukon "terveydentilassani tapahtui muutos jonka takia työnteko ei silloin ollut mahdollista"

Yhden päivänkin harjoittelu/pätkäduuni ilmoitetaan kuukausi muodossa jne jne.

Riippuen tietysti paikasta mihin hakee ei ne näitä lähde tarkastelemaan, riittää että haastattelussa osaa olla vakuuttava. 

Vierailija
49/49 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile taitopohjaista cv:tä (googlaa), ja itse opiskeluhistoria ilman vuosilukuja. Tuurilla pääsee haastatteluun ja ne ei ala perata cv:tä, vaan keskittyy soveltuvuuteen muuten.

Olen kyllä sitä mieltä, että työmarkkinat on rikki. Ei ole mitään järkeä, että työttömyyshistorian takia olisi tuomittu olemaan loppukin elämä työttömänä. Kun kuitenkin on tarkoitus saada kaikki kynnelle kykenevät töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan