Jäikö teille sektiosta mitään pitkäaikaisia haittoja?
Mulla on sektiosta yli 2 vuotta ja arven toisessa reunassa ajoittain häiritseviä tuntemuksia. Tuntuu jotenkin kiristävältä ja tunto sillä alueella häiriintynyt. Palautuminen sujui muuten hyvin, mutta tällainen häiritsevä juttu jäi ehkä pysyvästi. Aika pientä mutta kuitenkin. Miten teillä?
Kommentit (4)
24v sektiosta, seurauksena pysyvät hermovauriot - tunnen koko valveillaoloajan sen arven. Välillä sitä vain hieman jomottaa, jos hikoilen, sitä kirvelee. Mutta tuo ei niinkään haittaa, ongelmana on se, että käytännössä koko navan alapuolinen vatsa-alue on joko tunnoton tai hermot solmussa. Kevyt kosketus tuntuu kuin polttaisi sitä ihoa kolmen pisteen silitysraudalla. Tai kuin läimäisisi piikikkäällä kärpäslätkällä. Silittäminen tuntuu kuin repisi sitä ihoa tulikuumilla piikeillä. Toisaalta siinä on täysin tunnottomia alueita, olen monta kertaa polttanut vatsanahkani kuumaan uunipeltiin, kun en tunne sitä lainkaan!
Ei jäänyt, ja niitä on minulle tehty kolme
Kiristävä on arpi. Minulla sektion jälkeen kotona repesi koko haava, joten se selittää osittain kiristyksen. Palautuminen oli todella pitkää ja kammo asiasta jäi. Kiinnikkeitä on myös paljon vatsassa.