Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pystyy syödä rautakuurin kun ne rautalääkkeet koskevat vatsaa?

Vierailija
28.02.2024 |

Olen ainakin kokeillut nyt jo 3 erilaista.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta tuoretta persiljaa ruukussa ja mätä sitä.

Vierailija
22/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

C-vitamiinia 200mg  tabletti rautatabletin kanssa.  Ei mitään muuta 2 tuntiin ennen ja 2 tuntiin jälkeen rautatabletin.  Vettä reilu lasillinen.

C-vitamiini tehostaa imeytymistä ja parempi imeytyminen vähentää vatsavaivoja.  Myös tyhjään vatsaan ottaminen tehostaa imeytymistä. 

Onko väliä jos rautatabletin ottaa eri aikoihin päivästä?

Ei ole väliä, mutta illalla voi olla helpompi pitää 2 tuntia väliä syömisestä ja teen/kahvin/kaakaon juomisesta ennen ja jälkeen tabletin ottamisen.

(Ja vatsavaivat voi ehkä olla vähäisempiä, kun nukkuu tabletin ottamisen jälkeen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautabisglysinaatti -muodossa.

Vierailija
24/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideralille ääni täältäkin. Kärsin närästyksestä ja IBS:stä, silti sideralista ei tule mitään vaivoja. Ostan sitä varastoon aina apteekin alennusmyynnistä

Vierailija
25/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautabisglysinaatti -muodossa.

Tai erilaista Sideralia mainostetaan ainakin vatsaystävällisempänä. Ehkä se on bisglysinaattiakin vatsaystävällisempi.

Vierailija
26/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raudanpuutos ihan mitattu vai itsekö lääkitset kuviteltuun puutokseen?

Vierailija
27/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yötä vasten niin nukut "haittojen" yli

Tuo on jotenkin ylimielistä. Että yöllä voisi olevinaan nukkua, jos vatsaan sattuu? Ei kukaan nuku, jolla oikeasti on vatsakipuja, niihin nimittäin herää, jos nyt ylipäätään saa unta.

Vierailija
28/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yötä vasten niin nukut "haittojen" yli

Joo otin kerran yöksi, niin koko yö meni pahoinvoinnin ja ripulin kanssa. 

Oliko vielä vieressä mies kärttämässä seksiä? Ihan vaikka kuran kanssa?

Vierailija
29/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä Ferrodan, koska en raaskinut ostaa Sideral Fortea hinnan vuoksi. Ensimmäiset pari-kolme viikkoa oksetti, vatsa oli kipeä ja paljon ilmavaivoja, mutta sitten oireet väistyivät. Otan  nukkumaanmennessä leivän kanssa enkä tyhjään vatsaan, olen ajatellut että kai siitä edes joku osa imeytyy. Oloni on ainakin kohentunut, verikoe on edessä vasta myöhemmin. 

Vierailija
30/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii poretabletti, enkä ikinä ota tyhjään vatsaan vaan ruuan kanssa, esim. leipäpalanen tai kaurapuuroa. Jos otan mitä tahansa rautaa tyhjään vatsaan, kyllä sattuu ja nipistelee ja helposti menee ripulillekin. Raudan kanssa ei maitotuotteita samalla aterialla, mutta muutoin ei ole väliä mitä se syöminen on.

Vierailija
31/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käytössä Ferrodan, koska en raaskinut ostaa Sideral Fortea hinnan vuoksi. Ensimmäiset pari-kolme viikkoa oksetti, vatsa oli kipeä ja paljon ilmavaivoja, mutta sitten oireet väistyivät. Otan  nukkumaanmennessä leivän kanssa enkä tyhjään vatsaan, olen ajatellut että kai siitä edes joku osa imeytyy. Oloni on ainakin kohentunut, verikoe on edessä vasta myöhemmin. 

Voi ottaa esim. maidottoman pullan kanssa. Tai vaalean pehmeän vehnäleivän kanssa.  Ei juustoa, maitoa, pähkinöitä tai kalsiumia. Ei hedelmiä, teetä, kahvia, kaakaota, suklaata. Ei täysjyväviljaa.

Vierailija
32/32 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kaupasta tuoretta persiljaa ruukussa ja mätä sitä.

Naudanlihasta saa enemmän rautaa kuin persiljasta.