Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko 165cm pituisen naisen peruskulutus voi pienimmillään olla?

Vierailija
28.02.2024 |

Tuntuu että en voi syödä mitään lihomatta. Syön ihan korkeintaan 1500kcal päivässä niin lihon silti! Missä vika??

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko perussairauksia, ikää, muuta. Joillekin syömättömyys voi aiheuttaa nopeasti ongelmia tai aineenvaihdunta hidastuu liikaa. Jos on nuori ja jaksava ehkei ongelma ole niin paha, mutta ravinnotta ei elä.

Vierailija
22/34 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 155 cm / 57 kg keski-ikäinen nainen, ja peruskulutus on 1150 kcal jos olen vaikka sairaana, ja vaan makaan sängyssä koko päivän. Normaalina toimistopäivänä, jolloin askeleita tulee päivän aikana työmatkoineen noin 8000, on kulutus noin 1650 kcal. Aika tarkkana saa olla syömisten kanssa, ja "herkkuja" mahtuu ruokavalioon vain ihan poikkeustilanteissa.

Minä tingin välillä ruoasta, että voin syödä jonkun herkun. Elämä on muuten vähän ankeaa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt enemmän, 1500 riittää toimistotyöntekijälle joka ei liiku. 

Menopaussin ohittanut nainen, etätöissä, tilaa ostokset ovelle, harrastukset kutominen ja lukeminen. 

600 kcal riittää. 

Vierailija
24/34 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ruokapäivää ja tarkasti, merkitse alkuun vaikka aamupainosi. Muista että kaikki mikä menee suuhusi kirjataan, oli se sitten vettä, olutta, salmiakkikarkki, kahvia, teetä, kaakaota +makeutusaineet, maito, piimä, mehu, ruoka, leipä, leivänpäälliset, rasva, keksi, leivonnainen, tai ihan mitä tahansa, jopa se yksi juustosiivu ja vihannekset sekä juurekset siis KAIKKI minkä suuhusi laitat ja nielet sekä millaisen määrän. Ole siis rehellinen itsellesi ja merkkaa ihan oikeasti kaikki mitä syöt tai juot. Tee sitä 4 viikkoa.  Älä oikeesti väitä, ettet mitään muuta suuhusi laita kun ruoka-annoksesi. Mittaa 4 vk päästä taas aamupainosi. Jos sinä aikana lihot, mene lääkäriin tutkituttamaan itsesi. Ota sinne ruokapäiväkirjasi mukaan, mutta vain rehellisesti tehty ruokapäiväkirja tarvitaan, jotta asia selviää. Huijaus saattaa olla kohtalokasta ja voi jäädä jokin tärkeä juttu sen takia pimentoon.

Hyvänä apuna olisi myös askelmittari ja päivittäisen liikkumisen askeleet merkitä ylös. Moni ranteessa pidettävä mittari laskee myös käden liikkeen, joten hyvä sijoitus on nilkka, käytän itsekkin askelmittaria nilkassa, vaikka paino-ongelmia ei ole, mutta seuraan huvikseni liikunnan määrää ja sillä on sitten helppo seurata kulutusta.

Ei millään pahalla, mutta jos tuo 1500 kal pitää oikeasti paikkansa tarvitset lääkärin apua, koska jokin elimistössäsi ei ole kunnossa tai sitten huomaamatta tulee napsittua sellaista mikä sen aiheuttaa. Lihoamiseen on kaksi syytä perusterveellä ihmisellä, toinen on ylensyönti ja toinen on sairaus mikä sen aiheuttaa.

Myös jos syö LIIAN VÄHÄN voipi aineenvaihdunta hidastua eikä energia kulu, vaan se rupee varastoitumaan ja sitte alkaa turvottaa ja paino nousee, siksi ruokapäiväkirja ja kulutus on hyvä olla tiedossa totuuden mukaisesti, jotta jyvät saadaan erotettua akanoista. Olen itse pudottanut 37 kg syömällä, siis oikeesti syömällä 4-5 krt päivässä, pienempinä annoksina, jotta keho työskentelee ja kuluttaa sen mukaan koko ajan energia kun liikun ja sitä teen paljon. Kävelen joka paikkaan mikä on n.10 km säteellä, sen ylittävään käytän jotain kulkuneuvoa. Myös riitävä lepo on tärkeä tekijä. Mulla kun on aikaa sillä työt on tehty ja voin täysillä keskittyä huolehtimaan omasta hyvinvoinnista.

Tsemppiä sinulle 👍

Vierailija
25/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu sun painosta myös.

Mä olen 162 cm pitkä, painan 69 kg. Mun peruskulutus on 1458 kcal. Tää siis, jos vain makaisin koko vuorokauden.

Pysyäkseni tässä painossa mun tulisi syödä 2005 kcal edestä. Mutta koska tein elämäntaparempan ja laihdutan, syön  1400 - 1500 kcal päivässä hyvälaatuista ravintoa.

Hyvä laskuri on täällä

http://tdeecalculator.net/

No huh! 

Laskuri antoi minulle päivän tarpeeksi 1890kcal! Syön tuon verran 4x vuodessa. Normaalisti syön alle 1500kcal myös treenipäivinä/fyysistä työtä tehdessä.

Tuolla kalorimäärällä lihoisin n 500g-1kg viikossa

Vierailija
26/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun peruskulutus on 1270kcal/pvä. 

Syön normaalisti 1300-1500kcal per päivä ja mulla on silti 8kg ylipainoa. 

Eli näin 60+ ei voi syödä juuri enempää kuin peruskulutuksen verran ellei ole maratoonari ja salilla4h päivässä. Mä liikun ja teen fyysistäkin työtä näillä kaloreilla. 

Minä oon 57-v eli melkein kuuskymppinen. Kulutukseni on noin 2500 kcal (keskiarvo) per vrk, harrastan runsaasti kestävyysliikuntaa. Vedän kaikkea ruokaa kaksin käsin  ja paljon. Oon 173 cm ja painan 58 kg. Ja tiedän että painoindeksini on liian alhainen, tässä iässä lihakset alkaa sulaa enkä saisi enää laihtua.

Minä joutuisin kökkimään salilla hikipäässä 4h päivässä tai juoksemaan 20km/pvä kuluttaakseni tuon 1000 ylimääräistä kaloria! Ei ole aikaa eikä terveys salli.

Lisäksi olet ilmeisen nuori, näin 60+v ei enää syödä mitään "kaksin käsin".

Minäkin painoin vielä 40v 55kg ja olin lihaksikas kuivan kesän orava. 

Vierailija
27/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli näin 60+ ei voi syödä juuri enempää kuin peruskulutuksen verran ellei ole maratoonari ja salilla4h päivässä. Mä liikun ja teen fyysistäkin työtä näillä kaloreilla. 

Minä oon 57-v eli melkein kuuskymppinen. Kulutukseni on noin 2500 kcal (keskiarvo) per vrk, harrastan runsaasti kestävyysliikuntaa. Vedän kaikkea ruokaa kaksin käsin  ja paljon. Oon 173 cm ja painan 58 kg. Ja tiedän että painoindeksini on liian alhainen, tässä iässä lihakset alkaa sulaa enkä saisi enää laihtua.

Minä joutuisin kökkimään salilla hikipäässä 4h päivässä tai juoksemaan 20km/pvä kuluttaakseni tuon 1000 ylimääräistä kaloria! Ei ole aikaa eikä terveys salli.

Ai olit laittanut ikäsi. Olet todella harvinaislaatuinen ja ilmeisesti treenaat todella paljon noilla kaloreilla

Vierailija
28/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskulutus 165cm pituisella naisella on keksimäärin n. 3dl spermaa/kk.

Sisäisesti vai ulkoisesti? Mistä tuollaisia spermamääriä saa? Ei riitä yksi kumppani. 

Vierailija
29/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oleellisesti vaikuttava asia on myös aineenvaihdunta. Toimiiko vatsa hyvin? Jos kärsii ummetuksesta tai hitaasta aineenvaihdunnasta, niin se taatusti näkyy ennen pitkää myös painossa mikäli liikunnan, levon ja ravinnon määrässä ei muuten ole muutoksia. 

Vierailija
30/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pieni kahvi ja pulla riittää, koska se nainen pienikin, se on miehen kanssa, vaan sen tulojen ja oman edun tavoittelun tähden.

Ymmärtämättä, kuinka vaikeaa on tienata, jos asuu vanhempiensa kotona eikä omaa vakituista tulonlähdettä.

Naiset töihin ja armeijaan.

Vierailija
31/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen, mitat 162/49 ja kehonkoostumusmittauksen mukaan peruskulutus olisi 1158 kcal. 

Tuo on se lukema, kun et tee muuta kuin makaat ja nuo kalorit kuluu sun peruselintoimintojen ylläpitoon. Todellisen kaloritarpeen saat tietää, kun syötät sun tiedot tuohon yllämainittuun tdee-laskuriin. Se on hyvä laskuri, tuloksissa paljon arvokasta tietoa.

Sen todellisemman peruskulutuksen kyllä saa nimenomaan oman uniikin kehonsa kehonkoostumusmittauksella, eikä millään geneerisellä laskurilla. Esimerkiksi minulla noissa on eroa useita satoja kaloreita, koska geenieni vuoksi minulla on hennot luut ja vain vähän lihaksia. Mitä tällöin jää kehoon jäljelle? Rasvaa. Rasvaprosentti on tapissa jo silloin, kun on BMI 19-20. Peruskulutus alle 1100. Ja tällä kehonkoostumuksella vaikka mitä tekisi, ei sitä energiaa siihenkään niin paljon kulu, kuin kaikki laskurit väittävät.

Toki voit syyttää minua tai vanhempiani kehonkoostumuksestani, että miksi en koko lapsuutta tiennyt harrastaa esimerkiksi juoksua ja kuntosalia, että luita olisi tullut pari kiloa lisää ja lihaksiakin useampi kilo.

Vierailija
32/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskulutus 165cm pituisella naisella on keksimäärin n. 3dl spermaa/kk.

Sisäisesti vai ulkoisesti? Mistä tuollaisia spermamääriä saa? Ei riitä yksi kumppani. 

Kyllä palstan inceleillä on tuollaiset lastit ja mällitkin lentää 2m🤣🤣🤣🤣

Märissä unissa

Vierailija
33/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se nyt peruskoulu 9 lk on aika minimi. Lukio on plussaa jatkoa ajatellen. Ei kyllä aina.

Miksi jätit peruskouluun?

Vierailija
34/34 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60+ iässä ihanne painoindeksi muuttuu ja ihanne on 26-29, joka suojelee monilta sairauksilta, kun nuoremmilla se katsottaisiin jo lieväksi ylipainoksi. Ja tuossa iässä todella kannattaa syödä reilusti ja monipuolisesti. 

Tässä ihan tutkittua tietoa ja sitä tukevat myös kansainväliset tutkimukset. 

https://kotiliesi.fi/terveys/sairaudet-ja-oireet/ikaantyneen-painoindek…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi