Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni ei saa työpaikkaa. Mitä teen?

Vierailija
28.02.2024 |

Kaikki muut kaverit saavat helposti vaikka eivät ole mitenkään erityisen päteviä tai spesiaaleja. Tyttäreni on loistava koulussa mutta työkokemusta ei ole kuin työharjoittelu, sillä hän välittää niin paljon akateemisesta menestyksestään. En ihan ymmärrä näitä työnantajien ja rekryjen vaatimuksia.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttäresi on jo täysi-ikäinen, niin et voi oikein muuta kuin toivoa parasta ja jaksaa tsempata. Itselläni sama tilanne, Tosinaan vähän v....aaa. kun joskus erehdyin luulemaan, että opiskelemalla korkeakoulu/ yliopisto tutkinnon työllistyminen olisi mutakttomampaa. Mutta mulla on varmaan nousskutkin kusipäähän kun en haluaisi työllistyä siivojana tai puhelinmyyjänä. Joo tiedän kaikki työ on arvokasta mutta näitä hommiako varten opiskelinkin?

Olen pätevänä opettajana työkokeilussa koulunkäynninohjaajana. Välillä nakittavat sijaiseksi ja luonnollisesti pelkällä 9 euron kulukorvauksella päivässä. Kyllä kannatti opiskella ja ottaa opintolainaa.

Hä? Mikset mene koulutustasi vastaavaan työhön?

Hyvä kysymys. Opettajan paikkojahan on pilvin pimein. Myös sellaisia, joihin ei ole hakijoita.

Vierailija
62/63 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemista menestystä ei kovin helposti saa, jos ei ole valmis tekemään m i t ä ä n muuta. Suurin osa akateemisista tutuistani on tehnyt nuorempana myös oman alansa ulkopuolekta töitä.

Uravalmennusta/ ohjausta ja avarampi suhtautuminen. Harva saa unelmatyötään samantien, vaan positiivisesti suhtautuva näkee muutkin tehtävät mahdollisina etenemisportaina.

Hei,

Olen ollut yliopiston aikana raksalla siivoojana, varastojamppana, kaupankassana. Toisin sanoen tehnyt mitä tahansa työtä, josta saanut vuokrafirman kautta rahaa. Näillä olii oikeasti iso merkitys työnantajalle, kun hain töitä graduvaiheessa. Kaikkien toki ei tarvitse tehdä töitä yliopiston aikana, kun rahaa saa muutenkin, mutta silloin kannattaa panostaa opiskeluun täysillä ja tehdä myös harjoitteluprojekteja yrityksiin, jotta saa kontakteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyttäresi on jo täysi-ikäinen, niin et voi oikein muuta kuin toivoa parasta ja jaksaa tsempata. Itselläni sama tilanne, Tosinaan vähän v....aaa. kun joskus erehdyin luulemaan, että opiskelemalla korkeakoulu/ yliopisto tutkinnon työllistyminen olisi mutakttomampaa. Mutta mulla on varmaan nousskutkin kusipäähän kun en haluaisi työllistyä siivojana tai puhelinmyyjänä. Joo tiedän kaikki työ on arvokasta mutta näitä hommiako varten opiskelinkin?

Olen pätevänä opettajana työkokeilussa koulunkäynninohjaajana. Välillä nakittavat sijaiseksi ja luonnollisesti pelkällä 9 euron kulukorvauksella päivässä. Kyllä kannatti opiskella ja ottaa opintolainaa.

Hä? Mikset mene koulutustasi vastaavaan työhön?

Eihän ne voi

En katsos saa palkkaa ollenkaan vaan vain kulukorvauksen, koska olen työkokeilussa. Olen tuonkin koulun sijaislistoilla, mutta virallisia sijaisia ei saa ottaa säästöjen takia. Voisin toki sanoa, että en opeta, kun rehtori ilmestyy ohjeiden kanssa aamulla opettajan ollessa sairaana, mutta olen siellä luokassa kuitenkin, joten parempi kai kaikille tehdä jotain järkevää.

Ja joo, menen töihin, kun sellaisen saan. Siihen asti teen mitä saan.