Missä säilyttäisit kotona käteistä rahaa?
Jos pitäisi olla hyvä paikka ettei rosvot löydä?
Kommentit (42)
Asunnossani tehtiin kylppäriremonttia. Olin tietokoneella suljetun oven takana ja kuulin lipaston laatikon avauksesta lähtevän tutun äänen. Yritin rynnätä paikalle, mutta törmäsin remontin vuoksi poikkeuksellisessa paikassa olleeseen huonekaluun ja varas ehti livahtamaan. Asunnon ovi oli sepposen selällään ja työmiestä ei enää sinä päivänä näkynyt, mutta seuraavan päivänä tuli jatkamaan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Tuon seurauksena tuli mieleen, että varmaan useimmat säilyttää kukkaroaan lipaston ylimmässä laatikossa, josta se on kätevä napata mukaansa. Luultavasti varkaat ovat oppineet tämän - joten varmistakaa ettei suvun vanhukset säilytä kukkaroaan näin.
Ja muutenkin kerrostalossa kannattaa muistaa, että ne asunnon avaimet ovat melko huolettomasti jaossa. Näin on meilläkin, vaikka avaimia uusitaan tämän tästä. Maksaisin itse turvalukon, mutta valitettavasti sen avain pitäisi luovuttaa taholle, jonka vuoksi haluaisin asentaa sen turvalukon. Lisäksi turvalukko antaisi ilman avaimia toimiville varkaille väärän käsityksen asunnossa olevista romuista. En vain pidä siitä, että kotirauhaani loukataan.
Mulla oli reilu 20 000e ihan minigrip pussissa vaatekaapissa. Sieltä käytin parin vuoden aikana pois.