Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko reilua? Sain juuri tietää, että tienaan 2 000 euroa enemmän kuin alaiseni!

Vierailija
28.02.2024 |

Aloitin eräässä yksityisessä yrityksessä tiimipäälikkönä. Tulossa on kuukauden ylimääräinen liksa ja aloin tarkastamaan palkkioita. Tajusin, että tiimipäälikkönä tienaan aivan järjettömän määrän enemmän kuin muut. 

Työni on kohtuullisen helppoa, alaiset päteviä ja kokeneita, eikä minulla ole alaisiakaan kovin montaa. Aikaisemmin olen saanut ehkä muutamia satasia enemmän päälikkönä. 

Onko kaikilla aloilla näin järjettömät palkkaerot?

Nimim. onnellinen, mutta vähän järkyttynyt 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

iikorin trolli taas asialla.Jos olet suomalainen  niin, kirjoita edes niistä nettotuloista.

Ei ollut kovin uskottava aloitus, jos noin on, ja siitä kärsit noin paljon, niin voit lahjoittaa liiat rahat sille työntekijällesi palkankorotuksena, sitä ei kukaan ole kieltänyt.

Vierailija
22/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myynnin puolella työskentelevänä pidä mitenkään erikoisena sitä, jos esihenkilö saa noin runsaat pari tuhatta euroa enemmän pohjapalkkaa kuukaudessa kuin mitä itse saisin. Olen itse ollut myös aiemmin vastaavassa tehtävässä toisessa yrityksessä ja tiedän kuinka kuormittavaa ja usein myös turhauttavaa tuollainen työ on. Nautin itse eniten työstäni, kun saan olla tekemisissä asiakkaidemme kanssa ja kun ilman alaisia ja heidän henkilökohtaisia huoliaan voin oikeasti myös keskittyä asiakkaiden tarpeisiin. Jos teen hyvin kauppaa, niin se näkyy sitten myös tulospalkkiona palkanmaksussa myöhemmin. Kuten joku jo aiemmin mainitsikin, niin esihenkilön työ myös yleensä jatkuu vielä sittenkin, kun alaiset ovat jo siirtyneet vapaan viettoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämö aloitus provo, mutta vastataan silti. Yksikön päällikkönä palkkani on noin 8400 euroa/kk. Alaisilla 3000e päälle. 

ihan syystä näin. En nyt alaa tai vastuita tässä luettele, mutta jos joku vastuualueellani kusee, se olen minä joka joutuu kriisitilanteen organisoimaan. Alaiset ei.

Pomoilla on isommat liksat, ja se on aivan normaalia, mutta mitä sitten, jos se on pomo, joka joutuu organisoimaan kriisitilanteen? Hurjasti kovempi liksa joka tapauksessa, kriisejä tai ei.

Vierailija
24/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kummallista, että on olemassa pomo, joka ei edes ole tiennyt alaisensa palkkaa.

Jos minä olisin sinun pomosi, sinä saisit huutia paikaltasi.

Tätä minäkin ihmettelin. Budjettia tehdessä ja ennustetta päivitettäessä pakkakulut pitää tietää sentilleen.

Vierailija
25/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla kuin tavallinen pyrsreikä ollakseen päällikkö.