Päivä tallinnassa yksin. Mitä tekisit?
Kommentit (37)
Kesällä kävelisin sitä rantatietä ja istuisin siinä sataman rappusilla, siis siinä näköalapaikalla.
Patarein vankilamuseokin kiinnostaa. Lopun aikaa kiertelisin vanhaakaupunkia ja istuisin kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Telliskiveen tai Kalamajaan haahuilemaan (varsinkin telliskivessä hyviä ravintoloita ja ihania kahviloita) ja sieltä solariksen kauppakeskukseen shoppailemaan. Miksei kampaajalle tai jalkahoitoonkin kun siellä kerran käy :)
Paikallisena sanoisin että tämä on hyvä. Jalkahoito kannattaa. On edullisia salonkeja siihen. Solaris... Siellä mun lempiasia on kattokahvila Komeet.
Kävisin vaan ostoksilla ja syömässä/kahvilla, oon helposti eksyvä niin ihan hirveän kauaksi en kävellen lähtisi, vanhassa kaupungissa kävisin myös
Kiertäisin pubeja ja söisin välissä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävisin Fotografiskassa.
Ei kannata. Joku gaytaitelija laittanut kuvia jossa naisen alapäätä sirkkelöidään.Ällötti.
Joo riippuu ihan siitä, mikä näyttely siellä milloinkin meneillään. Itse tykkään enemmän konserteista Fotografiskassa, silloin kun niitä on. T. Tallinnassa asuva
Käppäilin pitkin kaupunkia. Kävin kaupoilla, museossa ja kampaajalla ja syömässä. Vähän ostoksia vielä satamassa.
Yrittäisin kai kävellä ja katsella sekä löytää jostain ruokaa ja vessan. Ehkä jostain löytyisi rauhallisia paikkoja ja jotain kiinnostavaa nähtävää. En mielelläni matkustaisi, koska tuo tuntuisi liian jännittävältä ja kuormittavalta. Olen ollut siellä vain luokkaretkellä 20 vuotta sitten.
Ratikoilla voisi ajella kierroksia ympäri ja bussilla Teletornille. Turisti saa ajella koko päivän edullisella kortilla. Sitten Raatihuoneen torille ja Peppersäkkiin syömään. Laivalle mennessä on se Rotermannin kahvila, pullantuoksua kohti vaan. Senjälkeen Superalkoon ja takaisin laivalle.
Lukisin ensin kaikki Apteekkari Melchior -kirjat ja merkkaisin sieltä kiinnostavia paikkoja ja kävisin niissä kiertelemässä ja katsomassa, mitkä on vielä paikoillaan.
Hei, tässä se paikallinen taas. Lisäisin vielä yhden jutun....
Mä en tiedä, mitä mä täällä tekisin, ellen olisi täällä töissä. Mun mielestäni tää ei ole jokin toosi mielenkiintoinen kaupunki, joka tarjoaisi jotain uniikkia ja mahtavaa verratonta meininkiä. Ja 2010-luvun puolivälissä olikin aika hyvää meininkiä, mutta mielestäni latistunut. Mun mielestä Riika ja Vilna ovat kivempia vapaa-ajan viettoon. Ja monen monet kaupungit Itä-Euroopassa. Mutta, työni takia olen stuck täällä toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Käppäilin pitkin kaupunkia. Kävin kaupoilla, museossa ja kampaajalla ja syömässä. Vähän ostoksia vielä satamassa.
Ostoksia SATAMASSA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on liikaa suomalaisia, joten ei ole suunnitelmia matkustaa sinne edes päiväksi.
Menetät paljon.
Ei siinä kukaan mitään menetä, jollei mene Tallinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Hei, tässä se paikallinen taas. Lisäisin vielä yhden jutun....
Mä en tiedä, mitä mä täällä tekisin, ellen olisi täällä töissä. Mun mielestäni tää ei ole jokin toosi mielenkiintoinen kaupunki, joka tarjoaisi jotain uniikkia ja mahtavaa verratonta meininkiä. Ja 2010-luvun puolivälissä olikin aika hyvää meininkiä, mutta mielestäni latistunut. Mun mielestä Riika ja Vilna ovat kivempia vapaa-ajan viettoon. Ja monen monet kaupungit Itä-Euroopassa. Mutta, työni takia olen stuck täällä toistaiseksi.
Paikallisena et tietenkään näe asiaa samalla tavalla kuin turisti. Ja mitä siihen uniikkiuteen tulee, niin Tallinnan vanha kaupunki on ainutlaatuinen, Suomesta ei löydy mitään vastaavaa.
Kävisin Balti Jaam-torilla ja Telliskivessä. Vierailisin Fotografiskassa. Söisin lounaan F-hoone-ravintolassa, tai jos olisin oikein viitseliäs, kävisin TV-tornin ravintolassa. Matkat taittaisin raitiovaunulla. Sitten menisin vanhaan kaupunkiin ihan vain kuljeskelemaan, ja kenties hengähtäisin hetken Toompean puistossa. Ennen lähtöä saattaisin vielä piipahtaa kahvilla joko Maiasmokkissa tai Chocolaterie Pierressä.
Kesällä voisin käydä myös Kadriorgin puistossa ja Kumu-museossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostoksia SATAMASSA?
Saa sieltä ainakin halpaa viinaa.
Kävisin jossakin kauniissa kahvilassa tai ravintolassa ja museossa.
Se on ihan hauskaa. Vanhassa kaupungissa on kivoja tissuttelupaikkoja vaikkei shoppailisikaan.
eri