Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nastakenkäilijät tuhosivat historiallisen rakennuksen lattiaa: Reikiä joka puolella

Vierailija
28.02.2024 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010258251.html

Itsekkäitä ihmisiä, ei voi muuta sanoa. Kävelevätkö he myös kotona nastakengillä ympäri kotia?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin mättää tiedotuksessa (sen puutteessa), jossa voisi mainita tuon nastojen aiheuttaman pulman.

Joku mättää ihmisen älyssä, jos ei ymmärrä nastojen tuhoavan puulattian. 

Joo, kannattaa jättää kieltämättä nastoilla tallustelu puulattialla...Mieluummin paikkaillaan sitten vaan.

Vierailija
42/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa palstalaisista puolustelee nastakengillä sisätiloissa kävelemistä pihan ja katujen liukkaudella. Voiko typerämpää ja lapsellisempaa perustelua aikuisella enää edes olla? Minä, minä, minä! Mutku mä haluun! Tarhaikäiset kiukuttelevat ja käyttäyvyvät noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän kapuan vaikka kirkon tapuliin nastat jalassa ja tanssin vaikka parketilla KOSKA  MINÄ  HALUAN

kuuppa neuvos fuudora

Vierailija
44/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa palstalaisista puolustelee nastakengillä sisätiloissa kävelemistä pihan ja katujen liukkaudella. Voiko typerämpää ja lapsellisempaa perustelua aikuisella enää edes olla? Minä, minä, minä! Mutku mä haluun! Tarhaikäiset kiukuttelevat ja käyttäyvyvät noin.

KOSKA M I N Ä  HALUAN

Vierailija
45/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät suojaa matoilla talvikaudella lattioitaan. Nastakengät ovat ainoat mahdolliset jalkineet liukkailla keleillä.

Tuo on ylimielisyyttä ja välinpitämättömyyttä. Kukaan näistä nastakenkäilijöistä eivät pitäisi nastakenkiä omassa kotonaan kun ne tuhoavat lattian, mutta sitten heille on ihan sama jos jonkun muun omaisuus tuhoutuu. Jos nastakengät on ainoa vaihtoehto, niin silloin pitää kuljettaa mukana sisäkenkiä.

Vierailija
46/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me buumerit tehdään mitä me halutaan.Menkää töihin!

Jep. Buumeri paskat nakkaa hyville tavoille. Minä, minä, minä ja aina vain minä.

Vierailija
47/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi käyttää sitä järkeä. Kenkiähän ei voi jättää mihinkään ennen kuin astuu puulattialle... Vaihtoehdot on kuolla liukastuessa tai kävellä puulattialla sisällä.

Itsellä muuten on sellaiset muoviläpsynastat, jotka otan irti, kun menen sisälle.

Vierailija
48/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi jos joka paikkaan saisi mennä nastakengissä. Summa mikä säästettäisiin terveydenhoidosta ja menetetyistä työpäivistä olisi paljon isompi kuin joku lattia minkä voi helposti uusia.

Kuka sen lattian uusimisen maksaa? Monet sisätilat ovat yksityisessä omistuksessa.

TYHMÄKÖ OLET? sinä tietenki saat-anan lakerikenkä

Vierailija
49/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko mitään että hiekoitettaisiin kunnolla niin ei tartteis nastoja?? 

Vierailija
50/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevätkö palstan toinen toisiaan puolustelevat nastakenkäilijät nastakengillään myös omalle tai kaverin parkettilattioille? Vai kävelläänkö nastakengillä vain muiden ihmisten tai julkisten rakennusten lattioilla? 

Vierailija
51/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset yrittävät välttää murtamasta luita. Se on ihan fiksua. 

Vierailija
52/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat. Tuo ah niin ihanan itsekäs, ahne ja töykeä sukupolvi.

Vierailija
53/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vaikeaa laittaa sitten vaikka kyltti ovelle, että ei nastakengissä ja jotkut muovitöppöset + penkki (nastakengillä aika usein vanhempia ihmisiä, joten hyvä olla penkki) siihen tarjolle, että tässä vaihda nämä jalkaan. Tai sitten vaan kielto, jos ei halua tuota vaihtomahdollisuutta tarjota. 

Ei se kieltokaan aina auta. Juuri tuttujen hoitaman kokoustilan vastalakattu puulattia täynnä reikiä, kun joku oli päättänyt jättää kengät jalkaan. On aivan selkeä kieltomerkki ovella.

Vierailija
54/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset yrittävät välttää murtamasta luita. Se on ihan fiksua. 

Onko ne nastakengät kasvaneet kiinni boomerin jalkoihin? Täyttä välinpitämättömyyttä ja röyhkeyttä. Mutta eipä teiltä muutakaan voi odottaa. Luonnonkin paskoitte vesistöjä myöten.

Vierailija
55/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi tulisi jos kaupunki huolehtisi katujen talvikunnossapidosta niin, ettei ne olisi tuollaisia jäärännejä käytännössä koko talven ajan.

Kiinteistöillä olisi hyvä olla edelleen ne perinteiset talkkarit jotka huolehtii ns omasta tontistaan eikä näitä kiinteistöhuoltoja joita ei oikeastaan kiinnosta kunnolla mikään vaan kaikki tehdään vaan vähän sinnepäin vaikka sopparissa lukisi mitä ja hintakin olisi sen mukainen.

Tämä kuluva talvi on ollut niin erikoinen, että aika ja kalusto ei yksinkertaisesti ole riittänyt alueen koko tiestön liki päivittäiseen hoidon tarpeeseen.

Niistä lattiapinnoista. Tapahtumatilan ylläpitäjän olisi pitänty oivaltaa asia vähän aiemmin. 

Useissa arvokiinteistöissä on kyllä nastakenkien käyttökiellot rakennuksen sisätiloissa liikkumisen osalta selkeästi esillä.

Vierailija
56/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeestiko ihmiset talloo niillä nastakengissä sisällä? Tässäkin ketjussa jo monta, jotka ihmettelee, että millä pitää ulkona noilla keleillä kävellä. Järki ei sen vertaa sano, että piikit mahdollisesti hajoitta tiloja. Jos ei muuten pysy pystyssä niin oisko syytä alkaa kantamaan sisäkenkiä repussa. En mene kuntosalille tai sählyyn ulkokengissä ja sama ajatus nastoista ja tämän verran kaikilla pitäisi ruuvit päässä pyöriä.

Yhden talven jaksoin sitä kenkien mukanakantamista ja vaihtamista edestakas. Sitten lopetin, koska olihan se nyt hiton hankalaa. Kaikkialla piti kulkea reppu mukana. Kenkien vaihtoon tarvitsee penkin ja siinä kun äheltää niiden kanssa talvivaatteissa, niin tulee mieleen että seuraavalla kerralla jään kotiin.

Enkä ole edes vanhus enkä ylipainoinen. En vaan kertakaikkiaan jaksa sitä, että ulos lähtiessään pitää pakata tarviketta mukaan kuin pikkuvauva-aikana konsanaan. Inhottavaa tuossa kenkien vaihdossa oli myös se kura.

Vierailija
57/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menevätkö palstan toinen toisiaan puolustelevat nastakenkäilijät nastakengillään myös omalle tai kaverin parkettilattioille? Vai kävelläänkö nastakengillä vain muiden ihmisten tai julkisten rakennusten lattioilla? 

En käytä kotona muitakaan kenkiä. Normihomma Suomessa, että ulkokengät riisutaan asuntoihin sisään tullessa. 

Vierailija
58/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kävelee kotonakin nastat jalassa. Jotkut ainakin.

Ihmettelin pari talvea sitten isäni parkettia. Enää ei tarvii ihmetellä.

Vierailija
59/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Taitokeskuksessa, lue käsityötaitojen keskus, olla niin tumpelo "vastaava neuvoja" ja joka ei osaa suunnitella sisätossuja vierailijoidenkäyttöön. Tuhertavat siellä kädentaidon kursseja, jos toistakin, ja sitten taivastellaan, kun ihmiset eivät vaihda kenkiä. Tossuja voi neuloa, virkata, ommella, käyttää kierrätysmateriaalia, niin tämän neuvojan aika menee nastajälkiä taivastellessa ja joitakin liukkauta suojapusseja tarjotessa. Tuolien viereen voi asetella "saapasrengin", jolloin se helpottaa iäkkäämpien toimia. Ja aina voi henkilökunta nostaa perseensä ja auttaa. En kestä, en! Mistä hitosta näitä uusavuttomia "neuvoja" sikiää?

Yksilöllä itsellään ei ole mitään vastuuta? Kumpikohan se uusavuton on, eikö se, jonka mielestä on ok tulla nastoilla puulattioille? 

Vierailija
60/110 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TRAFI on kieltänyt nastojen käytön kesäkelillä ja varsinki juhannus tansseissa!