Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kameran pitäminen säännöllisesti pois päältä työmeetingeissä on epäammattimaista

Vierailija
28.02.2024 |

Ymmärrettävää on, jos joku pitää joskus harvoin kameraa pois kun on vaikka kipeänä ja ei ole päässyt suihkuun tms. 

Mutta pääsääntöisesti kameraa pois pitävät antavat epäammattimaisen kuvan itsestään, etenkin kun samassa meetissä on esimiehiä tai muita korkea-arvoisia yrityksen hierarkiassa.

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippunee työpaikan etiketistä. Meillä se pitää kameran päällä joka puhuu (ja muut tekee samalla jotain muutakin työtä vaikka, esittää että ei), mutta puolison nörttitöissä ei ketään kiinnosta tuijottaa toistensa naamoja eikä kukaan koskaan pidä kameroita päällä.

Jos asiakkaita on mukana niin kamerat päällä toki. 

Eli asiakas osataan ottaa vastaan ihmisenä, työkavereita ei. Tämä on juurikin sitä huonoa, epäammattimaista käytöstä. Huonoa tiimihengelle.

Mikä ihmisenä ottamisen määritelmä se videokuva on? Kun minä otan yhteyttä kavereihini, soitan ihan kuvattoman puhelun, vaikka he ovat minulle enemmän ja tärkeämpiä ihmisiä kuin asiakkaat.

Tutustumisvaiheessa naamalla voi olla väliä, ja meillä kamera asiakaskontaktissa on myös luottamuksellisuusasia. Työtovereiden kanssa se luottamus toimii ilmankin, ja naamat on jo tutut. 

Vierailija
22/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan nyt riippuu täysin tuon luonteesta ja tilanteesta. Ap on vain ahdistunut jostain, kuka tietää mistä.

Itselläni on säännöllisesti palavereja etätöissä mutta kameraa ei koskaan tarvitse käyttää. Kukaan ei käytä jos ei ole pakko ja hommat hoituvat aivan loistavasti, varmaan huonommin menisi kameran kanssa kun kaikki stressaisivat näyttävätkö kuinka typerältä siinä ruudulla.

😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joudutaan jatkuvasti huomauttamaan parille tyypille, että laittavat kameran päälle. Alkaa sietokyvyn raja olla kohta täynnä...

Vierailija
24/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera on päällä, mutta ruutu on musta. Ei toimi. 

Vierailija
26/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kameraa vilautetaan ehkä alkuun, jos ei kaikki ole jo tuttuja keskenään, sitten se yleensä laitetaan pois. Paitsi joissakin henkilöstöinfoissa saattaa johtaja pitää kameraa päällä kun puhuu henkilöstölle, ellei ole jotain diaesitystä. 

Vierailija
27/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hölmöä kun kymmenen naamaa tuijottaa ruutua ilmeettömänä. Ei se ole ollenkaan sama juttu kuin livenä.

Vierailija
28/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin häiritsevää jos monta naamaa pomppii siinä ruudulla, ei meillä kyllä yleensä kukaan pidäkään kameraa päällä. Ei se teams-palaveri kuitenkaan ole sama kuin livekokous, oli kameraa tai ei. 

Vierailija
29/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi esim. pitkähkön presentaation aikana olla naama näkyvillä kaikilla passiivisilla seuraajillakin?

Vierailija
30/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi esim. pitkähkön presentaation aikana olla naama näkyvillä kaikilla passiivisilla seuraajillakin?

Koska on hauskan näköistä kun jonkun yhteys pätkii ja jää joku tosi typerä ilme ruutuun pidemmäksi aikaa?

Vierailija
31/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten varmistetaan ettei kukaan poistu vessaan tai tekemään jotain muuta sillä välin.

Vierailija
32/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten varmistetaan ettei kukaan poistu vessaan tai tekemään jotain muuta sillä välin.

Se onkin paha jos joku käy vessassa. 

Vierailija
33/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi asiat ratkaisee, ei naama. Sieltä näytöltä seurataan kyseisen palaverin esitystä, ei muiden naamoja. Yhteyksien parantamiseksi ihan yleinen ohjeistus ja sääntö on, että kameroita ei lähtökohtaisesti pidetä päällä. Poikkeuksena ainoastaan isot työneuvottelut, joissa jokaisen osapuolen edustajat tyypillisesti käynnistävät kameran siksi aikaa, kun kokouksen alussa esittelevät itsensä. Tämän jälkeen kamerat sammutetaan pois häiritsemästä. 

Vierailija
34/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran kokouksen aikana kaupassa ostamassa olutta. Kukaan ei huomannut.

Vierailija
35/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieli kielletty.

- palstamode

Vierailija
36/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä pomon pikku ruskeakieli huutelee. No sinulle tiedoksi. Minulle ei ole vielä tullut sellaista herraa vastaa työelämässä, että olisi tarvinnut kumartaa. Minulla minä olen hierarkiassa korkeimmalla ja se on pomon hyväksyttävä tai pomo tekee työt itse. Niin minulla on ammattitaitoa joka mahdollistaa sen ettei minun tarvitse mielistellä ketään.

Kuulostipa narsistiselta.

Vierailija
37/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tietää ettei kukaan nuku.

Vierailija
38/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen parhaimmillani kuvattomissa Teams-palavereissa. Pystyn keskittymään asioihin, kun ei tarvitse miettiä, miltä näyttää (etenkin kun on ruma), eikä tuijottaa muiden naamoja. 

Vierailija
39/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan pidä kameraa päällä ja jos joskus joku yrittää pakottaa, niin liimaan tarran kameran päälle ja näytän vaan mustaa ruutua.

Ärsyttää yli kaiken ne innokkaat ekstrovertit, joiden mielestä "laitetaas hei kaikki kamerat nyt päälle!" on mahtava idea. 

Vierailija
40/199 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassa 80% etätyötä, suuri teknologiayritys joka toimii monessa maassa, ja ei ole kertaakaan ollut kamera päällä sitten työhaastattelun 3v sitten. Ei ole yrityksessä tapana, ja jos jollain sattuu olemaan päällä niin se pyydetään sulkemaan, koska teams jumittaa jo valmiiksi useamman ihmisen kesken.