Vieläkö työhaastatteluissa kysytään naimisissa olosta ja lapsista?
Kommentit (15)
Ei kuulu työnantajalle eikä tuommoisia kysymyksiä saa edes kysyä minun ymmärtääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu työnantajalle eikä tuommoisia kysymyksiä saa edes kysyä minun ymmärtääkseni.
Ei saisi kysyä mutta minulta on kysytty lähes jokaisessa työhaastattelussa enkä ole ap.
Ei tarvitse kysyä kun ihmiset jakaa niin huolettomasti kuviaan somessa.
Eivät saa kysyä, mutta olen kertonut ihan kysymättä, että lapset on jo isoja ja enempää ei tule.
Ei ehditty kysyä kun kerroin oma-aloitteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi kysyä mutta minulta on kysytty lähes jokaisessa työhaastattelussa enkä ole ap.
Seuraava kysymys ja elleivät palkkaa niin jätä rikosilmoitus työsyrjinnästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerroit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerroit?
Miksikäs ei? Työhaastattelussa kerrotaan itsestä monia asioita. Ja etenkin asioita jotka tukevat juuri minun valintaani työtehtävään. Uskon että se että lapseni ovat jo isoja = sairauspoissaoloja ei heidän takiaan enää tule, oli minulle plussaa. Ainakin valituksi olen tullut :)
Ei ole kysytty koskaan, mutta jos kysyttäisiin niin esittäisin vastakysymyksen. "Miten tämä liittyy työhöni tässä yrityksessä? "
On kysytty. Hain seurakuntaan töihin rakennusmieheksi. Jo toinen kysymys oli että onko perhettä. Työtä olisi ollut aamusta iltaan kuulemma ja viikonloppuisin myös. Palkka 1500-1700 euroa kk eli noin 8 euroa tunnissa koska työaika olisi ollut jopa 10 tuntia päivässä.
Ei ole koskaan kysytty, enkä perheestäni ole sanallakaan haastatteluissa maininnut. Se ei kuulu työnantajalle siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan kysytty, enkä perheestäni ole sanallakaan haastatteluissa maininnut. Se ei kuulu työnantajalle siinä vaiheessa.
Tämä ei siis ole minun edun mukaista maninita haastattelussa että minulla on 4 pientä lasta. Lapset ei rajoita työaikojani.
On kysytty. En valinnut sitä työpaikkaa, menin muualle. On tosi mukavaa, että työnantaja joustaa silloin kun minulla on perhesyistä tarvetta ja minä tietysti joustan silloin, kun työnantajalla on tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
On kysytty. Hain seurakuntaan töihin rakennusmieheksi. Jo toinen kysymys oli että onko perhettä. Työtä olisi ollut aamusta iltaan kuulemma ja viikonloppuisin myös. Palkka 1500-1700 euroa kk eli noin 8 euroa tunnissa koska työaika olisi ollut jopa 10 tuntia päivässä.
Nämä seurakunnan työt on kyllä ns. mielenkiintoisia. Minäkin hain nuorisotyöhön ja tosiaan työaikaa ei ole määritelty, työtä voi olla klo 8-22 ja ylityöpalkkaa tai työaikapankkia ei tunneta, "mutta vapaapäivistä pyritään pitämään kiinni". Siis että samalla pienellä palkalla tekisin töitä kellon ympäri? Ei kiitos.
Nykyään?
Multa ei ole koskaan kysytty perhesuhteista tai lapsentekoajatuksista. Ensimmäinen vähänkään aiheeseen viittaava juttu on ollut kun uusiin työpaikkoihin hr-puolelle on pitänyt ilmoittaa ICE-kontaktihenkilö (reissutyössä ja korkeamman riskin työkohteilla käsittääkseni tämä on työsuojelullisesti pakollinen?). Ei senkään tarvitse kuitenkaan olla puoliso/sukulainen tms. Työelämää nyt noin 20 vuotta takana.