Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok tuoda kahvikutsuille leipomuksia etukäteen ilmoittamatta?

Vierailija
28.02.2024 |

Eli kahvipöytään kakku, esim. täytekakku. 

Miten on, av-raati. 

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pilaantuvaa itse leivottua (tai ostettua) ole sopivaa tuoda. 

Vierailija
42/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kommentit vähän hienostelun puolelle kun puhuttiin kahvikutsuista.

Kun pyydetään pistäytymään kahville, sukuloimaan tai mökille kahville, niin silloin kyllä haukutaan, jos vieraat tulee kahta kättä heiluttaen.

Ehkä tuokin on vähän tapauskohtainen asia, toinen ilahtuu tuomisista ja toinen ärsyyntyy. Vasta luin, että löytyy niinkin erikoinen ihminen, että pistää vieraiden tuomat kukat vierailun päätyttyä roskiin, jos kukkien väri ei miellytä (Luultavasti pinnistelee sietokykynsä äärirajoilla ettei paiskaa niitä vieraiden silmien edessä roskiin). Yksi ärsyyntyy siitä, että soitetaan sopiiko vierailu, jonka tulkitaan paineena varata vähän parempaa tarjottavaa kuin kaapista normaalisti löytyy. Suurin osa ehkä haluaa, että vierailusta sovitaan etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on teema valittu niin elä mene sotkemaa.

Vierailija
44/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi asian. Hygienian takia en osta mistään myyjäistä mitään leipomuksia.. Hyvin tarkkaan kenen luona syön ja mitä.. 🙄

Vierailija
45/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun synttärikutsuille toi kerran ystävän puoliso kaksi suolaista ja yhden makean piirakan. Mielestäni oli todella tahditonta ja loukkaavaa, olin tottakai järjestänyt juhliin tarjoilut. Jos olisi kysynyt etukäteen niin olisi saanut tuoda, sitten olisin itse vähentänyt tarjottavia.

Vierailija
46/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannun. Olen kotoisin Kainuusta ja äidilläni on tapana tehdä sen seittemää sorttia tarjottavaa. Jos itse kutsun vieraita, niin meillä on muutamaa sorttia tarjolla riippuen vieraiden määrästä, mutta kyllä loukkaannun, kun tietyillä ihmisillä on tapana tuoda omat leipomukset. Lähipiirissämme on jokunen gluteeniton ja laktoositon ja heille joko ostan tai teen omat tarjottavat, ja sitten toinen leipuri tuo heille myös omat tarjottavat. Vauvan nimiäisiin olin itse leiponut kaikenlaista, myös näille gluteeniton/laktoositon -vieraille, ja sitten eräs toi kuivakakkuja, vaikka olin itse ajatellut nekin tehdä. Ja vieraat kehuivat erityisesti niitä. Ehkä minun tarjottavani eivät sitten ole niin hyviä, kun ei kerta kelpaa.

Vierailija
47/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikutsuilla ei ole soveliasta leipasta eli muksia ketään lättyyn.

Vierailija
48/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisi soittaa ja kysyä että sopiiko jos tuon jotain leipomuksia.. Vastausta on noudatettava. 👍👍👍👍👍

Ei mitään jotain, vaan silloin pitää sopia mitä tuo.

Vierailija
49/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille saa tuoda. Olisi kiva yllätys.

Meille saa myös tuoda. Emme ole tiukkapipoja tässäkään asiassa. Ihmiset ovat erilaisia ja hyvää se tuoja on tarkoittanut. Mikä ongelma tästäkin saadaan taas kasaan. 

Vierailija
50/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään täytekakkuja, mutta kyllä olen vienyt toiseen lapsiperheeseen esim. keksejä tai hillityn kokoisen kuivakakun, kukkia ja vastaavaa pientä muistamista. Myös muut perheet ovat vierailleet meillä tuoden pienen tuliaisen. Se on mielestäni ihana huomionosoitus ja kohteliaisuutta. Samoin vien sukujemme kokoontumisiin jotain syötävää ja kahvia, kutsujat ovat yli 70-vuotiaita ja suku iso, niin minusta kuuluu.

Mutta ei täytekakkua. Se on liikaa ja usein juhlien "vetonaula". Sitä ei vieras voi viedä.

Vierailija
51/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi asian. Hygienian takia en osta mistään myyjäistä mitään leipomuksia.. Hyvin tarkkaan kenen luona syön ja mitä.. 🙄

Tässä puhutaan nyt normaaleista ihmisistä, joilla on ystäviä ja jotka kyläilevät toisensa luona. Ei sinun pakko-oireisesta häiriöstä ja eristäytymisestä.

Vierailija
52/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään täytekakkuja, mutta kyllä olen vienyt toiseen lapsiperheeseen esim. keksejä tai hillityn kokoisen kuivakakun, kukkia ja vastaavaa pientä muistamista. Myös muut perheet ovat vierailleet meillä tuoden pienen tuliaisen. Se on mielestäni ihana huomionosoitus ja kohteliaisuutta. Samoin vien sukujemme kokoontumisiin jotain syötävää ja kahvia, kutsujat ovat yli 70-vuotiaita ja suku iso, niin minusta kuuluu.

Mutta ei täytekakkua. Se on liikaa ja usein juhlien "vetonaula". Sitä ei vieras voi viedä.

Tässä sekoitetaan nyt (jo toistamiseen) tämä kakkujuttu ja tuliaiset. Tuliaiset ovat tietenkin kohteliasta ja huomaavaista. Mutta siitä ei ollut kyse. On kyse tarjoiluun osallistumisesta ennakkoon ilmoittamatta. Ja joku tuolla oli vielä kakkuammattilainen! Ei mitään tilannetajua, jos lähtee viemään omia upeita luomuksiaan isäntäväen pöydän päätähdeksi... 

Vierailija
53/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä saatana ongelmat.

Vierailija
54/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja poistu muihin ketjuihin, joita on täällä satoja. Löydät itsellesi varmasti sopivampaa keskusteltavaa. 

Vierailija
55/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kutsuvieraana tapana yllättää viemällä itse leipomiani leivoksia mm. häihin, hautajaisiin, yo-juhliin/valmistujaisiin ja rippijuhliin jne. Kyllä niistä aina on tykätty, mutta olenkin ammatiltani korkeakoulutettu maisterikondiittori.

Ja Miehesi On Varmaan Toimitusjohtaja...🙃

Jep. Ja täytekakun välissä on leikkeleitä  :)

Vierailija
56/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tasan voi viedä...

Vierailija
57/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja poistu muihin ketjuihin, joita on täällä satoja. Löydät itsellesi varmasti sopivampaa keskusteltavaa. 

Hankkikaa te kahvitteluetikettinatsit elämä.

Vierailija
58/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sekoitetaan nyt (jo toistamiseen) tämä kakkujuttu ja tuliaiset. Tuliaiset ovat tietenkin kohteliasta ja huomaavaista. Mutta siitä ei ollut kyse. On kyse tarjoiluun osallistumisesta ennakkoon ilmoittamatta. Ja joku tuolla oli vielä kakkuammattilainen! Ei mitään tilannetajua, jos lähtee viemään omia upeita luomuksiaan isäntäväen pöydän päätähdeksi... 

Ai se kondiittorimaisteri. :D Googletapa kyseinen "ammattitutkinto". Olette te typeriä. Se oli provo. Kannattaa opetella poimimaan asialliset viestit provojen seasta, googleta myös "sarkasmi".

Vierailija
59/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vähän hassua, kun joku kiikuttaisi täytekakun ehdottamatta etukäteen.. Mutta en pistäisi vastaan tietenkään. Eli on minusta ok. 

Vierailija
60/92 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen Pieniä julmia tarinoita -sarjakuva, jossa emäntä on leiponut kutsuille kakkuja ja vaikka mitä, ja anoppi ilmaantuu paikalle pullapitkon kanssa. Kaikki vieraat sitten kehuvat tätä pullaa, ja sarjakuva päättyy siihen, kun isäntä toteaa vaimolleen "leipoisit säkin pullaa edes joskus".

Vähän meni ehkä ohi, mutta ajatuksena se, että antaa sen kutsujan hoitaa tarjoilut ja vastaanottaa palaute niistä, jos hän ei ole pyytänyt tuomaan mitään. Täytekakun voi leipoa sitten omiin kutsuihinsa.

Aiheen ohi, mutta ooh! Pieniä julmia tarinoita! Ihanaa että joku muukin vielä sen muistaa. Olen sarjan fani ja minulla on kaikki julkaistut kirjat jotka olen onnistunut löytämään. Vilkaisen silloin tällöin vieläkin ja ihmettelen miten joku onkin onnistunut niin viiltävästi kuvaamaan ihmisten kaikkein huonoimpia puolia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi