Kannattaako mun 71-vuotiaan äidin maksaa 180 tuhannen euron kaksionsa lvis-remontista 58000 euroa??
Kyseleen vaan siksi, että äidin taloyhtiön yhtiövastikeeseen tulisi seuraavaksi 10 vuodeksi tosi iso korotus, eikä pienestä eläkkeestä jää nytkään paljoa käteen
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa.
Nyt ei kannata myydä ja toisaalta ei taas tiedä mistä saa yhtä hyvän asunnon, olettaen että nykyinen asunto on hänelle hyvä. Muuttaminen aivan uuteen ympäristöön voi olla hankalaa.
Äitisi voisi saada asumistukea? Tai voithan/voittehan avustaa häntä sen maksussa?
Ehdotan, että ottaa pankkilainan ja maksaa yhtiövelan kerralla pois. Pankin kanssa voi aina neuvotella vapaakuukausista tai muista maksujärjestelyistä, taloyhtiölainan kanssa ei.Tuskinpa saisi edes elatia nyt jos on hyvä eläke ja vielä leskeneläke luultavasti päälle. Kohta muuttuu laki että omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Sit kannattaa laittaa oma vuokralle ja mennä itse vuokralle - silloin voi saada asumistukea.
Saa vielä verotuksessa vähentää sen oman asunnon lainan korotkin.
Tollaset vanhat talot kasvukeskusten ulkopuolella päätyy yleensä purkuun. Valitettavasti totuus on tämä. Maksat vielä sen mörskäsi purkamisen. Nalkissa ollette, halusitte tai ette.. Nähty on.
Noi ennen 90 lukua rakennetut talot on vaan tullut niin tiensä päähän jo, asbesitneen, ilmanvaihtoineen, tekniikoineen, salaojineen, öljylämmityksineen ym, takia.
Saako sen vuokrattua hinnalla, joka kattaa korotuksen? Ja muuttaa itse vuokralle halvenpaan.