Alatiesynnytyksestä ei palaudu ikinä : (
Ärsyttää kun lääkärit toistelee kilvan, että alatiesynnytyksestä toipuu nopeammin kuin sektiosta, mutta unohtavat mainita, että siitä ei palaudu ikinä entiselleen.
Ei tietysti vatsanahka tai kohtu ole myöskään enää sitten ilman arpea (eli entisensä). Mutta mieluummin ottaisin arven mahaan ja repeämättömän alapään ja venytykseen joutuneet lantiopohjalihakset (toki raskauskin venyttää, mutta ei niin rajusti).
Nyt on ikävä kyllä molemmat, kun uskatauduin yrittämään pelkosektion jälkeen alatiesynnytystä
Kommentit (29)
oireita sulla on nyt ? miten kauan aikaa synnytyksestä ?
joten jos tuollaiset asiat ovat tärkeitä, niin sitten ei varmaankaan kannata hankkia lapsia, eikö niin? Lastenteko kun on nykyään ihan jokaisen oma henkilökohtainen valinta.
eka kerralla repesi häpyhuulet riekaleiksi ja toka kerralla muuten vaan paikat venyi niin että mies eitunne seksissä enää yhtään mitään. että joo-o jos oisin tän tajunnut, niin olisin tosiaan valinnut keisarileikkauksen molemmille kerroille. Tai siis jos olisisaanut valita. Ja näin ajattelen edelleen vaikka ekat "sotamuistot" tuli jo 8 vuotta sitten
Toiset palautuu ja toiset ei. Pitää jättää lapset tekemättä, jos ei uskalla ottaa riskiä. Vaikka ymmärrän kyllä, että ottaa päähän, jos ei käy hyvä tuuri ja kokee menneensä ihan pilalle.
Hei haloo...
Totta kai otan mieluummin omat lapset kuin ehjän pimpan, mutta kyllä ottaa tosiaan päähän, että Suomessa ei SAA itse valita alatiesynnytyksen ja leikkauksen välillä. Kun tosiaan tuo alatiesynnytyskään ei ihan riskitön ole, ei edes lapselle!
Sinulla on ollut huonoa tuuria. Suurin osa ei kuitenkaan repeä ja palautuu hyvin, siksi sanotaan että synnytyksestä toipuu YLEENSÄ hyvin.
Minusta olisi siis ihan ok, että voisi valita sektion niin halutessaan. Eli en ole alatiesynnytysfanaatikko. Oikeastaan tarkoitin sitä, että jos ei halua raskauden jättävän mitään jälkiä, on parempi olla hankkimatta lapsia. Monilla kun jää esim. aika ikävä mahanahka ja tissit menee pilalle.
Ei se palautuisi vaikka olis ollut epparikin.
Arpi on arpi.
Ja itse synnytys jo venyttää kudoksia eikä ne vaan voi palautua.
Eihän se vatsanahkakaan palaudu, nahka pysyy venyneenä eikä enää ole timmi ikinä vaan ryppyinen, hieman roikkuva vaikka voissa paistaisi, tai siis rasvaprosentti nolla, lihaksia 100, niin silti se nahka on ja pysyy. Siitä ei pääse kuin kirurgin veitsellä, sama juttu pätee alapäähän.
4 lasta synnyttänyt (yhdet kaksoset) ja paikkani on tiukemmat kuin ennen synnytyksiä.
2 epparia ja yksi pieni repeämä. Sitähän voi neulotessa pyytää neulomaan yhden ylimääräisen tikin niin on miehellekin enemmän iloa :)
Ennemmin minä otin nuo jäljet tuonne alapäähän (joita siis hädin tuskin enää näkyy) kun ison arven mahaani, joka näkyy aina kun on ilman vaatteita.
Ja venyneet lihakset kyllä palautuu yleensä aika hyvin sitkeällä jumppaamisella.
Lihaskudos paranee jumppaamalla, se pätee mihin lihakseen tahansa. Lihaksia voipi treenata kuin timmiksi haluaa. Nahkaa ei voi treenata, ei nahkaa ja lihaksia voi verrata.
On kuin joku kraatteri olis tullut, ennen oli pieni reikä vaan näkyvissä. Ei siihen tikit auta. Korjausleikkauksia kysellään vähän väliä tällä palstalla, kun kukaan ei niitä mainosta, niin naiset ei tiedä missä niitä tehdään.
Kaikki vaan vähättelee, että olisit jättänyt lapset tekemättä.
Ehkä pitäis jokaisen täyttää lappu, ennen lapsien tekoa, että kumman haluat tiukan pimpin vai lapset, turha narista jälkeen päin.
SIIS ETTEKÖ TE TIEDÄ SEKSISTÄ MIÄÄN?
Ei teidän miehet ettekä te itse ole ennen synnytyksiäkään sen reiän suuaukon perusteella mitään tunteneet tai jättäneet tuntematta. Miehen tuntemisiin se suuaukko vaikuttaa kaikkein vähiten, siihen vaikuttaa enemmän emättimen luhasten kunto - ja oikeastaan sekin aika vähän. Kyrvälle nyt on sama, mihin pehmeään ja lämpimään sitä työnnellään. Aina tekee kivaa. Väliä on vain sitten, jos teillä on tapana käyttää emättimen lihaksia ekstraan, eli supistella niitä niin että se "pehmeä ja lämmin vielä liikkuu ja puristeleekin." Sen te opitte tekemään lantionpohjajumpalla. Itselle siitä ei ole juuri muuta kuin henkistä iloa, mutta onhan orgasmista iso osa lähtöisin aivoista... (niillä, joilla sellaiset on).
Naisilla on enemmän tuntopisteitä juuri emättimen suulla, mutta niiden suhteen taas ei ole niin väliksi, hankaako niitä kovaa vai hiljaa, (ja kuten useimmat tietävät, hijaa voi tuntua paremmalta) ja koska ne joka tapauksessa melkein kaikki (eivätkä missään tapauksessa kaikki) osu johonkin yhdynnän ja esileikin aikana niin naisista pitäisi tuntua yhtä hyvältä joka tapauksessa.
Niistä korjausleikkauksista jää myös arpi. Useimmille se on sitten jo vähintään toinen. Sekin arpi voi olla tunnoton ja kiristävä. Kannattaako se varmasti? Ihannoittekohan te neitsytpimppejä vähän liikaa ja ihan perusteettomasti?
Mutta minä en halunnut ottaa riskiä etten palaudu ja minulle on tehty kaksi pelkosektiota, joista olen toipunut erinomaisesti. Vatsa ei ole kaunis vaikka arpi on pieni, muttei pissakaan karkaile. Elämä on valintoja ja jos ei halua/uskalla synnyttää alakautta, on turhan kova hinta jäädä ilman lapsia. Olen kelvoton synnyttämään, mutta olen hyvä äiti. Ainakin paljon parempi kuin ne monet alatiesynnyttäjät, joiden lapsi on huostassa.
Mitä ihmeen hyötyä tuollaisista kommenteista oikein on? Ja kuulkaa se on sellainen asia, että sille alapäälle pitää löytyä käyttöä myös synnytysten jälkeen. Pitää pystyä virtsaamaan, ulostamaan ja harrastamaan seksiä normaalisti. Tietysti lantiopohjan jumppa auttaa kudosten venymiseen, mutta se ei todellakaan auta, jos alapäässä on kudosvaurioita. Niihin ei auta kuin kirurgin veitsi.
elämää, esim. virtsankarkailu. Ei kyllä ole tunneälyä tipan tippaa tuollaisilla. Vaikka sektiolla itse olenkin synnyttänyt, ymmärrän hyvin silti ettei kivaa olisi sellainen.
Mulla vatsanahka ei venyny, raskausarpia vähän reisissä ja rinnoissa. Rinnat kärsi ehkä eniten, eikä nekään ole pahat tosiaan. Olen nyt hoikempi ja paremman mallinen kuin ennen synnytystä, enkä kyllä ole huomannut mitään eroa, esim. virtsa ei karkaile. Paitsi että seksi tuntuu aiempaa paremmalta!Pilateksen ansiosta paikat on jopa timmiytyny. Sinne vaan kaikki jumppailemaan! ;)
Vatsaan ei oo jäänyt yhtään ylimääräistä roikkuvaa nahkaa. Ihan timmi on. En tajua ettei muka voi palautua. Painoa vähemmän kuin ennen raskauksia.
Ekassa tehtiin eppari, tokassa tuli vaan pieni nirhauma. Hyvin on pimppi palautunut ja seksi tuntuu paremmalta kuin ennen raskauksia.
En tiedä mistä puhutte, mulla vissiin käyny hyvä tuuri. Synnyttäminen on parasta maailmassa, en vaihtaisi pois vaan odotan tässä sitä kolmatta kertaa...
jossa se tuntuu hyvälle, mutta toisaalta itse emätin on parempi kuin ennen lapsia, joten ehkä se kompensoi.
Ja kyllä ses alapää hyvin toipuu kun jumppailet, mutta ei kai siellä mitään tapahdu jos odotat että se itsekseen palautuu.