Vuokranantajana nostan vuokraa vuosittain
Muistan vuokralaisia vuosittain vuokrankorotusilmoituksella. Tykkään lähettää ilmoitukset marraskuussa ja samaan kuoreen sujautan joulukortin jossa toivotan hyvän joulun toivotukset.
Terveisin
vuokranantaja
Kommentit (6)
Mä en muista tehdä edes vuokrasopparissa olevaa inflaatiokorotusta. Mutta mulla onkin siis vaan yksi asunto ja siinä on ollut sama vuokralainen nyt jo kuusi vuotta. Ois varmaan voinut nostaa joo vuokraa, mutta toisaalta kun riittää lyhennykseen, vastikkeeseen ja jää muutama kymppi vielä yli (niillä voi sitten ostaa jääkaapin tms jos hajoaa tai kun nyt ei ole hajonnut, niin sijoittaa muualle), niin ihan fine minulle.
Olen asunut nykyisessä vuokrakämpässäni yli neljä vuotta eikä ole kertaakaan korotettu vuokraa. Sitä edellisessä vuokrakämpässä asuin kuusi vuotta eikä siinäkään nostettu vuokraa. Olen sitten kai onnekas.
Nostan hyvillä vuokralaisilla vuokrahintaa vain, jos sille on selvästi tarvetta (eli vastikkeet tms. selkeästi nousseet taloyhtiössä).
Soppareissa on mainittu indeksikorotus vuosittain, mutta jos ei ole tarvetta, niin en kyllä koske vuokraan joka vuosi.
No tartteehan niitä nostaa kun korot nousee ja kaikki muutkin hinnat nousee. Idioottivuokralaisia josseivät sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin ränsistynyt kaksio että jos vuokra tästä vielä nousisi niin muuttaisin pois. Sitten vuokra isäntä sais alkaa tehdä remonttia koska kukaan tuskin tätä kämppää vuokraisi.
Yllättyisit kuinka moni vuokraisi. Houkutat asukkaan sisään halvalla vuokralla ja sen jälkeen nostat vuosittain vuokraa.
Mulla on niin ränsistynyt kaksio että jos vuokra tästä vielä nousisi niin muuttaisin pois. Sitten vuokra isäntä sais alkaa tehdä remonttia koska kukaan tuskin tätä kämppää vuokraisi.