Mitä hittoa tehdä, mustasukkaisuus pilaa suhteen.
Mustasukkaisuus on alkanut tuhota parisuhdetta pikkuhiljaa, en yksinkertaisesti pysty enää luottamaan kumppaniin. Syy tähän on se että kumppani käyttäytyy rajattomasti. Eikä ymmärrä alkuunkaan mistä mustasukkaisuus johtuu..
Harmittaa kovasti koska ilman tätä ongelmaa suhde on poikkeuksellisen hyvä.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä baareissa ja muuallakin saa aina peräänsä miehiä helposti, jos niitä katsoo vähänkin sillä silmällä. Oon aika varma, että sun vaimo lähettelee niitä signaaleita jatkuvasti ympärilleen ja nauttii saamastaan huomiosta. Ei kukaan nainen ole niin tyhmä, ettei tajuaisi mitä tekee. Ihan varmasti sun vaimo teeskentelee sulle naivia, ja pahimmassa tapuksessa nauttii vielä siitäkin, että saa sinut epävarmaksi ja varpailleen. Tuo menee ohi siinä vaiheessa, kun aletaan olemaan nelissäkymmenissä. Miehiä lakkaa kiinnostamasta.
Ai mistäkö tiedän? Olin itse samanlainen ja tiedän monien, monien muidenkin olevan. Siinä yksi syy, miksi jäin lopulta sinkuksi.
Mikähän mielisairaus oireilee niin että pitää tuhota oma elämänsä ja vaikeuttaa sitä. Menettää ihminen joka rakastaa sinua ja kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti: Ap. Joo en mäkään tajua noita. Jos mä haluaisin seksuaalisesti jotain muuta naista kuin omaani mä tietäisin heti etten rakasta häntä. Seksi on kuitenkin ainakin itselle vaatinut tunteita ollakseen tyydyttävää. Jos pitäisi rankata 100 mun parasta seksikokemusta. Yhtään yhden illan juttua tai ei vakiintunutta parisuhdetta ei olisi joukossa.
Tuo on naisellinen ajatustapa. Miehet haluaa monia naisia vaikka jotain tiettyä rakastaisikin. Poikkeuksia tietysti on kuten sinä. Ja olen varma ettet käsitä sitä että mies voi panna muita naisia vaikka vaimoaa tms. rakastaakin.
Toi oli mun mielestä aikalailla hyvä kirjoitus jos joutuisin valitsemaan tietäisin toimineeni väärin.
Itse ajattelen just samalla tavalla. Siinä vaiheessa kun sä punnitset haluatko jatkaa oman puolison kanssa tai jonkun muun sä olet jo toiminut moraalisesti todella väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ap. Joo en mäkään tajua noita. Jos mä haluaisin seksuaalisesti jotain muuta naista kuin omaani mä tietäisin heti etten rakasta häntä. Seksi on kuitenkin ainakin itselle vaatinut tunteita ollakseen tyydyttävää. Jos pitäisi rankata 100 mun parasta seksikokemusta. Yhtään yhden illan juttua tai ei vakiintunutta parisuhdetta ei olisi joukossa.
Tuo on naisellinen ajatustapa. Miehet haluaa monia naisia vaikka jotain tiettyä rakastaisikin. Poikkeuksia tietysti on kuten sinä. Ja olen varma ettet käsitä sitä että mies voi panna muita naisia vaikka vaimoaa tms. rakastaakin.
En oikein ymmärrä. Tosin pohjaan omaan kokemukseen miksi harrastaisin huonoa seksiä jos hyvääkin on tarjolla 🤔
Ap.lle kannattaa tehdä se oma kanta todella selväksi niin ettei jää mitään jossiteltavaa tai seliteltävää. Muuten naisesi tulee jatkossakin leikkimään tyhmää. Teet selväksi ettei tuo toistu enää ikinä ja jos toistuu seurauksena on ero. Ilman mitään selittelyjä.
Vierailija kirjoitti:
"Se onkin juuri se ihmetys? Miksi tarvitset tuollaista turvaa kokeaksesi olevasi onnellinen ja rakastettu sekä hyväksytty? Eikö asia olisi oikeasti juuri päin vastoin? Jos puolisolla olisi muitakin mahdollisia kumppaneita tarjolla, niin olisit rakastettu kun hän valitsee aina uudestaan sinut?"
Miksi sulle on suuri ihmetys, että ihmiset on erilaisia? Ei kukaan sinuakaan tule tuomitsemaan tai sanomaan että ajattelet väärin tai huonosti. Anna toisten olla.
Ei ollut tarkoitus tuomita vaan oppia ymmärtämään toisella tapaa ajattelevaa ihmistä. Olisi ihana kuulla ne selitykset siitä, että miksi ne tiukat säännöt tuo turvaa ja mihin? Miksi sinä hermostut jos joku ihmettelee tapojasi ja haluaa oppia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se onkin juuri se ihmetys? Miksi tarvitset tuollaista turvaa kokeaksesi olevasi onnellinen ja rakastettu sekä hyväksytty? Eikö asia olisi oikeasti juuri päin vastoin? Jos puolisolla olisi muitakin mahdollisia kumppaneita tarjolla, niin olisit rakastettu kun hän valitsee aina uudestaan sinut?"
Miksi sulle on suuri ihmetys, että ihmiset on erilaisia? Ei kukaan sinuakaan tule tuomitsemaan tai sanomaan että ajattelet väärin tai huonosti. Anna toisten olla.
Ei ollut tarkoitus tuomita vaan oppia ymmärtämään toisella tapaa ajattelevaa ihmistä. Olisi ihana kuulla ne selitykset siitä, että miksi ne tiukat säännöt tuo turvaa ja mihin? Miksi sinä hermostut jos joku ihmettelee tapojasi ja haluaa oppia?
Varmaan koska keskustelu tapasi on hyvin tuomitseva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan hermostun siitä että kukaan alkaa kyseenalaistaa toisen suhdetta ja tunteita. Minun tapojani et tuominnut, olen sivullinen. Mutta kyse ei ollut halusta oppia vaan halusta ohjeistaa ja ".opettaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä selittäisin sinulle mitään?
Meillä on tapamme mieheni kanssa ja meidän parisuhteessa ne ovat toimineet todella hienosti.
Ap, oletko avautunut aiheesta täällä aiemminkin? Muistelen, että joskus oli hyvin samanlainen keskustelu, jossa aloittaja avautui siitä kun hänen puolisonsa oli liian avoin, naivi ja ystävällinen muille miehille, jotka sitten pakkomielteiseen tyyliin hullaantuivat puolisoon aloittajan kärvistellessä mustasukkaisena.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko avautunut aiheesta täällä aiemminkin? Muistelen, että joskus oli hyvin samanlainen keskustelu, jossa aloittaja avautui siitä kun hänen puolisonsa oli liian avoin, naivi ja ystävällinen muille miehille, jotka sitten pakkomielteiseen tyyliin hullaantuivat puolisoon aloittajan kärvistellessä mustasukkaisena.
En ole avautunut täällä aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiintoista keskustelua. Osa keskustelijoista tuntuu näkevän tämän kontrollointina ja vapauden rajoittamisena."
Suomen laki näkee tämän kontrollointina ja henkilökohtaiseen vapauteen kajoamisena, mahdollisesti vainoamisena.
Ei muuten näe, kun asialle on molempien suostumus ja asia näin yhdessä sovittu.
Ihminen voi suostua alistettuna ja manipuloituna sellaiseenkin, joka oikeasti rikkoo pahasti hänen rajojaan. Tai läheisriippyvaisuudesta. Kysy vaikka keneltä narsistin uhrilta esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiintoista keskustelua. Osa keskustelijoista tuntuu näkevän tämän kontrollointina ja vapauden rajoittamisena."
Suomen laki näkee tämän kontrollointina ja henkilökohtaiseen vapauteen kajoamisena, mahdollisesti vainoamisena.
Ihminen voi suostua alistettuna ja manipuloituna sellaiseenkin, joka oikeasti rikkoo pahasti hänen rajojaan. Tai läheisriippyvaisuudesta. Kysy vaikka keneltä narsistin uhrilta esimerkiksi.
Vaan sepä ei silti tee teosta lain mukaan rangaistavaa
Ap:llä ei ole kyllä paljoa vaihtoehtoja. Vaimo/puoliso on selvästi osoittanut, että hän ei aio lopettaa suhteen tuhoavaa käytöstä. Hän ei vaan pysty. Hän on addikti, hän on koukussa siihen tunteeseen, että saa miehet ihastumaan itseensä. Samalla tavalla hän on "ihastusjuoppo". Kuten juoppo rakastaa enemmän viinaa, kuin perhettä ja puolisoa, sinunkin vaimosi ei pysty "lopettamaan", muuttamaan käytöstään. Yksinkertaisesti joko sinä tyydyt tilanteeseen ja tuhoat hiljaa itsetuntosi...tai lähdet.
Ei kyse ollut opettamisesta, vaan siitä, että varmasti jokainen tietää, nekin kyllä on "tiukemmat rajat", että tuollainen "et saa mennä baariin ilman minua ja luoteen puhelimet suhde" yleensä lasketaan henkisen pahoinpitelyn piiriin. Se, että jotkut haluavat sitä, on varmasti jollekin ihmetyksen aihe. Uskoisin, että jokainen tämän tajuaa. Se, että miksi se ei tunnu kaikista henkiseltä pahoinpitelyltä on mielenkiintoinen juttu.
Minusta kukin elää suhteessa niin kuin haluaa ja jos aidosti on tyytyväinen, niin se ei ole keltään pois, mutta pakko se varmasti myöntää on, että monelle se aiheuttaa ihmetystä.
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä ei ole kyllä paljoa vaihtoehtoja. Vaimo/puoliso on selvästi osoittanut, että hän ei aio lopettaa suhteen tuhoavaa käytöstä. Hän ei vaan pysty. Hän on addikti, hän on koukussa siihen tunteeseen, että saa miehet ihastumaan itseensä. Samalla tavalla hän on "ihastusjuoppo". Kuten juoppo rakastaa enemmän viinaa, kuin perhettä ja puolisoa, sinunkin vaimosi ei pysty "lopettamaan", muuttamaan käytöstään. Yksinkertaisesti joko sinä tyydyt tilanteeseen ja tuhoat hiljaa itsetuntosi...tai lähdet.
Oikeasti tunnen yhden tuollaisen tyypin ja puoliso on menettänyt jopa työkykynsä, kun on jäänyt siihen yrittämään. Hänelle ilmeisesti riitti, että pso aina palaa kuitenkin hänen luokseen ja heidän liittonsa pysyy.
Toinen vaihtoehto on se, että tällä ap:lla ja naisella on kerta kaikkiaan eri standardit ja tuleeko siihenkään mitään muutosta. Mustasukkaisuus ja epäluottamus on syöpä, joka nakertaa ja kalvaa. 7 kk voi mennä ok ja sitt taas alkaa. Jos nainen on "kiltteyttään" tuollainen, niin on tyhmäkin. Jos on neuroepätyypillinen, niin mitään muutosta ei tule koskaan tapahtumaan. He kun eivät opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta laitonta se ei silloinkaan ole, jos kerran suostunut on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän mun puoliso on muuttunut ja muuttanut jo tapojaan. Niinkuin kerroin 7kk mentiin ilman ainutta häiriö tekijää.
Sitä en tiedä pystyykö hän jatkossa pysymään ns uskollisena vai ei ja tuo vaivaa mieltä. Nyt on tosiaan käärme taas hyvin lähellä luikerrella paratiisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ollut opettamisesta, vaan siitä, että varmasti jokainen tietää, nekin kyllä on "tiukemmat rajat", että tuollainen "et saa mennä baariin ilman minua ja luoteen puhelimet suhde" yleensä lasketaan henkisen pahoinpitelyn piiriin. Se, että jotkut haluavat sitä, on varmasti jollekin ihmetyksen aihe. Uskoisin, että jokainen tämän tajuaa. Se, että miksi se ei tunnu kaikista henkiseltä pahoinpitelyltä on mielenkiintoinen juttu.
Minusta kukin elää suhteessa niin kuin haluaa ja jos aidosti on tyytyväinen, niin se ei ole keltään pois, mutta pakko se varmasti myöntää on, että monelle se aiheuttaa ihmetystä.
Ei niitä lasketa miksikään henkiseksi pahoinpitelyksi jos molemmat osapuolet ovat halunneet samat rajat... Mulla oli edellisessä suhteessa avokin kanssa sellainen raja et tulen kotiin yöksi. Pahoinpitelikö mun avokki mua henkisesti. Itseäni tuo toivomus ei haitannut ikinä pätkääkään.
Sun kirjoituksista paistaa läpi hirveän vahvat ennakkoluulot ja ajatukset. Miksi ketään pitäisi ihmetyttää muiden suhteet jos osalliset ovat tyytyväisiä?
Ap. Joo en mäkään tajua noita. Jos mä haluaisin seksuaalisesti jotain muuta naista kuin omaani mä tietäisin heti etten rakasta häntä. Seksi on kuitenkin ainakin itselle vaatinut tunteita ollakseen tyydyttävää. Jos pitäisi rankata 100 mun parasta seksikokemusta. Yhtään yhden illan juttua tai ei vakiintunutta parisuhdetta ei olisi joukossa.