Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä sanoi että haluaa olla itsekseen, kun kysyin jos haluaa nähdä

Vierailija
27.02.2024 |

Mutta lähti silti heti kavereiden kanssa baariin kun he pyysivät. Mitä mieltä olette?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi vielä huolissani. Kavereitten kanssa oleminen on eri asia kuin tyttöystävän. Eräs ihmistyyppi on sellainen että haluaa estää tyttö- tai poikaystävänsä kaikki suhteen ulkopuoliset kontaktit. En usko että olet sellainen, mutta kieltämällä ja kyseenalaistamalla poikaystäväsi kaverit ja poikaystäväsi ajanvieton joka tapahtuu ilman sinua, voit vaarantaa suhteesi häneen. Luota poikaystävääsi. Tietenkin toistuva ja jatkuva pakoilu sinun seurastasi on merkki enemmästä

Yksi ihmistyyppi haluaa ylläpitää sinkkuelämäkulissia parisuhteessa, eli varma vinkki siitä on se, että mitään ei voi tehdä kumppanin ja kavereiden kanssa yhdessä. Usein tätä uutta kumppania ei edes esitellä kavereille. Tällaisella tyypillä on kaveripiirissä usein molemman sukupuolen edustajia ja on myös saattanut olla erinäköisiä säätöjä näiden kavereiden kanssa, joista ei tietenkään halua että kumppani saa tietää. Kaikki muut kyllä tietävät.

Tällaisessa suhteessa on usein systemaattista ulossulkemista, vähän sellaista koulukiusausmeininkiä omaa kumppania kohtaan, jossa puolustuksena käytetään näitä "Yrität vaan estää minua olemasta kavereideni kanssa".

Vierailija
62/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulle, olen siis tuo jolle vastasit. Itse ainakin tunnistan tuosta suhteestani huonon itsetunnon, naiiviuuden ja läheisriippuvuuden. Todella tyypillistä varsinkin jos kumppani juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että harkitsee eroa. Kavereiden laittaminen parisuhteen edelle on yksi hyvä merkki siitä, että valmistaudutaan sinkkuelämään.

Näitä naisten kommentteja riittää. Jos näet kavereita, olet eroamassa. Näinpä kaverit saa ja pitää kieltää. Miten niin muka kontrolloidaan?

Aapeen poikkis sepitti tarinan että haluaa olla yksin. 

Eihän se sanonut haluavansa olla yksin/yksikseen vaan itsekseen tehdä jotain eli ilman tyttöystävää. Kaksi eri asiaaa.

Itsekseen ei tarkoita ilman tyttöystävää vaan yksin.

Vierailija
64/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että harkitsee eroa. Kavereiden laittaminen parisuhteen edelle on yksi hyvä merkki siitä, että valmistaudutaan sinkkuelämään.

Näitä naisten kommentteja riittää. Jos näet kavereita, olet eroamassa. Näinpä kaverit saa ja pitää kieltää. Miten niin muka kontrolloidaan?

Eihän se sanonut haluavansa olla yksin/yksikseen vaan itsekseen tehdä jotain eli ilman tyttöystävää. Kaksi eri asiaaa.

Ei tarkoita. Minä ainakin teen asioita ja näen ystäviä sekä yhdessä puolisoni kanssa että itsekseni ilman puolisoa. Tämän lisäksi molemmat viettää aikaa myös yksin esim lenkkeillen.

Vierailija
65/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekseen ei tarkoita ilman t

Okei. Jos minä olen itsekseni, olen yksin, en ystävien kanssa. Jaa moi Mira! Olen tässä itsekseni ystävien kanssa kahvilla, haluatko liittyä seuraan..

Vierailija
66/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekseni=itsensä seurassa eli yksin.

Vierailija
67/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulle, olen siis tuo jolle vastasit. Itse ainakin tunnistan tuosta suhteestani huonon itsetunnon, naiiviuuden ja läheisriippuvuuden. Todella tyypillistä varsinkin jos kumppani juo.

Kelles sinä nyt vastaat?

Vierailija
68/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma, tosin mies priorisoi luottamustoimet minun edelleni. Aina on tärkeämpää soitella milloin kenenkin päättäjien kanssa kuin tavata minua ja nykyään näemmekin ehkä pari kertaa kuukaudessa. Itse olen jäänyt roikkumaan enkä osaa päästää irti vaikka huomaan, ettei mies ole enää ollenkaan minusta kiinnostunut eikä hänellä kyllä edes seiso kanssani enää. Säälistä kai tulee käymään välillä. Hävettää mutta itse olen korviani myöten rakastunut ja minulle riittää että saan edes sen pari minuuttia istua hänen autossaan ja kuunnella kun hän soittelee niitä tärkeitä puheluita. 

Olen nolo ja epätoivoisen rakastunut enkä tiedä mitä tehdä. :D Järki sanoo että pitäisi jättää toinen rauhaan ja koen itseni hirveäksi predatoriksi mutta mies kuitenkin vapaaehtoisesti satunnaisesti ottaa vielä minut auton kyytiin ja saan kuunnella hänen puhelinralliaan. En halua ketään muuta kuin hänet ja nämä parin minu

Et sinä ole rakastunut.

Sinä olet epävarma, epätoivoinen, pelkuri ja et omaa lainkaan itsekunnioitusta tai itsekuria. Kukaan ei halua tällaista ihmistä suhteeseen muuta kuin itsekkäät narsistit, jotka tietävät, että sinä tyydyt leivänmuruihin maassa. Et vaadi hyvää käytöstä, kunnioitusta tai kohteliaisuutta. Sinua voi käyttää hyväkseen.

Vierailija
69/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Kuka on kieltänyt tapaamasta kavereita? Täytyy kyllä sanoa, että kyllä ne onnistuneimmat suhteet on yleensä sitä, että ainakin ensialkuun vietetään aikaa kumppanin kanssa tiiviisti yhdessä ja niitä kavereitakin tavataan vaikka siellä baarissa pariskuntana... Toki silloin tällöin on normaalia nähdä vain kavereita tai olla ihan yksinkin, mutta suurin osa ajasta aikuisilla menee kyllä kumppanin kanssa ja töissä. 

Kavereita nähdään pariskuntana? No tuppaudumpa mukaan seuraavan kerran,  kun uudella naisystävällä on tyttöjen ilta.  No en todellakaan. Ei olisi edes tullut mieleen,  että se on normaalia. 

Vierailija
70/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi vielä huolissani. Kavereitten kanssa oleminen on eri asia kuin tyttöystävän. Eräs ihmistyyppi on sellainen että haluaa estää tyttö- tai poikaystävänsä kaikki suhteen ulkopuoliset kontaktit. En usko että olet sellainen, mutta kieltämällä ja kyseenalaistamalla poikaystäväsi kaverit ja poikaystäväsi ajanvieton joka tapahtuu ilman sinua, voit vaarantaa suhteesi häneen. Luota poikaystävääsi. Tietenkin toistuva ja jatkuva pakoilu sinun seurastasi on merkki enemmästä

Yksi ihmistyyppi haluaa ylläpitää sinkkuelämäkulissia parisuhteessa, eli varma vinkki siitä on se, että mitään ei voi tehdä kumppanin ja kavereiden kanssa yhdessä. Usein tätä uutta kumppania ei edes esitellä kavereille. Tällaisella tyypillä on kaveripiirissä usein molemman sukupuolen edustajia ja on myös saattanut olla erinäköisiä säätöjä näiden kavereiden kanssa, joista ei tietenkään halu

Vai, että ihan koulukiusaamismeininkiä. Jos samojen kavereiden kanssa on nähty teini-iästä saakka, niin sitten nelikymppisenä kun yksi porukasta eroaa, niin sen pitäisi tulla saunailtaan uuden deitin kanssa?

Kyllä sinä nyt ihan oikeasti estät kumppaniasi näkemästä kavereitaan. Katsos, kumppanin puolisot eivät automaattisesti ole minun kaverita. 

Muutenkin tuntuu oudolta, että kaveriden näkeminen on "sinkkuelämäkulissi", siis vain sinkuilla on kavereita?

Vierailija
71/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että olenko liian kontrolloiva tai enkö hyväksy vastausta "haluan mennä kavereiden kanssa ulos". Toisaalta mulla kyllä saattaa päivän aikana muuttua mieli monesti. Töiden jälkeen voi olla väsynyt ja kaivata päiväunia, mutta kun kaveri soittaa päiväunien jälkeen, että olisi ylimääräinen lippu keikalle, onkin jo energiaa lähteä.

Just tämä. Mulle saattaa välillä olla ahdistava ajatus jostain parisuhdekyhnäysillasta, mutta toisenlainen tekeminen voi siitä huolimatta innostaa. Enemmän olisin tuossa tilanteessa huolestunut siitä, että se kumppaniehdokas ei uskalla suoraan sanoa asiaa. 

Sanotko kumppaniehdokkaallesi, että sori, mua ei nyt kiinnosta viettää aikaa kanssasi, vaan haluan kavereiden kanssa ryyppäämään baariin? Ei kuulosta kovin sitoutuneelta.

Sanoin aikoinaan ja sanotaan edelleen, jos halutaan viettää aikaa kavereiden kanssa ennemmin kun hengata kahdestaan. Ei kaikki vaan tykkää yli kaiken köllötellä toisen kainalossa, joskus se on ihan kivaa, joskus tekee ennemmin mieli nähdä ystäviä ja häipyä extempore 300 kilsan päähän kuuntelemaan jotain keikkaa.

Ei me varmaan kovin sitoutuneita sitten tässä olla oltu, kun vasta 20 vuotta yhdessä saman katon alla :)

Vierailija
72/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on selvästi hankaluuksia poikaystävänsä kanssa, mutta ketjuun on taas tulvinut naisia, joiden mielestä kaverien kanssa ajanviettäminen parisuhteessa ei ole normaalia. Tai sitten nämä kaverit pitäisi tavata tämän uuden naisen seurassa. 

Alleviivaa taas erittäin hyvin sitä, että miten rajoittamista pidetään parisuhteen luonnollisena osana. Sitten kun miehet pyristelee irti tästä kontrollisuhteesta, niin naiset voivat entistä enemmän perustella kontrollin tarpeen seuraavassa. Jos vielä hieman enemmän rajoittamalla saisi sen seuraaavan suhteen toimimaan. 

Vierailija
73/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä mä ainakin sanon. Ehkä vähän kauniimmilla sanoilla eli esim. "tänään tarvitsen kaveriaikaa, nähdäänkö huomenna?". Jos kumppaniehdokas loukkaantuu, se on merkki siitä, että emme sovi yhteen. Olen tosi itsenäinen ihminen ja tykkään viettää paljon aikaa myös ihan yksin kotona. En halua kumppania, joka haluaisi viettää jatkuvasti aikaa minun kanssani. Joku toinen haluaa juuri sellaisen ja he saavat hyvän parisuhteen aikaan!

Jos tämän sanoo nainen tai av mammojen naiseksi olettama henkilö, niin tulee yläpeukkuja. Jos taas mies, niin alapeukkuja. 

Miten niin kaksoisstandardi?

Vierailija
74/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisten kanssa olla tekemisissä. Tai ap tekee mitä tahtoo.

Vierailija
75/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin , yksin voi käydä myös elokuvissa , ravintolassa tai kaupungilla eikä suinkaan ole ainoa ihminen paikan päällä . 

Vierailija
76/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu roikutko miehessä 24/7 vai onko näkemisvälinne tyyliin kerran viikossa.

Vierailija
77/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai, että ihan koulukiusaamismeininkiä. Jos samojen kavereiden kanssa on nähty teini-iästä saakka, niin sitten nelikymppisenä kun yksi porukasta eroaa, niin sen pitäisi tulla saunailtaan uuden deitin kanssa?

Kyllä sinä nyt ihan oikeasti estät kumppaniasi näkemästä kavereitaan. Katsos, kumppanin puolisot eivät automaattisesti ole minun kaverita. 

Muutenkin tuntuu oudolta, että kaveriden näkeminen on "sinkkuelämäkulissi", siis vain sinkuilla on kavereita?"

Eri asia raahata deitti/kumppani jokaiseen kaveri-iltaan mukaan, kuin esitellä hänet kavereille. Esim. minä olen nähnyt useampaan otteeseen kaikki mieheni ystävät ja kaverit, mutten todellakaan ole aina mukana heidän menoissaan. Monesti toki olenkin kun niin haluavat.

Vierailija
78/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, älä ota turhan vakavasti näiden katkeroituneiden mammojen ohjeita. Parisuhteessakin molemmilla on oma elämä ja kaverit, siinä vaan on opittava sovittamaan yhteen kummankin tarpeet. Realistisesti ajatellen mikään parisuhde ei pitemmän päälle ole ongelmaton. Onnellisen suhteen salaisuus on siinä, että ne ongelmat osataan yhdessä ratkaista molempia tyydyttävästi.

Vierailija
79/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuiko arkaan paikkaan? 

Kyllä. 20 vuoden liitto päättyi ja kavereita ei enää ollut,  koska niihin ei koskaan saanut pitää yhteyttä. Eli hetken olin todella yksin. Ymmärsin kuitenkin tehneeni virheen heti suhteen alussa, kun alistuin siihen draamailuun. Näin ollen neuvoni on ihan kaikille, että kontrollonnin merkit kannattaa tunnista nopeasti. 

Oletko ilmoinen, että yksinäisyys tuntuu pahalta? 

Vierailija
80/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vai, että ihan koulukiusaamismeininkiä. Jos samojen kavereiden kanssa on nähty teini-iästä saakka, niin sitten nelikymppisenä kun yksi porukasta eroaa, niin sen pitäisi tulla saunailtaan uuden deitin kanssa?

Muutenkin tuntuu oudolta, että kaveriden näkeminen on "sinkkuelämäkulissi", siis vain sinkuilla on kavereita?"

Eri asia raahata deitti/kumppani jokaiseen kaveri-iltaan mukaan, kuin esitellä hänet kavereille. Esim. minä olen nähnyt useampaan otteeseen kaikki mieheni ystävät ja kaverit, mutten todellakaan ole aina mukana heidän menoissaan. Monesti toki olenkin kun niin haluavat.

On eri asia esiteläl, mutta tuo jolle vastasin, puhui siitä, että niitä kaverita voidaan nähdä  parisukuntana. Tämän toki tiesitkin, koska olit lukenut senkin lainauksen, mutta luonnollisesti tarkoitushankuisesti jätit huomioimatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän