Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä sanoi että haluaa olla itsekseen, kun kysyin jos haluaa nähdä

Vierailija
27.02.2024 |

Mutta lähti silti heti kavereiden kanssa baariin kun he pyysivät. Mitä mieltä olette?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että olenko liian kontrolloiva tai enkö hyväksy vastausta "haluan mennä kavereiden kanssa ulos". Toisaalta mulla kyllä saattaa päivän aikana muuttua mieli monesti. Töiden jälkeen voi olla väsynyt ja kaivata päiväunia, mutta kun kaveri soittaa päiväunien jälkeen, että olisi ylimääräinen lippu keikalle, onkin jo energiaa lähteä.

Just tämä. Mulle saattaa välillä olla ahdistava ajatus jostain parisuhdekyhnäysillasta, mutta toisenlainen tekeminen voi siitä huolimatta innostaa. Enemmän olisin tuossa tilanteessa huolestunut siitä, että se kumppaniehdokas ei uskalla suoraan sanoa asiaa. 

Sanotko kumppaniehdokkaallesi, että sori, mua ei nyt kiinnosta viettää aikaa kanssasi, vaan haluan kavereiden kanssa ryyppäämään baariin? Ei kuulosta

Ap:lla näin on käynyt usein. Itsestään selvyyshän se on, että joskus nähdään kavereita ja ollaan ilman kumppania, mutta enimmäkseen sitoutuneessa suhteessa vietetään kyllä aikaa sen kumppanin kanssa. Ei tarvitse jättää asioita kertomatta tai valehdella. 

Vierailija
42/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa kutsuisin exäksi.

Luonnollisesti.  Kaverit ja oma elämä on monelle naiselle no no.

Ei suinkaan, vaan se että kaverit priorisoidaan ykköseksi eikä kumppanin kanssa tehdä edes suunnitelmia, kuten aapeen tapauksessa. Kaveriton mies on no-no; mikä on vialla jos kukaan ei viihdy miehen seurassa?

Mitä ihmeen suunnitelmia ap:n poikaystävä ei nyt tehnyt? Siis kavereita pitää olla, mutta niitä ei saa nähdä?

Alkaa kontrollifriikeillä taas olla selitykset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että kutsu baariin tuli soittosi jälkeen. Olis ollut aika outoa, jos hän olisi sitten soittanut sinulle selityksen menolleen.

Kuuntele äänensävyä, kun soitat. Onko ilahtunut/harmistunut/yhdentekevä/ riemuissaan.... Miten usein hän soittaa? Kuulostat nuorelta, on ehkä seurustelutaidot hakusessa vielä? Tai siis miehethän kypsyy myöhemmin😉.

Olet varmaan kuullut myös tippaleipä <-> putkiaivo vertauksen...

Miehet nyt vaan on erilaisia, usein ajattelemattomuuttaan loukkaavat käytöksellään.

No mutta. Onnea sulle Elämään. Joko tämän tai toisen seursssa. Tai yksin. Mieti millaista suhdetta Sinä haluat.

Mummeli63 (joskus olin nuori minäkin)

Ihan höpöhöpöä että miehet ajattelemattomuuttaan loukkaavat ja ovat pu

Eivät loukkaa, paitsi ne keskenkasvuiset jurpot. Niihin ei kannata tuhlata aikaa, pääsee paljon helpommalla ja on kivampaa.

Vierailija
44/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että olenko liian kontrolloiva tai enkö hyväksy vastausta "haluan mennä kavereiden kanssa ulos". Toisaalta mulla kyllä saattaa päivän aikana muuttua mieli monesti. Töiden jälkeen voi olla väsynyt ja kaivata päiväunia, mutta kun kaveri soittaa päiväunien jälkeen, että olisi ylimääräinen lippu keikalle, onkin jo energiaa lähteä.

Just tämä. Mulle saattaa välillä olla ahdistava ajatus jostain parisuhdekyhnäysillasta, mutta toisenlainen tekeminen voi siitä huolimatta innostaa. Enemmän olisin tuossa tilanteessa huolestunut siitä, että se kumppaniehdokas ei uskalla suoraan sanoa asiaa. 

Sanotko kumppaniehdokkaallesi, että sori, mua ei nyt kiinnosta viettää aikaa kanssasi, vaan haluan kavereiden kanssa ryyppäämään baariin? Ei kuulosta kovin sitoutuneelta.

Kyllä mä ainakin sanon. Ehkä vähän kauniimmilla sanoilla eli esim. "tänään tarvitsen kaveriaikaa, nähdäänkö huomenna?". Jos kumppaniehdokas loukkaantuu, se on merkki siitä, että emme sovi yhteen. Olen tosi itsenäinen ihminen ja tykkään viettää paljon aikaa myös ihan yksin kotona. En halua kumppania, joka haluaisi viettää jatkuvasti aikaa minun kanssani. Joku toinen haluaa juuri sellaisen ja he saavat hyvän parisuhteen aikaan.

Vierailija
45/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vaiheessa kutsuisin exäksi.

Luonnollisesti.  Kaverit ja oma elämä on monelle naiselle no no.

Ei suinkaan, vaan se että kaverit priorisoidaan ykköseksi eikä kumppanin kanssa tehdä edes suunnitelmia, kuten aapeen tapauksessa. Kaveriton mies on no-no; mikä on vialla jos kukaan ei viihdy miehen seurassa?

Mitä ihmeen suunnitelmia ap:n poikaystävä ei nyt tehnyt? Siis kavereita pitää olla, mutta niitä ei saa nähdä?

Alkaa kontrollifriikeillä taas olla selitykset. 

"Hän toistuvasti siirtelee treffejä. Ja jos kysyn jos haluaa nähdä joku päivä hän vastaa vain että riippuu millä tuulella on."

Vierailija
46/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa sanoisit hänelle kauniisti hyvästi?

Juuri tämä. Miehen on oltava naisen käytettävissä aina kun nainen sitä vaatii. Muuten suhde loppuu. 

Vierailija
47/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että harkitsee eroa. Kavereiden laittaminen parisuhteen edelle on yksi hyvä merkki siitä, että valmistaudutaan sinkkuelämään.

Näitä naisten kommentteja riittää. Jos näet kavereita, olet eroamassa. Näinpä kaverit saa ja pitää kieltää. Miten niin muka kontrolloidaan?

Vierailija
48/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että harkitsee eroa. Kavereiden laittaminen parisuhteen edelle on yksi hyvä merkki siitä, että valmistaudutaan sinkkuelämään.

Näitä naisten kommentteja riittää. Jos näet kavereita, olet eroamassa. Näinpä kaverit saa ja pitää kieltää. Miten niin muka kontrolloidaan?

Aapeen poikkis sepitti tarinan että haluaa olla yksin. 

Vierailija
49/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juupa juu. Kuka on kieltänyt tapaamasta kavereita? Täytyy kyllä sanoa, että kyllä ne onnistuneimmat suhteet on yleensä sitä, että ainakin ensialkuun vietetään aikaa kumppanin kanssa tiiviisti yhdessä ja niitä kavereitakin tavataan vaikka siellä baarissa pariskuntana... Toki silloin tällöin on normaalia nähdä vain kavereita tai olla ihan yksinkin, mutta suurin osa ajasta aikuisilla menee kyllä kumppanin kanssa ja töissä. 

Vierailija
50/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuiko arkaan paikkaan? 

Vierailija
51/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi vielä huolissani. Kavereitten kanssa oleminen on eri asia kuin tyttöystävän. Eräs ihmistyyppi on sellainen että haluaa estää tyttö- tai poikaystävänsä kaikki suhteen ulkopuoliset kontaktit. En usko että olet sellainen, mutta kieltämällä ja kyseenalaistamalla poikaystäväsi kaverit ja poikaystäväsi ajanvieton joka tapahtuu ilman sinua, voit vaarantaa suhteesi häneen. Luota poikaystävääsi. Tietenkin toistuva ja jatkuva pakoilu sinun seurastasi on merkki enemmästä

Hän toistuvasti siirtelee treffejä. Ja jos kysyn jos haluaa nähdä joku päivä hän vastaa vain että riippuu millä tuulella on.

Olet siis yksi hänen harrasteistaan (sivuharrastus), mutta et todellakaan listan kärkipäässä.

Se on vielä teini (iästä riippumatta) ja jos nyt alistut olemaan hänen kakkosäitinsä asemassa, se ei tule muuttumaan.

Käypä katselemassa, löytyisikö maailmasta miestä, jolle olisit se tärkein.

Tämä ei sulje pois kummankaan muita ystäviä ja kavereita, mutta treffien siirtely jatkuvasti "tuulen" mukaan, on varoitusmerkki.

Vierailija
52/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun alkua, tiedän kokemuksesta.

Ainakin siinä tapauksessa että nainen jatkaa takertuvaa ja kyttäävää käytöstään eikä hyväksy sitä, että mies haluaa olla välillä myös itsekseen (eli ilman naisen seuraa).

Vierailija
53/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nipotat ukolle juomisesta, tuollainen tulee olemaan tyypillistä. Eli haluaisi mielummin kipottaa (oli sitten itsekseen tai kaverien seurassa) kuin pariskuntanysvääminen selvinpäin. Ei siinä tarvi olla muita naisia mielessä. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
54/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aapeen poikkis sepitti tarinan että haluaa olla yksin. 

Eihän se sanonut haluavansa olla yksin/yksikseen vaan itsekseen tehdä jotain eli ilman tyttöystävää. Kaksi eri asiaaa.

Vierailija
55/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta siitä, että joskus hurjina nuoruusvuosina tein silloiselle poikkikselle sitä, että lähdin mieluummin kreisibailaamaan kavereiden kanssa baariin ja saatoin valehdella, että haluan olla rauhassa. Ihan sama kuin kootut selitykset "haluan olla yksin, ei johdu susta, vaan musta" jne. Halusin olla samalla sinkku ja suhteessa. Eihän ne nyt ihan noin toimi kuitenkaan... 

Ja kyllä nimenomaan MINÄ toimin väärin ja olin kamala poikaystävääni kohtaan. Nyt aikuisena tietysti se kumppani on number one, oli jo tapailuvaiheessa ja lähes kaiken vapaa-ajan halusin viettää hänen seurassaan. Näin 15 vuotta myöhemmin ei ole ajatukset muuttuneet. Toki on meillä omiakin juttuja ja tavataan kavereita ja näin pienten lasten vanhempana tekee ihan hyvää pari kertaa vuodessa olla vaan joku muu kuin äiti ja vaikka kreisibailata. 

Vierailija
56/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siinä tapauksessa että nainen jatkaa takertuvaa ja kyttäävää käytöstään eikä hyväksy sitä, että mies haluaa olla välillä myös itsekseen (eli ilman naisen seuraa).

Ap:n tapauksessa "välillä" on ilmeisesti usein. 

Vierailija
57/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa sanoisit hänelle kauniisti hyvästi?

Juuri tämä. Miehen on oltava naisen käytettävissä aina kun nainen sitä vaatii. Muuten suhde loppuu. 

Kummasti monesti juuri näin ajattelevat miehet eivä siedä sitä, että se naisystävä hyppää siellä baareissa kavereiden kanssa. Kaikenlainen mustasukkaisuus ja kontrollointi hyppää heti silmille. Ristiriitaista.

Vierailija
58/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro enemmän

Eksä aikanaan teki tuota samaa. Oltiin vajaa vuosi oltu yhdessä, kun useimmiten vastaus ehdotuksiini oli että haluan olla yksin tai kavereiden kanssa, mene sinä jonnekin ystäviesi kanssa. Ravasi baareissa tietysti yhtenään. Haistoin kiinnostuksen lopahtamisen, päätin suhteen ja jälkeenpäin selvisi että ukkelilla oli ollut useita yhdenillanjuttuja suhteemme aikana.

Ihminen kyllä vaistoaa jos toista ei seura enää kiinnosta. Kannattaa kuunnella sisäistä ääntään.

Samaa mieltä tästä. Itse tein vielä sen mokan että muutettiin yhteen (minun aloitteestani tietenkin) koska kuvittelin, että sillä saan enemmän sitä parisuhdeaikaa ja voidaan tehdä enemmän asioita yhdessä - lopputulos oli aikamoinen katastrofi.

Suosittelen etsimään kumppanin jonka ajanviettotavat ja muutenkin kiinnostuksen kohteet sopivat yhteen jo heti seurustelun alussa.

Jos toisen mielestä on pääsääntöisesti kivaa viettää aikaa kahden kesken oman kumppanin ja toisen mielestä yksin omien kavereiden kanssa niin kumpikaan ei loppupeleissä ole tyytyväinen suhteeseen, tai toinen joutuu tekemään liikaa kompromisseja omista toiveistaan ja joutuu lopulta kynnysmatoksi.

Vierailija
59/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro enemmän

Eksä aikanaan teki tuota samaa. Oltiin vajaa vuosi oltu yhdessä, kun useimmiten vastaus ehdotuksiini oli että haluan olla yksin tai kavereiden kanssa, mene sinä jonnekin ystäviesi kanssa. Ravasi baareissa tietysti yhtenään. Haistoin kiinnostuksen lopahtamisen, päätin suhteen ja jälkeenpäin selvisi että ukkelilla oli ollut useita yhdenillanjuttuja suhteemme aikana.

Ihminen kyllä vaistoaa jos toista ei seura enää kiinnosta. Kannattaa kuunnella sisäistä ääntään.

Samaa mieltä tästä. Itse tein vielä sen mokan että muutettiin yhteen (minun aloitteestani tietenkin) koska kuvittelin, että sillä saan enemmän sitä parisuhdeaikaa ja voidaan tehd

Sama kokemus! Siis tuo yhteenmuuttokin sillä ajatuksella, että saa enemmän parisuhdeaikaa. Tietysti herra näki taas yhden mahdollisuuden miten hyötyä minusta - pesen hänen kalsarit ja teen ruokaa, asumiskulut pienenee jne. Hyi helkkari miten sitä annoin itseäni kohdella! Olin sellainen hyväksikäytettävä ihmisraunio. Läheisriippuvainen? 

Vierailija
60/91 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, tosin mies priorisoi luottamustoimet minun edelleni. Aina on tärkeämpää soitella milloin kenenkin päättäjien kanssa kuin tavata minua ja nykyään näemmekin ehkä pari kertaa kuukaudessa. Itse olen jäänyt roikkumaan enkä osaa päästää irti vaikka huomaan, ettei mies ole enää ollenkaan minusta kiinnostunut eikä hänellä kyllä edes seiso kanssani enää. Säälistä kai tulee käymään välillä. Hävettää mutta itse olen korviani myöten rakastunut ja minulle riittää että saan edes sen pari minuuttia istua hänen autossaan ja kuunnella kun hän soittelee niitä tärkeitä puheluita. 

Olen nolo ja epätoivoisen rakastunut enkä tiedä mitä tehdä. :D Järki sanoo että pitäisi jättää toinen rauhaan ja koen itseni hirveäksi predatoriksi mutta mies kuitenkin vapaaehtoisesti satunnaisesti ottaa vielä minut auton kyytiin ja saan kuunnella hänen puhelinralliaan. En halua ketään muuta kuin hänet ja nämä parin minuutin sessiot autossa riittävät minulle vaikkei niissä yleensä tapahdu mitään muuta kuin se, että mies ajaa taloyhtiöni ympäri ja soittelee jollekin toiselle samalla ja sitten hätistää minut ulos. 

Ennen meillä oli ihan hyvin asiat, tapasimme ainakin kerran viikossa ja seksiäkin oli ja soittelimme melko usein. Nykyään hän laittaa viestiä minulle ehkä kerran viikossa ja soittaa muutaman kuukauden välein ja olen ikionnellinen siitäkin. 

Eihän tätä edes voi kutsua miksikään suhteeksi tai edes ystävyydeksi mutta tässä olen ja tähän tilanteeseen jumittunut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi