Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tenttijännityksestä.

Vierailija
15.01.2007 |

En ole opiskellut sitten lastenteon jälkeen mitään, noin kuuteen vuoteen. Nyt ilmottauduin avoimeen yliopistoon opiskelemaan. Huomenna on tentti, enkä tiedä mitä tekisin näille jännitysoireille: kädet tärisee jo nyt, vatsaa vääntää..

Pelkään etten saa sinne paperiin kirjoitettua järjen sanaa. Mulla on aiemmin ollut vaikeaa kirjoittaa sellasta " viisaampaa tekstiä" , itsekritiikki on valtaisaa. Onko muita jännittäjiä? Antakaa vinkkejä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee yleensä siinä vaiheessa kun alettan papereita jakaan, mutta häviää yleensä ehkä 5-10 minuutissa. Eikös adrenaliini vaan paranna suoritusta?

Vierailija
2/5 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin syksyllä koulun ja aina ennen tenttiä jännitän ja valitettavasti se pilaa mun tentin osittain, en ole vielä keinoa löytänyt siihen, miten siit päästä yli. Huomenna olisi Ruotsin tentti ja en ole lukenut siihen juuri yhtään ja sekin jo jännittää mua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä on jännittää, sinne vaan ja kirjoitat kaiken mitä muistat kysymykseen liittyen. Jos ei mene läpi tai arvosana miellytä niin uusit sitten. Ei ne yliopiston tentit niin mahdottomia ole, itse olen saanut vitosiakin melko heppoisella valmistautumisella. Muistan kyllä vielä ensimmäisen tenttini, itselläkin oli opinnoista aikaa kymmenisen vuotta. Olin ihan maha kuralla koko aamun, nykyään en enää jaksa paljon stressata. Ihan selkokielinen teksti kelpaa, ei tarvitse viljellä sivistyssanoja. Kunhan muistat esseevastauksen rakenteen. Siinä on johdanto, sitten itse asia hyvin jäsenneltynä ja lopuksi pieni tiivistelmä tai johtopäätökset. Tsemppiä tenttiin!

Vierailija
4/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainahan voi uusia...

Ei ole edes mistään pääsykokeesta kysymys.

Vierailija
5/5 |
08.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa ainakin käsien tärinään. Itsekritiikkiin se ei kylläkään auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi