Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa vuokra-asunnon? Aina viedään käsistä

Vierailija
27.02.2024 |

Otan yhteyttä heti kun hakuvahti ilmoittaa sopivasta asunnosta. Yleensä seuraavana päivänä saan vastauksen että asuntoa joku kävi jo katsomassa ja vuokrasopimus kirjoitettiin 😞

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa enemmän kuin on vuokra  pyyntö.

Vierailija
22/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 25 vuotta vuokranantaja ja haen vuokralaisia Oikotie/Torin kautta. Pudotan automaattisesti sellaiset kyselijät pois, jotka eivät viestissään kerro mitään itsestään vaan viesti on esim "Moi, oon kiinnostunut kämpästä, milloin voin tulla katsomaan?" Ei nyt elämänkertaa tarvitse ruveta runoilemaan, mutta esim. omasta elämäntilanteesta sen verran, että onko työssäkäyvä vai opiskelija, onko lemmikkejä ja myös ikä olisi hyvä tietää. Koskaan en ole pitänyt mitään yleistä näyttöä, vaan olen valinnut henkilön/henkilöt viestittelyjen perusteella ja tähän saakka vuokralainen on löytynyt ihka ensimmäisestä, jolle asuntoa olen näyttänyt. Olen sellaisesta kaupungista, jossa kysyntää on ympäri vuoden ja aina olen onnistunut löytämään vuokralaiset, joiden kanssa ei ole tullut ongelmia. Tällä haluan sanoa, että kannattaa panostaa ihan siihen ensimmäiseen yhteydenottoon ja "myydä"

Vastauksena viimeiseen kysymykseesi: jos tulee useita yhteydenottoja,joissa nuo kerrotaan,ei ole mitään syytä kysyä.-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaaan viedä käsistä jos APlla ei ole vuokra asuntoa, olisit sanonut että asunto menee / viedään nenän edestä.

Vierailija
24/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun en ollut ihan "suosikkivuokralainen" eli olin pienituloinen ja minulla oli lemmikki, niin helpoiten asunnon sai Torin tai jonkun muun vastaavan kautta, jossa voi olla suoraan yhteydessä vuokranantajaan. Välitysfirmojen kautta en olisi ikinä saanut asuntoa. Yksityinen vuokraaja ja taas ei jaksa haastatella kauhean monia ihmisiä. Jos joku tuntuu luotettavalta, otetaan se. 

Vierailija
25/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 25 vuotta vuokranantaja ja haen vuokralaisia Oikotie/Torin kautta. Pudotan automaattisesti sellaiset kyselijät pois, jotka eivät viestissään kerro mitään itsestään vaan viesti on esim "Moi, oon kiinnostunut kämpästä, milloin voin tulla katsomaan?" Ei nyt elämänkertaa tarvitse ruveta runoilemaan, mutta esim. omasta elämäntilanteesta sen verran, että onko työssäkäyvä vai opiskelija, onko lemmikkejä ja myös ikä olisi hyvä tietää. Koskaan en ole pitänyt mitään yleistä näyttöä, vaan olen valinnut henkilön/henkilöt viestittelyjen perusteella ja tähän saakka vuokralainen on löytynyt ihka ensimmäisestä, jolle asuntoa olen näyttänyt. Olen sellaisesta kaupungista, jossa kysyntää on ympäri vuoden ja aina olen onnistunut löytämään vuokralaiset, joiden kanssa ei ole tullut ongelmia. Tällä haluan sanoa, että kannattaa panostaa ihan siihen ensimmäiseen yhteydenottoon ja "myydä"

Tori. fin viestiin ei monta merkkiä mahdu. Kokeilepa itse. Pitkä Tori-viesti ei edes näy ruudussa, mikä on todella ärsyttävää, kun sopii tavaran noutoa. Niin että olette te melko pässinpäitä, jos päättelette, että yhden lauseen perusteella henkilö on tuppisuu. :D Ette varmaan itse käytä Toria lainkaan. 

No, vuokralaisten kilpailu halvoista vuokrista kiihtyy. Vuokralaisia on paljon, mutta maksukykyisiä vähemmän. Asuntokauppa ei vedä. Sitten Siperia opettaa änkyrävuokralordinkin kilpailemaan hyvistä vuokralaisista.

Vierailija
26/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 25 vuotta vuokranantaja ja haen vuokralaisia Oikotie/Torin kautta. Pudotan automaattisesti sellaiset kyselijät pois, jotka eivät viestissään kerro mitään itsestään vaan viesti on esim "Moi, oon kiinnostunut kämpästä, milloin voin tulla katsomaan?" Ei nyt elämänkertaa tarvitse ruveta runoilemaan, mutta esim. omasta elämäntilanteesta sen verran, että onko työssäkäyvä vai opiskelija, onko lemmikkejä ja myös ikä olisi hyvä tietää. Koskaan en ole pitänyt mitään yleistä näyttöä, vaan olen valinnut henkilön/henkilöt viestittelyjen perusteella ja tähän saakka vuokralainen on löytynyt ihka ensimmäisestä, jolle asuntoa olen näyttänyt. Olen sellaisesta kaupungista, jossa kysyntää on ympäri vuoden ja aina olen onnistunut löytämään vuokralaiset, joiden kanssa ei ole tullut ongelmia. Tällä haluan sanoa, että kannattaa panostaa i

Eniten mua kiinnostaa vuokrailmoituksessa esim. pohjapiirros ja jos sitä ei ole, skippaan koko ilmoituksen vaikka muuten olisi millaiset lurittelut.

Vierailija
27/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaamalla oikeita paikkoja. Pyysin nykyisen vuokranantajan kahville näytön jälkeen, kun vielä arpoi.

Ja tietenkin nopeus. Niitä ilmoituksia pitää päivystää aina, kun ehtii, ja reagoida HETI asiallisella viestillä, jossa kertoo jotakin itsestään. Näyttö pitää sopia mahdollisimman pian. Viikon-parin se asunnon etsiminen on sun (toinen) duuni.

Olen useamman kerran etsinyt kämppää suurkaupungissa kovan kysynnän aikaan, ja tällä reseptillä saan useampia tarjouksia, joista olen itse kieltäytynyt, koska luukku ei lopulta näytön jälkeen ollut mieluisa. 

Vierailija
28/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut yli 25 vuotta vuokranantaja ja haen vuokralaisia Oikotie/Torin kautta. Pudotan automaattisesti sellaiset kyselijät pois, jotka eivät viestissään kerro mitään itsestään vaan viesti on esim "Moi, oon kiinnostunut kämpästä, milloin voin tulla katsomaan?" Ei nyt elämänkertaa tarvitse ruveta runoilemaan, mutta esim. omasta elämäntilanteesta sen verran, että onko työssäkäyvä vai opiskelija, onko lemmikkejä ja myös ikä olisi hyvä tietää. Koskaan en ole pitänyt mitään yleistä näyttöä, vaan olen valinnut henkilön/henkilöt viestittelyjen perusteella ja tähän saakka vuokralainen on löytynyt ihka ensimmäisestä, jolle asuntoa olen näyttänyt. Olen sellaisesta kaupungista, jossa kysyntää on ympäri vuoden ja aina olen onnistunut löytämään vuokralaiset, joiden kanssa ei ole tullut ongelmia. Tällä haluan sanoa, että kannattaa panostaa i

Aloituksen vuokralainen se änkyrä on

Vierailija
29/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti saavasi halvimman mahdollisen?😆

Vierailija
30/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokra on halpa sopimusta allekirjoitettaessa, se ei ole sitä enää vuoden päästä siitä. 

Vierailija
31/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämänhallinta kunnossa, on opiskelu tai työpaikka, eikä ole menettänyt luottotietoja, eikä lemmikkejä, on asunnon saaminen suht helppoa, kokemusta on. 

Vierailija
32/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-turva vuokraa sulle heti edullisia asuntoja. 

Vierailija
33/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Muutenkin työssäkäyväkin yli-ikäinen yksiön vuokraaja on epäilyttävä"

MITÄ IHMETTÄ tarkoitat! EN ole kiinnostunut lukaaleista, pikku yksiö riittää vallan mainiosti! Mulla ei ole enää sukulaisia, jotka ravaisivat kylässä, en pataroi työkavereitten kanssa ja ystävien kanssa käymme kahviloissa, museoissa ja kirjastoissa.

Ai niin, ei ole ikinä kiinnostanut laittaa rahojaan seiniin, niillä rahoilla  kerätään osinkoja jne!

Toivottavasti en törmää moiseen rasistiseen vuokraajaan!

Vierailija
34/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokra on halpa sopimusta allekirjoitettaessa, se ei ole sitä enää vuoden päästä siitä. 

Vuokrankorotusta säätelee huoneenvuokralaki ja vuokrasopimus. Vuokrasopimus ei voi mennä lainsäädännön edelle. Omassa vuokrasopimuksessani on että vuokraa korotetaan vuosittain elinkustsnnusindeksin mukaan, kuitenkin vähintään 2%. Elinkustannusindeksi ei nouse älyttömästi vuoden aikana joten vuokra ei voi nousta vuodessa halvasta kalliiksi kuten kommentissasi väität.

Vierailija
35/35 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut joskus vuokrafirmojen näytöissä, siitä on kyllä jo aikaa. Kerrankin oli tupa täynnä, ihan perusihmisen näköisiä. Täyttivät laput. Myöhemmin virkailija ilmoitti hakijoille, että vuokranantaja ei ollut huolinut ketään. Täytyy pitää uusi näyttö. Minua ei huolittu, koska olin kommentoinut minikeittiötä, että ei kai se mitään, täytyy sitten ostaa K-raudasta semmoinen irtouuni. No virkailija oli kertonut tämän vuokraajalle, ja tämä kauhistui: ei sinne saa itse asentaa mitään uunia! No, ei ollut suuri menetys. En tiedä, mikä vika kaikissa muissa oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi