Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsismista pari kysymystä

Vierailija
26.02.2024 |

Miksi narsisti näkee uhrissan vain vikoja rakkauspommityksen jälkeen?

Siis sellaisia asioita tai ominaisuuksia, jotka helposti ymmärrettävissä narsistin omiksi haavoiksi, eli uhri näkee ne suoraan valheiksi tai totuuden vastaisiksi, eli mistä uhria muut ihmiset esimerkiksi kehuneet tai sanoneet positiivisiksi ominaisuuksiksi.

Narsisti ei ymmärrä, että häneltä puuttu itsereflektiokyky, ymmärtääkö narsisti, että muilta sitä ei puutu?

Narsisti ei ymmärrä omaa draamahakuisuuttaan, hän saa riidan aikaiseksi ihan joka asiasta. Oletteko huomanneet, että narsisti tavallaan riitelee itsensä kehittämien/ sanomisensa asioiden kanssa?

Kommentit (292)

Vierailija
161/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Ja sitten tosiaan hiippaillut tuon rumpalin vainoajan perässä jo 20 vuotta.

Osaatko ajatella miksi joku on vainonnut ja mustamaalannut jotain soittajaa yli 20 vuotta?

Vierailija
162/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistien tukisivu. Autisminkirjon oireesiin voi kuulua pakkomielteinen jankkaus vaikkapa narsismista.

https://autismiliitto.fi/tuki-ja-neuvot/vertaistuki/

Jospa ei nyt aseteta mitään diagnoosia kenellekään. Pointtini oli juurikin se, että maallikoiden ei pidä sortua tällaiseen.

Narsistien läheiset tietää asioista usein paljon enemmän kuin lääkärit ja psykiatrit, joille narsisti ei koskaan riehu väkivaltaisesti.

Aivan kuten autonomistajien omaiset VS. automekaanikko? Eivät tiedä. Psyk.sh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on selvää, että narsismin diagnosointi on vaikeaa vain lääkärille, sillä eihän narsismi näy vastaanotolla.

Sen sijaan läheisten on helppo diagnosoida, vaikka se toki maallikkodiagnoosi onkin. Kun elää narsistin kanssa, ja näkee miten hän toimii arjessa ja mitkä asiat toistuvat samanlaisina, niin narsismi erottuu sieltä selvästi.

Lääkärillä ei ole näistä arkiasioista mitään tietoa, sillä luonnollisestikaan narsisti ei lääkärille kerro, että hän kontrolloi muita, alistaa, hallitsee väkivallalla tai uhkailulla, ei koskaan pyydä anteeksi, syyttää omista teoistaan muita, jne. Miksi hän tuollaisia ikäviä asioita lääkärille kertoisi, kun se ei näyttäisi häntä hyvässä valossa.

Vai että lääkärikö ei tunnistaisi. Kuule kukahan ne diagnoosit on alunperin keksineet? Ettei vaan psykiatrit. 

Vierailija
164/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistien tukisivu. Autisminkirjon oireesiin voi kuulua pakkomielteinen jankkaus vaikkapa narsismista.

Jospa ei nyt aseteta mitään diagnoosia kenellekään. Pointtini oli juurikin se, että maallikoiden ei pidä sortua tällaiseen.

Narsistien läheiset tietää asioista usein paljon enemmän kuin lääkärit ja psykiatrit, joille narsisti ei koskaan riehu väkivaltaisesti.

Kuvitteletko että narsistit riehuisivat väkivaltaisesti lääkärille tai psykiatrille samalla tavalla kuin läheisilleen? Narsismiin liittyen kokemusasiantuntijat tietävät aiheesta yleensä enemmän kuin lääkärit.

Vierailija
165/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on selvää, että narsismin diagnosointi on vaikeaa vain lääkärille, sillä eihän narsismi näy vastaanotolla.

Sen sijaan läheisten on helppo diagnosoida, vaikka se toki maallikkodiagnoosi onkin. Kun elää narsistin kanssa, ja näkee miten hän toimii arjessa ja mitkä asiat toistuvat samanlaisina, niin narsismi erottuu sieltä selvästi.

Lääkärillä ei ole näistä arkiasioista mitään tietoa, sillä luonnollisestikaan narsisti ei lääkärille kerro, että hän kontrolloi muita, alistaa, hallitsee väkivallalla tai uhkailulla, ei koskaan pyydä anteeksi, syyttää omista teoistaan muita, jne. Miksi hän tuollaisia ikäviä asioita lääkärille kertoisi, kun se ei näyttäisi häntä hyvässä valossa.

Vai että lääkärikö ei tunnistaisi. Kuule kukahan ne diagnoosit on alunperin keksineet? Ettei vaan psykiatrit. 

Jos narsisti vietäisiin lääkäriin, hän olisi lääkärille mielinkielin ja vetäisi mukavan henkilön roolia, ja syyttäisi omaisiaan valehtelusta kun väittävät hänen olevan väkivaltainen ja lapsia ja naisia pahoinpitelevä sekopää.

Vierailija
166/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse lienee tässä nyt kuitenkin siitä, että narsisti menee lääkäriin todennäköisesti vain hoidattamaan jotain somaattista tai luulosairautta, ei missään tapauksessa mitään psykiatriaan viittaavaa. Miksi menisikään, vikahan on kaikissa muissa paitsi hänessä. Miten heitä voitaisiin diagnosoida?

Vierailija
167/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko että narsistit riehuisivat väkivaltaisesti lääkärille tai psykiatrille samalla tavalla kuin läheisillee

Narsismi ei tarkoita väkivaltaista riehumista. Avoin aggressio tarkoittaa. psyk.sh.

Vierailija
168/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Ja sitten tosiaan hiippaillut tuon rumpalin vainoajan perässä jo 20 vuotta.

Osaatko ajatella miksi joku on vainonnut ja mustamaalannut jotain soittajaa yli 20 vuotta?

Niin, kerropa sinä miksi olet riehunut väkivaltaisesti netissä jo 20 vuotta ja nimitellyt kaikkia narsisteiksi? Jauhanut rumpaleista ja ties mistä?

Oisko joku vakava pään vika taustalla.

Minkä diagnoosin antaisit itsellesi kun niin kovasti tykkäät diagnosoida muita. Oisko jo sinun vuoro saada joku diagnoosi?

Vierailija
169/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Narsismi ei tarkoita väkivaltaista riehumista.

Jokainen narsisti on väkivaltainen. Kaikki ovat sitä psyykkisesti ja monet myös fyysisesti. Jos narsisti ei säännöllisesti riehu läheisilleen milloin mistäkin, se tarkoittaa sitä, että narsistilla ei ole läheisiä joille riehua.

Vierailija
170/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kerropa sinä miksi olet riehunut väkivaltaisesti netissä jo 20 vuotta ja nimitellyt kaikkia narsisteiksi?

Vaikea vastata tuollaiseen valehteluun ja asioiden vääristelyyn. Millä tavalla narsismiasia itseäsi koskettaa? Oletko narsisti vai narsistin väkivallan uhri?

Vierailija
171/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismiin liittyen kokemusasiantuntijat tietävät aiheesta yleensä enemmän kuin lääkärit.

Se on kyllä huomattu, että nämä palstan ns. kokemusasiantuntijat ovat itse jotenkin sekaisin.

Aina vika on jossain muussa, itse ovat parempia ja muka niin empaattisia. Ylimielisinä jakelevat narsisti-diagnoosejaan toisille.

Vierailija
172/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kerropa sinä miksi olet riehunut väkivaltaisesti netissä jo 20 vuotta ja nimitellyt kaikkia narsisteiksi? Jauhanut rumpaleista ja ties mistä?

Osaatko kertoa mihin pyrit kun vainoat jotain soittajaa yli 20 vuotta? Mitä olet saavuttanut tähän mennessä?

Vierailija
173/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismiin liittyen kokemusasiantuntijat tietävät aiheesta yleensä enemmän kuin lääkärit.

Se on kyllä huomattu, että nämä palstan ns. kokemusasiantuntijat ovat itse jotenkin sekaisin.

Aina vika on jossain muussa, itse ovat parempia ja muka niin empaattisia. Ylimielisinä jakelevat narsisti-diagnoosejaan toisille.

Millä tavalla narsismiasia itseäsi koskettaa? Oletko narsisti vai narsistin väkivallan uhri?

Vierailija
174/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että lääkärikö ei tunnistaisi. Kuule kukahan ne diagnoosit on alunperin keksin

Itse olet se sekopää. Ja sinun ei tarvi edelleenkään tietää jonkun diagnoosia. 

Vierailija
175/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla narsismiasia itseäsi koskettaa? Oletko narsisti vai narsistin väkivallan uhri?

Koskettaahan se kun sinäkin olet nimitellyt minua narsistiksi. Vaikka olet itse narsisti ja käytät henkistä väkivaltaa minuun.

Tänne saa kirjoittaa sitä paitsi kirjoittaa kuka vaan.

Vierailija
176/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskettaahan se kun sinäkin olet nimitellyt minua narsistiksi. Vaikka olet itse narsisti ja käytät henkistä väkivaltaa minuun.

Totta, myös narsismijankkaaja. Ja diagnosoijat.

Vierailija
177/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskettaahan se kun sinäkin olet nimitellyt minua narsistiksi.

Kukaan ei pitäisi sinua narsistina jos et käyttäytyisi kuin narsisti.

Vierailija
178/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko kertoa mihin pyrit kun vainoat jotain soittajaa yli 20 vuotta? Mitä olet saavuttanut tähän mennessä?

Vierailija
179/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi olla minkään rumpalin vainoaja. Ensinnäkin jo siksi, että jos jossain netissä olin 20 vuotta sitten, niin varmaan jossain habbo-hotellissa.

Minkä takia sulle on ylipääntä niin tärkeää saavuttaa jotain ja menestyä? Kuulostaa narsistin toiminnalta.

Vierailija
180/292 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei jaksa yleensä kuunnella. Hän uskoo olevansa jotain todella erityistä ja puhuu siitä toistuvasti. Narsistia ärsyttää, jos keskustelukumppani ottaa saman linjan ja kuvailee itseään suurena tai sanoo näkevänsä narsistin ihan tavallisena ihmisenä.

Hän haluaa itselleen mieluisia diagnooseja ammattilaisilta. Diagnoosit ovat niitä, jotka ovat muodissa ja joiden kokemusasiantuntijat saavat huomiota. 

Narsisti on töissään 'uhri' ja kuvittelee voivansa käyttäytyä siellä miten vain ilman että siitä lopulta on seurauksia.

Narsisti on valmis hylkäämään tärkeimmät  periaatteensa tavoitellessaan valtaa ja statusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme