Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valittaa mun ruuista. Musta niis ei oo vikaa

Vierailija
26.02.2024 |

Teen perinteistä suomalaista kotiruokaa mitä oin oppinut kotona.

makaronilaatikko

nakkikeitto (nakit, perunat, hemapa, lihaliemi)

jauhelihakastike ja perunat

jauhelihakeitto (jauheliha, lihaliemi, perunat, hemapa, ketsup)

jauheliakastike ja spagetti

risotto (riisi, hemapa, makkara, kermaviili)

lauantaina pitsa

sunnuntaina hese tai absi

Mies haukkuu ruokaa. Eiks kaikki syö näitä?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HK:n sininen uunissa paksulla juustokuorrutteella. Jokaisen miehen unelmaeväs. Siihen vielä kylkeen punaista maitoa niin ai että lähtee nälkä ja tulee hyvä olo.

Entinen voimamiestähti ei syönyt makkaraa eikä ymmärtänyt miten se kenenkään herkkua on.

Vierailija
82/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tekee ruokaa hän, jolle ei kelpaa minun tekemät. Jostakin syystä miehelle kelpaa kaikki, mutta lapset ovat oppineet melko eteviksi kokeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on miehen vuoro laittaa ruokia vähän aikaa ja sä voit oppia siinä.

Sun ruoat on  yksipuolisia, mausteettomia ja minä en saisi alas kuin ehkä makaronilaatikkoa noista.

Vierailija
84/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko trollaus ap:lla.

Tarkoitus saada mammat kuumenee ku "miehelle ei kelpaa kun kokkaan" vaikka lista ruuista on kirjoitettu niin ettei kukaan oikeasti tykkäisi. Tuo "risotto" paljasti asian.

Ap on oikeasti joku teinijonne.

Ei oo Jonne enää, nykysin on Veeti.;)

Vierailija
85/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalajeissa ei ole vikaa, mutta sun käyttämät ainekset kuulostaa oudoilta. Mikä toi kermaviili"risotto" on olevinaan? 🤔

Vierailija
86/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokalajeissa ei ole vikaa, mutta sun käyttämät ainekset kuulostaa oudoilta. Mikä toi kermaviili"risotto" on olevinaan? 🤔

Trollirisotto

Vierailija
87/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollirisotto

No siltä vähän vaikuttais 😄

Vierailija
88/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies keittiövuorron seuraavaksi kuukaudeksi. Katsotaan loppuuko valitus.

Vierailija
89/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemapa ei kuulu risottoon!

Eikä muuallekaan.

Vaihda kaikki valmiit setit tuoreisiin kasviksiin niin alkaa maistumaan.

Vierailija
90/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on tuohon hemapaan? Ja miksi tunget stä KEITTOIHIN?? Sieltä kaupan pakastimesta löytyy kyllä ihan keittojuureksiakin. Kuvottava ajatus jostain nakkikeitosta jossa lilluu maissia. 🤮

Vierailija
91/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle pariskunnalle pitäisi ostaa Helppoja arkiruokia-keittokirja. Tulisi molemmille tarpeeseen.

Vierailija
92/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa noita voi syödä. Tietenkin nälkäänsä, eli voihan olla ettei miehellä ole nälkä. Ruoka-aikaa tai ruoka-aikojen väliä pitää voida muuttaa. Jättäisin kuitenkin tuon Hesen ja Absin pois ja kauhoisin jotain viikolta jäänyttä ruokaa.

Vierailija
93/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies kokkaa?

Paljon kalaa, tykkää kalastaa. Mä en syö kalaa enkä tykkää et lapset syö kun siinä on ruotoja mitkä voi jäädä kurkkuun. Enkä tykkää siitä mausta.

Sit se haluis kasviksia, tuoreita. Mut mä oon tottunu pakasteisiin, niin en syö tuoreita. Tomaatit ja kurkku ällǒttää suussa, tuntuu mädäntyneelle.

ja sit mies haluis kokolihaa ja kanaa. Mut musta ne ei oo hyviä ja pelkään et ne jää kurkkuun.

juustot on kans semmonen mitä en saa ales mut mies tyykkäis. Se hajuki on niin hirvee et ei kiitos ei juustoa meille.

onneks mies käy töis ja mä oon kotona niin se ei laita usein ruokaa.

ap

Teillä taitaa olla eri maku. Tuoreita kasviksia ja kalaa kyllä kannattaa opetella syömään ja opettaa lapset syömään, kun ovat terveellisiä. Ei ole pakko olla kurkku ja tomaatti. Tee vaikka porkkana- ja lanttutikkuja - ovat edullisiakin.

Vaikka mies on töissä, niin voi tehdä viikonloppuna itse ruokaa ja tekee isot annokset, niin riittää viikollekin. Eli molemmat saavat välillä, mistä tykkäävät. Laita ne tuoreet kasvikset vaikka omaan kulhoon tarjolle ja ota itse vain vähän, jos et tykkää. Äläkä pelkää sitä ruokaan tukehtumista - tosi harvinaista sellainen.

https://www.kotitapaturma.fi/tapaturmatyypit/tukehtumiset/#25ca22e9

Vierailija
94/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin oot nuo oppinut, 70- luvulla?

Nuo on edelleen perusruokaa lounasravintolassa, työpaikkaruokalassa, kouluissa jne. 

Vierailija
95/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi syödä ranskalaisia ja nakkeja, ranskalaisia ja kalapuikkoja, ranskalaisia ja kananugetteja, ranskalaisia ja lihapullia. Minusta nuo ei ole kunnon kotiruokaa.

Hahah, kunnon miesvauva. Mistä te näitä revitte? Ja sitten itkette että miksi miesvauva käyttäytyy kuin vauva. Koomista.

Vierailija
96/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provo, mutta kyllähän tämäkin mammoja kuumentaa. :D

Vierailija
97/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on miehen vuoro laittaa ruokia vähän aikaa ja sä voit oppia siinä.

Sun ruoat on  yksipuolisia, mausteettomia ja minä en saisi alas kuin ehkä makaronilaatikkoa noista.

Mistä mielikuva, ruokien olevan maustamattomia?

Perusruokaa lounasravintoloissa.

Vierailija
98/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä teet outoa jauhelihakeittoa, kuulostaa hirveeltä

Vierailija
99/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keittoihin laiteta hemapa vaan kunnon keittojuurekset

Vierailija
100/118 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksipuolista, vie nälän, muttei minustakaan hyvää. onko tämä taloudellinen kysymys, huokeat raaka-aineet. Kysy mieheltäsi, mitä laittaisit ja tee se. voitte sitten ruuan ääressä keskustella asiasta. PIhvejä ei toki joka päivä tarvitse syödä, mutta valikoimasi on melko suppea.