Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies valittaa mun ruuista. Musta niis ei oo vikaa

Vierailija
26.02.2024 |

Teen perinteistä suomalaista kotiruokaa mitä oin oppinut kotona.

makaronilaatikko

nakkikeitto (nakit, perunat, hemapa, lihaliemi)

jauhelihakastike ja perunat

jauhelihakeitto (jauheliha, lihaliemi, perunat, hemapa, ketsup)

jauheliakastike ja spagetti

risotto (riisi, hemapa, makkara, kermaviili)

lauantaina pitsa

sunnuntaina hese tai absi

Mies haukkuu ruokaa. Eiks kaikki syö näitä?

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap kotiäiti, ja siksi teet ruuat. Jos näin on, niin mikäs sen helpompaa, kuin pyytää mieheltä ruokalista, mitä hän halaa ja teet sit niitä ruokia osaksi.

Jos taas molemmat käytte työssä, niin sanot miehelle , että hän voi aivan vapaasti tehdä niitä ns hyviä ruokia  koko perheelle.

selkeää ja yksinkertaista, vai?

Vierailija
42/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi nyt häiritsemään tuo makaroonilaatikko. Kai siihenkin laitat makkaraa, hemapaa ja kermaviiliä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi haukkua minulle tehtyjä ruokia, vaan kokkaisin sitten itse.

Noista aloittajan ruuista en pystyisi kyllä syömään juuri mitään, eivätkä ne kuulosta kovin yleisiltä raaka-aineiltaan (siis keitot ja risotto), vaan hiukan kummallisilta. Ketsuppia ja herne-maissi-paprikaa jauhelihakeittoon tai kermaviiliä ja makkaraa risottoon ovat aika erikoisia ratkaisuja minusta. Kalaa tai tuoreita kasviksia ei ole lainkaan. Pizzat, huoltoasema- ja pikaruoka ja jauhelihaa tai nakkeja/makkaraa melkein joka ruuassa ei maistuisi minulle kyllä kovin pitkään, jos niitä pitäisi viikottain syödä. Eivät tosin nugetit ja ranskalaisetkaan. 

Vierailija
44/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui sä ap niin huonosti taloutesi olet hoitanut. Ti,ke to ,pe, osta perunaa 1 e ,porkkanat 1.30e ja jauheliha 3e, ohrajauhoja ,1e ,josta leivot rieskoja pari pellistä. Tuo kaikki maksaa vain 6 e maksim. Mä tein niin ja saan herkullista ruokaa tehtyä- nam.

Vierailija
45/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, väärä ketju.

Vierailija
46/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli ihan hyviä ruuan nimiä joukossa. Mutta ainesosat paljasti, ettet osaa ruokaa tehdä! Älä ainakaan tunge hemapaa noihin!

Katso netistä reseptit kotiruuan laittoon!

Vierailija
47/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lihavia?

Vierailija
48/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies kokkaa?

Paljon kalaa, tykkää kalastaa. Mä en syö kalaa enkä tykkää et lapset syö kun siinä on ruotoja mitkä voi jäädä kurkkuun. Enkä tykkää siitä mausta.

Sit se haluis kasviksia, tuoreita. Mut mä oon tottunu pakasteisiin, niin en syö tuoreita. Tomaatit ja kurkku ällǒttää suussa, tuntuu mädäntyneelle.

ja sit mies haluis kokolihaa ja kanaa. Mut musta ne ei oo hyviä ja pelkään et ne jää kurkkuun.

juustot on kans semmonen mitä en saa ales mut mies tyykkäis. Se hajuki on niin hirvee et ei kiitos ei juustoa meille.

onneks mies käy töis ja mä oon kotona niin se ei laita usein ruokaa.

ap

Vierailija
49/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teen esim siskonmakkarakeittoa niin keitän pieniksi pilkotut perunat, pieneksi pilkotun sipulin, maustepippuria, 3 laakerinlehteä lihaliemikuution veden kanssa. Kun perunat ovat puoliksi kypsiä lisään 2 pussia keittojuureksia ja 2x 500 g siskonmakkaroita kypsäksi. Lopuksi 1-2 TL Aromattia ja runsaasti tuoretta persiljaa pieneksi silputtuna. On hyvää.Liemessä pitää olla makua, keittojuurekset makeuttavat lientä kypsyessään siksi Aromattia lisään liemeen.

Vierailija
50/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin oot nuo oppinut, 70- luvulla?

Kuinnii??? Oon syntynyt 1996

ap

Vierailija
51/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syö. Ei nuo hyvältä kuulosta. Osa ei pidä liiasta mausta, sekoitusruuista ja kaipaa selkeitä ruokia, kuten liha tai kana, peruna, salaatti.

Mitä tarkoittaa "sekoitusruoka" ap:n tapauksessa? Eivät ne mitään sekoituksia ole....

Vierailija
52/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap kotiäiti, ja siksi teet ruuat. Jos näin on, niin mikäs sen helpompaa, kuin pyytää mieheltä ruokalista, mitä hän halaa ja teet sit niitä ruokia osaksi.

Jos taas molemmat käytte työssä, niin sanot miehelle , että hän voi aivan vapaasti tehdä niitä ns hyviä ruokia  koko perheelle.

selkeää ja yksinkertaista, vai?

Oon kotona lasten kanssa tällä erää. Mies käy töis ja auttelee mun isän ja veljen liikkeessä iltasin ja lauantaisin. Ei se ehdi tekeen ruokaa, mut vikonloput ja kesällä kun ei oo niin kiire se tekee niitä ruokiaan mistä mä en tykkää

ap

Vierailija
53/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jäi nyt häiritsemään tuo makaroonilaatikko. Kai siihenkin laitat makkaraa, hemapaa ja kermaviiliä?

Jauhelihaa, munaa, lihaliemi  ja makaronit

syödään ketsupin kans

ap

Vierailija
54/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee omat ruokansa tai teette joka toinen kerta, niin saa molemmat haluamansa laista.

Vierailija
55/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihaa, munaa, lihaliemi  ja makaronit

syödään ketsupin kans

ap

Missä munamaito tai kerma ? Tai vaikka kumpikin ? Katsopa vaikka kotikokki net jos oppisit edes makaronilaatikon tekemään, ja keittoa ilman hemapaa. 

Vierailija
56/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi on jotain 80-luvun ruokia. Eikä tuo "risotto" ole edes mikään oikea risotto. Taivas mitä sontaa jotkut syö. Herää nykyaikaan ap! 

No ei todellakaan ole kasariruokaa. Tai siis en oo ikinä syönyt nakkikeittoa missä lihaliemessä kelluu nakkeja, perunaa ja hemapa. Nakkikeittoon nakit, peruna, porkkana, purjo, lanttu, selleri, tuore persilja, maustepippurit ja vaikka se lihaliemikuutio jos ei maustaa osaa itse.

Kasarilla ruoka tehtiin hyvin. Sitä siis tarkoitin kun sanoin ettei kuulosta kasariruualta nuo ap:n sotkut.

Vierailija
57/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis homman salaisuus ei ole siinä mitä tekee vaan MITEN sen tekee. Hyvältä kuulostavan ruoan voi pilata monella tapaa ja päinvastoin. Muistelen esimerkiksi mummoni valmistamia kaalikääryleitä. Ei uskoisi edes samaksi ruoaksi kaupan einestekeleiden kanssa. 

Vierailija
58/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ennen kuullu hemapa:ta käytettävän keitossa, kuulostaa ällöltä. Kyllä tommosen peruskeittoon kuuluu juurekset, jos siihen perunan ja proteiinin lisäks muuta haluaa.

Vierailija
59/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies kokkaa?

Paljon kalaa, tykkää kalastaa. Mä en syö kalaa enkä tykkää et lapset syö kun siinä on ruotoja mitkä voi jäädä kurkkuun. Enkä tykkää siitä mausta.

Sit se haluis kasviksia, tuoreita. Mut mä oon tottunu pakasteisiin, niin en syö tuoreita. Tomaatit ja kurkku ällǒttää suussa, tuntuu mädäntyneelle.

ja sit mies haluis kokolihaa ja kanaa. Mut musta ne ei oo hyviä ja pelkään et ne jää kurkkuun.

juustot on kans semmonen mitä en saa ales mut mies tyykkäis. Se hajuki on niin hirvee et ei kiitos ei juustoa meille.

onneks mies käy töis ja mä oon kotona niin se ei laita usein ruokaa.

ap

Olen aina pitänyt itseäni nirsona, mutta en edes ole paha sinuun verrattuna.

Älä ainakaan lapsille opeta noita rajotteitasi, anna heille tuoreita kasviksia, kalaa, juustoa, jne, että oppivat syömään monipuolisesti. Muuten tulee viimeistään koulussa haasteita eteen... 

Vierailija
60/118 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihakeittoon käytetään KEITTOJUREKSIA. Ei mulla muuta.