Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan lomakulttuuri.

Vierailija
26.02.2024 |

Miten työpaikallasi järjestetään lomat? 

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä 👍

Vierailija
2/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy saada itse päättää. Perheelliset aina ensin!! 

Vierailija
4/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin järjestetään? Jokainen kirjoittaa listaan oman nimen kohdalle ne viikot jolloin on lomalla. Lista on teamssissä eli tietokoneella. Tuntiseurantahässäkkään kirjataan ennen lomalle jäämistä lomapäivät niin palkanlaskenta tietää miksi en tule töihin.

Vierailija
5/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä loma. Aloitan aina siitä mihin edellisenä kesänä lopetin. Syyskuun vuorosta hypätään kesäkuun alkuun. Isossa työyhteisössä, jossa työt pyörii kesälläkin samalla tavalla tämä ainoa toimiva ja tasapuolinen ratkaisu. 

Vierailija
6/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä systeemi. Pientä neuvotteluvaraa on, jos haluaa pilkkoa lomaa eli jättää vaikka syksylle.

Reilu systeemi. Joka työpaikassani on näin ollut aina. 

Vierailija
7/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertävä loma. Aloitan aina siitä mihin edellisenä kesänä lopetin. Syyskuun vuorosta hypätään kesäkuun alkuun. Isossa työyhteisössä, jossa työt pyörii kesälläkin samalla tavalla tämä ainoa toimiva ja tasapuolinen ratkaisu. 

juuri näin 

Vierailija
8/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitaan lomat. Ja ilmoitetaan tiimille. Jos tulee päällekkäisyyksiä, kysellään voisko joku tuurata. 

Aina olen saanut haluamani lomat.

Vierailija
9/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä pitäisi olla, mutta se ei koske työpaikan kusipäitä jotka väkisin ottavat sen heinäkuun ja munaton pomo vaan nyökyttelee. Muut joutuu pitämään kesäkuussa tai joskus elokuun puolivälin jälkeen. Asiasta ei uskalla sanoa, koska muuten alkaa hiillostus, keljuilu ja kiusaaminen.

Että sillä tavalla on järjestetty.

Vierailija
10/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ilmoittaa itse työtehtävien kannalta hyvään kohtaan. Jos päällekkäin, niin sovitellaan yhdessä. 

Vierailija
11/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden mukaan lomaillaan, tänä vuonna tosin on ehdotettu, että lomia ei pidettäisi lainkaan, koska ennen vuodenvaihdetta pitää saada tehtyä iso projekti päätökseen.

Vierailija
12/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy saada itse päättää. Perheelliset aina ensin!! 

Lol

ei

Vierailija
13/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on otettu hyvin huomioon lomamatkat. Se ei kuitenkaan aina tarkoita, että muu loma esim. kesällä olisi samaan syssyyn.Mutta koen, että huomioitu hyvin, niin yksityisellä kuin kunnallisella.

Vierailija
14/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertävä, kuukaudet kesäkuu, heinäkuu ja elokuu. Muulloinkin saa loman pitää mutta siitä pitää sopia. Edellisessä työpaikassa sovittiin tiimin kesken loma-ajat. Heinäkuussa tais olla pari viikkoa kun kukaan ei ollut töissä muuten oltiin lomittain pois. Tuon pariviikkoisen aikana joku katsoi kuitenkin aina sähköposteja ja puhelimet löytyi. Ei ikinä ongelmia.

Vierailija
15/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa ei lomailla. Nopeet syö hitaat ja ei todellakaan mitään mietitä onko lapsia vai ei.

Vierailija
16/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuu ollaan lomalla. Silloin mun työpanokselle on vähiten tarvetta. Näin ollut sen 25v kun työelämässä olen ollut.

Vierailija
17/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminta kiinni heinäkuun, joten kaikki lomailevat silloin :) 

Vierailija
18/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on annettu työparit joista toisen on oltava aina paikalla ja jonka kanssa pitää siis itse sopia kesälomat eri ajoille. Minusta tämä on aika tylsä systeemi. Osalla työpareista menee lomatoiveet pahasti päällekkäin jos on vaikka pieniä lapsia, kun taas osalla lapset on jo aikuisia ja he voivat siksi joustaa lomissaan helpommin. Meillä ei työtehtävät edes vaatisi tällaista parittamista, mutta tämä on pomoista kiva tapa, kun heidän ei näin tarvitse päättää alaisten lomista.

Vierailija
19/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron muille, milloin pidän lomaa ja kuinka paljon.

Vierailija
20/37 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin järjestetään? Jokainen kirjoittaa listaan oman nimen kohdalle ne viikot jolloin on lomalla. Lista on teamssissä eli tietokoneella. Tuntiseurantahässäkkään kirjataan ennen lomalle jäämistä lomapäivät niin palkanlaskenta tietää miksi en tule töihin.

Eli tuollain teillä järjestetään asia. Tämä oli siis vastaus ensimmäiseksi esittämääsi kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi