Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla etänä työskentelevillä tälläistä?

Vierailija
26.02.2024 |

Mies ei tahdo ymmärtää, että vaikka olen kotona, niin olen töissä. Mies itse ei ole töissä tällä hetkellä (saa kuntoutustukea) ja häiritsee mua pitkin päivää mm: 

-lähdetkö käymään kaupassa mun kanssa

-tuu kolaamaan lumet

-käytä koira ulkona

-lähetkö viemään mua rautatieasemalle 

jnejnejne

Vastaan aina että olen töissä, en voi, enkä tule. Välillä mies oikein hermostuu että kyllä sä siitä voit hetkeksi tulla. Ja sit mulla menee hermot ja korotan ääntä että en voi!! Jos mä olisin toimistossa, niin et sä sinnekään tulis kysymään että lähdetkö kauppaan tai kolaamaan lumia. Mutta kato kun mä olen kotona, niin eihän se voi työpaikka olla 🙄

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään molemmat etätöitä ja käydään kyllä kaupassa tai lenkillä koiran kanssa. Lumityötkin pitää valitettavasti tehdä. Meillä kummallaakaan ei ole mitään tiettyä työaikaa, joten hyvin voi työnteon välillä keskeyttää ja tehdä jotain yhdessä. Käydään välillä pitkillä lounaillakin kahdestaan keskellä työpäivää. Palaverit pitää tottakai istua ruuden ääressä mutta muuten työt saa tehdä mihin kellonaikaan tahansa.

Kuka tätä kysyi? Ap:n tarvii olla 8-16 ja mies on työtön pummi.

Vierailija
22/25 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään molemmat etätöitä ja käydään kyllä kaupassa tai lenkillä koiran kanssa. Lumityötkin pitää valitettavasti tehdä. Meillä kummallaakaan ei ole mitään tiettyä työaikaa, joten hyvin voi työnteon välillä keskeyttää ja tehdä jotain yhdessä. Käydään välillä pitkillä lounaillakin kahdestaan keskellä työpäivää. Palaverit pitää tottakai istua ruuden ääressä mutta muuten työt saa tehdä mihin kellonaikaan tahansa.

Minullakin on jääkaapissa maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa asiantuntijatöissä maksetaan työpanoksesta, ei varsinaisesti tehdyistä tunneista vaikka nekin tietysti kirjataan. On totta että ilman valvontaa voi lähteä mopo käsistä ja työnteko voi jäädä ajoittain vähemmälle. Sitten myöhemmin on pakko tehdä salaa yötä päivää töitä ettei kukaan huomaa lintsausta.

Vierailija
24/25 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko parempi tehdä töitä toimistolla kunnes kuntoutustuki on ohi? Pärjäähän hän kai itsensä ja koiran kanssa, kun olet muualla. Taitaa olla aina nuori mies...

Olisi varmaan kiva olla toimistolla, mutta kun työnantajan konttori on satojen kilometrien päässä. Mies on nelikymppinen, eli ei kovinkaan nuori.

ap,

Vierailija
25/25 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisia lusmuja tuntuu jotkut etätyöntekijät olevan. Kunhan on läsnä palsuissa, niin ei kai tässä, lähdetään puolison kanssa pitkälle lounaalle tai lenkille koiran kanssa! En oikein jaksa uskoa, että jos ei ole sidottu tiettyyn työaikaan, että tulisi tehtyä kunnolla se 8h päivässä töitä! 

Tiedän yhdenkin tyypin, joka herää aamulla kasilta laittaakseen koneelta päälle jonkun läsnäoloilmoituksen, ja jatkaa tyynesti unia 10-11 saakka. Sit tekee duunia sinne klo 16 saakka ja nostaa palkan täydeltä päivältä. 

Aika harvat pystyy noin tekemään. Yleensä seurataan tuottavuutta. Samahan myös työpaikalla: voit olla tunnollisesti tunnit paikalla ja räplätä kännykkää jne - mutta siitä jää kiinni kun katsotaan aikaansaavutta. Itse olen tutkija tutkimuslaitoksessa. Työkone auki nyt, koska ilta menee yhden työn loppuunkirjoittamisessa. Kirjaan välillä ylityötunteja näiltä hirmu pitkiltä päiviltä, mutta harvoin. Yleensä pidän löysempiä päiviä sen jälkeen kun ison urakan on saanut kasaan. Silloin lyhyiden työpäivien ja pitkien lounaiden/lumen kolausten aikana palautuu ja saa rauhassa miettiä seuraavaa isoa haastetta, miten sen tekee, ketä ottaa mukaan teemään, mikä järkevintä ja vaikuttavinta jne. Tietotyöläisen arkea, arvelen.