Kerrostaloon Vantaalle vai Espooseen
Pariskunnalla tarve muuttaa vuokralle kerrostaloon, muuttaisitko Vantaalle vai Espooseen? Ei lapsia.
Kommentit (29)
Toisella työ Hgin keskustassa, liikkuminen julkisilla, toinen tällä hetkellä työtön.
Vierailija kirjoitti:
Toisella työ Hgin keskustassa, liikkuminen julkisilla, toinen tällä hetkellä työtön.
No oisko alueelle, johon pääsee julkisilla helposti Helsingin keskustasta? Onhan noit aKeravaa myöten, tarvii Espooseen tai Vantaalle jäädä.
Muuta sinne mihin on varaa. Yhteiskunta ei takaa merinäköalaa. Nih.
Millaisella alueella haluaa asua, millainen terveydenhuolto alueella on, onko kauppoja ja muuta, millaiset liikenneyhteydet, naapurit, kaupungin nettisivut/johto, käykää tutustumassa eri alueisiin.
Espoo vaikuttaa positiiviselta ja iloiselta paikalta asua. Espoolla on myös oma laaja keskuspuisto ja Espooseen mahtuu monia erilaisia asuinalueita. Meren rantaa, metsää, kaupunkialuetta jne.
Itse asun Kivistössä Vantaalla. Olen tykännyt, vaikka aluetta on moitittukin. Junalla pääsee Helsingin keskustaan tosi kätevästi. Taloyhtiö jossa asun on tosi rauhallinen ja siisti (halpa vuokra myös). Esim Myyrymäkeen en kuitenkaan muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Espoo vaikuttaa positiiviselta ja iloiselta paikalta asua. Espoolla on myös oma laaja keskuspuisto ja Espooseen mahtuu monia erilaisia asuinalueita. Meren rantaa, metsää, kaupunkialuetta jne.
Asukkaat saavat vuokrata ilmaiseksi ja käyttää Espoon kaupungin omistamia yhteisiä tiloja.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun Kivistössä Vantaalla. Olen tykännyt, vaikka aluetta on moitittukin. Junalla pääsee Helsingin keskustaan tosi kätevästi. Taloyhtiö jossa asun on tosi rauhallinen ja siisti (halpa vuokra myös). Esim Myyrymäkeen en kuitenkaan muuttaisi.
Vantaa lahjoitti Helsingille oman merenrantakaistaleensa, asukkailla ei kuulemani mukaan ole etuja kuten espoolaisilla. Vantaan alueet on ankeita lähiöalueita, slummiutuva kaupunki. Vantaalla rakennetaan kaikki pienetkin luontoalueet täyteen rumia kerrostaloja, siltä ainakin vaikuttaa silloin kun siellä ajaa joskus.
Espoossa suurimman osan elämääni asuneena halusin muuttaa sinne muualta Suomesta palatessa. Ei onnistunut. Toistaiseksi olen kuitenkin ollut ihan tyytyväinen Vantaalla, vaikka voi olla, että jonain päivänä päädyn vielä Espooseen takaisin 😊
Vierailija kirjoitti:
Espoossa suurimman osan elämääni asuneena halusin muuttaa sinne muualta Suomesta palatessa. Ei onnistunut. Toistaiseksi olen kuitenkin ollut ihan tyytyväinen Vantaalla, vaikka voi olla, että jonain päivänä päädyn vielä Espooseen takaisin 😊
Miksi ei onnistunut, eikö Espoo päästänyt, onko sinne jokin rajoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei onnistunut, eikö Espoo päästänyt, onko sinne jokin rajoitus?
En saanut sieltä kohtuuhintaista asuntoa.
Jos on vakituinen työpaikka, niin asunto sieltä, mistä on parhaat yhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vakituinen työpaikka, niin asunto sieltä, mistä on parhaat yhteydet.
Ekologista ja kestävää on muuttaa työpaikan lähelle, jolloin matkoihin ei kulu luonnonvaroja.
Vierailija kirjoitti:
Muuta sinne mihin on varaa. Yhteiskunta ei takaa merinäköalaa. Nih.
Varsinkaan Vantaalla.
Espoossa on veroprosentti pienempi ,suuruusluokkaa 1%
Espoon veroprosentti
Vihreät ja demarit iskivät täyslaidallisen kokoomusta vastaan kiivaassa väittelyssä -"Vantaan veroprosentilla Espoo rakentaisi kaikki puuttuvat koulut"
Espoon kuntaveroprosentti on ensi vuonna 5,3. Tästä päätti Espoon kaupunginvaltuusto maanantai-iltana kiihkeän ja monin paikoin kuittailuksi yltyneen keskustelun jälkeen.
Vantaalla 6,4%
Espoossa on jo liikaa asukkaita. Suosittelen Vantaata.
Eli kuulostaa siltä että töitä ei ole ja tuilla eletään. Kai työpaikka vaikuttaisi sijaintiin kun työmatkassa voi olla tunnin ero riippuen missä Espoossa tai Vantaalla asuu? Siinä tapauksessa ehdottomasti Vantaalle!
t. Espoolainen veronmaksaja