Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholin lopettaminen on ollut elämäni paras päätös

Vierailija
26.02.2024 |

Mä olen ollut jo vuoden juomatta alkoholia ollenkaan. Se päätös on hautunut sisälläni vuosia, vihdoin päätin kokeilla ja sehän tuntui kurjalta pari päivää, mutta sen jälkeen koin olotilani levänneeksi ja raikkaaksi pitkästä aikaa.Minä join lähes päivittäin ainakin 4 annosta. Elämäntapamuutoksestani on ollut apua hurjasti masennukseni kanssa, se taitaa olla voitettu kun ei oo vaivannut pitkään aikaan. Ahdistusta ei enää juuri ole koskaan. Mutta välillä iskee kauhea tyhjyyden tunne, sitten vaan pitää lähteä vaikka lenkille tai keksiä jotain mielekästä tekemistä.

En kaipaa entiseen. Säälin ihmisiä jotka eivät tajua mistä heidän ongelmansa johtuvat. Mutta ymmärrän että jos todellisuus sattuu ja ahdistaa tarttuu moni pulloon. Niin minäkin pitkään, välillä taukojakin mutta aina se piru ottaa vallan ja huomaa että määrät kasvavat kuin pirun tarjottimelta.

Kunnes oivaltaa että kannattaa kokeilla toista elämäntyyliä. 

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä ap lopetit sen alkoholin. Kuristitko, ammuitko? Vai miten?

Kiinostaa ihan muuten vaan...

Vierailija
22/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas aloittaminen muutti elämäni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on alkoholiongelma; minulla ei ole alkoholia eikä rahaa ostaa viinaa

Vierailija
24/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle alkoholin käyttö rajoittuu nykyään lähes yksinomaan laatuviiniin hyvän ruoan kanssa viikonloppuiltaisin, joko hyvässä ravintolassa tai ihan kotona itse tehdyn illallisen kanssa. Aiemmin jaettiin pullo vaimon kanssa, mutta hän on jo muutaman vuoden ajan ollut täysraittiina. Sanoo kyllä ettei häntä haittaa jos minä haluan viiniä siinä nauttia, mutta valitettava fakta on että ei se ole ihan sama asia. Jotenkin illallisesta katoaa osa rentoutta ja fiilistä, kun toinen istuu siinä vesilasinsa kanssa eikä antaudu hetkeen. Ei se meillä koskaan yli sen yhden pullon mennyt edes kaksistaan, mutta yksin nauttiessa ei sitäkään.

Hieman ristiriitaiset tunteet tästä, enhän minä nyt voi ketään pakottaa juomaankaan, joten kai se on pakko vaan tyytyä tähän.

Vierailija
25/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteiden käytön lopettamistaan hehkuttajista paistaa usein läpi. Niillä tekisi mieli niin paljon etteivät uskalla ajatella sitä. Taitavat olla pikkusen ongelmaisia käyttäjiä. 

Vierailija
26/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteiden käytön lopettamistaan hehkuttajista paistaa usein läpi. Niillä tekisi mieli niin paljon etteivät uskalla ajatella sitä. Taitavat olla pikkusen ongelmaisia käyttäjiä. 

Vain alkoholistit lopettavat alkoholin käytön ja jeesustelevat siitä. Noin se vain menee. Ihminen on havainnut, että hän on alkoholisti ja alkoholi on ongelma hänelle. Hän saattanut juoda vuosia pari leijonapulloa päivässä tai toisaalta vain kaksi lasia viiniä muutaman kerran vuodessa jossain juhlissa. Määrällä ei ole väliä. Ei tuollaisia ongelmia ole kenelläkään, joilla on normaali suhde alkoholiin. 

Vierailija
27/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut myös korkin kiinni, siirryin hanapakkauksiin !

Vierailija
28/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholinkäytön lopettamisella ei ollut mitään vaikutusta

Vierailija
29/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää triggeröitymistä ja vittuilua tämmöiset ketjut aina täynnä, miksi ketään kiinnostaa niin paljon jonkun randomin juomiset tai juomattomuudet 😅 

Vierailija
30/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minulle alkoholin käyttö rajoittuu nykyään lähes yksinomaan laatuviiniin hyvän ruoan kanssa viikonloppuiltaisin, joko hyvässä ravintolassa tai ihan kotona itse tehdyn illallisen kanssa. Aiemmin jaettiin pullo vaimon kanssa, mutta hän on jo muutaman vuoden ajan ollut täysraittiina. Sanoo kyllä ettei häntä haittaa jos minä haluan viiniä siinä nauttia, mutta valitettava fakta on että ei se ole ihan sama asia. Jotenkin illallisesta katoaa osa rentoutta ja fiilistä, kun toinen istuu siinä vesilasinsa kanssa eikä antaudu hetkeen. Ei se meillä koskaan yli sen yhden pullon mennyt edes kaksistaan, mutta yksin nauttiessa ei sitäkään. Hieman ristiriitaiset tunteet tästä, enhän minä nyt voi ketään pakottaa juomaankaan, joten kai se on pakko vaan tyytyä tähän.

"Sanoo kyllä ettei häntä haittaa jos minä haluan viiniä siinä nauttia, mutta valitettava fakta on että ei se ole ihan sama asia. Jotenkin illallisesta katoaa osa rentoutta ja fiilistä, kun toinen istuu siinä vesilasinsa kanssa eikä antaudu hetkeen." 

Öö :D Eli yhdistät alkoholin niin vahvasti "fiilikseen ja rentouteen" että jos toinen ei juo sitä paria lasia se on sinulle häiritsevää. Only in Finland?

Vierailija
31/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain alkoholistit lopettavat alkoholin käytön ja jeesustelevat siitä. Noin se vain menee. Ihminen on havainnut, että hän on alkoholisti ja alkoholi on ongelma hänelle. Hän saattanut juoda vuosia pari leijonapulloa päivässä tai toisaalta vain kaksi lasia viiniä muutaman kerran vuodessa jossain juhlissa. Määrällä ei ole väliä. Ei tuollaisia ongelmia ole kenelläkään, joilla on normaali suhde alkoholiin. 

Näin se varmaan on. Esimerkiksi julkisuudessa on monet henkilöt laittaneet korkin kiinni, vaikka sanovat että alkoholi ei ole ongelma. Kyllä kai se jonkinlainen ongelma on jos noin ultimaattinen päätös pitää tehdä? Tätä tulokulmaa on jotenkin vaikea ymmärtää.

Vierailija
32/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minulle alkoholin käyttö rajoittuu nykyään lähes yksinomaan laatuviiniin hyvän ruoan kanssa viikonloppuiltaisin, joko hyvässä ravintolassa tai ihan kotona itse tehdyn illallisen kanssa. Aiemmin jaettiin pullo vaimon kanssa, mutta hän on jo muutaman vuoden ajan ollut täysraittiina. Sanoo kyllä ettei häntä haittaa jos minä haluan viiniä siinä nauttia, mutta valitettava fakta on että ei se ole ihan sama asia. Jotenkin illallisesta katoaa osa rentoutta ja fiilistä, kun toinen istuu siinä vesilasinsa kanssa eikä antaudu hetkeen. Ei se meillä koskaan yli sen yhden pullon mennyt edes kaksistaan, mutta yksin nauttiessa ei sitäkään. Hieman ristiriitaiset tunteet tästä, enhän minä nyt voi ketään pakottaa juomaankaan, joten kai se on pakko vaan tyytyä tähän.

Öö :D Eli yhdistät alkoholin niin vahvasti "fiilikseen ja rentouteen" että jos toinen ei juo sitä paria lasia se on sinulle häiritsevää. Only in Finland?

Siinä tulee itselle jollain tapaa hölmö olo, että tässä minä nyt istun yksin nauttimassa tästä mausta. Se ei ole yhdessä nauttimista. Ajattele esim jos sopisit päivällistreffit, ja sitten treffikumppanisi sanoisi ettei halua syödä mitään, mutta "syö sinä, minä voin olla seurana". Jos näin tapahtuu kerran, sen kanssa voi elää, mutta jos se on aina sitä samaa, tulisi sinulle todennäköisesti hölmö olo siinä kun ainoana syöt. Jotenkin niin että "tehdään sitten jotain mitä sinäkin haluat".

Vierailija
33/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies alkoholin takia hoidossa nyt toista kertaa. Vilpittömästi toivon että jonain päivänä pystyt arvostamaan sitä mitä sinulla on.

Vierailija
34/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman alkoholia 3v 6kk. Paras päätös mitä tehnyt. Polttamatta likimain 25v. Huomaa terveydessä sekä lompakossa. Terveys edellä se tärkein. Rahaa säästyy ja saan paljon mukavia asioita tehtyä sekä säästöön laittanut. 

M52 

Vierailija
35/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää triggeröitymistä ja vittuilua tämmöiset ketjut aina täynnä, miksi ketään kiinnostaa niin paljon jonkun randomin juomiset tai juomattomuudet 😅 

Boomereille (tai ehkä n. 50+) Alko on kuule pyhä paikka

Vierailija
36/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana tuli pämpättyä ihan tosissaan mutta sitten lopetin valmistumisen jälkeen 4 vuodeksi. Olivat todella masentavia ja tylsiä vuosia. Sain sitten lahjaksi työkaverilta viinipullon ja päätin sitä ottaa ruuan kanssa. Menikin koko pullo ja se ilta oli pitkästä aikaa mukava. Aika kului kuin siivillä. Nyt olen viimeiset 15 vuotta juonutkin joka viikko jotain.

Vierailija
37/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se varmaan on. Esimerkiksi julkisuudessa on monet henkilöt laittaneet korkin kiinni, vaikka sanovat että alkoholi ei ole ongelma. Kyllä kai se jonkinlainen ongelma on jos noin ultimaattinen päätös pitää teh

Joo, mutta aina näillä julkkiksilla joiden uusraittiutta ja lopettamispäätöstä retostellaan lehdissä, on aina kirja tai keikkakuertue tms. tuloillaan. Kännisekoilut ja "parannus" myy. Sama vaikka juomismokailu olisi tapahtunut hamassa menneisyydessä.

Vierailija
38/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä juomattomuudellaan jeesustelevat tyypit tuntuvat olevan poikkeuksetta niitä, jotka eivät edes ole eläissään koskaan olleet suurkuluttajia (aloittajan 4 annosta päivässä on keskieurooppalaisella tasolla täysin normaalia käyttöä). Samaten näillä tuntuu olevan elämässään jokin käsittämätön tyhjä aukko ja huono itsetunto jota yrittävät epätoivoisesti paikata pätemällä edes jollakin asialla, ja juomattomuus on ilmeisesti sen todella lyhyen listansa kärjessä.

Kyllä se on onni, ettei ole koskaan olllut suurkuluttaja. Sitä paitsi, kukaan ei tule suurkuluttajaksi lyhyen ajan sisällä. Siihen hommaan harjoitellaan vähintään kuukausia, yleensä vuosia. Alkoholi on aine, josta kannattaa pysyä mahdollisimman paljon erossa. Viimemetrinkäyttäjät eivät enää juo siksi, että olisi hauskaa, vaan siksi, että olotila olisi normaali.

Itse olen ollut useita kertoja elämäni aikana humalassa. Nykysin en juurikaan käytä alkoholia ja syy lähinnä siinä, että yksikin annos vie terän seuraavalta päivältä sekä se, että etten nää pääse ns. nousuhumalaan kuten nuorempana pääsin. Vaikutukset ovat siis pelkästään huonoja.

Vierailija
39/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetti viinapullon vaarin perintöhaulikolla. 

Vierailija
40/45 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla on alkoholiongelma; minulla ei ole alkoholia eikä rahaa ostaa viinaa

BUAHHAH HAHHAHHAAAAA!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi