Mistä kannattaa ostaa Chihuahuan pentu
Haluaisin ostaa mahdollisimman terveen suomalaisen chihupennun. Haluaisin käyttää koiraa myös näyttelyissä, joten hyvä suku olisi plussaa. Pitkäkarvainen. Mutta terveys edellä mennään. Onko suosituksia?
Kommentit (34)
En suosittele ostamaan chihua olleskaan. Kuono on pieni, ja hammaskiveä pitää poistaa säännöllisesti. Meidän chihu käy 2 kertaa vuodessa hammaskiven poistossa. Ota pykälä isompi harrastuskoira.
En koskaan opi ymmärtämään miksi joku haluaa chihuahuan kaltaisen pienen räkyttäjän. Ihan sama ottaa viemärirotta lemmikiksi.
chihun elinaikana sen hammashoitokulut on jotain 5000 euroa.
Minä taas en ymmärrä, miksi joku haluaa ison, karvaisen ja kuolaavan 60-kiloisen mötikän taloaan tuhoamaan...
Chihu on aggressiivinen koirarotu. Kaverilla on näitä ja ne ei tee muuta kuin räksyttää aamusta iltaan. Vihaavat ihmisiä ja muita koiria.
Minulla on mennyt chihujen hampaiden hoitoon parissa kymmenessä vuodessa noin 20 000 euroa.
Joskus niiltä pitää poistattaa maitokulmahammas, jos se ei irtoa rautahampaan tieltä.
Viime elokuussa käytin hammaskiven poistossa, niin seuraavan kerran piti viedä samaan operaatioon 4 kk kuluttua.
Ja turha luulla, että hampaitten harjaus onnistuu. Liian pieni suu.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan opi ymmärtämään miksi joku haluaa chihuahuan kaltaisen pienen räkyttäjän. Ihan sama ottaa viemärirotta lemmikiksi.
En ymmärrä minäkään, miksi jonkun chihuvihaajan pitää tulla kirjoittamaan chihuketjuun.
Oikeest jättäkää ääripäät ostamatta. Jättirodut elää alle 10 vuotta. Chihut taas on liian pieniä.
Sellaiset 10 - 35 kiloiset on vielä ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Naapurustossa on useampikin chihu eikä yksikään räkytä. Olen alkanut tykätä chihuista kun niihin on tutustunut paremmin omaa vähän isompaa koiraa ulkoiluttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä, miksi joku haluaa ison, karvaisen ja kuolaavan 60-kiloisen mötikän taloaan tuhoamaan...
Ei katso koiran kokoa, onko tuholainen vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Chihu on aggressiivinen koirarotu. Kaverilla on näitä ja ne ei tee muuta kuin räksyttää aamusta iltaan. Vihaavat ihmisiä ja muita koiria.
Minulla on erilainen kokemus chihuista. Niitä on ollut ysäriltä asti. Mun chihut rakasti muita koiria ja ihmisiä. Yksi oli hyvää pataa vieraiden kissojenkin kanssa.
Se luonne periytyy vahvasti suvun koirilta. Niitä siis löytyy arkoja ja sitten näitä ihania seurakoiria. Siinä pitää tutustua emoon ja isään ja niiden luonteeseen ennen pennun ostopäätöstä.
En sittenkään suosittele ostamaan chihua, mikäli ostajalla on minibudjetti. Pitää olla paksu lompakko hoidattaa sitä lääkärillä.
Miksi suomalaisen? Miksi et kävisi Chilessä ja toisi uutta verta ko rotuun Suomeen? Googlaa "Peikkokukkulalla" (suomalainen, jolla on chihuja ja asuu Chilessä)
Vierailija kirjoitti:
Chihuahua on todella pitkä-ikäinen koirarotu. Voi elää 12-20 vuotta. Helppo ottaa, joka paikkaan mukaan, koska on niin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chihuahua on todella pitkä-ikäinen koirarotu. Voi elää 12-20 vuotta. Helppo ottaa, joka paikkaan mukaan, koska on niin pieni.
Todennäköisesti se ei elä 20 vuotiaaksi. Ennemminkin 12-16 vuotiaaksi.
Teosto Chisun pouikasia emme suosittele.
Tee testi hanki koira nettisivuilla. Testillä pystyt haarukoimaan rodut, jotka sulle sopii.
Skippaa kuitenkin lyttykuonot pois.
Sisältää myös tietoa tästä rodusta https://www.hankikoira.fi/koirarodut/chihuahua-lyhyt-ja-pitkakarvainen