Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhänäkin voi tehdä vaikka mitä

Vierailija
26.02.2024 |

Käydä uimahallissa, kahvilassa, syömässä ravintolassa, elokuvissa, jalka/ kasvo/kynsihoidossa, keilailemassa, pelaamassa padelia. Listahan on ihan loputon.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on eri kriteerit, trolliseni.

Minä olen juuri varaamassa aikaa terveyskeskuslääkärille, 23 euroa. Koska käveleminen on todella heikkoa, joudun kulkemaan taksilla. Matka on kolmisen kilometriä eli pari kymppiä suunta - jollei mitään yllätyksiä tule. Koko reissuun pitää siis olla viisikymppinen, mikä on kymmenen prosenttia koko kuukauden käyttövaroistani.

Muistan kyllä ajat ennen loukkaantumistani ja pitkäaikaistyöttömyyttäni: viisikymppinen oli pisara meressä, eikä koskaan tarvinnut ajatella sitä, ettei olisi rahaa johonkin välttämättömään. Olivat onnellisia aikoja, vaikken minä sitä silloin ymmärtänytkään.

Kelataksi?

Vierailija
22/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri varaamassa aikaa terveyskeskuslääkärille, 23 euroa. Koska käveleminen on todella heikkoa, joudun kulkemaan taksilla. Matka on kolmisen kilometriä eli pari kymppiä suunta - jollei mitään yllätyksiä tule. Koko reissuun pitää siis olla viisikymppinen, mikä on kymmenen prosenttia koko kuukauden käyttövaroistani.

Muistan kyllä ajat ennen loukkaantumistani ja pitkäaikaistyöttömyyttäni: viisikymppinen oli pisara meressä, eikä koskaan tarvinnut ajatella sitä, ettei olisi rahaa johonkin välttämättömään. Olivat onnellisia aikoja, vaikken minä sitä silloin ymmärtänytkään.

Pyydä lääkäriltä lappu kelataksiin niin maksat vain omavastuun. Ja jos 500e on käyttövarasi kaikkien laskujen jälkeen tilanteesi on parempi kuin minun joka käyn siellä Espanjassa. Jos ei ole niin hae toimeentulotukea koska noilla tiedoilla olet siihen oikeutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä varaa tuollaisiin. Tai siis jos vaihtaisin kolme ulkomaan matkaa vuodessa uimahalli/padel korttiin ja varusteisiin niin sitten ehkä.

Köyhänä pakko tehdä valintoja.

Provo.

Köyhä ei tee vuosittain ulkomaanmatkoja.

Minä ainakin teen. Kyttään äkkilähtöjä. Välillä saa ihan muutamalla kympillä lennot etelän lämpöön.

Vierailija
24/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joudun kaupassa miettimään minkä juuston otan hintojen takia, olen köyhä. Jos voisin käydä kaupassa katsomatta hintoja olisin rikas.

Tämä on minun mielipide. Toki on minuakin köyhempiä, mutta olen silti mielestäni köyhä.

Tokihan kilohintoja pitää katsoa, vaikka olisi rahaa. Rikas ei tarkoita samaa kuin tyhmä.

Vierailija
25/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi?

En ole riittävän huonokuntoinen saadakseni Kelataksia tai muutakaan tukea. Tuet eivät ole niin itsestäänselviä, että niitä vain haetaan ja saadaan. Olen monella tavalla väliinputoaja.

Vierailija
26/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä varaa tuollaisiin. Tai siis jos vaihtaisin kolme ulkomaan matkaa vuodessa uimahalli/padel korttiin ja varusteisiin niin sitten ehkä.

Köyhänä pakko tehdä valintoja.

Provo.

Köyhä ei tee vuosittain ulkomaanmatkoja.

Minä ainakin teen. Kyttään äkkilähtöjä. Välillä saa ihan muutamalla kympillä lennot etelän lämpöön.

Sama. Ja kun taloudestaan pitää huolta niin hyvin pystyy pienituloinenkin säästämään matkarahat. Ei osamaksuja, ei luottokorttia osta vain mitä tarvitset. Taloudenhallinta monilla todella retuperällä.

Vierailija
27/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joudun kaupassa miettimään minkä juuston otan hintojen takia, olen köyhä. Jos voisin käydä kaupassa katsomatta hintoja olisin rikas.

Tämä on minun mielipide. Toki on minuakin köyhempiä, mutta olen silti mielestäni köyhä.

Tokihan kilohintoja pitää katsoa, vaikka olisi rahaa. Rikas ei tarkoita samaa kuin tyhmä.

Jos olisin rikas ostaisin parempaa juustoa.

Vierailija
28/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne on köyhät jotka ostaa kaupasta mitä sattuu. Rikkaat on hintatietoisia ja katsoo aina mitä ostaa. Voivat toki maksaa laadusta korkeankin hinnan, mutta se tehdään tietoisesti.

Vierailija
29/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi varmaan miettiä mikä tai kuka on köyhä?

Pitkäaikaistyötön kaveri kertoi juuri, että hänelle kuuluu jäädä KAIKKIEN KULUJEN jälkeen noin 500e kuussa käteen ja saa sen loppuosan toimeentulotukena.

Minä olen töissä ja minulle jää noin 150e vuokran ja laskujen jälkeen syömiseen, joten hänellä on tuollaisiin varaa, minulla ei, koska minä olen töissä käyvä.

Vierailija
30/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi?

En ole riittävän huonokuntoinen saadakseni Kelataksia tai muutakaan tukea. Tuet eivät ole niin itsestäänselviä, että niitä vain haetaan ja saadaan

Viimeinen onse toimeentulotuki jos olet kaikki muut hakenut mitä voit saada ja jäät sen jälkeen alle sen mitä täällä kaikille on taattu, saat toimeentulotukea. Jos oikeasti tulosi ovat 500e/kk niin sossu maksaa sun sähköt ja puhelinlaskut ja reseptilääkkeet. Ja antaa vielä rahaa päälle. Netissä on laskuri käy kattoo.

Vierailija
31/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyötön kaveri kertoi juuri, että hänelle kuuluu jäädä KAIKKIEN KULUJEN jälkeen noin 500e kuussa käteen ja saa sen loppuosan toimeentulotukena.

Minä olen töissä ja minulle jää noin 150e vuokran ja laskujen jälkeen syömiseen, joten hänellä on tuollaisiin varaa, minulla ei, koska minä olen töissä käyvä.

Mikset itse ole oikeutettu asumis- tai toimeentulotukeen?

Vierailija
32/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri! Hakekaa se toimeentulotuki, se on kaikille tarkoitettu.

Vierailija
33/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et valehtele, niin olet oikeutettu saamaan toimeentulotukea 580 euroa kuukaudessa. Kannattaa hakea, jos todella uskot väitteesesi. Palkasta kun jätetään tulona huomioimatta 150 euroa kuukaudessa, niin antamiesi tietojen perusteella olet oikeutettu täyteen perusosaan, johon yksikään asumistukea tai mitään työttömyyskorvausta saava ei ole.

Vierailija
34/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä samaa asiaa hoetaan palstalla? Ovatko toimeentulotukiasiakkaat tottuneet niin helppoon rahaan että oletetaan yhteiskunnan antavan rahaa tuosta vain kunhan pyytää?  Kaikki pienituloiset eivät saa toimeentulotukea. Minulla on sama tilanne. En ole koskaan saanut senttiäkään toimeentulotukea mihinkään. Minulla ei ole senttiäkään velkaa. Olen kuitenkin onnekas: minulle jää laskujen jölkeen 200-300 euroa. Sillä olen pärjännut jo monen vuoden ajan. 

Vierailija
35/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta laskeskelemaan.

https://laskurit.kela.fi/toimeentulotuen-maaran-laskuri

Kokeilin laskuria ja laitoin poskettomia asumiskuluja. Sain tulokseksi yhden henkilön taloudessa:

Arvio perustoimeentulotuen määrästä

6537,71 e/kk

Laskuri on siis suuntaa antava ja se hyväksyy kaikki asumiskulut, joita ei todellakaan oikeassa laskelmassa hyväksyttäisi.

Vierailija
37/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta laskeskelemaan.

Kokeilin laskuria ja laitoin poskettomia asumiskuluja. Sain tulokseksi yhden henkilön taloudessa:

Arvio perustoimeentulotuen määrästä

6537,71 e/kk

Laskuri on siis suuntaa antava ja se hyväksyy kaikki asumiskulut, joita ei todellakaan oikeassa laskelmassa hyväksyttäisi.

No laita oikeat jutut sinne.

Vierailija
38/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä lääkäriltä lappu kelataksiin niin maksat vain omavastuun. Ja jos 500e on käyttövarasi kaikkien laskujen jälkeen tilanteesi on parempi kuin minun joka käyn siellä Espanjassa. Jos ei ole niin hae toimeentulotukea koska noilla ti

Ensimmäisen kerran kävin lääkärillä tämän vaivan vuoksi kolme vuotta sitten, mutta lääkäriä kiinnosti vain verenpaine. Mitään hoitoa tai "lappuja" en ole saanut. Tai sainhan minä Burana-reseptin.

Asumistuki ja toimeentulotuki kattavat osan vuokrasta, ja siihen panen lisäksi vajaan satasen työmarkkinatuestani. En rupea luettelemaan menojani, mutta huonokuntoinen ihminen joutuu käyttämään tavalliseen elämiseen paljon enemmän rahaa kuin kävelykykyinen. Seuraava ongelmahankinta on puhelin. Tässä ei Espanjaan lähdetä, kun jo lääkärireissu lähiterveyskeskukseen pitää nipistää jostain muualta.

Vierailija
39/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätä samaa asiaa hoetaan palstalla? Ovatko toimeentulotukiasiakkaat tottuneet niin helppoon rahaan että oletetaan yhteiskunnan antavan rahaa tuosta vain kunhan pyytää?  Kaikki pienituloiset eivät saa toimeentulotukea. Minulla on sama tilanne. En ole koskaan saanut senttiäkään toimeentulotukea mihinkään. Minulla ei ole senttiäkään vel

Tuota hoetaan niille, jotka väittävät saavansa palkkatyössä vähemmän rahaa käyttöönsä kuin maksetaan toimeentulotukea. Selkeästi valehtelevat, mutta väitteet todella uskovan kannattaisi kokeilla saako omien laskelmien mukaiseti toimeentulotukea. Aiheuttaisi paljon vähemmän närästystä ja negatiivisia tunteista, jos todella ottaisi asioista selvää eikä uskoisi mielipuolisia väitteitä tukien suuruudesta.

Vierailija
40/49 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta laskeskelemaan.

Toimeentulotukiasiakkaiden kuvitelmat toimeentulotuesta ovat lähinnä ihmetystä herättäviä. Oikeat vähävaraiset ja pienituloiset väliinputoajat ovat tehneet laskelmat ja laskurit moneen kertaan. He ovat talousasioissa useinkin moninverroin taitavampia kuin toimeentulotukiasiakkaat. Ja juuri taloustaitojensa ansiosta he ovat selvinneet, vaikka rahaa käytössä laskujen jälkeen vain 150e -300e onkin. Koska on pakko. Kukaan muu ei heidän laskujaan maksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi