Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko, jos paras kaverisi laittaisi sinulle tekstarilla viestin:

Vierailija
15.01.2007 |

Olen väsynyt, pidetään etäisyyttä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan käynyt mielessä, että olet hiukan rasittava ja energiaa vievä?

Vierailija
2/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin etäisyyttä muutamaan ystävääni kun kärsin masennuksesta, lääkärin määräyksestä. Heillä kun meni myös huonosti elämässään, ja aloin olla siinä pisteessä että kannoin liikaa huolta heidän asioistaan, vaikka tarvitsin kaikki voimavarani itsestäni huolehtimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tosi väsynyt esikoisen syntymän jälkeen (ne yöt... ) ja hän kyselee joka kerta että mitä harrastan nykyään ja lähtisinkö baariin. Kiukuttelee monesti puhelimessa kun ei meinaa löytyä sopivaa aikaa soittaa minulle - no sori vaan kun ei vauvat nuku aina ja hereillä ne saattaa vaatia hieman seuraa. Että tuota. Minä suomentaisin tuon viestin niin että on tällä hetkellä väsymyksensä kanssa liian kaukana ystävänsä ajatusmaailmasta eikä jaksa sitä.

Vierailija
5/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hätähuuto.

Vierailija
6/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kuulin, kun avasin oven ja olin lähdössä kauppaamn, että puhui musta jollekin puhelimeen. Motkotti siitä, kun hain postia ja että se muka rasittaa häntä. Niin täällä ei muut saisi liikkua kuin hän ja minkä sille voin, että postilaatikot on hänen taloansa vastapäätä. Kai sitä postinsa saa käydä hakemassa

Torstaina ei tapahtunt mitään ja hyvillä mielillä juteltiin. En ymmärrä, mitä nyt mättää.

Vierailija
7/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin kuitenkin olisi, huolestuisin kovasti ystävästäni, mutta varmaan joutuisin noudattamaan hänen toivettaan. En loukkaantuisi (ehkä?).

Vierailija
8/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:13

Vierailija
9/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

Vierailija
10/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene soittamaan ovikelloa ja kysy että missäs nyt mättää kun kuulin sun puhuvan tällaista puhelimessakin, enkä yhtään ymmärrä mistä on kyse. Että toki voidaan pitää etäisyyttä mutta selittäisitkö mitä olen tehnyt.

Vierailija
11/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mene soittamaan ovikelloa ja kysy että missäs nyt mättää kun kuulin sun puhuvan tällaista puhelimessakin, enkä yhtään ymmärrä mistä on kyse. Että toki voidaan pitää etäisyyttä mutta selittäisitkö mitä olen tehnyt.

Älä vaan noi tee, etäisyyttähän ystäväsi kaipasi. Kunnioita sitä, jätä pallo hänelle ja pistä vaikka viesti " ok, ota yhteyttä kun haluat jutella" . Tiedä mitä toisen elämässä on meneillään...

Vierailija
12/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on naapuristasi. anna sille etäisyyttä tässä tapauksessa on kyllä halunnut loukata sinua. en olis kyllä missään tekemisissä enään. anna hänen lähestyä sinua sitten kun ei koe sinua enään rasittavaksi.

Vierailija
13/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa siis myös ap:n jatkoviesti, oliko nro 11. Ilman sitä en minäkään kyselisi mikä on, mutta oikeasti jos joku valittaa minusta muillekin enkä itse tiedä miksi niin ihan takuulla menen kysymään enkä lampaana vaan vetäydy.

t: 16

Vierailija
14/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutenkin vähän passiivinen yhteydenpitäjä ja yleensä soitankin vain siksi, ettei kaveri ajattelisi, etten koskaan soita hänelle.

Vierailija
15/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tuon tekstarin lisäksi on sinua haukkunut muille selän takana rasittavaksi.

Toki sitä saa olla uupunut jne., mutta tosi ystävä selittää silloin NAAMATUSTEN, mikä ystävyyssuhteessa ei toimi. Ei varsinkaan ala haukkua rasittavaksi selän takana.

Jos kaverisi elämäntilanne vaikuttaa muuten entiseltään eikä hän ole masentunut tms., niin mistä tuo sitten voi johtua? Sillä uhallakin, että hän suuttuu, niin minä kysyisin, että " onko jotakin, mitä minä olen tehnyt väärin?"

Voihan olla, että tosiaan kyse on elämäntilanteittenne vastaamattomuudesta (mutta ystävien tietysti pitäisi voida ääneen sanoa, jos homma ei toimi), mutta voihan tuo olla jotakin, mitä kaverisi on ymmärtänyt sinusta ja sanomisistasi väärin. Ja siinä tapauksessa väärinkäsitys pitäisi oikoa.

Mieti itse, miten tuon asian kaverillesi esität. Jos kaveri ei kehtaa viestittää sinulle negatiivisia asioita suoraan, niin voi olla, että ovikellon rimputtelu on väärä keino lähestyä. Entä, jos kirjoittaisit vanhanaikaisen kirjeen?

Ja sitten jätät pallon ystävällesi.

Vierailija
16/16 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa yhdessä (tosin armeija toki välissä). Sitä vain ihmettelen, miksi mun postin haku häiritsi sitä. Voiko masentuneisuuteen liittyä myös ns. vainoharhaisuutta?