Kysyn uudestaan: Miksi pohjalaiset ovat niin äkkipikaisia ja pitkävihaisia
Kun minulla sitä kokemusta heikäläisistä on todella paljon.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Loogisen ajattelun keskusta eli ohimoaivokuorta ei ole opeteltu käyttämään eikä myöskään impulssikontrolli toimi. Nämähän on Suomen ensimmäisten katujengien, puukkojunkkarien eli häjyjen jälkeläisiä. Sisäsiittoista, takapajuista ja hidasta väkeä, mitä tulee älyyn ja sopeutumiskykyyn.
Mistäpäin pohjanmaata sä olet kotoisin?
Joo, siis tuohan kuvaa mua ja kaikkia tuttujani ihan täydellisesti! 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loogisen ajattelun keskusta eli ohimoaivokuorta ei ole opeteltu käyttämään eikä myöskään impulssikontrolli toimi. Nämähän on Suomen ensimmäisten katujengien, puukkojunkkarien eli häjyjen jälkeläisiä. Sisäsiittoista, takapajuista ja hidasta väkeä, mitä tulee älyyn ja sopeutumiskykyyn.
Hahaha
Sitä on taas katsottu joku vanha kliseinen elokuva ja tehty johtopäätöksiä.
Papat oli Kurikasta ja Pomarkusta kotoisin, ja olen kärsinyt koko elämäni tästä äkkipikaisesta ja vihaisesta luonteesta. Kyllä on kuulkaa ihmisellä elämistä itsensä kanssa. Monia tuiskahteluja mietin vielä vuosien jälkeenkin, anteeksipyynnöistäni huolimatta. Elämä olisi helpompaa leppoisammalla luonteella. Olen yrittänyt kasvattaa itseäni, mutta kiihtyvyys on sitä luokkaa, että ei siihen usein ehdi järki mukaan. Kyllä ottaa päähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikinkien jälkeläisiä,
ovat myös tottuneet ottamaan muilta ja työnteko on heille vierasta. Miksi tehdä duunia kun voit ottaa muilta.
Täähän on ihan pa*kapuhetta, Pohjanmaalla on vahva yrittäjäperinne ja sisukin on sitä luokkaa että periksi ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Papat oli Kurikasta ja Pomarkusta kotoisin, ja olen kärsinyt koko elämäni tästä äkkipikaisesta ja vihaisesta luonteesta. Kyllä on kuulkaa ihmisellä elämistä itsensä kanssa. Monia tuiskahteluja mietin vielä vuosien jälkeenkin, anteeksipyynnöistäni huolimatta. Elämä olisi helpompaa leppoisammalla luonteella. Olen yrittänyt kasvattaa itseäni, mutta kiihtyvyys on sitä luokkaa, että ei siihen usein ehdi järki mukaan. Kyllä ottaa päähän!
Mun vanhemmat ja sukulaiset on kans Kurikasta eikä kukaan ole äkkipikainen eikä vihainen.
Sulle suosittelen jotain terapiaa, ei se pappojes vika ole että sulla käämit palaa yhtenään.
Enpä tuota tiedä, suvussani ei ole ketään Pohjanmaalta, mutta olen todella pitkävihainen.
Vierailija kirjoitti:
Tietänet varmaan aivan omakohtaisesti kertomasi seikat? Onko elämäsi ollut erityisen konfliktialtista?
Ihan vaan tiedoksi, sellaista osaa, kuin ohimoaivokuori ei ole, ehkä siksi sitä ei opeteltu käyttämään. Ohimolohko löytyy kyllä.
vihapuheestanne on ilmoitettu Taposelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se Pomarkku pohjalaisiin kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Sä vaan kuvittelet.
T. pohjalainen
Aloittaja omistaa kristalli pallon....
Vierailija kirjoitti:
Ja hämäläiset lupsakoita tarinan iskijöitä
Eivät ole. Minussa on paljon hämäläistä.
Ollaan vaatimattomia, mutta huumorintajuisia. Ei kuitenkaan höpötetä tyhjää.
Savolaiset ja karjalaiset höpöttävät.
Mulla on pohojalaanen anoppi, hyvin vaikea tulla toimeen vielä 20 vuoden jälkeenkin. Ei vaan hyväksy sukuun. Koska olen miniä, kaiken teen väärin ja mua sopii kohdella huonommin kuin koiraa. Lastenlasten synnyttäjäksi kelpasin, mutta sitten olisi pitänyt väistyä sivuun matriarkan tieltä, joka kasvattaisi lapsemme. Anopin oma äitikään ei tullut toimeen miniänsä kanssa, heilläkin välit poikki johtuen anopin äidin tiukasta kontrollista. Miniä ei siihen suostunut kuten en minäkään.
Olen juuriltani karjalainen ja monet itkut on itketty näiden tunteettomien ja kylmien ihmisten takia. Ihan käsittämätöntä miten ei olla vieläkään yhtä sukua. Vilpitön ilokin heiltä puuttuu kokonaan, katsovat kuin hullua jos jotain kepeää yrittää jutella.
Äitini suvun juuret ovat Pohjanmaalla.
Ovat äkäisiä ja pitkävihaisia.
Isä oli etelämpää kotoisin, Pirkanmaa, Etelä-Häme, Ruotsi.
Äidin suku ei ole koskaan hyväksynyt minua. Pitää kuulemma muuttua, ennnen kuin suku hyväksyy ja voi olla edes tekemisissä. Ei edes kerrota millaiseksi pitää muuttua.
Älkää ikinä menkö naimisiin ihmisen kanssa joka on joidenkin mielestä väärää heimoa.
Lapsenne tulevat kärsimään siitä rankasti.
Hidasjärkisiä persuja. Syrjäyttävät itse itsensä pelkillä asennevammoillaan ja käytöshäiriöillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin lyhyen aikaa naimisissa pohjalaismiehen kanssa. Se oli eka ja vika kerta, lapsia ei tehty. Ei todellakaan pidä olla sieltä kotoisin, jos aikoo havaita heimon psyykkiset ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikinkien jälkeläisiä,
ovat myös tottuneet ottamaan muilta ja työnteko on heille vierasta. Miksi tehdä duunia kun voit ottaa muilta.
Täähän on ihan pa*kapuhetta, Pohjanmaalla on vahva yrittäjäperinne ja sisukin on sitä luokkaa että periksi ei anneta.
Yrittäminen on sitä, että kopioidaan naapurin (kannatamaton) liikeidea ja mennään kaikki konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
vihapuheestanne on ilmoitettu Taposelle.
Ai sille, jota yksi teistä nimitteli munattomaksi nillittäjäksi?
Miksi se puolustelisi persuja?