Mustasukkaisuus ja puolison epäilykset
Alkaa mennä aika sairaaksi touhu puolison taholta. Edes töissä ei saisi olla missään tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa ja kaikki mahdolliset kontaktit ja kanssakäymiset pitäisi heti kotona raportoida. Ei tässä taida olla enää mitään järkeä tätä suhdetta jatkaa. Onko jollain kokemuksia siitä, että "tauti" olisi parannettavissa.
Kommentit (8)
Ei ole parannettavissa. Kannattaa myös pyytää vaikka turvakodilta ohjeita ja apua eroon. Koska nää ihmiset yleensä alkaa vainota eron jälkeen.
Mustasukkaisuus on pohjimmiltaan jätetyksi tulemisen pelkoa. Jotkut pelkäävät sitä niin paljon, että ajavat käytöksellään puolison eroamaan, jolloin se pelko ja epävarmuus realisoituu ja poistuu. Hullua, eikö vain?
Vaikea ymmärtää mustasukkaisia kun itse en ole pätkääkään mustasukkainen. Pitää varmaan alkaa avoimeen tai polyamoriseen suhteeseen. M1974
Minä ystävystyin erään miehen kanssa, mutta en kertonut sitä puolisolleni. Juteltiin puhelimessa, kirjoiteltiin viestejä ja vaihdeltiin kuulumisia, mutta ei harrastettu seksiä. Nyt siitä on pari vuotta kun tämä tuli puolison tietoon ja mustasukkaisuus on läsnä koko ajan.
Enää ei ole rakkautta, hellyyttä, kosketuksia eikä edes positiivisia tunteita. Näen usein unia, jossa harrastan seksiä jonkun tuntemattoman kanssa, nauran, iloitsen, tunnen onnellisuutta. Mutta herätessäni tajuan että se olikin vain unta. En jaksa enää, pakko laittaa eropaperit vetämään.
Menkää terapiaan. Vaimosi ei ymmärrä ajavansa sinua pois käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää mustasukkaisia kun itse en ole pätkääkään mustasukkainen. Pitää varmaan alkaa avoimeen tai polyamoriseen suhteeseen. M1974
Mustasukkaisuuteen näyttää kyllä olevan syytäkin. Vaikutat olevan sellainen jännänainen.
Vierailija kirjoitti:
Menkää terapiaan. Vaimosi ei ymmärrä ajavansa sinua pois käytöksellään.
Vaimo ei usko terapiaan, on kuulemma huijausta. Eikä hänessä kuulemma ole mitään vikaa vaan kaikki vika on minussa.
No jos nyt olet tosissasi, lue tuo ketju Mustasukkaisen kumppanin sairaimmat aivotukset. Siitä voi päätellä ainakin sen, että aika ei todellakaan hoida tuota ongelmaa.