Kylläpä säästyy vettä
Kerran vuodessa tulee aina hirveä vedentasauslasku. Nyt on tapana vetää vessa vain aamun illoin jos on pelkkää pissaa. Isommalla hädällä toki vedetään.
Nyt ei enää joudu vararikkoon tasauslaskun takia.
Onko muilla millaisia veden säästö - vinkkejä ?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä vessassa käynnin jälkeen ellei ole näkyvää likaa
Hyi hel....... olet oksettava. Normaalit hygienia säännöt täysin hukassa sulla. Ei tarvitse ihmetellä miksi taudit leviää.
Miksi pitäisi pestä kädet vessan jälkeen jos ei edes koske alapäähänsä?
Et pyyhi tai kuivaa alapäätäsi tarpeiden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Säästyy reilusti vettä kun ei osallistu kierrätys huuhaahan. Läträtään joka kissanruoka purkki puhtaaksi ennen ekologista kierrätystä, kyllä maailma pelastuu.
Meillä on ohjeistus huuhdella metallit yms siksi koska muuten ruoanjämät houkuttelee rottia roskakatokseen
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä vessassa käynnin jälkeen ellei ole näkyvää likaa
Minä pesen käteni joka toinen päivä. Aivan sama miten likaiset käteni ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästyy reilusti vettä kun ei osallistu kierrätys huuhaahan. Läträtään joka kissanruoka purkki puhtaaksi ennen ekologista kierrätystä, kyllä maailma pelastuu.
Meillä on ohjeistus huuhdella metallit yms siksi koska muuten ruoanjämät houkuttelee rottia roskakatokseen
No kai ne nyt muutenkin haistaa biojätteen. Ihan turha huuhdella jotain purnukoita
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kuinka ihmeen kallista vettä teillä on? Helsingissä vesimaksu on alle 4 euroa per kuutio (sisältää myös jätevesimaksun, joka on itseasiassa isompi kuin se varsinainen vesimaksu)
vuonna 2020 kylmä vesi oli meillä 4,6€ /kuutio ja lämmin 8,8€ /kuutio. Vesiyhtiö, jolla on monopoli, nostaa lähes joka vuosi hintoja 50-70snt /kuutio. Tällä hetkellä kylmä vesi maksaa jo 6€ /kuutio ja lämmin vesi 11€ kuutio. Joka vuosi nousee ja nyt kun kova inflaatio niin nousee vielä kovemmin kuin ennen.
Käyn suihkussa kerran päivässä. Lasken viiteentoista kun kastelen itseni, hana kiinni, saippuoin ja huuhdon laskien viiteentoista. Hiuksia pestessä (joka 3 päivä) aikaa kuluu hiukan enemmän. Pesen pyykkiä kerran viikossa joka toinen viikko 40 astetta ja lakana ja pyyhepyykkiä 60 astetta toisella viikolla. Sain takaisin tasauslaskua viime vuodelta 120 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa vain kerran viikossa.
Minä käyn 2-3 kertaa. En sen vuoksi, että säästäisin vettä, vaan koska inhoan peseytymistä. Yksin asuvalla on ihan sama, vaikka hieman hielle haiseekin.
Ei se iso tasauslasku taida vessanvetämisestä tulla.
Kauanko viivyt suihkussa, pesetkö vajaita koneellisia niin tiskiä kuin pyykkiä?
Minulla on nyt kuusi saavia kylppärissä. Kun saavi on tyhjä, täytän se lumella ja annan sulata. Kylpiessä ei sitten tarvi kuin vähän sekoittaa kuumaa vettä saavista otettavaan kylmään niin voi peseytyä niin kuin mummolassa muinoin. Samaa vettä käytän myös käsin tiskaamisenn.
Asun kerrostalossa ja ei ole huoneistokohtaista veden mittausta, niin en mieti veden säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se iso tasauslasku taida vessanvetämisestä tulla.
Kauanko viivyt suihkussa, pesetkö vajaita koneellisia niin tiskiä kuin pyykkiä?
Pytystä äkkiä iso lasku jos jää vuotamaan, tai sitten vielä Ido 59 käytössä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kuinka ihmeen kallista vettä teillä on? Helsingissä vesimaksu on alle 4 euroa per kuutio (sisältää myös jätevesimaksun, joka on itseasiassa isompi kuin se varsinainen vesimaksu)
Lämmin vesi 21€ kuutio, kylmä 7€. Kyllä se 6hlö taloudessa kertaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme että syyhy leviää.
No eipä mulla ole koko elämäni aikana ollut syyhyä vaikka en käsiä pese joka kerta ja kaikkialla. Ei kyllä muitakaan tauteja. Hyvin usein unohtuu pestä kädet kun kotiin tulee. Lapsena meni välillä multaa epähuomiossa suuhun.
Olin viimeksi kipeä vuonna 2010. Ja käyn töissä ja elän muutenkin normaalia elämää. Ei ole edes influenssa tai muitakaan rokotuksia.
Jos syyhy on tullakseen niin se tulee kyllä ihan jostain muusta kuin siitä kuinka hygieeninen ihminen on.
Meilläpä käytetään vain pullovettä ja juodaan shamppanjaa. Suosin myös maitokylpyjä, pitää ihon pehmeänä. Kyllä on vesilaskut edullisia näillä keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä teillä on murheet. Meillä ei vesi maksa mitään ja likavedet menee omaan imeytyskenttään.
Paljonko ylempänä kaivo on käyttö pisteistä kun ei maksa mitään. Vai kannatko veden?
No en itsekään vedä pönttöä kuin kerran päivässä. Ison hädän jälkeen yleensä. Maalta opittu tapa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa vain kerran viikossa.
Mulla tämä sama
Mä käyn uimahallin tai kuntosalin suihkussa kolmesti viikossa. Kotona en vettä tuhlaa suihkussa. Noissa paikossa kävisin joka tapauksessa kuntoilemassa, joten jäsrnmaksu tai pääsymaksu menee joka tapauksessa.
Mielenkiintoinen ajattelutapa.
Kyllä kai kuntasalitkin joutuvat huomioimaan mm. vedenkulutuksen hintoja määritellessään???
Että maksathan sinä sitten vedestä joka tapauksessa.
Kaksi kertaa viikossa suihkuun. Jäävesikannu jääkaapissa. Kerran viikossa tummien vaatteiden pesu 40 asteessa, joka toinen viikko valkopyykki 60 asteessa. Vessan vetäminen noin joka toinen kerta. Sain viime vuodelta 126 euroa palautusta vesimaksusta.
Samasta syystä minäkään en osallistu.