Kylläpä säästyy vettä
Kerran vuodessa tulee aina hirveä vedentasauslasku. Nyt on tapana vetää vessa vain aamun illoin jos on pelkkää pissaa. Isommalla hädällä toki vedetään.
Nyt ei enää joudu vararikkoon tasauslaskun takia.
Onko muilla millaisia veden säästö - vinkkejä ?
Kommentit (74)
Käyn suihkussa vain kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tämä sama
No tuleehan sitä laskua jos muuten kovasti löträätte. Meillä on vesilaitoksen etälukija ja aina vesilaskut pyörii siinä 8-9 euroa henkilö kk. Ei paha. Kuivana kesänä saattaa nousta kymppiin jos kovasti pitää nurmikkoa kastella.
Jos vedätte illalla, miks pitää aamulla vetää taas? Meillä ainakin nukutaan, eikä rampata yöllä vessassa.
Talvella voi hakea käyttöveden ulkoa lumena ja sulattaa sisällä. Nuoskalumen vesipitoisuus on korkea.
Käyn ap n vessassa ja suihkussa säästääkseni vettä
Suihkussa käydessä kerään vedet talteen ämpäriin. Käytän vettä vessanhuuhteluun.
Minä pissaan lavuaariin ja teen jätökset ämpäriin ja heitän parvekkeelta alas, maatuu sinne kun on luonnonmukainen tuote
Onko nää totta? Joutuuko joku säästämään vettä Suomessa?
En ymmärrä. Kuinka ihmeen kallista vettä teillä on? Helsingissä vesimaksu on alle 4 euroa per kuutio (sisältää myös jätevesimaksun, joka on itseasiassa isompi kuin se varsinainen vesimaksu)
Säästyy rutkasti vettä, kun teinit kasvoi aikuisiksi ja muuttivat kotoa pois!
Kylläpä teillä on murheet. Meillä ei vesi maksa mitään ja likavedet menee omaan imeytyskenttään.
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä vessassa käynnin jälkeen ellei ole näkyvää likaa
Hyi hel....... olet oksettava. Normaalit hygienia säännöt täysin hukassa sulla. Ei tarvitse ihmetellä miksi taudit leviää.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Kuinka ihmeen kallista vettä teillä on? Helsingissä vesimaksu on alle 4 euroa per kuutio (sisältää myös jätevesimaksun, joka on itseasiassa isompi kuin se varsinainen vesimaksu)
Lämmin vesi on kympin kuutio.
Meillä mies tuhlaa ihan h e l v e t i s t i vettä. Lorottaa minuuttikaupalla juomavettä, tiskaa hana auki, vetää joka pissan jälkeen ja pesee käsiään pakkomielteisesti sekä käy suihkussa välillä kaksi kertaa päivässä.
No, onneksi hänellä parempi palkka niin sovittu että maksaa itse meidän vesilaskun ja tasaukset. Joka kerta valittaa laskun suuruudesta muttei näe tavoissaan mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmin vesi on kympin kuutio.
Ja vessanpöntöstä valuu kiehuvaa vettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hel....... olet oksettava. Normaalit hygienia säännöt täysin hukassa sulla. Ei tarvitse ihmetellä miksi taudit leviää.
Miksi pitäisi pestä kädet vessan jälkeen jos ei edes koske alapäähänsä?
Säästyy reilusti vettä kun ei osallistu kierrätys huuhaahan. Läträtään joka kissanruoka purkki puhtaaksi ennen ekologista kierrätystä, kyllä maailma pelastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tämä sama
Mä käyn uimahallin tai kuntosalin suihkussa kolmesti viikossa. Kotona en vettä tuhlaa suihkussa. Noissa paikossa kävisin joka tapauksessa kuntoilemassa, joten jäsrnmaksu tai pääsymaksu menee joka tapauksessa.