_." ._." ._." ._ HELMIEN vko 3 _." ._." ._." ._
Kommentit (51)
Kyllä me Manna uskalletaan teille tulla. Eiköhän se flunssa tuu jos on tullakseen vaikka kaupan kassajonossa..
Meillähän on kanssa ollu Mintun kanssa hieman syömisongelmia ei siis suostu syömään purkkipöperöitä kunnolla ilman hillitöntä showta ja suostuttelua kunnes minä kanssa oon nyt muutamana päivänä antanu ihan samaa ruokaa mitä me muutkin syödään niin kas vain, Mintun suu aukeaa kuin itsestään ja on ihan linnunpoikasen näkönen kun ammollaan odottaa suu auki.
Meillä kyllä ei onneks oo mitään mahavaivoja tullu kotiruoasta!
Nyt rupesin sitte samalla lantrailee nannia tavallisella maidolla joten pikku hiljaa siirrytään lehmän maitoon..
Joo kannattaa Manna mennä sinne Raatikuvaan. Mä oon ainakin joka kerta ollu todella tyytyväinen ja aion Mintunkin sinne viedä 1vee kuvaan. Ja se koevedosten määrä ja isous on niiiiin iso plussa!!
Muumihommelista vielä että ei olla menossa sinne tällä kertaa. Just oltiin siinä Ti-Ti nallen konsertissa joten tää ny jätetään väliin. Viime vuonna kyllä oltiin Muumeja kattomassa...
Perjantaina siis nähdään Hämylit ja mä varmaan lähden täältä ajelee puoli yhden hujakoilla. Oliskos toiveita tuonko mukanani suolaista vai makeaa herkkua?
Larvanto ja Eevi (3vee) joka kerhossa sekä Minttu (kohta 11kk) unten mailla ulkona.
Kyllä mäkin Manna uskallan tulla kylään vaikka teillä oliskin pöpöjä,meillähän ollaan myös edelleen vähän räkäsiä vaikka pahin olikin viime viikolla.Ja hampaita pukkaa myös neljää yhtaikaa ylös...että meillä tosiaan ollaan myös pahantuulisia.
Mitäs mä toisin tullessani sitten pe jos tulen?Mun täytyy varmaan lähteä ajeleen meiltä jo 12 aikaan koska mullahan kestää tulla se tunnin verran oletettavasti,plus että eksyn monta kertaa ennen kuin löydän... :) Mietinkin ensin että olis hyvä ajaa jonkun perässä sinne niin löytäis kerrasta,mutta se voi olla vähän hankala sopia.Tuulokseen asti osaan mutta siitä eteenpäin en ole koskaan ajellut ko.suuntaan..Jänskättää...
Meillä on muuten TAAS sähköt poikki jo toista tuntia!Suoraan sanoen mä oon täällä aika hermo piukalla.Ensin se Saran päikkärifloppi ja sitten vielä tää kun piti alkaa sille ruokaa lämmittelemään.Vikanumerossa kerrottiin että tämän " keskeytyksen" arvioitu päättymisaika on tällä kertaa klo 17,ja tod.näk.menee sen ylikin mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.Sara on siis siihen asti kylmillä ruuilla.Ottaa vaan päähän taas kököttää täällä hämärässä ja mitään ei voi tehdä.Mitähän ennen on tehty kun ei oo ollu sähköjä ollenkaan...Mun pää ei ainakaan olis kestäny sellasta. ;) Hyvä puoli tässä on se että mies lupas tuoda pizzat tullessaan,ihan varmuuden vuoksi...Ja siitä tuli mieleeni että munkin olis varmaan syytä liittyä siihen helmipullaryhmään vai mikä olikaan.Laihduin jo syksyllä muutaman kilon mutta ne on kiitettävästi tullu takasin,eikä mulla oo taas itsekuria aloittaa uutta elämää...On just vaikeeta kun pudotettavia kiloja on vaan se muutama,niitä ei saa koskaan pois.Pöh.
Mutta kai mä jään tänne kököttämään ja ootteleen niitä sähköjä takas.
Marietta ja Sara
Juu, meikäläinen " ilmoittautuu" kanssa... Taitaa tuota väsymystä olla liikkeellä, meinaan täälläkin on yksi mamma joka kärsii siitä!
Manna, meillä samoin on tuota flunssaa, joten ei meitä haittaa ja toki ollaan kyllä tulossa perjantaina. Ja siitä johtuen mä en ole saanut nukuttua viimiseen neljään-viiteen yöhön kuin vissiin kuutisen tuntia ja senkin ties kuinka monessa eri pätkässä. Tänään käytiin jo lääkärissäkin, kuume onneksi laskenut (jee, huomenna pääsee pihalle!!!), mutta yskä, nuha ja tukkoisuus vaivaavat... Ja tuosta unenpuutteesta, meikäläinen sitten tänään kunnostautu! Tein tiikerikakkuja kolme kappaletta, piti tehä vain kaksi (miehellä huomenna nimpparit ja vie kaksi töihin...) mutta kuinka ollakaan, kattoin (=muistin) että asteita pitää olla 250, ja tottakai se eka paloi!!! No, tarjoilin miehelle sitä sitten " suklaakakkuna" mutta ei huolinut, kumma kyllä!!!
Ja lumesta, mua niiiiiiiiin harmitti kun ei eilen päästy pihalle, kun tuolla Eetulla oli lämpöä, kun olis ollut niin ihana ilma... Mutta täällä toivotaan, että satais enemmän lunta, ja tulis tuollaiset -10- -20 pakkaset, mutta heikolta näyttää...
Kävelystä tai sen harjoittelemisesta, meillä Eetu on muutaman kerran kävellyt tuon kävelyauton kanssa, mutta eipä ole liiemmin " uskaltautunut" . Mutta kaikki muutkin mitkä vaan liikkuvat eteenpäin kelpaavat hälle, tänään mm käveli keittiöjakkaran kanssa...
Mitenkäs Kuumettan masukille kuului? Ja onnittelut uudesta asunnosta.
Työhönpaluusta kyseli Birdy. Mulla se " ihanuus" on edessä elokuussa... Täytyis tässä soitella tuonne kuntaan päivähoitohakemuksista, kaippa sellainenkin pitäis saada aikaiseksi, että Eetu pääsis sinne minne MÄ sen haluun. (Mä oon ollut kaksi kesää täällä kunnassa töissä nimenomaan tuolla päiväkodissa/ryhmiksissä ja siihen toiseen ryhmikseen en Eetua halua!!! Ne on aika karseita muijia siellä...) Mutta kaippa se on tyydyttävä siihen mitä saa...
Ja noista yksivuotissynttäreistä, meillä on ollut nyt mietinnässä lähinnä ketä kutsutaan... Siis toki isomummut, mummu, vaari, pappa + vaimo, kummit ja setä, mutta kun olis pari kaveriporukkaa, jotka kanssa olis kiva pyytää, niin saa nyt nähä... Ja meillä sattuu Eetun oikealle päivälle nuo synttärit, elikkäs 10.2. Ja tarjottavaksi aattelin ite tehä voileipäkakkua tai sit " perinteisesti" coctail-piirakoita ja munavoita, ja makeana tarjotaan tietty täytekakkuu, pullaa (mun äiti tekee) ja tiikerikakkuu ja keksejä, ja saa nähä keksitäänkö jotain muuta... Ootteko aatelleet tehä ns tavallisen täytekakun vaiko jonkun ns fantasiakakun?
Manna, minä viime viikolla tilasin (oonko vähän ajoissa?) ajan sinne Raatikuvaan, juuri Larvannon suosittelujen perusteella (ja oli muuten helioksen kanssa halvimmat paikat Hämeenlinnassa...)
Muumeista, mua kyllä kutkuttais lähtee kattoon muumeja, mutta eipä taideta vielä tänä vuonna, josko sitten ens vuonna...
Tessu, meikäläinen kyllä vois ottaa sut " ajelemaan perään" jos vaan onnistuu noiden aikataulujen puitteissa... Lähen ite täältä Rengosta n klo 12, tai vähän ennen... Mutta jos hyvä tuuri käy, niin piipahdan vielä kaupungissa (jos Eetu nukkuu...) Jotenka tässä mun s-postiosoite katinieminen3@hotmail.com
Mutta eipä tänne kummempaa, täytyy mennä tekemään ruokaa...
napero ja Eetu-räkäroope 11kk
tytöt nukahti illalla jo kello 18, pikkunen kesken suihkun!!!!
Mä nukuinkin vasta kello 4 aamuyöllä kun kurkku on niin kipee...ei kiva.
no myöhästyin ultrasta sitten tietenkin, pika ultra kuitenkin tehtiin ja kaikki on niinkuin pitääkin, vastaa kokoa 19+5 vaikka mennään 19+1. olin näkevinäni ulokkeen jalkojen välissä mut voi olla napanuora taikka harhanäky! Meille ihan sama, kunhan vauva saadaan terveenä ulos.
Kuumeinen kuumetta
Piiitkästä aikaa, terveisiä Ylöjärveltä!
Me vihdoin päästiin aloittaan normaali elämä, muutettiin tähän isin rakentamaan taloon ja voi että on mukavaa, kun isiäkin näkee kotona ja äippäkin voi singahtaa yksin autolla kauppaan. Sitä on hetken taas pienistä asioista onnellinen.
Wilma lähti kävelemään jouluna. Nyt jo jopa välillä juostaan. Ulkona kun on noin kurjaa ilmaa ollut, ei olla siellä paljoa maanrajassa tassuteltu.
Kaksi hammasta vasta.
Ja kolmas korvatulehdus peräkanaa, täälä tuntui tota flunssaa olevan muissakin perheissä. Oisko mitenkään nää leudot ilmat syypäänä?!
Soseista ja " hienokurkkusuudesta" on ollut puhetta, meillä siis kans syödään leipää, rusinaa, raejuustoo sun muuta kökköö kädestä, mutta lusikassa EI SAA olla kökköjä, mikä kumma siinä on? Onko tää joku tyyppivika? Muksulla on noita uusia soseita, joista on mainoskin tällä sivulla. Niin niistä ainakin toi kanasose on sellainen joka meille uppoo, se on vähän niinkuin vauvansoseen ja 8kk soseen välimaastoo, -ei niin karkeaa- ja toinen on spagetti (menee vissiin liukkaasti alas).
Yömaidot on viikon ollut meillä nyt pois, alkuun oli aika kitinää ja vikinää, mut nyt nukkuu suht hyvin koko yön. Mutta ei tartte olla, kun pieni nuha, niin taas otetaan takapakkia.
Töihin palailen vissiin huhtikuussa ja iskä jää silloin puoleksi vuodeksi vuorotteluvapaalle. Sitten syksyllä onkin hoitopulmat, kun me molemmat teemme 3-vuoroa. Vuorotarhaan en noin pientä veisi.
Pikku-kakkonen olisi tervetullut, mutta ei ainakaan vielä näy. Olen menettänyt toivon, meissä molemmissa kun on pientä " vikaa" .
Kukas muuten kyseli just; MULLA on PCO, ja kuukautiset tulee samaan tapaan kuin ennen Wilmaa 28-35 pvän kierrolla.
Kotitöistä; yritän parhaani mukaan niistä yksinäni selvitä, isi kun aika ison työn teki meidän kodin eteen, tehköön hän sit vuorostaan, kun on koti-isinä. Mutta täytyy kyl myöntää, että on ihan erilailla täytellyt ja tyhjennellyt pesukoneita ja järjestelly, imuroinutkin ja tehnyt meille ruokaa, käskemättä! Johtuiskohan tästä talosta?!
Synttäreitä vissiin juhlimme samaan tapaan kuin muutkin, perhepiirissä; mummit, papat, kummit ja serkut.
Ja kuvaan taidetaan mennä Miia Marjamäelle tai Nokialla on kai joku hyvä kuvaaja, tarvinee ottaa selvää.
Tällästä tänne, piti jotain kysymänikin, mutta unohtui.....
Terkkuja; Wilma kohta 11kk ja Maruzella
Aika outoa, että meidän pitäs jo kahden viikon kuluttua siirtyä tonne taaperopuolelle, kun eikös sillon tänne tuu jo uudet helmikset.
Kävin pyörähtämässä Tampereella Taysissa puoltoista viikkoo sitten to/pe yön ja perjantaina kotiin, kun mulla tuli umpilisäkkeen tulehdus ja se leikattiin sitten sillon yöllä, onneksi vauvalla oli ja on kuitenkin kaikki hyvin;) Nyt alkaa haavakin olla jo parantunut, onneksi.
Mä kanssa odottelen lunta ja pientä pakkaskeliä, ettei rapa ja loskapaska lentäis, mutta ensi viikonloppunahan sen talven pitäs alkaa, ainaskin se ennustaja ennen joulua aamulehdessä niin povaili, siis että 20 tammikuuta alkaa talvi tampereella ja etelässäkin ja se kuulemma kestääkin sitten pitkään, lumet lähtee vasta toukokuussa.
Miron vauvapulkkakin on odotellut turhaan kellarissa lumille pääsyä, kun viikonloppunakin oltiin reissussa ja tänään tulikin jo vettä. Edellisen kerran olis ollut mahis pulkkailuun silloin marraskuussa, jolloin meillä ei vielä pulkkaa ollut.
Miro kävelee välillä jo aika pitkiäkin matkoja, pysähtyy välillä miettimään ja kokoamaan tasapainoa ja taas eteenpäin ja joskus taas ottaa vaan muutaman askelen kunnes lysäyttää itsensä hauskasti polvilleen. Kynnyksen yli vielä uskalla yrittää kävellä, se ylitetään aina kontaten.
Synttäreille kutsutaan isovanhemmat, kummit ja molempien sisarukset perheineen. Itse teen täytekakun ja muut tarjottavat (ainakin kinkkupiirakkaa, pikkuleipiä ja mokkapaloja), vielä on mietinnässä teenkö jonkun nallekakun vai vaan tavallisen.
Lunta odotellessa
niisku ja miro
Niisku65, onneksi kaikki meni hyvin!! Kannattaa kuitenkin tarkkailla sitä leikkaushaavaa, kun multahan kans silloin raskausaikana leikattiin umppari ja sit se haava tulehtui!! Se leikkaushaava jouduttiin avaamaan osittain uudelleen ja sitten siinä mun vauvamahassa oli semmoinen peukalon mentävä aukko! Yök! Ja jouduin olemaan monta viikkoa sairaalassakin. Inhottaa muistellakaan koko hommaa! Mutta kannataa siis tarkkailla sitä ettei vaan tulehdu!! :)
Maruzella77 , muistinhan mä oikein, että jollain muullakin helmiksellä oli pco! :) Mulla ei vaan ole käynyt niin hyvä tuuri, että menkat olis palautuneet entiseen. Mielihyvin ottaisen ne joka toinen kk tulleet 5 päivää kestäneet menkat takaisin kuin tämän kuukauden kestävän vuodon! Sais vaan aikaiseksi soittaa sinne lääkäriin... :-/
Me ei olla vielä ehditty edes puhua 1v. kuvasta. Automaattisesti olen vaan ajatellut, että semmoinen jossain otetaan! Täytyy kai kuitenkin keskustella miehenkin kanssa, että ehditään hommata ne kuvausvaatteet ym. Ja varata se kuvausaika.
Apua kello on taas noin paljon! Äkkiä nukkumaan! Huomenna (tai siis tänään) olis iltavuoroon töihin menokin...
Kumppari&Onni
Eikö muista tunnu haikealta, että nää ei muka olekaan kohta enää vauvoja? Nyyh, mä pidän ainakin Siiriä niin pikkuvauvana vielä pitkään... 1v synttärit pidetään varmaan ihan pienet, eli isovanhemmat ja meidän molempien sisarukset perheineen. Esikoisen 3vee synttäreistä jäi vähän kammo, kun oli viikonlopun aikana neljät juhlat ja tein useamman täytekakunkin. Joulunakin oli niin vieraita etten vähään aikaan jaksa samaa ruljanssia. Mitäs aiotte itse ostaa lahjaksi? Seuraavan kerran kuitenkin tulee lahjoja vasta ensi jouluna kun nää on melkein kaksi, niin mä aion ostaa ja pyytää isompien lastenkin leluja. Itse aattelin ostaa kunnon vauvanuken romppeineen, ja joku muu vois ostaa nuken sateenvarjorattaat, niitä esikoinenkin tykkäs työnnellä jo aika pienenä. Ja Siirin keskeneräiseen huoneeseen ainakin mun vanhemmat lupas jotain ostaa.
Mä olen muuten tullut siihen tulokseen, että hoitaja kotona ei ole yksiselitteisesti hyvä juttu. Onhan se tavallaan helppoa kun ei tarvi lapsia kuskata mihinkään, mutta toisaalta tarvii joka ilta siivota että kehtaa päästää vieraan ihmisen kotiinsa, ja ruokaa tarvii olla joka päivä valmiina. Plus tuntuu että lapsille on jotenkin vaikeampi jäädä kotiin kun äiti lähtee, ainakin esikoiselle vaikka aina niin reipas onkin. Muutenkin kyllä 3veelle kotona olo ei riitä, vaikka naapurissa kavereita onkin. Mun kanssa ollessahan me sentään liikuttiin ja käytiin kylässä yms, mutta hoitajan kanssa tietty ei voi samalla lailla mennä. Eli olen ihan tyytyväinen että keväämmällä isompi pääsee päiväkotiin ja Siirikin pph:lle jossa on kaksi muuta tyttöä kavereina : )
Takaisin aina niin mielenkiintoisen työni pariin!
FannyK
Mies lähti jo pikkuisen hommiin (ehkä ei vielä pitäis, mutta kun ei niitä hommia muutkaan tee), ja taapero meni hoitoon, joten alamme palata arkeen. Eveliina ei ole korviaan valittanut/tullut kipeämmäksi, joten emme edelleenkään aloita antibiootteja. Josko nyt kuitenkin ilman tulehdusta selvittäisi. Esikoinen sai ensimmäisen korvatulehduksensa vasta 2v. synttäreitten jälkeen, nyt siis vuorossa toinen.
Eli tervetuloa Hämeenlinnalaiset perjantaina, mä voisin yrittää ehtiä värkätä suolaista niin tuokaa te jotain makeaa. Mistä puheenollen, mä olen nyt kutakuinkin siinä painossa kuin ennen Empun odotusta, mutta lasten välissä tulleet 20kg olis pudotettavaa. Eli yritän muistaa liittyä helmipulliin taasen!
Synttäreistä, meillä varmaan tulee suht suuret 1-v kekkerit kun tuo miehen suku on niin iso, varmaan sellaiset 30 henkeä olis tulossa. Esikoiselle tein 1v synttäreille jääkarhukakun, 2v oli vuorossa teletappi (oisittepa vaan nähneet, hämärästi saattoi muistuttaa esikuvaansa =) ja viime vuonna ritarilinna, jotain ois varmaan Eveliinallekin kehiteltävä. Meillä muuten ihana synttäriputki siinä, kun miehen synttärit on 24.2., Empun 12.3. ja sitten mun omat 18.3. ja tuohon samaan yritän valmistujaisetkin saada. Eli kakkuja saa tehdä urakkatahtiin.
Nyt vois väsätä pari työhakemusta ja sitten tuon päättötyön pariin!
Hämikset nähdään siis perjantaina, kaikille muillekin mukavaa viikkoa!
Manna ja Eveliina
Tänään onkin vähän kitinäpäivä Emmalla. Ihmekös tuo, kun ei saanut viime yönä nukuttua. Muuten Emma onkin ollut ihan hyvällä tuulella kipeänäkin. Hän on varsinainen hymytyttö!
Minäkin olen ihan haikealla mielellä, kun 1-vuotissynttärit lähestyvät. Meidän vauvasta tulee taapero. Nyyh! Vaikka toisaalta en kyllä kaipaa niitä ihan pikkuvauva-aikoja... Tämä ikä on juuri sopiva! Synttäreistä tulee varmaan suht suuret. Vielä vaan ei olla päätetty tarvisiko jakaa porukka kahteen osaan vai kutsutaanko kaikki kerralla. Voi tulla ahdasta, jos meille ängetään samaan aikaan noin 30 vierasta!
1-vuotiskuvauskin on vielä auki. Perhekerhossa olisi kuvaus tammikuun lopussa. Oonkin vähän ajatellut, että jos siellä tulisi hyvä kuva, niin ei tarvisi mennä muualle kuvaan. Mutta jos kuva ei onnistu, niin sitten pitää miettiä uusiksi!
Töihin olen ajatellut palata elokuussa. Tai siis varsinaisesti en palaa töihin, sillä töistä ei ole vielä mitään tietoa... Murehdin sitä sitten myöhemmin, eiköhän joku sijaisuus taas löydy... Emman päivähoitoa sitä vatsoin murehdin jo. En osaa ajatella, että veisin hänet hoitoon. Mutta kun töihin kerran " täytyy" lähteä, niin ei kai muu auta. Onneksi sinne elokuulle on aikaa...
mä olen kanssa lähinnä lueskellut viime aikoina teidän juttujanne enkä kerta kaikkiaan jaksanut kirjoitella, meillä taas sellainen viikko että oksat pois, molemmilla pienillä korvatulehdus, Eveliinalla tosin vasta alkava, eli ei otettu vielä antibiootteja, ja miehellä keuhkokuume. Voitte uskoa että mulla on tässä tekemistä. Sitten mulla olis to se seminaari johon en ole saanut vielä tehtyä mitään. Että se siitä. Perjantain treffit voidaan pitää kyllä, mikäli uskallatte tähän tautipesäkkeeseen tulla, nuohan eivät toki ole tarttuvia tauteja mutta flunssapöpöjä varmaan kyllä piisaa. Mä olen itse ihme kyllä säilynyt terveenä*koputtaa puuta*. No, elän toivossa että perjantaihin mennessä ainakin osa porukasta on tervehtynyt.
Eilen sitten ajattelin että Eveliina alkaa syödä samaa ruokaa meidän kanssa ja törkkäsin neidille perunaa ja nakkikastiketta, söi kyllä hyvällä halulla ja huusi sitten illalla 1,5h. Että se siitä kotiruoasta, palaamme purkkimössöihin. Eveliinalle ei kyllä ruoka ole juurikaan maistunut nyt räkäisenä, mutta muuten nuo 8kk soseet uppoaa hyvin, muutamaa 12kk:kin ollaan jo kokeiltu. Painohan tuolla neidillä on edelleen alakantissa, mutta ei nyt jouduttu mihinkään tehoseurantaan kun ei neiti muuten näytä aliravitulta =) Ja se Hb oli muuten erinomainen, joten Tessu, se siitä ulkoilun merkityksestä =)
Hampaita pukkaa meilläkin lisää, saldo tällä hetkellä 5 ja kuudes tulossa. Seistään tukevasti ilman tukea, mutta askeleita ei vielä oteta, paitsi kärryn kanssa mennään kovaa. Meillä sellainen FP:n hippo, on tosi tukeva, ei keikkaa millään.
1v-kuvasta, ajattelin kokeilla sitä paikkaa jota Larvanto suositteli, olikos se Raatikuva tai joku sellainen? Hämeenlinnassa siis.
Kotitöistä...meillä minä teen lähes kaiken, tiskikoneen tyhjennykseen käskytän isommat mukulat. Mies hoitaa remonttihommat ja sen sellaiset. Mieskin varmaan tekisi, mutta kun tykkään tehdä itse niin saan sellaista jälkeä kuin pitää =) Etenkin pyykit mies ripustaa aina väärin =) Omat työkamppeensa pesee kyllä itse. Saattaa tämä tilanne kyllä muuttua kun menen töihin, tosin meillä on ennenkin käynyt siivooja joten saatetaan palata siihenkin. Ruokaa mies tekee ainoastaan jos en ole kotona, ja parempi niin =)
Jahas, jos sitten ryhtyisi taas tekemään jotain hyödyllistä, Eveliina nukkuu pihalla autossa, en raaskinut lääkärikäynnin jälkeen herättää. Hämeenlinnalaiset, treffit siis voimassa ellei tilanne muutu oleellisesti pahemmaksi. Toivottavasti Tessu pääset sinäkin! Onkos kukaan Hämeenlinnan mammoista (lähinnä kai Larvanto) tulossa la Hämeenkaareen katsomaan Muumeja? Me ollaan Niklaksen kanssa tulossa.
Manna ja Emppu reilu 10kk