_." ._." ._." ._ HELMIEN vko 3 _." ._." ._." ._
Kommentit (51)
On siis kävellyt " puita pitkin" , kävelyttämällä ja taaperokärryn kanssa jo 3,5 kk ja tähän asti ei ole ottannut yhden yhtä askelta (edes sellaista, että olisi syöksynyt syliin) ilman tukea. Tänään sitten otti ensin paikoillaan pari askelta ja sen jälkeen ehkä 5 otteeseen 2-5 askelta (no, en laskenut ihan tarkkaan) ennen kuin pyllähti. Toi tapahtui illalla just ennen iltapuuroa, joten sen enempää ei ehditty/jaksettu harjoitella. Jännityksellä odotetaan, hiffasiko ton homman nyt niin, että alkaa enemmänkin kävellä. Ainakin on harjoitellut sitä niin paljon, että luulisi homman osaavan, jos vain uskaltaa.
Jes, Pekka Pouta lupasi viikonloppuna Etelä-Suomeenkin lunta!!! Niiskun kertoma Aamulehden (?) ennustaja taisi olla oikeassa. 2 vuotta sitten oli etelässä marraskuussa 2 viikkoa lunta ja joulu- ja melkein koko tammikuu ilman lunta. Silloin satoi tänne lunta n. 20. pvä tammikuuta ja siitä se talvi sitten alkoi. Toivottavasti nyt menee samalla tavalla ja lumi pysyisi maassa ainakin 2 kk! Ihanaa!!!
T:Fassiloora ja Helmi (11 kk + 2 pvä)
Mä oon tän päivän vollottanut, kaipa ne hormonit on vielä ihan sekaisin. Yhden yläasteella rinnakkaisluokkalla olleen (ja taidettiinpa ripparilla olla samassa ryhmässäkin) vaimo kuoli äskettin syöpään. Heillä oli kaksi lasta 4 ja 1,5 vuotias. Ikinä en tuota naista ollut tavannut ja tuon miehenkin hädin tuskin muistan. Mutta pieni maailma kun tää on niin tuo nainen oli yhden hyvän ystäväni lapsuudenystävä. Tuon ystäväni kanssa on sitten tänään " läpikäyty" tapahtumaa kuinka nopeasti kaikki kävi, neljä kuukautta. En oikein tajua mitä ihmettä minäkin vollotan mutta jotenkin vaan sattuu kun oman ikäinen kuolee. Ja niitä pieniä lapsia tulee ajateltua kuinka he selviävät ilman äitiä.
Kaipa tää on jotakin tiedostamatonta pelkoa sen suhteen, että mistä sitä itsekkään voi tietää mitä huomenna tapahtuu.
Juliannakin on jostain syystä tänään kränännyt, kolmannella yrityksellä meni vasta nukkuun. Päikkäritkin olivat lyhyet, tänään nukkui vain yhdet. Minulla ainakin on vähän haikea olo siitä, että vauva-aika on mennyt. Juliannakin kyllä on vielä aika pieni eli meillä on käytössä pääosin 68, 70 kokoiset vaatteet. Ostin syksyllä messuilta yksivuotisjuhliin mekon kokoa 80. Sen kun päälle laittaa niin ei neitiä paljon näy. Yksivuotisjuhlia en oo vielä pahemmin miettinyt mutta hyvin pienet niistä tulee, kummit, miehen veli perheineen (anoppi jos mies kutsuu, mä en asian eteen kovin paljon aio vaivaa nähdä). Sit varmaan pidän toiset epäviralliset naapuruston vauvojen (=mammojen kans). Niitä isoja kutsuja kun ehtii sit järkätä myöhemminkin, mua jo vähän pelottaa isomman 5-v synttärit. Viimeksi neidin listassa oli parikymmentä nimeä, pitkän väännön jälkeen sain karsittua lukumäärän 12. Lahjaa en oo miettinyt viellä, mitä ihmettähän sitä keksisi. Musta tuntuu, että meillä on jo kaikki mahdollinen krääsä. Omat vanhempani laittavat rahaa, sen käytän Juliannan huoneen tapetointiin. Kuvaukseen en ole vielä varannut aikaa, me menään Ylöjärvelle. Täällä Nokialla kun ei ole yhtään hyvää ja Tampereella on jo sit valinnan vaikeus. Saadanpahan sit samat lavasteet molemmille tytöille. Kiitos muuten Fanny ideasta me ei oltu edes ajateltu sisaruskuvaa mut nyt kun asian mainitsit niin eihän sitä voi olla ottamatta. Lisäksi me otetaan perhekuva, otettiin silloin esikoisen aikaankin. Huh paljonkohan tuhonkin taas palaa rahaa.
Mitähän muuta mun piti kommentoida ai niin kotitöistä. Meillä mies ei tee mitään muuta kuin kuuntelee mun nalkutusta siitä, että voisi jotain tehdäkin. Minä laitan ruoat no siitä en protestoi on nopeampaa ja kätevämpää niin. Pyykkiä mies pesee silloin harvoin kun tajuaa, ettei yhtään alkkareita ole puhtaana kun ilkeä muija on vähän valkannut pesukoneeseen vaatteita. Siivous pääosin mun vastuulla. Tunnustetaan nyt sit mä en oo ikinä (reilut 11 vuotta) meidän yhteishuushollissa tampannut mattoja, pistän aina miehen asialle.
Töihinpaluuta en jaksa paljon miettiä. Olen aiemmin ilmoittanut, että palaisin syksyllä mut saa nyt sit nähdä. Välillä on kyllä päiviä, että teksi mieli töihin. Sais hermot levätä kun ei noita kitinöitä tarvis kuunnella. Onneksi nuo fiilikset menee nopeasti ohi.
huh tulipas taas romaani, nyt on varmaan viisainta mennä katsomaan töllöä
Marcel
Kirjotan myöhemmin enemmän jos ehdin, nyt vaan nopea kysymys: Mikä ois hyvä kaupan valmis kalaruoka, missä ei ois isoja paloja? Mulla on ihan huono omatunto kun tulee niin vähän tarjottua kalaa Aarolle.
kyselee Vilja
Tarkoitatko lasten purkkiruokia? Löysin purkillisen Muksun (?) tonnikalarisottoa, se oli silkoista.
KL.
KL: tarkotin just niitä purkkiruokia. Sitä Muksua taidettiin just yks päivä kokeilla eikä menny sitten millään. Se haju ja maku kai on niin voimakas niissä kala-aterioissa... En tiiä pitäskö ihan uunilohta vaan muussata...
Marcel: tosi ikävää, että on surua. Kyllä nuo koskettaa aina kun pienet lapset joutuu kärsimään.
Fassiloora: onnea Helmille! Kyllä se on hienoa kun pääse itse liikkeelle! Muistan miten meidän Veikko oli siitä riemuissaan!
1-v kuvasta: Me ei olla käytetty poikia ollenkaan kuvaamossa, otan itse kuvia ja kyllä niistä sitten aina joku löytyy kiitoskorttiin.
Synttäreistä: Meillä on perinteisesti kutsuttu kaikki tutut, ystävät ja kylänmiehet samana päivänä ja kyllä sitä porukkaa on lapannukki. Noutopöydän kautta kiertävät ja seurustelevat, tulevat ja menevät omia aikojaan. Aina on ollu tosi kivaa ja mutkatonta. Teen ihan perusjuttuja ja perusmarjakermakakun. Menee hyvin lapsille. Nyt ajattelin tehdä kreikkalaiset lihapullat, kreikkalaiset perunat ja tomaattisalaatin ja ehkä vielä sitä Nooran hallumisalaattia. Lapset syö niitä lihapullia mielellään. Vähän huolettaa nyt kun on ekat juhlat talvella niin ettei terassille pääse, voi tulla aika ahdasta, mutta ' if it ain' t broken, why fix it' , eli vanhalla hyvällä tyylillä mennään.
Nyt on niin kamalan pitkä pino etten ehdi millään kaikkea lukea, sen huomasin että monilla on väsy ja masis. Toivottavasti kevättalven valo ja pakkaset tuo vähän edes piristystä elämään. Meillä on nyt menny kivasti, pojat alkaa viihtyä toistensa kanssa osaavat vähän olla toisia muksimatta peuhatessaan. Nukkuvat hyvin yöt putkeen ja tämä viikko ollaan oltu terveinäki. Jospa nyt koittais se aika mistä Adalmiina puhui. Mitä muuten Adalmiinalle kuuluu?
Pakkasterveisin,
Vilja ja Aaro
... josko ehtisi vähän kirjoitella. Pukelo harjaa välillä koiraa (tai näemmä riittää että osoittelee harjalla) ja sen jälkeen omaa tukkaansa.
Marcel, tuntuu aina yhtä kamalalta jos omanikäinen kuolee, " nuoriahan" tässä vielä ollaan. Saatikka jos jää pieniä lapsia. Ja ne hormonit on mulla ainakin vielä ihan sekaisin, olen syystä tai toisesta tippa linssissä monta kertaa viikossa. Tyyliin kuumetta :). Eli ei tarvitse olla kuin joku pikkujuttu niin kas sitä tulee hieman paisuteltua. Jees, mutta eiköhän tämä ole jotenkuten ohimenevää, tai sitten ei. Emmä vaan ennen ollut itkupilli.
Onnittelut Helmille ja muille uusia taitoja oppineille!
Pilpun synttäreitä juhlitaan hillitysti lähipiirissä, papat/mummit/kummit/mun systeri perheineen on kutsuttu. Teen todennäköisesti itse kaikki tarjottavat, ehkä täyskäri haetaan muualta, ja siivouksen hoitaa sama siivooja joka meillä on käynyt. Samaa mieltä olen kuin marcel eli isoja bileitä ehditään järjestää myöhemminkin.
Viljaa, toi " if it ain' t broken, don' t fix it" toimii mulla mottona vähän asiaan ku asiaan ;). Kalaruoista jatkan -Semperiltä löytyy perunaa ja punakampelaa, oletteko sitä kokeilleet?
http://www.semper.fi/templates/Products.aspx?id=1256&p=969
Ai niin, töihinmenosta -en saanut sitä hakemaani työpaikkaa (kerroinko jo?), mutta pääsin ekalle varasijalle. Ja se oli aika paljon se, tiedän sen kaverin joka valittiin, oli ainut oikea valinta.
Lapsi kaipaa maitoa, palailen paremmalla ajalla ->
KL.
kokeillaan...
' gällägällägällä' kuuluu jo tuolta sängystä, gotta go...
Mihin ihmeeseen nää viikot on mennyt!!! Ja musta ei todellakaan tunnu siltä että meidän pitäis ens kuussa siirtyy tuonne taaperopuolelle, justhan nää kullanmurut vasta synty!!!
Hämeenlinnan treffeistä... Mites olis sitten se ens to? Vaiko pe? Pistäkääs viestiä, ja toivottavasti ei tällä(kin) kertaa tuu taas esteitä... Josta tulikin mieleen, joko Larvanto teidän Minttu voi paremmin? Entäs Tessu?
Me sit lähettiin Eetun kanssa tänään tuonne perhekahvilaan, ja hyvä oli kun mentiin, sillä se muuttuu ensi viikosta lähtien tiistaiksi... Eetu ei oikein syönyt kunnolla aamupuuroo, tai ei syönyt ollenkaan, pari hassuu lusikallista uppos, ja sit alko hirvee huuto/raivo. No, söi kaks mandariinii, mutta niillä ei taida kovin pitkälle elää... Kahvilassa sitten söikin nakkisoppaa kunnon annoksen, ja päälle vielä palasen ruisleipää... nukahti vaunuihin, mutta ei nukkunut kuin tunnin, ja nostin sen tuonne omaan sänkyyn, välillä sieltä kuuluu ääntä, ja sit on taas hiljaista, niinkuin nyt. TOIVOTTAVASTI nukahti!
Meillä ei oikeestaan oo mitään uutta opittu, paitti moikkaaminen, siis se on oikein " jätkämäinen" moro, ei mitään heilutuksia, ja sit sitä pitää olla koko ajan nostamassa, on se vaan niin hassu! Kävelykin kiinnostais mutta kun ei uskallusta ole yhtään, kävelee kyllä kun talutetaan mut tuon auton kanssa ei onnistu, ellei joku pidä kiinni, tai muuten mennään ja lujaa...
Niiskulle paranemisia. Onneksi vauva voi hyvin.
Juu, taitaa nuo hormoonit kyllä olla vähän sekaisin täälläkin... Tässä yks päivä kattoin Emmerdalea, ja vollasin!!! Nolo!
Marcel, noi on tosi ikäviä juttuja. Muutama vuosi sitten meidän yhden tutun vaimo kanssa kuoli syopään, ja heillä myöskin kaksi pientä lasta, vanhempi tais olla 3 ja nuorempi puolvee. Ja tää vanhempi oli todennut isälleen kun olivat lähteneet autolla ajelemaan (n 2vkoa äidin kuoleman jälkeen) " Isi, ota pois äitin tuoli, kun ei se sitä enää tarvii!" Mitäpä ois tuossa tilanteessa voinut tehä/sanoa ja mitä noilla pienillä oikein pyörii mielessä. =(
Helmille ja kaikille muille uusien taitojen saaneille onnee!
Jaahas, kaippa Etsku on käytävä " pelastamassa" tuolta ennenkun se suuttuu ihan lopullisesti...
napero ja Eetu 11kk
...Napero,kyllä täällä hengissä ollaan mutta olo on vielä entistäkin voipuneempi,ton tirsaleen kanssa kun ei paljon lepäillä.No,nukku se melkein 2 h päikkärit onneks niin mähän kans sitten nukuin kun tukki sen aikaa!Toivottavasti pääsen tällä kurkkukivulla ettei tulis mitään isompaa räkätautia.
Paranemista myös Larvannon Mintulle,oksutauti on ehkä inhottavimpia tauteja mitä on!!Saralla on kerran ollu ja se oli kauheeta,kun ei noin pieni osaa edes oksentaa tai ainakaan kertoo koska se tulee,ja sen kyllä sitten huomaa... ;)
Mä menen ens torstaina töihin,mutta ei mun takia sitä päivää tarvii sitten renata,treffaatte silloin jos se sopii muille.Mutta jos päätätte perjantain niin voin taas yrittää tulla mukaan.
Ai niin,piti Viljalle kommentoida että meilläkään Sara ei suostunut syömään MITÄÄN kalaruokia ennen,mutta mä aloitin sitten sillä että tein tosiaan ite uunilohta ja perunamuusia,ja sitä se söi tosi mielellään!Sen jälkeen oikeestaan on menny sit muutkin,tykkää just noista Muksun uusista ruuista kovastikin ja sit muistaakseni piltillä tai bonalla oli joku kalapata jota se myös söi innolla tässä yks päivä.Se on totta että niissä ehkä jo se voimakas haju voi aiheuttaa sen ettei lapsi syö.Sara ainakin haisee kalalta koko päivän kun on noita valmisruokia syönyt vaikka kuinka olis suunympärystät pyyhitty jne...
Apua,mulle tulee synttäristressi kun luen noita teidän suunnitelmia...Meillä on ihan auki vielä sekin ketä kutsutaan.Ainakin meidän täytyy varmaan pitää kahdessa osassa juhlat kun jotenkin ei sovi yhteen meidän suvut...Ja sit mäkin haluaisin kutsua muutamia kavereita,ainakin sellasia joilla on lapsia ja joiden kanssa ollaan enemmän tekemisissä.Mutta en sit tiedä pitääkö niille sit pitää vielä kolmannet bileet..En kyllä yhtään jaksais järkätä mitään isoa spektaakkelia,kun ei Sarakaan vielä tajuu koko juhlista mitään.No,tässä on kuukauden verran aikaa vielä suunnitella ja miettiä.
Täytyy kai alkaa suunnitteleen tässä jotain ruokaa.Ja siitä tuli taas mieleen että ne helmipullat...voihan piru...Mun itsekurilla se kyllä jää taas suunnitelmaks varmaan,mutta täytyy ehkä yrittää.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
terkuin Marietta ja Sarppuli
millanen se halloum-salaatti on??? kuulostaa hyvälle, voitko laittaa ohjetta???!!!
tänään sit kerrottiin mun vanhemmille vauvasta ja onnessaan olivat, vaikkakin ihan äimänä. poika olis kuulemma toiveissa.
Mua aina huvittaa kun luen teidän sihtikurkuista, Dunsku nimittäin syö ihan mitä tahansa, ainut inhokki on kiivi ja tomaatti ja parika on kiellettyjä. Eilen söi tortelliinejä, tänään kalasoppaa, on syönyt cous cousia, risottoo, lihapullia jne. siis ihan mitä vaan, eikä tarvii paljoa mössätä.kahdella hampaallaan muussaa kaikki.
onnea kaikille liikkeelle lähtijöille, siitä se alkaa..se perässä juokseminen meinaan...
nyt on saatava teetä, tultiin just 2 tunnin kävelyltä..hrr sormia paleltaa.
kuumetta
Nordenskjold laittoi palstalle ohjeen jokunen aika sitten, tässä suora lainaus Nooran viestistä:
" Mun pravuri juhlissa on Halloum-juustosalaatti. Se menee aina kaikki vaikka tekisi sankoihin! Siinä palastellaan jäävuorisalaattia, tomaattia, kirpiää omenaa, kurkkua ja punasta sipulia ja sekoitellaan. Omena, tomaatti ja kurkku saa olla pientä kuutiota. Halloum-juusto siivutetaan ja paistetaan pannulla molemmin puolin. Jäähdyttyään palastellaan ja sekoitellaan joukkoon. Salaattiin voi halutessaan lisätä oliiviöljyä, mustapippuria ja suolaa, mutta ne on makuasioita. Tarjotaan balsamiviinietikasta ja siirapista tehdyn kastikkeen ja patongin kera. Levitteeksi suosittelen puolet voita, puolet rahkaa ja siihen joko aurajuuston murusia tai valkosipulia ja yrttejä."
Mä olen tehnyt tomaatitonta versiota (en tykkää kun tomaatti tekee salaatin jotenkin vetiseksi vaikka ottaisi siemenet pois) ja siitä tulee tosi hyvää niinkin. Öljyä ym. laitan tarjolle viereen, mutta en lisää salaattiin, säilyy parempana.
KL.
Jotenkin on niin epätoivoista tämä kaappien tyhjennys ja kaikesta ylimääräisestä luopuminen. Käyn läpi tavaroita joita en ole tarvinnut vuosiin ja silti uskomattoman vähän päätyy pois. On muka niin paljon muistoja sekä tunnearvoa jotta ei voi heittää pois. Joten etsin ihmistä joka tulisi tekemään sen puolestani =)
Inkerillä on menossa neljäs korvatulehdus. Aina kun lääkekuuri on loppunut niin viikon sisään on uusi tulehdus alkanut. Nyt odottelemme kutsua kovapolille jossa laitetaan putket. Toivottavasti ne auttaa. Osaako kukaan sano miten noi tulehdukset vaikuttaa lentämiseen? Siis saako silloin lentää? Ois hiukan pakko lennellä edestakaisin....
Onneksi Inkeri ei kuitenkaan ole hirveän ränkkänen tai valvo öitä vaikka kipeänä onkin.
Meillä on Inkulle synttärilahja jo hankittu. Ostettiin sellanen punainen Big Bobby car. Ne on ainakin saksassa hurjan suosittuja ja niihin voi ostaa kaikkea lisäosia myöhemmin (esim. peräkärry). En tiedä saako niitä suomesta, en jaksanut etsiä. Nyt auto sitten odottaa kaapissa juhlapäivää :)
Nyt minua kutsutaan...
Birdy
Mulle kävi tällainen ylellinen juttu että sain sekä miehen että Saran nukkumaan jo näin ajoissa ja mulla on ihanaa ihan omaa aikaa!!Voin siis roikkua täällä netissä mielin määrin eikä kukaan protestoi tai roiku jalassa.Mies oli eilen illalla HPK:n pelissä ja meni sen verran normaalia myöhäisemmäks että se oli aivan rikki kun tuli töistä,meni sitten melkein suoraan nukkuun.Enkä tosiaan pistäny vastaan vaan olin päinvastoin iloinen että saan olla ihan rauhassa.Se on niin harvinaista että sais olla ihan yksin.
Piti jo aiemmassa viestissä kirjoittaa tosta hormonien sekaisin olosta...Mullakin taitaa olla pahemman kerran sekaisin kun on edelleen kaikenlaisia ikäviä siihen viittaavia oireita.Sainkin lopulta tilattua ajan gynekologille ja maanantaina oon menossa,josko siltä sais jotain apua.Kun tuntuu että mäkin olen aivan yliherkkä - tosin aina oon ollu sellanen vollottaja kun itken Disneyn piirrettyjäkin katsellessa,saati sitten jotain Emmerdalea Napero,sehän on täynnä traagisia ihmiskohtaloita ;) (päivien viemää en oo katellu koskaan,vaikka muuten telkkariddikti olenkin) - saan ihan ihme raivareita ja itkukohtauksia ja saatan itkeskellä täällä päivälläkin kaksin Saran kanssa ollessani.Ja se sitten kattoo ihan ihmeissään että mikä tolla äipällä oikein on...Sitten mulla on kyllä myös kaikenlaisia fyysisiä oireita mitkä myös on ikäviä,enkä osaa liittää niitä muuhun kuin noihin paljon puhuttuihin hormoneihin.Hassua että oon lukenut sairaanhoitajaksi mutta sitten kun on joku asia joka koskee itseä tai omaa lasta niin en muista enää mistään mitään...Tosin en oo kyllä päivääkään ollu alani töissä ja valmistuin jo 2001.Eihän ihmisen muisti nyt voikaan toimia niin kaukaisissa asioissa,eihän vaan... ;) No joka tapauksessa,onko siis mahdollista että vielä melkein vuosi synnytyksen jälkeen voi olla hormonit sekaisin??Hitto vieköön...
Marcel,en mä yhtään ihmettele että sä olet itkeskellyt äidittömiä lapsia vaikka et tunnekaan varsinaisesti!Meidän kummipojan äidissä todettiin syöpä heti kun se oli synnyttänyt kuopuksensa,joka on siis pari kuukautta meidän muksuja nuorempi,ja mähän itkin kanssa jo silloin että miten niiden lapset pärjää jos se ei selviäkään siitä (niillä siis lapset nyt 2,5v.ja 9kk).Ihan hirveetähän se on aina jos tollaisesta asiasta kuulee,just kun aattelee niitä mukeloita.Tässä meidän tapauksessa onneksi ainakin nyt äiti voi hyvin,mutta ainahan syöpä on pelottava.Ja sekin on mua vuoden nuorempi,että kyllä se pisti miettimään just sitä että aika on rajallista eikä koskaan todellakaan tiedä mitä elämässä tapahtuu.Pitäis vaan osata arvostaa tätä nykyistä terveyttä ja muutenkin sitä että on kuitenkin kaikki aika hyvin,vaikka niin helposti tuleekin kaikesta kitistyä.
Jeps,mutta tästä tulee taas tällänen mulle tyypillinen romaani jota varmaan kukaan ei jaksa lukeakaan,mutta siitä huolimatta... :)
terkuin Marietta ja Sarppu (joka vetelee hirsiä ja on muuten nukkunu jo viikon yönsä kohtuullisesti,mahtavaa)
Meidän Eetu nähtävästi aikoo siirtyä yksiin päikkäreihin joten aika on tosi kortilla päivisin ja iltaisin ei enää jaksa istahtaa koneelle...
Me suunniteltiin, että oltaisiin viety poju kuvaamoon 1v kuvaa varten, mutta katsoo nyt. Mitäs hintaluokkaa sellainen lysti on????
Synttäreihin on kutsuttu tietty mummit ja papat, sisarukset, kummit ja ehkä jotain ystäviäkin. Meidän suku on niin levinnyt pitkin Suomen maata joten saa nähdä ketkä pääsevät tulemaan. No, mummot ja papat onneksi asuvat niin lähellä, että he ainakin tulevat :) Ajateltiin äidin kanssa tehdä täytekakku ja sitten paistaa karjalanpiirakoita ja tehdä vielä voileipäkakku.
Käytiin juuri eka kertaa pulkkamäessä! Eetu ekaks vähän arasteli kun laski iskän kanssa, mutta parin kerran jälkeen jo alkoi hymyä irrota! Laski sitten ihan yksinkin pienestä mäestä :) Tässä meidän lähellä on kyllä paljon kivoja paikkoja lapsille, ihan tuossa nurkan takana on leikkikenttä ja laskettelumäkikin on ihan lähellä. Voi suht ex tempore pinkaista ulos leikkimään.
Meillä on alkanut yhtäkkiä uppoamaan karkeampi ruoka!!! En soseuta 8kk soseita juuri ollenkaan enää ja Eetu syö ne kakomatta! Jospa se tästä :)
Eipä tässä kai kummempia tällä kertaa...
Sasuliini ja Eetu 11,5 kk + risat
Ihanaa, kun täällä oli aamupäivällä 6 astetta pakkasta, kun oltiin ulkona. Ja aurinko paistoi niin, että piti olla aurinkolasit päässä. pitää muistaa ottaa Helmillekin omat arskat mukaan, jos ilmat jatkuu yhtä aurinkoisina. Helmi ei ole nyt pariin päivään viihtynyt puistossa ollenkaan, vaan on vaan itkenyt ja kiukutellut siellä. Tänään sitten käytiinkin Helmin kanssa vaan ruokakaupassa sillä aikaa, kun mies oli esikoisen kanssa puistossa.
Helmi on muutenkin ollut jotenkin pahalla tuulella. Ei ole moneen viikkoon suostunut kunnolla syömään, paitsi puuroja. Ns. ruuista menee bataattisose ja sen mukana vähän jotain muuta sekä maissisose + pikku kalastajan herkku (tai mikä lie 5-6 kk ruoka). Olen nyt kokeillut kahta 1 v purkkiruokaakin, mutta sylkee kaikki pois. Ja kökköruokia on syönyt pienestä asti, joten siitä ei pitäisi olla kyse. Tänään kokeilen tehdä Helmille omaa jauhelihakastiketta (jauhelihaa + sipulia + vettä + mausteita lähinnä voin siihen laittaa), jos söisi sitä makaroonin kanssa. Noi ruokailut on nykyään niin ärsyttäviä, kun ruoka ei kelpaa. Huomenna aloitetaan vihdoin ne hapanmaitotuotteet, vaikka ihottuma on edelleen aika pahana. Nyt se on levinnyt myös silmäluomiin ja tytöllä on melkein koko kasvot sitten punaisen ihottuman peitossa (no, oikeasti vain leuka, posket ja silmäluomet, mutta kun nenäkin punottaa ulkona ja on myssy päässä, näyttää Helmi siltä, että sillä on koko naama punainen).
Me mennään tänään miehen kanssa leffaan! Ekan kerran yli vuoteen... Esikoisen kummisetä avovaimonsa kanssa tulee lapsia hoitamaan. Mennään kyllä jo alkuillan näytökseen, kun tullaan sitten klo 21 kotiin laittamaan Helmiä nukkumaan (ja minä imettämään).
Nyt on mentävä! Kirpeää viikonloppua kaikille!
T:Fassiloora ja Helmi (11 kk)
PS. Eilen Helmi ei sitten ottanut yhden yhtä askelta ilman tukea. Laskeutui heti alas. Ei taida vielä ollakaan valmis kävelemään...
Tosiaan meillä Minttu sai oksennustaudin (tod.näk avoimesta päiväkerhosta).
Alotti oksentaa to-pe välisenä yönä. Sillon tosin oksensi vaan kerran, mutta P_A_L_J_O_N!!!!!! Aamulla heräs kuitenkin ihan pirtsakkana omana itsenään. Aattelin jo et JES! yhellä oksennuksella tää tauti ohi..mut... Illalla veti sit kahet pienemmät laatat ja yhet jätti laatokat.. Ja seuraavana yönä sitte oksensi taas keraan ja aikas paljon tuli tavaraa...
Aamulla (siis tänä aamuna) olikin sitte ihan kanttuvei. Oli hetken hereillä ja nukku. Sillain mentiin yli puolille päivin ja nyt tosiaan tänään ei ole kertaakaan Börje lentänyt..
Ja nyt illalla on taas ihan vauhdissa siskonsa kanssa :)
Ihme etten mä ole vielä sairastunu kun se olen ollu aina mä joka ne Börjet on siivonnu ja ihan suoraan sanoen mä olen ihan pyöriny oksennuksessa...
No joo se siitä aiheesta... Saatanasti harmittaa vaan kun TAAS meidän takia siirrettiin Hämyleiden trerffejä.. Te (Manna ja Napero) varmaan oikeesti luulette et mikäköhän lusmu se Larvanto on kun aina tulee jotain kun olis treffit :( Mut uskokaa mä en lusmuile :)))
Mut jos menisin yrittää Mintulle nyt pientä annosta puuroa jos taudin jälkeen nyt maistuis vähäsen...
Yritetäänkö muuten sitä ens perjantaita et saatais Tessukin mukaan menoihin??
Larvanto ja likat
Birdy, meille kans tarvittais " poisheittäjä" ! :) Mä olen ihan uskomaton jemmari enkä raaski heittää juuri mitään pois! Etenkin mulle pieneksi käyneitä vaatteita on kaapit pullollaan mutta " pakkohan" ne on säästää, kun joskus saatan niihin vielä mahtua. :)
Mullakin on varmaan hormonit vielä sekaisin, kun mulle tulee niin herkästi paha mieli toisten puolesta. Ennen en semmoista piirrettä itsessäni juuri ole huomannut. Aina tulee mieleen kaikista " rökäleistäkin" , että tuokin on jonkun lapsi. :)
Olin eilen illalla istumassa iltaa Onnin kummitädin kanssa paikallisessa baarissa. Piti käydä vaan äkkiä, kun miehellä oli aamuvuoroon meno. Mutta kas kummaa miten se venähtikään ja olin kotona vasta hieman ennen kello kolmea yöllä. En siis tietenkään ollut huppelissa mutta pelotti vaan ettei Onni anna nukkua, kun illalla nukahti jo 21.30. Ja se on harvinaista nykyään!! Mutta ihan samalla tavalla se herätti aamulla klo 10.20. kuin muulloinkin. :)
Nyt pitäis sit raahautua suihkuun, kun hiukset haisee ihan kamalalle tupakalle!! Yäk!
kumppari&Onni 11kk
Sorry viljaa ja kuumetta, huomasin vasta nyt, että kuumetta kyselit viljaalta etkä yleisesti tuota halloumi-reseptiä... Ängin siis turhaan mukaan :/.
No juu. Olen koettanut katsella mihin matkaan käyttäisin isännältä saamani lahjakortin. Tukholman risteilyä mietin, mutta saa nyt nähdä -olisi hienoa lähteä esim. Milanoon jos vaan saadaan Silpun hoito järjestettyä. Tai Roomaan, siellä en ole ennen käynytkään. Mutta voi sakura72, minkä teit hehkuttamalla tuota Nykiä! Olen kerran käynyt Nykissä ja sen jälkeen olin aivan myyty. Jos joku sanoisi, että pääset elämässäsi matkustamaan enää kerran jonnekin, valitse kaupunki, eipä olisi valinnasta epäselvyyttä. Jotenkin toi New York vei mut täysin mukanaan -olisin voinut siltä reissulta jäädä suoraan sinne :I. Mutta mitäs sitä nyt tämmöinen työtön kotiäiti suotta haaveilee... *huokaus*
Mirjami-80, mites siellä ultrassa meni?
Onpa kiva kun on lunta ja pakkasta. Aloin olla jo niin koo ottasa noihin loskakeleihin. Ei muuten mitään ongelmaa, mutta kun kärrylenkkien jälkeen koira on huuhdeltava ravasta ja kurasta. Silppu odottaa sillä välin yksikseen kärryissä kun minä suihkutan koiraa pihasaunalla. Onneksi ei valita vaan joko nukkuu tai katselee ympärilleen ja juttelee.
Pitkään pitänyt jo kysellä -antaako joku muu muksulleen Rela-tippoja? Mähän olen niitä syöttänyt pukelolle vauvasta asti ja jatkan edelleen. En todellakaan tiedä, onko niistä ollut hyötyä, mutta ainuttakaan korvatulehdusta ei ole ollut eikä allergioita (koputan puuta!), vaikka meillä valitettavasti allergiaa ja astmaa on suvussa. Mitään halpoja tippoja Relat ei ole, mutta jos ajattelen että niiden ansiosta on säästytty vaikkapa yhdeltä korvatulehdukselta niin ovat sen arvoisia. Nythän syötän Silpulle jo Rela-jugurttia, eli noista tipoista voinee kohtapuoliin luopua.
Birdy, meillä asuu myös henkilö, joka ei osaa heittää tavaraa pois :). Siis isäntä. En voi ymmärtää ihmistä, joka säästää muovikassillisen kasari- ja ysäri-C-kasetteja vain sen vuoksi, että " Silppis voi joskus kuunnella niitä" . Haloo? Onko vielä olemassa kasettisoittimia jos lasta ylipäätään kiinnostaa kuunnella isin 30 vuotta vanhaa musiikkia?
KL.
äsken katsoin mun addiktiota (päivien viemää) ja siinä oli semmonen kosintakohtaus ja mä itkee pillitin silmät päästä!!! onneks olin yksin kotona.
Missä te hesalaiset käytätte 1-vuotis kuvassa lapsianne???? Kun ei ole täältä kotoisin niin ei oikeen tiedä hyviä liikkeitä.
Synttäritkin pukkaa päälle, me ei niistä kovin kummosta numeroa tehdä kun ei sankari itse vielä ymmärrä paljoa. Tietty kakkua pöytään, ilmapalloja ja pikku paketti. Muutama vieras kutsutaan, sukulaiset tuskin tulee kun asuvat niin kaukana. Kiva vaan kun ollaan jo siinä vaiheessa pakattu kamat, niin juhlitaan muuttolaatikoiden keskellä...
Se kämppä on tossa tien toisella puolella, eli mikään ei oikeestaan muutu.
Flunssa alkaa helpottaa, mies on sitten seuraavana vuorossa ;)))
Jos lähtis silittämään tuota pyykkivuorta. ai niin, onneksi niiskun vauvalla on kaikki kunnossa. mä olen aina miettinyt, et kuinka leikataan jos on raskaana...
kuumetta ja tytöt ja rv 19+2