Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL : Äiti retkotti selällään ja voihki - lapsuuden kauhukokemukset kun näitä vanhempiesi harrastavan seksiä

Vierailija
25.02.2024 |

Moni lapsi yön hämärässä on herännyt ihmeelliseen ääneen ja hiippaillut ovenraosta katsomaan. Ne perkeleet! Harrastavat seksiä! Niin moni on traumatisoitunut näystä ja psykiatrien palkka juoksee.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/33ee56f5-75bb-4413-9303-a985e781c085

Kommentit (318)

Vierailija
121/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä traumat jäi. Isi kiusasi äitiä.

Vierailija
122/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1970-luvulla, lapsesta asti kuuli/näki vanhempien sex asiaa, asuimme yksiössä. Muutimme isompaan,(en saanut nukkua olohuoneessakaan, he inhosivat minua) olin nähnyt painajaista(nukuin yksin keittiössä aina) ja menin unesta kauhuissani heränneenä vanhempien luo, jotka juuri siinä olivat sex puuhissaaan,  ja karjui isä että mene nukkumaan. Se oli kauheaa. Olisin tarvinnut lohtua. Enkä koskaan saanut nukkua heidän vieressä. Muistan sen aina, ja vihasin nukkua keittiössä, kun isäni kävi vuorotyössä, laittoi valot jo 4 jälkeen aamulla, kahviaan keitteli ja sanomalehti rapisi. Vihasin kun laittoi herätyskellon soimaan mulle 7 kouluun menoa varten. VOI KUN VIHASIN koko asioita.

Mikä ihmeen sex asia? Mene nyt vanhus vaikka bingoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia meillä ei ole seksiäkään. Jouduimme muuttamaan omakotitalosta ahtaampaan vuokra-asuntoon ja seksiä no tosi harvoin. Noin kolmesti vuodessa ja molemmat haluaisimme, mutta emme viitsi seksin takia tehdä erityisjärjestelyjä. Ilman seksiäkin pärjää hyvin.

Seksille ei ole aikaa kun lapset on jaloissa kokoajan.

Vierailija
124/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia meillä ei ole seksiäkään. Jouduimme muuttamaan omakotitalosta ahtaampaan vuokra-asuntoon ja seksiä no tosi harvoin. Noin kolmesti vuodessa ja molemmat haluaisimme, mutta emme viitsi seksin takia tehdä erityisjärjestelyjä. Ilman seksiäkin pärjää hyvin.

Kyllä pärjää, mutta siis onko teillä ihan mahdoton ajatus puuhailla vaikka suihkussa lasten mentyä nukkumaan? Eikö teillä ole huoneita, vaan kaikki yhtä avaraa tilaa? 

Vierailija
125/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -91, ja ainakin pari kertaa muistan lapsena heränneeni yöllä ja käyneeni vanhempieni oven takana kuuntelemassa hassuja ääniä. Ei mitenkään pelottavia tai liian kovia (en herännyt koskaan näihin ääniin vaan johonkin muuhun), mutta kovin epätavallisia ja minulla oli olo, ettei minun kuulu tietää näistä asioista.

Olin aika vanha, kun ymmärsin jossain muussa tilanteessa, mitä vanhempani olivat touhunneet.

Vierailija
126/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekin jo yli 20-v ja harrastanut itsekin seksiä, kun sattumalta kuulin oven takana vanhempieni sekstailevan.

En saanut mitään traumoja enkä tarvinnut terapiaa.

Mä olin yli 40 kun kuulin kasikymppisen appiukon ja uuden vaimonsa puuhat. Ei tramoja mutta terpiasta vois olla hyötyä... Mies ei kestänyt jäädä kuuntelemaan (katsottiin olkkarissa elokuvaa) vaan lähti muualle.

Vierailija
127/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -91, ja ainakin pari kertaa muistan lapsena heränneeni yöllä ja käyneeni vanhempieni oven takana kuuntelemassa hassuja ääniä. Ei mitenkään pelottavia tai liian kovia (en herännyt koskaan näihin ääniin vaan johonkin muuhun), mutta kovin epätavallisia ja minulla oli olo, ettei minun kuulu tietää näistä asioista.

Olin aika vanha, kun ymmärsin jossain muussa tilanteessa, mitä vanhempani olivat touhunneet.

Tuo on vielä ihan normaalia. Se ei ole, että ähkitään ja uhkitaan keittiön pöydällä lasten ollessa kotona tai samassa sängyssä missä lapset nukkuu... Minulla on näitä kamalia kokemuksia lapsuudesta ja esimerkiksi vanhempieni makkarissa oli kyllä lukittava ovi, mutta jostain syystä sitä piti naida ovet auki ja minä nukuin viereisessä huoneessa! Miksi sitä ovea ei voinut edes sulkea, vaikka voihkinta olisi siltikin kuulunut..? 

Vierailija
128/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kysyä, niin miksi mammat teidän mielestä seksin pitäisi olla joku tabu niin ettei siihen liittyviä juttuja saisi olla? Oletteko jotenkin kieroon kasvatettuja kun normaalit asiat tuntuvat teidän mielestä olevan kiellettyjä puheenaiheita?

Vierailija
129/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa kysyä, niin miksi mammat teidän mielestä seksin pitäisi olla joku tabu niin ettei siihen liittyviä juttuja saisi olla? Oletteko jotenkin kieroon kasvatettuja kun normaalit asiat tuntuvat teidän mielestä olevan kiellettyjä puheenaiheita?

Tässä ketjussa EI OLE kyse normaalista seksistä. 

Vierailija
130/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne on ne lapsuusajan traumat, jotka ovat kasvattaneet kieroon? Traumat, jotka tulleet siitä, kun humalaiset vanhemmat huutonaineet estottomasti samassa huoneessa. Ei mitään normaalia. 

Vierailija
131/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä on normaalia seksiä, kun teidän mielestä kaikki iltapäivälehtien artikkelit ovat jotenkin vääränlaista seksiä? Tähänkään ei varmaan saa yhtään tyhjentävää ja aidosti perusteltua vastausta. 

Vierailija
132/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksi ole tabu, meillä 9v on kysynyt mitä se on, olen yrittänyt vastata ikätasoisesti. Se että lapsella on jokin käsitys asiasta ei tarkoita, että hänen pitäisi nähdä miten asiat meillä hoidetaan. Aivan sama asia kuin lapsi tietää mitä olut ja humala ovat, mutta ei ole nähnyt vanhempiaan humalassa.

Vierailija
133/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä on normaalia seksiä, kun teidän mielestä kaikki iltapäivälehtien artikkelit ovat jotenkin vääränlaista seksiä? Tähänkään ei varmaan saa yhtään tyhjentävää ja aidosti perusteltua vastausta. 

Minun näkemys normaalista seksistä on sitä, että jos lapsia on saman katon alla, niin sitä touhuillaan todellakin hiljaa lapsilta piilossa. Ei niin, että retkotetaan olohuoneen sohvalla äänekkäästi... 

Vierailija
134/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä harrasteleme ovi kiinni ja turvat kiinni myös kun lapset kotona mutta snky nitkuttaa ja joskus vähän enempikin kolisee joku. Jos tosta traumatisoituvat nii ei voi mitään. Ehkä eniten traumatisoituu ne joiden vanhemmat elää tunnekylminä selibaatissa

Vierailija
135/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun näkemys normaalista seksistä on sitä, että jos lapsia on saman katon alla, niin sitä touhuillaan todellakin hiljaa lapsilta piilossa. Ei niin, että retkotetaan olohuoneen sohvalla äänekkäästi... 

No eihän nyt jumalauta ole tästä kyse! Kyse on siitä, että miksi teidän mielestä iltapäivälehdet eivät saisi julkaista seksiin liittyviä juttuja?! Te aina itkette näistä ja täälläkin kommentit kerää paljon yläpeukkuja, joissa arvostellaan näiden lehtien seksiartikkeleiden julkaisuja. Teillä joka artikkeli tuntuu olevan tabu ja heti on kommentit luokkaa "joko taas".

Eihän se olekaan fiksua hässiä lasten nähden, mutta voi aiheesta keskustella. Siinä nyt ei ole mitään pahaa, paitsi mammojen kierossa mielessä.

Vierailija
136/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vanhempien harrastavan seksiä (iso mies pienen naisen päällä) pienenä.... Olen siitä lähtien ollut oman tieni kulkija enkä luota ihmisiin. Ja kyllä pitkäaikaistyötön

Ja eikä ole aikuiseksi kasvamiseen mennessä ole tullut tietoa minkä takia ihmiset harrastavat seksiä? Vaan on pitänyt traumatisoitua ja jäädä vielä ilman töitäkin? 

Enpä enää ihmettele tätä nykyistä pahastumis-, loukkaantumis- ja järkyttymisvimmaa.

Vierailija
137/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä, jos harrastaa seksiä samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu. Saatikka sitten, jos lapsi on hereillä. Tai jos on hereillä viereisessä huoneessa. Ällöttävin muisto itselläni on, kun olimme vanhempieni kanssa reissussa ja nukuimme samassa hotellihuoneessa. Vanhempani harrastivat seksiä alkovissa, jossa oli vain verhot edessä. Olin tuolloin 15v. Tämä ja muut aiemmat kokemukset ovat vaikuttaneet negatiivisesti seksuaalisuuteeni. Minusta seksi on ällöttävää.

Vierailija
138/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä, jos harrastaa seksiä samassa huoneessa, jossa lapsi nukkuu. Saatikka sitten, jos lapsi on hereillä. Tai jos on hereillä viereisessä huoneessa. Ällöttävin muisto itselläni on, kun olimme vanhempieni kanssa reissussa ja nukuimme samassa hotellihuoneessa. Vanhempani harrastivat seksiä alkovissa, jossa oli vain verhot edessä. Olin tuolloin 15v. Tämä ja muut aiemmat kokemukset ovat vaikuttaneet negatiivisesti seksuaalisuuteeni. Minusta seksi on ällöttävää.

Seksi on ällöttävää ja olet ihan oikeassa siitä.

Yleensä kun lapset on tehty niin seksi loppuu parisuhteessa. Perinteisesti mies on käynyt muualla tyydyttämässä halunsa, mutta salaa ja yksityisesti. Sillä tavoin kukaan ei loukkaannu ja asiat pysyy siistinä ettei kotona tarvitse harrastaa seksiä. Koti on pyhä paikka jossa asuu lapsia.

Seksi ei kuulu kotiin. Nuorille miehille seksi on yleensä melko tärkeää, mutta noin kolmekymppisinä sitten aikuistuvat ja vähentävät seksinharrastamista.

Vierailija
139/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kyllä harrasteleme ovi kiinni ja turvat kiinni myös kun lapset kotona mutta snky nitkuttaa ja joskus vähän enempikin kolisee joku. Jos tosta traumatisoituvat nii ei voi mitään. Ehkä eniten traumatisoituu ne joiden vanhemmat elää tunnekylminä selibaatissa

Sinä et ole selvästikään joutunut kuuntelemaan omien vanhempiesi touhuja. 

Vierailija
140/318 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pärjää, mutta siis onko teillä ihan mahdoton ajatus puuhailla vaikka suihkussa lasten mentyä nukkumaan? Eikö teillä ole huoneita, vaan kaikki yhtä avaraa tilaa? 

Ei kait tuollaiseen jaksa alkaa. Ei ole vörttiä alkaa erikoisjärjestelyihin. Helpompi olla seksittä. Lapset kasvaa nopeasti ja seksiä voi harrastaa sitten 18 vuoden päästä kun lapsi o muuttanut kotoa pois. Kyseessä on kuitenkin todella ahdas yksilö, niin ei kannata alkaa harrastamaan seksiä edes ahtaassa suihkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi