Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Vko 3 SUURPERHE odottajat!***

15.01.2007 |

Uusi pino, olkaatten hyvät :)

Ja tässä edelliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9277759&p=1&tmode=

1&smode=1

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola piiitkästä aikaa. kaikki ok. Kaikki kolme lastakin ryntäsi ovesta sisään juuri kun kätilö kaivoi dopperin esiin, joten saivat sitten kaikki kuulla uuden tulokkaan ihmeelliset äänet. Viikkoja tänään tasan 17. Mukaan sai myös synnytyssairaalaan menevät kaavakkeet. Synnytys toiveisiin laitoin jälleen ammeen siitä on niin hyvät kokemukset ja sit haluan spinaalin jos sitä tuntee tarvitsevansa.

Luonteesta.... Mullakin on sellainen yleinen käsite, että suurperheissä elo on aina rauhallista. Mäkin olen räiskyvä luonne ja näytän tunteeni spontaanisti! Samoin mies ja lapset. Mutta ne päivät jolloin on kurjaa ollaan yleensä kaikki väsyneitä. Pääasiassa elo on rauhallista. Lapset leikkii paljon keskenään ja jos nahistellaan niin jäähypenkille pääsee hyvinkijn herkästi,mutta hellin sanoin ja käsin. Huomaan että se rauhoittaa lapsia.

Semmoisenkin olen huomannut, että meidän lapset kun ovet syntyneet n. puolentoista vuoden välein niin leikkivät " normaalia" enemmän keskennään. Samoin kerhossa vanhimman ohjaaja on sanonut, että Veikko ottaa kaikki aina mukaan leikkiin. Varmaan pelkästään arkijutuilla kasvaa tuo ryhmässä toimiminen näin kun paljon lapsia eikä liioin ylimääräsiä virikkeitä sen kasvattamiseen tarvita!

Vähän myöhässä myös vastauksia edellisiin keskustelu juttuihin.

Eli meillä synnytykset kestäneet. 1. 18h 2. 16,5h ja 3.5h...Nyt toivon että tuo viimeinenkin vielä puolittuisi!

Painot 3130g, 3105g ja 3595g..painos painokselta kasvaa ja tummenee.. :)

Ja vielä kantoliinailusta.

Aion kantaa tulevan vauvan liinassa niin pitkään kuin se on mahdollista. Kuopus jaksoi olla n. 7kk ikään asti. Sitten alkoi liikkumaan niin kovasti, että ei meinannut pysyä siinä millään ja painoakin alkoi olla kiitettävästi.

Liinailusta on kuitenkin mukavat muistot! Myös kestovaippoja käytän kuopuksella ja ainakin yritän käyttää myös vauvalla. Kaikkien lastemme ihot eivät ole kestäneet, mutta sen näyttää vaina aika.

p.s Tänään on vapaapäivä töistä, mutta mitä se tarkoittaakaan? SIIVOUSPÄIVÄÄ!!! :) Ihanaa arkea!...joku voisi pitää hulluna, kun haluaa paljon lapsia ja koiria ja käyttää vielä vapaapäivän siivoamiseen.

Vierailija
22/33 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihmeempiä täällä päin. Vauvan liikkeistä iloitsen. Ihanaa! Nyt kun alkuraskaus on takana niin tajuaa taas, miten epävarmalta silloin kaikki kuitenkin tuntuu. Vaikka riskejä aina on niin tässä vaiheessa raskaudesta on tullut todellinen riemun aihe, alussa se into on aika varovaista. Tsemppiä siis kaikille alkumetreillä olijoille (levinia oli ainakin, olikos muita?)!

@tiikerillä@ oli kokemusta kantoliinailusta. Olisiko hyviä vinkkejä aloittelijalle? Tuntuu vaikealta saada tolkkua kaikesta siitä tiedon määrästä, jota netissä on. Itse olen myös kestovaippaillut kaikkien lasten kanssa ja niin olisi tarkoitus vauvankin kohdalla tehdä. Siitäkin aiheesta netissä on ylenpalttisesti tietoa. Taitaa olla hyvä, etten esikoista odottaessa tiennyt kaikista hienouksista... Tosin noilta ajoilta on ehtinyt tapahtua kovasti kehitystä vaipoissa ja varmasti parempaan suuntaan. Jotain uutta ajattelin nyt vauvalla kokeilla, vaikka hyvin on kyllä entislläkin systeemeillä pärjätty ja on tullut edulliseksi, kun on jo kolme lasta samoilla vaipatettu ja osa oli alunperinkin käytettyjä. Mutta mitä kaikkia söpötyksiä onkaan tarjolla... Pitää säilyttää pää kylmänä tai lakkaa olemasta edullista tuo kestoilu. =) Löytyykö joukostamme vielä muita, joilla on ollut kestovaipat käytössä?

Eipä muuta tällä erää. Mukavaa viikonlopun odotusta!

Meiramiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi sipsejä pari kourallista:) Mutta kun´olo ihan kuin krapulassa. Jotain suolaista voisi tehdä mieli, kaikki makea ja terveellinen ei kiinnosta. Voi juku että tämäkin on tauti. Ensin ollaan pari kuukautta pahoinvoivia ja sitten muutama kuukausi ihan ok elämää ja taas sitten alkaa yövalvomiset, hikoilu, liitoskivut, närästys ja lopuksi kiitokseksi synnytys...Mä tykkäsin raskaana olosta ensimmäisen ja toisen kohdalla mutta jotenkin en enää ole niiiiin tykästynyt tähän olotilaan. Vaikka onhan se ihanaa sitten kun vauva alkaa liikkua mutta tämän olon keskellä se tuntuu aika kaukaiselta. Ja meillä on kotona vielä viemärissä jokin tukos joka haisee niin kamalalta että migreeni on ovella kolkuttelemassa koko ajan. vali vali...

Mua toi synnytys jännittää hirmuisesti. Pelkään pahaa repeämistä kovasti. Mulla on kaksi vikaa raskautta olleet vähän vaikeita että ehkä siitäkin johtuu tämä raskaudenolotilan kammoksuminen. Kolmosesta sain hematooman rv 16 ja vuosin kuin seula 4 viikkoa. Oli aika kurjaa makoilla kotona ja tuntea jo vauvan liikkeet samalla kun verta vuosi ja koko ajan pelkäsi meneekö kesken. Nelonen joutui teholle viideksi päiväksi ja se oli kyllä niin rankka kokemus että varmaan tätäkin synnytystä varjostaa pelko siitä että taas vauvalla on joku hätä.

Kantoliinailusta joku kyseli...Minulla on kaksi kantoliina. Rengasliina ja sitten sellainen pitkä trikoinen (Pikku-Ruu). Rengasliina on kätevä jos on kiire pukea se päälle esim. kauppaan mentäessä tms. mutta pitkä sidottava liina on kyllä mukavampi ja vauvakin viihtyy pitkään. Etenkin levottoman vauvan kanssa liina on ihan paras juttu! Jos olisin esikoisen koliikki aikana tiennytliinoista (ei tainnut silloin suomesta saada..) niin olisi kyllä huudot loppuneet ihan varmasti. Liina on kätevä jos esim vauva on itkuinen ja pitää tehdä ruokaa tai siivota jotakin. Sitomisen oppii nopeasti ja liina tuntuu hyvältä päällä. Mulla oli synnärillä liina jo mukana ja kannoin vauvaa siinä viimeisinä päivinä:))Mut meillä oli osastollakin liinoja muutama kappale.

Yök toi viemäri haisee ja mun pitäis tehdä hommiakin....

Tänään olen menossa ultraan tarkistamaan onko itu elossa ja oikeassa paikassa:))

Pränsi + 4tenavaa ja itu rv 6+5(?)tänään varmistuu..

Vierailija
24/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu lähtenyt käyntiin joten kuten. Lasten huoneuta yritin hieman järjestellä mutta pahoinvointi tai lähinnä kuvotus valtaa välillä olotilan, eikä homma oikein edisty. Kauppaankin pitäisi lähteä.. Voih! Yritinpä tuossa soittaa neuvolaankin, varata aikaa, mutta eipä kukaan vastannut.. Yritin tsiiduilla aikaisemmista äitiyskorteista, koska silloin käynyt ekan kerran neuvolassa, vaihteli 6-10 viikkoon.. Mä en ihan oikeasti muista tuollaisia asioita, onhan tästä nyt sitten vierähtänyt yli seitsemän vuotta kun kuopus syntyi.. Nyt siis menossa viikko 6...

Noista kantoliinoista oli juttua, muakin todella kiinnostaa kuulla kokemuksia.. Muilla lapsilla en ole moista käyttänyt, mutta mitä olen asiaa sivusta seurannut, monet tuntuvat kehuvan sitä ja ajattelin nyt hankkia sellaisen kun aika koittaa.. Sitä joutuu hankkimaan lähes kaikki vauvan tarvikkeetkin taas. Ehdin laittaa kiertoon muutama vuosi sitten lähes kaiken, kun en enää uskonut, että hurahdan vauvailuun.. =)

Vierailija
25/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin noista kantoliinoista; mullakaan ei niista entista kokemusta ole, olen kylla kengurua kayttany edellisissa, mutta kun taalla kesalla on niin kuuma ei oikein ihokaan niita kestanyt? Mites teilla muut kayttajat, onko niita erilaisilla kankailla myynnissa tms. etta kesalla kevyempia tms.

Kestovaipoista en pida ollenkaan, esikolla niita yritin alkuun, mutta ei musta ole enempaa pyykkia lisaamaan tahan jo saatuun vuoreen! On kai ne naitten vuosien aikanakin kehittyny, mutta lisaan nyt viela tan yhden verran luonnonsaasteita kertavaipoilla...

Piiun tapaan mullakaan ei oo mitaan edellisen jaljilta, jokusen villavaatteen jemmasin omille muksuille annettavaksi, jotka siis otan kayttoon. Onneksi miehen siskolla on nyt 5kk ikainen vauva jolta siis ainakin vaatteita tulee aikanaan. Enka taida edes vauvan sankya enaa ostaa uutta; varmasti joltain ystavalta tulee sellainen lainaksi tarvittavaksi aikaa.. Nukkukoon vieressa pari vuotiaaksi, jolloin siirtyy siskojensa huoneeseen! Kun edellisistakin neljasta ne enimmakseen vieressa olivat lahes 1- vuotiaaksi.

Mutta nyt kotihommiin, paussi loppukoon!

- levinia ja Hope rv5+5 -

Vierailija
26/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, viikonloppu edessä. Huomenna olisi tarkoitus lähteä verho ostoksille Tampereelle, meiltä kun vielä uupuu parit verhotangot ja verhot rempatusta alakerrasta.

Ja se talvikin sitten vihdoin tuli :) Viikonlopulle luvattu jo ainakin -10 tänne eteläänkin. Kiva, kiva. Ehdin jo ajatella, että menevätkö lasten uudet talvikengät ensi syksynä käyttämättöminä myyntiin, kun tähän asti on vielä hyvin pärjäilty goretexeilla. Mutta ehkä eivät sittenkään.

Levinialle jaksuja odotukseen! Päivien laskeminen ja odottaminen on kyllä ihan vihoviimeistä hommaa. Mutta toivottavasti näet sitten sen pienen ihmeen, kun uusi ultra vihdoin koittaa :)

Monet teistä ovat käyttäneet kestoja ja liinaa isompien lastenne kohdalla. Minä tunnustan, että olen aina turvautunut kertakäyttövaippoihin, enkä liinaankaan ole vielä tutustunut. Uskon, että vaippojen suhteen homma jatkuu entisellään, mutta tuo kantoliina kiinnostaisi minuakin. Olisi niin paljon helpompaa tehdä esim. ruokaa ihan molemmilla käsillä, kuin yksikätisenä :)

Pränsille myös jaksamista - pahoinvoinnin kanssa. On se vaan inhottava olotila. Mutta onneksi sitten, kun siitä eroon pääsee, ei pian taas enää muistakaan koko vaivaa.

Minä juuri yhtenä iltana mietin, että ei monta viikkoa ole siitä, kun illat menivät lähinnä vaakatasossa pysytellessä. Silloin aina isäntäkin huokailee, että tätäkö tämä olikin. Mutta eilen illalla oli mieskin ihan innoissaan, kun katseli pyöristynyttä vatsakumpua. Totesi vain, että on se vaan niin ihanan näköinen, että mahtaako sittenkään jäädä viimeiseksi ;) Ja onhan se tietysti miehellekin mukavaa, kun ne ennen b-kupin rusinat ovat nyt huomattavasti suuremmat.... ;)

Omaan napaan ei ihmeitä. Eilen oli masussa aivan hiljainen päivä, eikä liikkeen liikettä tuntunut. No, onneksi niitä ei vielä tässä vaiheessa joka päivä tarvitse tuntuakaan. Ja onneksi tänään taas on tuntunut. Kummasti ne pienetkin koputtelut rauhoittavat. Meiramiinakos oli myös jo tuntenut liikkeitä? On se vaan ihanaa.

Tänään olisi vielä edessä kaupoilla käyntiä. 9v lähtee huomenissa jääkiekkoturnaukseen ja lista mukaan otettavista tavaroista/vaatteista oli aika pitkä. Ja kun ei seuralta löytynyt heidän omaa kevyt toppapukuaan, täytyy sellainen lähteä kaupasta hakemaan. Kaikki omat kun alkavat olla jo taas polvista puhki housujen osalta. Miten voikin vielä " iso" poika saada housunsa kulumaan tuollaista vauhtia?

Mutta nyt on mnetävä syömään. Viikonloppua kaikille!

Misti rv 16+0

Vierailija
27/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinailu taitaa kiinnostaa melkein kaikkia meitä ja muutamillakin on kokemusta. Itse mietin kanssa samaa kuin levinia, että mikähän olisi riittävän ohut liina kesällä käytettäväksi. Tosin täällä Suomessa tuskin tulee ensi kesänä olemaan yhtä helteistä kuin viime vuonna, mutta jos jotain kangasta kietoo ympärilleen ja vauvan ottaa sinne lämmittimeksi niin helposti kai siinä hiki tulee lämpimällä. Luulisi ainakin. Pränsillä oli kokemusta Pikku-Ruusta. Itsekin olen sitä miettinyt, että olisiko se hyvä. Ei olisi ainakaan mahdottoman kallis niinkuin jotkut liinat. Kun ei tässä vaiheessa tiedä paljonko sitä tulisi käytettyä niin ei hirveästi viitsi investoida. Taidan etsiskellä käytettyä aluksi, jos sellaisen kohtuuhinnalla löytäisi...

Jotkut teistä mainitsivatkin laittaneensa suurimman osan vauvan tarvikkeista kiertoon. Meillä taas on oikeastaan kaikki tallessa edellisten jäljiltä. Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa niin saan sitten jotain uuttakin vauvalle. Kaukalo on kolmoselle hankittu, pinnasänky (jota vauva ei meilläkään ole ekana vuonna juuri tarvinnut) periytyy isommilta, samoin vaunut, syöttötuoli jne. Vaatteita on iso pino ja kestovaippoja samaten, tosin joitakin uusia vaippoja ajattelin ostaa. Eipä sitä ostettavaa sitten muuta juuri olekaan. Toisaalta vähän sääli, kun se vauvatarvikkeiden haaliminen on niin hauskaa, mutta onhan se taloudellisesti hyvä juttu, kun rahareikiä löytyy muutenkin.

Ja synnytyksestä sen verran, että itsekin synnytin viime yönä täyttä päätä eli ilmeisesti asia alitajunnassa pyörii. Aiemmat synnytykseni ovat olleet suht helppoja ja nopeita, ihan hyviä kokemuksia, mutta ainahan se vähäsen jännittää. Synnytyksestä kun ei koskaan tiedä... Varmaan silloin, jos synnytyksessä on ollut ongelmia niin seuraava jännittää kovastikin.

Ulkona on ihana keli, joten taidan lähteä pihalle. Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kourissa eläville ja toki muillekin! Mukavaa viikonloppua!

Meramiina 14+0

Vierailija
28/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se sintti näkyi hienosti. Kaikki oli ok ja lääkäri lupasi laittaa mulle lähetteen käynnistykseen LA lähellä kun on niin suuret vauvat olleet.Muutenkin oli tosi kannustava kun kysyin noista lantionpohja löystymisistä yms niin totesi että olen niin nuori vastaettä ei paljon eroa oletko synnyttänyt kaksi vai viisi. Kuulemam lähempänä 40 kun pukkaa viimeistä niin silloin alkaa kertojen lukumäärällä olla väliä oli lääketieteentohtori että kai tietää:)

Nyt pienille ruokaa laittaan.

Pränsi 6+6

Vierailija
29/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että kaikki kunnossa ja lääkäri kannustava.

Eipä muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille!

Meiramiina

Vierailija
30/33 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut kestovaippoja nuorimmaisella ja harkitsen,josko koko kestoiltaisiin Lahjan kanssa,päästän myöhemmin sen sitten.

Kantoliinailuun(ostettiin hug a bub-liina) sit hurahdin kuopukselta ihan täysin,sittemmin tytön kasvettua ostettiin taaperoreppu,joka on ollut retkeillessä tosi kätevä.

Mulla on ihan joka ikinen vaate tallessa kaikilta 4 lapselta,mitään en oo hävittänyt ja liki joka lapselle ollaan ostettu vaatteet uusina.Musta oli niin ihana pukea meidän kuopus mun 28 vuotta vanhaan mekkoon,jonka äiti oli säästänyt,joten mä oon säästänyt kaikki lapsille itselleen.

Mä tilasin kotiin sen kotidopplerin.Haluan että lapsetkin kuulee pikkuisen sydänäänet ja saa itsekin varmistettua et kaikki on ok,kun täs on vielä n. kk aikaa,ennenkuin tunnen liikkeet itse.Viime raskaudessa tunsin rv 15,sitä edellisessä rv 16...

ällöolo hellittänyt kokonaan,päikyt otan vielä silloin tällöin.

Ens viikolla kuunnellaan neuvolassa ekan kerran sydänäänet,aiemmissa raskauksissa poikien sykkeet olleet 130-140,tytöillä 140-150 tai 155.

Itsestäni tuntuu tällä hetkellä sille,että Lahja ois tyttö.

Lumina ja Lahja 11+2

Vierailija
31/33 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

olen uusi odottaja, viikkoja 7+1 ja homma vielä sen verran " epätodellinen" , että en ole listautunut. Tulossa on neljäs, ja tämä oli yllätys. Isommat 6, 4 ja vajaa 2. Olen erittäin iloinen ja onnellinen tästä yllätyksestä, koska olin jo ehtinyt käydä sitä viimeisen vauvan tuskaa.

En malta olla lisäämättä tuohon kantoliinakeskusteluun pientä mainosta. Minä ostin tuttavani suosituksesta kolmoselle hug a bub -kantoliinan ja käytin sitä tosi paljon. Se on ohuempaa puuvillaa kuin moni muu, eli menee kesälläkin. Meidän kolmonen syntyi toukokuun lopussa eli koko kesä ja syksy meni tiukasti liinaillessa. Neiti kun ei helteellä oikein muuten meinannut nukahtaa. Syksyllä kävin muuten sienestämässäkin liinaillen. Toki vaati hieman jalkalihaksia tuo kyykkiminen, mutta vaunujen kanssa olisi jäänyt ihan väliin.

Huggis on niitä kalleimpia (78 euroa näytti olevan Babyideassa), mutta siitä pääsee tosi helposti eroon ja siitä saa jopa 60 euroa myynnissä! Eli minä möin omani pois (se ns. vietiin käsistä), mutta nyt ostan kyllä uuden, kun niitä on käytettynä vaikea saada. Muutkin alle 1-vuotiaan kamat on jo laitettu kiertoon tai myyty, mutta täytynee turvautua tuttuihin. Saapa sitten pienimmäinen ihan uudennäköisiä vetimiä ja vermeitä!

Kestovaippoja olen käyttänyt kahdella ekalla lapsella alkuun, mutta sitten väsynyt, kun ovat olleet jatkuvasti märkiä. Nostan hattua niille, jotka useamman lapsen kanssa jaksavat!

Mulla on eka neuvola vasta helmikuun puolivälissä jossa 11. raskausviikolla, eipä turhia tutkita täällä Espoossa! Täytynee sitä ennen käydä vaikka ultrassa yksityisellä. Tosin mies haluaisi istukkabiopsian, vaikka minua se hirvittää. Onko teillä muilla kokemuksia?

terkuin apinaemo 7+1

Vierailija
32/33 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sitten tänne pölähdän kera aamupissasta tehdyn testin ;) haamunin on tummunut ja on nyt selkeämpi joten tervehdys vain. Lapsia on 4 ennestään p 5/98, p 5/02, t 7/03 ja t 11/04 ja nyt masuitu luultavasti 3+1 viimeset menkat olivat erittäin tökerot 4pv ruskeaa tuhrua ja se oli siinä (26.12.06) oireita on vaikka muille jakaa ja lämmöt huitelevat koko ajan yli 37 :) mutta nyt saan rentoutua ja alkaa kasvattelemaan masua viidennen ja viimeisen kerran ;)

Lastwish ja masu-itu <3

Vierailija
33/33 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki luuraavat? Kiva kumminkin kun oli tullut uusia mukaan. Apinaemolle onnea ihanasta yllätyksestä ja lastwishille alkaneesta odotuksesta, joka saattaa kuvailusi perusteella olla pitemmälläkin jo. Ainakin tuli mieleen, että jos sulla olikin ns. valemenkat ne edelliset. Muuten oot kyllä aika varhain saanut plussan... Mutta pääasia tietysti, että plussa tuli ja aikanaan selviää tuo la:kin varmasti.

Kiva kun monella on positiivisia kokemuksia liinailusta. Ehkä minäkin uskaltaudun kokeilemaan. Kestovaipoista sen verran, että jos asia kiinnostaa niin kannattaa kokeilla erilaisia vaippoja. Nykyään on niin hyviä systeemeitä olemassa, että varmaan kaikille löytyy sopivia... Vähän sama kai se on kertiksissäkin. Ainakin moni on sanonut, ettei kaikki vaipat sovi tai se merkki mikä kävi vauvalle hyvin, ei taaperolle sopinutkaan. Mutta tarkoitus ei ollut pitää mitään kestovaippamainosta. =) Itse vaan tykkään niistä niin älyttömästi, että soisin muidenkin kokeilevan jos kiinnostaa. Itse ainakin sain alkuun vain epäileviä kommennteja ja ihmiset sanoi, ettei kannata hommata ylimääräistä työtä tai nehän on hankalia tms. Moni ennusti, ettemme tule jaksamaan kauaa sitä, mutta niin tässä vaan on kestoiltu yli kuusi vuotta melkein yhteen menoon eikä loppua näy. =)

Luminalle vaatteista sen verran, että meilläkin lapset käyttäneet mun vanhoja vaatteita ja se on ihanaa. Lähinnä tytöillä on ollut mekkoja ja joku potkupukukin on ollut. Aion muutaman vaatteen säästää itsekin jokaiselle lapselle, jos joskus niitä haluavat omilleen. Koko vaatevaraston säilyttäminen ei ole meillä mahdollista enkä näe sitä tarpeellisenakaan. Kaikki lapset tai varsinkaan miniät eivät välttämättä innostuisi säkillisestä vanhanaikaisia 2000-luvun alun vaatteita. =) Enimmäkseen vaatteet kuitenkin kiertävät sisaruksilla jo ihan taloudellisista syistä, kaikkea emme pystyisi ostamaan uutena jokaiselle. Eikä meillä ole säilytystilojakaan sellaiselle vaatemäärälle. Mutta ajatus on kuitenkin kiva! Säästättekö te muut jotain lapsen vaatteita vai menevätkö kaikki kiertoon?

Omassa olossa ei kummempia. Flunssa vaivaa koko perhettä ja yöt on rikkonaisia. Väsyttää siis ja flunssa tietysti tekee olon muutenkin vähemmän pirteäksi, mutta onneksi se ei yleensä kauaa kestä. Raskaus itsessään on ihanaa!

Mukavaa viikon alkua! Meiramiina