Miksi kassatyöntekijä hilloaa tupakka-askeja?
Olen kiinnittänyt asiaan huomiota koska se toistuu eri kaupoissa. Eli kun teen ostokset, ja sanon vaikka lopuksi "ja sitten kaksi askia harmaata Belmontia", kassa pitää niitä askeja käsissään kunnes maksu on suoritettu? Osa myös ojentaa ne askit siihen maksupäätteen viereen, mikä on todella ärsyttävää kun mieheni samaan aikaan pakkaa ostoksia hihnan päässä.
Onko tähän joku ohjeistus/syy mitä en vain ymmärrä?
Kommentit (26)
Rööki on arvokasta ja helposti kuljetettavissa pakoon lähdettäessä. Ei kaikista näe ulospäin, ovatko varkaan näköisiä. Ehkä kassatyöntekijä oli uusi ja halusi pelata varman päälle.
Mulla siitä on tullut tapa että ojennan ne siihen maksajalle kun älyttömän usein ne maksetut tupakat jää sinne pakkauspäähän tai monesti siellä pakkauspäässä odottaa ne lapset ja tupakkalaki on ihan vtun tiukka eikä yhtään huvita kokeilla mitä kestää tehfä kun se tarkastaja voi vaania missä vaan.
Hillo, massi, fyrkka. Oletko omine sanontoinesi jostain varpaisjärveltä tai kiteeltä?
Tasan tarkkaan siinä vaiheessa laittaa askit hihnalle kun pyydän. Näin ainakin K-market, S-market ja Prisma on toiminut. K-Supermarketissa on automaatti ja siitäkin jatkaa hihnan päätyyn kun viivakoodinlukija luettu. Lidlistä en ole koskaan tupakkaa ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odottaa vain että kassapääte ilmoittaa ostosten maksun hyväksytyksi tapahtumaksi. Varmistetaan siis ettei asiakas saa röökejä (toki muitakaan ostoksiaan) jos kortin tilillä ei olekaan valuuttaa ja muuta maksuvälinettä ei ole käytettävissä.
Mulla on lähes aina ostokset jo kassissa ennen kuin tulee maksun aika. Myös tupakat.
Aika monella on, jos maksusi ei mene läpi jätät kassin kauppaan siksi aikaa kun haet/järjestelet itsellesi toimivan maksuvälineen tai purat ostokset kassistasi pois jos sinulla ei ole mahdollisuutta muuhun maksuvälineeseen.
Näytätte siltä, että olette potentiaalisesti varastamassa ne tupakat. Nyt kannattaa miettiä miten pukeutuu ja käyttäytyy kun annatte vaikutelman että olette mahdollisia myymälävarkaita.