Kula ikinä keksikin että pullon korkit on kiinni pullossa niin
Maailman huonoin idea ikinä. Se on vain tiellä ja aina saa repiä irti. Että pieleen meni.
Kommentit (111)
Tulikin mieleen vanhat vitsit pullon hengistä kun ne teki toivomuksia
Vierailija kirjoitti:
On teillä ongelmat...
Juu. Näitä uusia korkkeja ei osata avata. Huolestuttavaa, kun väki on tyhmentynyt niin paljon etteivät osaa avata pullonkorkkia.
Siihen löytyy muuten ohjevideo. Ei tarvitse siis edes lukea.
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/ab2144ca-cb8c-4b56-abda-bd74963d…
Vierailija kirjoitti:
EU-direktiivi. Onko Suomessa ollut isokin ongelma nuo muovikorkit, täällä palautetaan pullot korkkeineen, mutta kun kerran EU käskee niin pitää totella. Eiköhän ne suurimmat määrät muoviroskaa silti tule niistä kolmannen maan hikipajoista missä muovituotteita tehdään, suomalaisten pullonkorkit ei siinä paljon paina.
Maailmassa sotaa ja nälänhätää ja EU:ssa näperrellään muovikorkkien äärellä. Ihan samantien voisi kieltää muovipullot, koska niitä vasta tuleekin muoviroskaa jos ei kierrätä niitä.
Itse en limsoja juo. Olen mehu ihmisiä. No joka tapauksessa kun tämä uudistus tuli, luulin tämän koskevan vain limppareita minkä vuoksi ostaessani tuttuun tapaan valion mehua, luulin purkissa kiinnolevaa korkkia valmistus virheeksi. Kun myöhemmin sama toistui, tajusin sen, että voi perkele tätä korkkiuudistusta
Vierailija kirjoitti:
Sama joka keksi lespouden?
Mistä voi ostaa lespouden? Olen yrittänyt etsiä, mutta en löydä :(
Itse revin nuo korkit aina irti jotka on pullossa kiinni. Ihan piruuttaan voisin heittää nuo korkit luontoon kostoksi kun päättivät uudistaa korkit surkeiksi. Ihan kiusallaan ne tuon korkkiuudistuksen teki.
M32
Mutta eikö siinä ole se hyvää ainakin, ettei korkkia tarvitse laskea alas mihinkään eikä ole näin ns "vaaraa" että se katoaisi? Kun sattuu nykyään olemaan siinä pullon kyljessä koko ajan kiinni.
Mä revin tai leikkaan sen korkin irti kahdesta syystä. 1. Se on edessä ja 2. Monia tuotteita on ravistettava ennen käyttöä. Jo kertaalleen avattua tölkkiä ravistaessa siihen korkkiin joutuu tuotetta, joka juodessa valuu paidalle. Äärimmäisen epäkäytännöllistä.
Uudistus ei tuonut mukanaan muuta kuin ylimääräistä vaivaa.
Toivottavasti eivät vaan vie pulloilta/tölkeiltä panttia. On siinäkin vissiin ollu älynväläys jollain...
ennen meni se irtonainen korkki muovinkierrätys pussiin, nyt menee koko pahvitölkki sekajätteeseen, esin. piimä-ja kermatölkit
Vierailija kirjoitti:
Itse en limsoja juo. Olen mehu ihmisiä. No joka tapauksessa kun tämä uudistus tuli, luulin tämän koskevan vain limppareita minkä vuoksi ostaessani tuttuun tapaan valion mehua, luulin purkissa kiinnolevaa korkkia valmistus virheeksi. Kun myöhemmin sama toistui, tajusin sen, että voi perkele tätä korkkiuudistusta
Miksi mehut olisivat poikkeus?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa protestoida niin, että repäisee sen korkin kokonaan pois, eikä palauttaessa laita sitä pullon mukana menemään. Ehkä viesti menee silloin paremmin perille, että ei ollut hyvä päätös.
Itse teen näin. Korkin viskaan tietenkin muovinkeräykseen, mutta en palauta sitä pullon mukana, jos on uudenmallinen kiinnipysyvä korkki.
Sama! Ennen palautin pullot korkki kiinni, nykyisin leikkaan korkin irti ja nakkasen sekajätteeseen. Siitäs saitte prkl.
Vierailija kirjoitti:
Nää vtuttaa mua niin paljon että nykyään heitän maahan niin pullot kuin korkitkin. Ennen en koskaan mitään. Vtuttaa ihan helvetistä tällainen pelleilly. Joku saatanan pelle on saanut vielä liksaa tuon perseenläven suunnittelusta.
Suosittelen terapiaa ja aikuistumista.
Siinä pyritään ohjaamaan valkoroskaväkeä sivistyksen pariin. Eli kaatakaa se juoma lasiin. Jos taas juotte jotain proteiinijuomamössöjä, niin lopettakaa, sillä niistä ei ole teille minkäänlaista hyötyä, ei vähäisintäkään.
Vierailija kirjoitti:
Pullohuonevuorossa on tuskaa tyhjentää niitä pulloja joissa on vielä sisältöä (eivät mene suoraan murskaimeen) JA tuo viheliäinen korkki joka on kokoajan tiellä. Tekee mieli tukkia ne pullot sisältöineen sekajätteeseen...
Eihän ne palautuslaitteet nykyään edes hyväksy pulloja joissa on vähänkin nestettä.
Toisaalta se korkki pysyy kyllä todella hyvin auki tulematta tielle kunhan sen taittaa riittävän sivulle.
Vierailija kirjoitti:
Avaamisen jälkeen vedä korkkia enemmän auki. Ei ole tiellä enää silloin.
Mitä en ymmärrä? Kun se on auki, niin se on aivan täysin auki eli miten voi avata enemmän?
Vähän enemmän vaivaa ja mielikuvitusta olisi pitänyt käyttää ennen toteutusta.
Mut muovia voi sulattaa siitä saa taidetta mattoja koruja narua askarteluun ja muovi kippoja.Tiiviste mehu kanisterista saa kellukkeen saa vesikauhan saa astian saa...kaikkea.Ei kaikki ole roskaa kuten jogurtti viili astiat voi käyttää taiteessa vesivärit akryyli öljy.Köyhien ruokintaa vai tehdä muovi astoilla.Armeijan vanhusten välipalaa niihin voi laittaa mehua ruokaa kun ne pesty hyvin.Ne käy veneellä ruokailuun ja retkillä uudestaan käytettynä.Kyllä nämä pullon korkit on hankalat kun juo pullon suusta.Ja laittaa taas kiinni.Retkelle voi tehdä itse mehua niihin ottaa mukaan.