** SUURPERHEKUUMEILIJAT ** viikko 3!
Kommentit (59)
Onnistuin jotain sähläämään tän koneen kanssa, joten uusi aloitus..
Pyörin vielä osin täällä, kun on kovin epävarma olo.. Siis siitä, että tämä kaikki on totta ja alku menee hyvin.. Kovin alussa kun ollaan.. Laskettu aika olis kait 19.9... Sovittiin miehen kanssa ettei puhuta asiasta vielä kenellekkään, annetaan ajan vielä kulua.. Varsinkaan lapsille, jottei heille tule isoja pettymyksiä ja turhaa mielipahaa, jos tuleekin vielä jotain takapakkia.. Tosin ei mulla ikinä ole keskenmenoja ollut, mutta kerta se olis ensimmäinen.. Vaan ei maalata piruja seinälle..
Vapaa päivää vietellyt, lapsoset vein aamulla kouluun, mies lähti töihin ja painuin takasin sänkyyn lepäilemään.. Heräsin puoli kaksitoista!!!! Siis minä, joka nukkuu viikonloppusinkin korkeintaan yhdeksään. Väsymys ollut aika totaalista.. Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja plussa tuulia!
Piiu ja pesue.
Mami4:lle kauniista sanoistasi! Ihan tuli tippa linssiin, sniif. Tsemppiä sulle luomenpoistoon!
Tuo aamun musta mieliala on varmaan pantava ihan pms:n piikkiin.
Enköhän minä jatkossakin täältä itseni löydä harva se päivä lueskelemassa ja joskus kirjoittelemassakin. On kuitenkin niitä harvoja paikkoja, mistä löytyy samanhenkistä sakkia, ainakin mitä tulee lapsiluvun määrään =)
minni1974 - eihän sitä koskaan tiedä, vaikka viivästyksen syy olisikin iloinen yllätys=) Toivotaan niin!
@piiu@ - jospas siellä majaileekin useampi asukki, kun noin väsyttää;) Oletko menossa ultraan? (Sorry, jos olet tästä jo maininnut, multa on ehkä mennyt ohi, kun niin vähän täällä olen kuitenkin ollut.) Varmasti siellä masusa on kaikki hyvin. Toivottavasti pystyt nauttimaan myös alkuraskaudesta ja väsymys ja epävarma olo väistyisi!
Meillä mies alkaa ehkä pikkuhiljaa näyttää vihreää valoa, ainakin hitusen on sellaista haisteltavissa. Pitäkäähän peukkuja!
Hellurei suurperheen Äiteet!
Suuronnittelut kaikille plussanneille, vuosihan lähti vauhdikkaasti liikkeelle! Omaan napaan tuijottelu saa nyt minullakin todenteolla alkaa kun pitkän imetyksen jälkeen täti uskaltautui kyläilemään luonamme ja äityi ihan suorastaan sikailemaan visiitillään...pyykkivuori kasvoi mamsellin meillä majaillessa. Mutta niin iloinen olin hänen tulostaan, että auliisti kestitin neitiä!Joten nyt ollaankin tosipaikan edessä...ovistikut odottelevat hyllyssä ja minun pitäisi nyt todenteolla vielä viimeisen kerran miettiä onko vauva varmasti hyväidea? sellanenhan voisi olla tuloksena tikuttelusta ja kovasta peuhaamisesta... Ikää alkaa tulla ja just alkaa helpottamaan muiden neljän kanssa. Minulla on sellainen työkin, että se vaatisi hieman panostamista. Mies kyllä varmaan ottaisi nyytin vastaan??? On tämä välillä tälläista mielen karusellia! Järjellä ajatellen nyt vaan kannattaisi rauhoittua ja nauttiä näistä lapsista, MUTTA kun se vauva on koko ajan mielessä. Onko teillä muilla välillä ristiriitaisia fiiliksiä kuumeilusta???
MonaLisa märehtii...
Piti oikein etsiä taas, että missäs se meidän porukka on.
Eilen en ehtinut lainkaan koneelle kun oli kaikenlaisia asioita hoidettavana. Pienin kävi lääkärissä ja verikokeissa. Pesuhuoneeseen haettiin uusia kaakeleita jne.jne.
Neppishän se tarinoi milloin mitäkin joutavia ja jonninjoutavia ;) Kuumeilu menee muuten liian vakavamieliseksi mutta onneksi on olemassa Suuret Soturit Simpat ja niiden Ulkomaalaiset serkut Sergeit Ja Svenit, Mamselli Munasolu,armas Tädinruppanakin, Ukko Kuminen ja kumpp.
).( jääkausi on taaksejäänyttä elämää. Sankoin joukoin lähtivät sulavesivirtoihin sankarit uuteen seikkailuun. Täysetsinnät ovat nyt käynnissä kun se Nirppanokkaneiti leikkii taas vaikeasti tavoiteltavaa eikä kerro milloin aikoo taas ottaa vieraita vastaan. Hormonit hyrrää yhä ja remonttia tekevä Simppa on nyt heikko kohta. Hänestä on ihanan miehekästä kun vasara kilkkaa ja pokasaha soi.. Sellainen uros pääsisi nyt porttien sisäpuolella.
Ensimmäiset poikamiessimot jo palailevat takaisin päin, eivät kestä miesten töitä. Jospa nämä uudet olisivat jo vähän sitkeämpiä. Helpolle vaan ovat tottuneet kun ei tarvitse itse paljoakaan tehdä, eikä tarvitse pelätä, että Ukko Kuminen kävisi tukahduttamaan, puhumattakaan vääristä osoitteista.
Monalisallako se rouva nyt sotkee. Oikein on vanhuuttaan sekin heittäytyny pahanlaiseksi ja laiskaksi. Meilläkin kävi hurjastelemaas niin, että lakana pyykkiä sai pestä ensi kerran hänen takiaan sitten teinivuosien.
Kyllä täälläkin mietitään mikä on järkevää, mikä ei. Asioilla on tapana järjestyä.
No mutta Pikkukakkonen, älä murehdi.. Oletko huudellut onko muita samassa tilanteessa olevia? Ja kyllähän siellä vällyjen alla voi kuumeilla vaikka simpat saisivat taksikyydin klinikalta ;) Minulla ei ole kokemusta asiasta mutta näin ulkopuolisena mietiskelen, että voisiko siitä toimituksesta tehdä vähemmän kliinistä ja suunniteltua? Siis yritän sanoa, että jos vaan mahdollista ei välittäisi kalenterista niin hirveästi.. vaan sen verran kuin on pakko.. Ääh.. En minä osaa lohduttaa, enhän yhtään tiedä mitä sinun elämääsi kuuluu. Ellei ole pakko miettiä pakastusasioita, lomia, reissuja, tekemättömiä töitä jne.jne. Milloin toivoisit saavasi uuden nyytin?
Mitäs muuta nyt pitikään kommentoida... ?
Ai niin Onko Niiloakselilla tulva? Siis kastuuko teidän talo?
Ääh taas tuo kakkimuskone haisee nenän alla.. pakko mennä..
Neppis the vääräleuka
Asutaan sen verran kaukana tuosta merestä ja joesta että saamme olla kuivin jaloin. Merelle on 2km ja joelle 1km joten aika turvassa ollaan. Aika hurja oli meno eilen täällä päin. Onneksi meidän talon reuhka on aika ylhäälläkin muuhun maastoon verrattuna. Eilen tuiskutti niin sankasti lunta että jouduin silmät kii työntämään vaunuja ja vetämään pulkkaa! onneksi osattiin kerhoon ja takas...
Vessassa meillä onkin sitten tulva tädin tuoma :o( sillä on taas joku rellestys vaihe kun on niin kännipäissään ettei osaa ulos meiltä :o) nyt jo 12 ov rellestänyt ei uskalla mamsellikaan ulos mutta eipä simpatkaan tykkää kännisestä tädistä... Joten neuvottelijaa tarttettaisi jotta järjestys palaa.
Huomenna on kait pakko vääntää lääkäriin ja häätää täti ulos. Olipas ä kirjaimia kerrakseen :o)
Niiloakseli kp 12/29-39
Sun kirjoituksesi saa aina hymyn huulille ja hyvälle tuulelle. Mieheni kanssa nauramme ääneen simppojen esiinmarssille ja lakanakuolemille x)
Kiitos ihan älyttömästi päivien piristyksistä ja lisää tarinaa kiitos <3
Lastwish jää odottelemaan testinsä vahvistumista ;)
Ihan vaan pikaiseen. Nyt on ilmeisesti viinakset meillä loppu kun täti näyttää kuin näyttääkin häipyneen! onneksi.
Vielä en hehkuta suuremmin kun saattaa löytää takas jos ei muualla ole tarjoilu tarpeeksi hyvää.
Alan jo pikkuhiljaa odottaa ovista joka pitäisi olla viikonloppuna. Tietääkö joku onko pitkittyneellä vuodolla vaikutusta ovulaatioon???
tädin kuivattama niiloakseli
Niiloakseli: Hyvä, että on koti kuiva.
Kyllä varmaankin tarvit jo ulosnakkaajan sille tädille. Menet vessaan ja räpsyttelet valoja hullunlailla, ehkä se Tätsykkä luulee, että on valomerkin aika ja kömpii matkoihinsa. Tai jospa se pelkäiskin lääkäriä. Voi kyllä käydä niinkin, että se hurmaantuu tohtorista ja jää sille tielle. Tosin teilläpäin on uusi naislääkäri, vaalea kaunis nainen.. Käy hänen luonaan, oikein ihana ja empaattinen ihminen. Suosittelen. Terveyskeskuksessa..
Meilläkin oli sellainen myräkkä, että heikompia hirvitti. En uskaltanu vaunujen kanssa lähteä kun olisin eksyny jo ennen kotiporttia.
Kyllä ne lakanakuolemat ovat oikeasti suuri uhka koko siittiöevoluutiolle. Ja ihan hirveää on joutua vahinkolaukauksen uhriksi. Jostain kuulin, että ne pelkäävät ehkä eniten joutumista kumen kätköihin.. Kun ensin kidutetaan minuuttitolkulla ja sitten päästetään vapaaksi-- jees, ihanaa... kunnes lyö päänsä sinkuvaan, haisevaan (joskus mansikalle, joskus ihan perinteiselle kumille)seinään. Vaikka olenhan kertonut aiemmin siitä kannasta, joka on kehittynyt juuri tällaisia tilanteita varten: Yhden yön suhde, promillet 1-3 välillä.. Siimahännät toimivat trimmerin tavoin, pyörivät vimmatusti ja tekevät kumiin reiän. Ja siinä on lopputulos: mamsellin sylissä, tiukasti kiinni ja paketti on valmis.
Eipäs nyt muuta,
lähden syömään paistamiani pullia. Illan jatkoja kaikille :)
Täällähän kulkee tosissaan plussa-aalto eli siis nää talvimyrskyt ovat kuljettaneet muassaan pluussatuuletkin monen suurperhekuumeilijan kotiin. Voi kunpa se aika olisi jossain vaiheessa meilläkin. Kaikille sen maagisen plussan saaneille lähettelen minäkin nyt sitä kuuluisaa liimaa ja kaikemoisia tarrasukkia. Ja tietty ihan hirmuisesti onnea...
Meillä on myös akka edelleen hääräämässä. On se vaan kumma kun joillain teillä se on sellasella tuulella saapuessaan, että alatte oikein yhdessä siivoamaan huusholleja lattiasta kattoon. Meille tullessaan ei kyllä tollasta ole huomattavissa. Enemminkin meillä ollaan entistä vaisumpia vaan ja tietty kärttysiä. Ja joku siinä akassa on outoa kun aina kun se meille pyyhkäsee niin alkaa keittiön kaappien ovet käydä tuhkatiheeseen. Ettekö te muut anna sille ruokaa kun meillä ollessa pitää syyä muidenkin edestä?
Ei olla sitten isännän kanssa päästy vielä millekään keskusteluasteelle siitä mitä jatkossa tehdään. Mähän olen ilmoittanut (ehkä mun mieleni voi muuttua), että kesään asti on aikaa yrittää vielä sitä viimoista ja sitten jos ei onnistu niin unohdetaan me se vauvelin yrittäminen ja annetaan muiden hoitaa maailman täyttäminen. Ajattelin vaan, että josko tollanen pieni ikään vetoava takaraja auttaisi siihen, että lupa nyt lopulta heltiäisi. Meillä kun on niin, että mies ehdottomasti haluaa sen yhden, mutta ei ole vielä ollut siihen valmis. Nyt vois yrittää pientä keskustelunavausta siitä, että vieläkö me aiotaan simojen paperipyyhemurhia jatkaa vain annetaan niille mahdollisuus päästä sinne mihin ne kovasti haluaisivat. Mä itse olen kovasti kaikkea väkivaltaa vastaan joten mun mielestä noi paperipyyhemurhat ovat olleet tosi julmia, mutta meillä taitaa isäntä olla jotten sanois väkivaltaista tyyppiä simoja kohtaan. Yhtään ei ole säälinyt, ei...
Meillä ukkosakki lähti uintiin ja mä sain jäädä ton akan vierailun takia tänne kerrankin ihan rauhassa kirjoittelemaan ja telsua tuijottelemaan. Pikkusen on väsy kun kuopus tekee vasta nyt ekoja hampaita ja yöllä ei sitten ole nukuttanut yhtään. Ei varsinaisesti huuda, mutta kovin on ollut levoton ja viime yönäkin vasta kahdelta päästiin unten maille. Aamulla sitten ajoissa ylös joten nyt taidan hetkeks ummistaa simmut ja vaan nauttia.
Niiloakseli kysyi pitkän vuodon vaikutusta ovikseen. Mä olen miestiskellyt noita samoja asioita pitkän vuodon ja lyhyen kierron kanssa. Mullahan oli imetyksen jälkeen kierrot aluksi 24-25 päivää. Silloin kun kierto oli noin lyhyt niin mulla oli tosi pitkät vuodot eli pahimmillaan vuoto loppui kp 8 tai 9 tienoilla ja tosiaan akan vierailu oli aivan järkyttävä eli pyykkiä tuli meilläkin vaikka kuinka paljon. Nyt kun kierto oli sen normaalin 29 päivää niin vuotokin tuntuu sellaselta tavanomaiselta ja luulen, että saattais nyt kestää sen mulle normaalin 5 tai 6 päivää. Noissa lyhyissä kierroissa ei myöskään ollut mitään ihan selkeitä ovisoireita vaan enemmän sellasta jatkuvaa nippailua keskellä kiertoa. Jotenkin tuntuu, että onkohan moista ovista ollutkaan noissa kierroissa. Saas nähdä mihin tää kierto tästä asettuu. Jos se täti on pakko ottaa kylään niin sais tulla sitten odotetusti neljän viikon välein, silloin olisin tyytyväisempi.
Ei maar nyt huilimaan...
Vaahtis kp 4/24-29
käydä kurkkaamassa terveyskeskuksen täti josko saisi meidän täti siltä uuden majapaikan. Tulin juuri body-stepp tunnilta ja kesken tunnin tunsin kuinka täti paukki takaisin :o( teki mieli heittää painot seinään ja lähteä kotia. Hirveä kivut toi tullessaan ja paisutti tissit yli äyräiden...
Niiloakseli kp 12 tai 13 olen jo mennyt sekaisin :o/
Iltoja kaikille!
Äkkiä tulin piipahtamaan ennen nukkumaanmenoa. Valtavasti onnea kaikille plussanneille!!!Ja onnea ja kaikkea hyvää matkaan!
Täällä minäkin kärvistelen piinaviikolla. Oireita olisi vaikka muille jakaa, mutta ei niistä sen enempää. Voivat olla ihan korvien välissäkin, vaikka nyt olisi pitkästä aikaa kai ihan toivoakin plussalle. Yritän olla ajattelematta liikoja asiaa, ettei se tädin tulon sitten pudottaisi liian korkealta ja kovaa...
Mutta tämä pyrähdys täällä oli taas tässä. Hilaudun sänkyyn, että jaksan aamulla nousta töihin, plääh....Plussatuulia kaikille puhallellen,
Suviruusu ja kp 21/24-26
Hiljaista on palstalla, mutta jospa muutaman rivin näpyttelisi... On se jännä tämä ihmismieli kun eilen oli vielä sellanen fiilis, että pääkoppa ei ollut aivan varma tästä vauva-asiasta, mutta tänään en malta odottaa ja ajatuskin ettei tulisikaan raskaaksi kauhistuttaa!! Eli epäröinnit on heitetty roskakoriin ja minä käyn täydellä tarmolla simppojen metsästykseen. Mulla on yleensä pitkä kierto 32-40vrk. eli ohjeen mukaan alan tikkuihin pissailemaa tuossa kierron 17 päivänä. Taidan alottaa jo 15 päivänä ettei mene sivusuun! Sitten otetaan miehestä mittaa. Ollaan kyllä lähdössä ensi viikolla koko poppoolla Kanarialle, mutta se ei liene tahtia haittaa. Eli näinkin voimakkaissa tunnepyörteissä mennään tänään ja lietson teille muillekkin kuumeen ylimmilleen, niin saadaan niitä ihania plussia!
Hauskaa päivää superäideille!!
Ei minulla kyllä ole mitään järkevää anottavaa, kuten ei usein muulloinkaan. Pitäähän nyt yrittää pitää meidät ykkössivulla, etteivät muut luule, että suurperheet ovat kuolleet sukupuuttoon. Ja pöh, vielä mitä kun plussia ropisee myrskytuulyen mukana niin ettei laskemaan ehdi.
Vaikka meillä onkin ollut hieman hiljaista peiton alla, muilla on ollut toimintaa senkin edestä.
Kanariallahan ne Simpat oikein villiintyy ja Nirppanokkaneitikin heittäytyy ihan estottomaksi. Siellä kun ne etelän karpaasit levittelevät mieshormoonejaan ;) Aurinko paistaa ja ei tarvi pienten velikultien pimeässä yrittää matkustaa. Suolavesi huuhtoo Tien Mesilaaksoon puhtaaksi kaikenmaailman happamista tädin jäänteistä ja muista sotkuista.
Voi kuinka uskomattoman ihana ajatus, pääsisinpä minäkin täältä kaamoksen kurimuksesta auringon valoon. Meidän simpat pelkää pimeää. Just siks kun voivat vahingossa eksyä minne sattuu, vaikka napaan ;)
Suviruusulle Onnellista Väsymystä -----++++++---- bd bd
Niiloakseli: en tiedä vaikuttaako pitkä tätsyvierailu ovikseen mutta lyhyessä kierrossa ei sitä välttämättä edes tapahdu. Onko syytä selvitetty miks vuotaa niin hirveästi? Polyyppi kohdun suulla, endometrioosia? Sorry utelu..
Terveyskeskustäti on tosiaankin sellainen parikymppinen, vastavalmistunut ihana ihminen. Laittaisin nimenkin mutta en tiedä onko se sallittua täällä? Käy ihmeessä, ei kai tuossa kärvistelyssä ole mitään järkeä.
Taas äitiä kutsutaan..
Sama lääkäri oli kun viime kerralla. Tällä kertaa otti kyllä ihan tosissaan mun vaivan ja luki koko vuoden epikriisit ja totesi 7 kertaa käytetyn primolutin tehottomaksi ja määräsi terolutia. Lääkäri myöskin totesi luettuaan epikriisit että tämähän johtuu ihan selkeästi lokakuussa 2005 otetusta ehkäisypiikistä koska kierto meni heti sen jälkeen ihan sekaisin.
Lauantaina olisi tarkoitus aloittaa tuo terolut. Mitenköhän on uskallanko toivoa pian raskautuvani? monet kun tuntuvat juuri terolutin avulla tulevan raskaaksi. Toivossahan on hyvä elää sanoi täi :o) eikö?
pieni varoituksen sana siis ehkäisyä tulevaisuudessa suunnitteleville ehkäisypiikki sekoittaa yleensä aina kierron. Tämä siis lääkärin suusta kuultua.
Jos jollakin on tietoa tuosta terolutista ja mahdollisuudesta raskautua sen aikana otan tiedon vastaan enemmän kuin mielelläni.
Niiloakseli kp 13/29-39
Kävin lukemassa kuulumisia täällä...ihan viä kun en uskalla siirtyä odotus puolelle. Aion roikkua täällä siihen asti kun eka neuvola käynti on käyty...
Aika hyvin on selvitty tähän asti. Aamulla ja iltasella pientä kuvotusta. Tänään nukuin 2 tunnin päiväunet...saas nähä tuleeko uni yöllä.
Risella rv 4+5
Ei mitaan uutta meillakaan, greippia napostelen ja niin pirnatun hapan yksilo tulikin kateen!
Ulkona on hieno keli; +17 ja aurinkoista, sisalla onkin paljon kylmempaa!
Ei taalla oikein mitaan kommentoitavaa nyt olekaan, kun mitaan ei oo tapahtunukkaan, ja hyva niin!
Viettakaa mukava vkloppu ja jos jollain jotain UUTTA galluppia olis, niin se saa immeiset liikeelle?!
- levinia ja Hope 5+5 -
Voi tätä kuvottavaa oloa.. Onko aika kullannut muistot tai jotain.. en muista että aiemmilla kerroilla olisi ollut tälläistä! Neuvolaan yritin soittaa, eipä vastannut kukaan, joten ajantilaus jää maanantaille. Lasten huoneita yrittänyt järjestellä voimieni mukaan ja asioille pitäisi lähteä. Jääkaappi huutaa tyhjyyttään ja nälkäinen lapsilauma ryntää muutaman tunnin päästä koulusta kotiin.. Yövuorot alkavat tänään illalla, kolme putkeen.. Kuinkahan jaksan tän väsymyksen kanssa? Vaan nyt ruikutus pois, tätähän on odotettu monta kuukautta! Hiphei! Iloista viikonloppua kaikille, nauttikaa läheisistänne!
Piiu, rv 6 ja lapsia " lauma" + iso nallekarhu =)
Eli heippati vaan kaikille SUURperhekuumeilijoille....sain kun sainkin taas kaikki tomimaan koneella...että voi ihminen olla moisestakin onnellinen...
Viime kierto meni niin sanotusti penkin alle....sinne pölyiseen nurkkaan asti...että ketuttaa....no olen valmiina uuteen taisteluun!!!Pakki täynnä ovistestejä ja ei muuta kuin tikuttelemaan...
Alavatsaa jomottaa mutta ei tietoakaan mistään oviksista...mitä lie...mielikuvituksen tuotetta....tässä on ruvennut tarkkailemaan itsestään niin omituisia asioita että terveempiä heikottaa,milloin nippaa ja nappaa mistäkin ja milloin särkee sitä ja tätä ja ja ja...jos joku nää mun jutusteluni vauvakuumeoireista veljen vaimon kanssa kuulis ni varmaan sanois et HOITOON JA ÄKKIÄ....ja ei puhuta nyt mistään lapsensaatiapuhoidoista vaan sitä ehtaa psykiatrista....mutta kun se pikkinen nyyti olis enemmän kuin tervetullut tähän no vähän " vajaakanttiseen" perheeseen....
Mammamiau+5 lasta sekä enkelipoika+" karvapallura"
).( Jaksan sitkeästi vielä uskoa että haamuni jokupäivä vahvistuu, oireita on varmasti kolmelle odottajalle asti joten saas nähdä miten käy.
Ihanaa viikonloppu saa nukkua edes hieman pidempään, olen niin väsynyt että uni olisi nyt tarpeen. Lapset näyttävät riehuvan tossa taas joten laitanpa koko sakin iltapalalle ja tankkaan pienimmälle yövaippaan lisäimua että saan nukkua aamulla ;)
Oikein ihanaa viikonloppua kaikille :)
Lastwish
ja tuhannesti onnea kaikille plussanneille! Täällä edelleen ootellaan tätiä kylään, mutta se on jääny kait jonneki matkan varrelle. Ollaan kyl miehen kans puuhasteltuki paljon et jos ei vaik kuukautisia ehtiskään tulla... Kuulostanko ehkä ihan pikkasen epätoivoselta :)? Välillä meinaa iskeä paniikki et mitä jos edellinen synnytys on jotenki " sotkenu" kaikki systeemit ja menkat ei alakaan... No nyt seis oman navan tuijottaminen. Liimaa ja tarrasukkia kaikille raskautuneille!