Mikä sotilasarvo kandee hankkia?
Haluaisin siis olla hyvä kansalainen, mutta en halua, että voin joutua sotimaan rintamalla, vaan sillai, että voin olla tarpeeks kaukana siitä raa-asta toiminnasta, niin miten korkeelle kannattaa kouluttautua siinä, sillai, että voi istua jossain toimistossa, ja komentaa sitä kautta niitä rintamamiehiä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kenraali, mutta erosin reservistä mielenilmauksena Häkkäsen sekoiluista.
Paskapuhetta, kenraali ei voi erota reservistä.
Kysymyksessä onkin lakkokenraali.
No mitä korkeampi, sitä kauempana etulinjasta.
Kenellä teistä on komein uniformu?
Kysyy tyttö vain.
Stuppi pääs presidentiksi korpin jämillä.
Svenskhataren har varit framme så det är dags att städa hylsorna från bordet.
Sellaista upseeria ei olekkaan joka ei joutuisi miehiä johtamaan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sotilasarvo kandee hankkia?
Kenraalin arvo.
Vierailija kirjoitti:
Kysyy tyttö vain.
Ketsantilla.
Eniten niitä väkäsiä jotka kuvaa pe enistä.
Ei sitä arvoa niin vain hankita,voisit aloittaa paskahuusin siivoojana,vuosien päästä voisit olla jo korppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy tyttö vain.
Ketsantilla.
Eikös yliketsantilla ole yksi enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy tyttö vain.
Ketsantilla.
Eikös yliketsantilla ole yksi enemmän?
Missä niitä väkäsiä käytetään?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kenraali, mutta erosin reservistä mielenilmauksena Häkkäsen sekoiluista.
Kai sitä voi liittyä uudestaan, kun tulee uusi puolustusministeri, joka osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä voi liittyä uudestaan, kun tulee uusi puolustusministeri, joka osaa käyttäytyä.
Tuohan onkin hyvä systeemi. Ottaa ja eroaa aina välillä ja liittyy takaisin sitten välillä, kuten kirkkoon.
Kenraalikunnalla on parhaat liksat.
Sotilasarvoa ei hankita kuten ruokaa kaupasta. Ylennyksistä päättää muut henkilöt.
Tuo etulinjan välttely siirtymällä korkea-arvoisena taaemmaksi komentoportaisiin on huono strategia. Yksittäisiä riviukkeleita ei aleta mitenkään jahtaamaan tarkoituksella mutta kentaalit, komentopaikat ja muut avainkohteet ammutaan heti havaittaessa tykistöllä tai vaikka täsmäpommeilla.
Sotilasarvoa parempi suunnitelma on tehtävän valinta. Jos hakeutuu paikallispataljoonaan länsi-Suomessa ja erikoistuu vaikka huoltoon, on jo aika pieni riski joutua tähtäinlinjalle. Ruokien keittely Seinäjoen rautatieasemaa vartioiville sotilaille on tehtävä jossa ei juuri kohtaa vihollista eikä muodosta taktisesti tai strategisesti kiinnostavaa pistemaalia. Joku siihenkin hommaan silti tarvitaan.
Mennäänpäs pojat tästä tämän suon yli, että heilahtaa.
Hakkaa päälle!
Mikä muka estää kenraalia eroamaan reservistä? Ja jos ei muka voisi niin ainahan se voi järjestää itselleen muutaman vuoden ehdottoman vankeustuomion niin sitten menettää muut kuin alimman sotilasarvonsa ja sen jälkeen voi sitten erota.