Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&&&HEINÄHELISTIMIEN alkuviikko&&&

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

crobin: Olen todella pahoillani puolestanne! Tiedän miltä sinusta tuntuu kaksi kertaa saman kokeneena. Mikään ei nyt lohduta, mutta valoisampia päiviä on varmasti tulossa! Haleja kovasti :) PS. Haluat varmaan että poistan tietosi listalta.

Omaa napaa: Inhottavaa kertoa ikävien uutisten jälkeen :( Siis neuvolakuulumisia: Neuvolalääkäri oli tänään ja oli tosi ihana nuori mieslääkäri. Hän sanoi että täysin normaali raskaus, jossa vuoto ja sikiön hyvinvointi eivät liity millään lailla toisiinsa. Sanoi, että kaikki on oikein hyvin ja arvot kohdallaan. Sydänäänet saatiin heti kuuluviin, sydän jyskytti siellä tuhatta ja sataa. Lisäksi sanoi, että riskiraja on nyt ylitetty ja tätä voi verrata siis ihan normaaliin raskauteen. Eli keskenmenon riski on nyt samaa luokkaa kuin vuotamattomissakin raskauksissa. Ihanaa ihanaa ihanaa!!

Vuotoa ei ole tullut tänään koko päivänä kahdeksaan viikkoon, jee! Jospa tämä tästä pikkuhiljaa. Nyt voi ihan oikeasti alkaa uskoa siihen, että meille tulee heinäkuussa vauva!! :)

Myöhemmin lisää ja kommentointia keskusteluihin

DreamOne ja nappula rv 13+0

Vierailija
42/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenemo: Kyselit synnytyksestä? Itse en ainakaan ole ehtinyt miettiä koko tapahtumaa. Nyt kun mietin sitten niin pelottaa millaisen puudutteen saan ja jääkö jälleen tällä neljännelläkin kerralla toispuoleiseksi =/ ilokaasulla sitten vaan loppuun asti...

Kaikki ovat menneet 2vkoa yli joten todennäköisesti tämä menee myös (voi luoja mikä kesä edessä, hih). Ehdottomasti miehen haluan mukaan siitä nyt ei ole edes epäselvyyttä tuleeko.

Se sairaala aika sitten on luku erikseen. Olen herkkä uninen joten vaikeuksia tulee, nytkin nukun tulppien avulla. Yhden hengen huonetta en ole vielä koskaan saanut. Viime kerralla (2v sitten) majailin 3hengen huoneessa ja viereisellä pedillä ei ollut kaikki yhtään hyvin. Äiti kulki jos missä(tupakilla) ja vauva ISO poika huusi koko ajan.Hoitajat kyselivät että annatko vauvalle ruokaa???

Oltiin jonkun toisen äidin kanssa ihan rikki siitä kun äiti ei huolehtinut lapsestaan. Kävin sanomassa hoitajille että hakisivat vauvan heidän hoteisiin. Tosi epäsiisti vaikutelma tuli, hän ei käynyt ollenkaan niinä päivinä joina OYS ssa oltiin suihkussa!! Voitte vaan kuvitella sitä hajua!!

No niin menipä asian viereen nyt mutta tämmöiset jäi mieleen. Esikoiselta viereisessä pedissä oli huonokuuloinen äiti joka HUUSI kun hänelle tuli vieraita =). Arvatkaa vaan säikähdinkö???!!!

Joo lapset ovat sitten kaikki kolme koossa ja meno on sen mukaista, tapellaan koko ajan =) kyllä kysyy hermoja!!

Illan jatkoja kaikille

-Myytiäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso voimahali Crobinille! Onneksi sinulla on tuollainen asenne, mutta silti keskenmeno on aina raskas paikka. Anna itsesi toipua rauhassa.

Täällähän on ollut aktiivista kirjoittelua.

Alkuviikkoon en ole käynyt viestejä lukemassa ja ihan olen jo tipahtanut keskustelusta.

Lapset tuossa odottavat kovasti luistelemaan lähtöä, joten nopeasti taas laitan vain omaa napaa. Toivottavasti tästä ei ala tulla tapa :(

Tänään meillä oli siis vihdoin odotettu ultra lääkäri. Oli vain kyllä sellainen läpihuutojuttu. Hyvin kyllä vauvat ultrasi, mutta juuri muuhun ei sitten kiinnittänytkään huomiota. Vauvoista toinen oli vilkkaampi ja toinen rauhallisempi ja molemmilla kaikki hyvin. Kummallakaan ei np-turvotusta ja se mitä rakenteesta tällä hetkellä näkee, niin kaikki kunnossa. La pysyi samana ja vauvat vastasivat viikkoja.

Nyt on sitten se välihuokauksen aika, huh.

DreamOne: Eli nyt voi sen meidän lasketun ajan sinne päivittää (kiitos sinulle ahkeralle!)

Lapsillekin kerrottiin tänään ja olivat ihan innoissaan. Yrittivät jo korvat masulla kuunnella mitä sieltä kuuluu. Ja kovasti kyselivät minkä kokoisia ne nyt ovat.

Työt alkoi taas maanantaina sairasloman jälkeen. Oksentelu ja pahoinvointi vähän helpottanut, mutta huomaa kyllä miten paljon väsyneempi sitä on, kun käy töissä ja nyt meinaa aina vuoron lopussa selkä mennä. Väärässä asennossa tuntuu, että menee jalat alta. IIK, selkävaivoja jo nyt.

Joku tuolla valittelikin väsymystä ja pahoinvointia. Lämpimästi suosittelen parin- kolmen viikon sairaslomaa jos voimat ovat ehtymässä. Sairaslomaa kannattaa hakea ihan suosiolla ja pari päivää ei uupumukseen helpota ollenkaan. Kannattaa ajatella itseään ja sitä masussa kasvavaa pikkuista :)

Nuksuli ja masuasukit 12+2

Vierailija
44/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvä osaanotto crobinille täältäkin suunnalta!

Tosi kiva on ollut lukea kaikkien viestejä mitään erittelemättä.

Mullakin unet ja ajatukset pyörii aika tavalla tässä odotus ja synnytys asioissa. En oikeestaan sitä synnytystä niin kovasti ole " suunnitellut" tai pelännyt. Olen ajatellut että en ensisynnyttäjänä kovasti lue mitään synnytyskertomuksia vaan menen vaan avoimin mielin ja otan vastaan mitä tulee.

Maha ei ole kovasti kasvanut. Painoa on ehkä tullut reilu kilo. Ruoka maistuu hyvin. Ehkä vähän on sellaista " läskimahaa" tullut, mutta ei siitä näe että onko vauvamaha vai muuten vaan hiukka lihonnu ihminen. Mammahousuja ei tarvi vielä vähään aikaan. Joskin kyllä ajattelin jo tulevana viikonluppuna laittaa mammafarkut, kun on niin hyvännäköiset muuten :)

Olen lähdössä täältä maaseudulta helsinkiin viikonlopuksi. Olisko teillä siellä suunnalla asuvilla mitään vinkkejä mistä saisi hyviä ja laadukkaita äitiyshousuja? Haluaisin työkäyttöön muutamat hyvät. Eipä ole ennen tarvinnut noita kauppoja kierrellä niin ei tule mileen yhtään butiikkia.

Olo on ollut ihan hyvä. Kun vaan edelleen muistaa syödä ja juoda säännöllisesti. Tosi useasti joudun käymään pissalla. Kerran pari yössä ja aina melkein heti on taas hätä. Olen jo ajatellut tulehdustakin, kun mull aon taipumusta herkästi virtsatulehduksiin, mutta muita oireita kuin tuo jatkuva hätä ei ole. Tietysti myös juon paljon, että sekin voi tehdä sen että tarvii hypätä vessassa. Tarkastavathan neuvola käynneillä virtsasta myös tulehdusarvot?

Vauvalle en ole vielä tehnyt hankintoja, vaikka mieli tekisi. Kaveri lupasi että niiltä saadaan ostaa pinnasänky. Tosi paljon muutkin on tarjonnut kaikkia vempeleitä heti kun ovat kuulleet että ollaan raskaana. Toisaalta tosi hieno juttu, mutta toisaalta on vähän noloa, kun ollaan ajateltu ostaa miltei kaikki uutena. Tottakai voidaan joitakin vähänkäytettyjä juttujakin ajatella, mutta jotkut näistä tuotteista on ollut jo useita vuosia käytössä olleita. Itse olen ollut yli kymmenen vuotta vakituisessa työpaikassa ja olen odottanut kolmekymppiseksi asti ennen kuin olen alkanut vauvaa hankkimaan. Niin olen ajatellut, että saan ostaa vauvalleni parasta. Tämä on siis omaa pähkäilyä ei missään tapauksessa loukkaus ketään kohtaan.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille..

Nyt kotiaskareisiin...

-bb- 14+4

Vierailija
45/45 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna voisi perustaa loppuviikolle uuden pinon jos joku on jo aamusta innokkaana täällä kirjailemassa :)

sonteri: Täällä on kyllä ihan päinvastaista vaivaa, eli kaikki ruoka kyllä uppoaa. Koitahan jaksaa vaan syödä vaikka puolipakolla ja pikkuhiljaa välipaloja, niistäkin kertyy loppujen lopuksi ihan hyvä määrä ruokaa yhteensä. Harrastuskyselyysi: Itselläni on ainoana liikunallisena harrastuksena ollut ratsastus, mitä en nyt voi harrastaa ollenkaan. Eli varmaan ihan ulkoiluksi ja kävelyksi menee tämä raskaus.

KolmenEmo: Kyllä täältä Lahdesta ollaan :) Olen pannut merkille että sinäkin olet Lahdesta, mutta ei ole tullut puheeksi koskaan. Missä neuvolassa käyt? Minä käyn Paavolassa. Eihän meillä hirveästi ole LA-eroa, parisen viikkoa. Tsägällä tosiaan ollaan samaan aikaan vaaveja hakemassa :) Voimia sinulle univaikeuksien kanssa!

Carita: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

jennu: Minulla on työmatkaa 25 km suuntaansa ja autolla sen kuljen kun työssäni tarvitsen autoa ja työajat on välillä mitä on. Ei tuo miltään ylivoimaiselta tunnu, pääsee ihan kivasti aina työmatkoilla eroon työasioista. Ja se on sitä omaa aikaa :) Mulla taas on ollut intoa tehdä töitä, varmaan tuo lähestyvä pitkä loma innostaa. Koitahan sinäkin jaksaa hoitaa ne pakolliset rutiinit vaikka ajatukset varmaan pyörii ihan muissa asioissa ;)

vompatti: Kivaa kun palstailet useasti, mukavaa lueskella kaikkien juttuja. Mulla varmaan pyöreämpänä ihmisenä on lähtömittana tuo sun loppumitta, heh :)

liskolisbet: Olet ainakin suojautunut pakkasta ja kylmää vasten kunnolla. Mahtavaa että jaksat panostaa. Tietenkin edellisten kokemusten perusteella sitä osaa jo varautua. Ehkä itsekin sitten seuraavassa osaa jo ajatella etukäteen mitä voi tulla eteen. Huijjui, rakastat lumitöitä! Aarg, minä inhoan niitä ylikaiken. Onneksi nyt tällä hetkellä asustellaan kerrostalossa eikä tarvitse lumista välittää. Kiltti setä kolaa ne aina aamunhämärissä pois ;)

Neeri: Me aiotaan viikonloppuna ottaa masukuvia kun mies tulee kotiin. Ei olla vielä yhtään otettu. Kiva sitten itse katsella ja vertailla ajan kuluessa. Ja kun se on niin helppoa noilla digikameroilla. Ei silloin filmikameroiden aikaan edes ollut intoa niin paljoa kuvailla kun teettämisessä oli aina ylimääräistä työtä ja rahanmenoa. Minulla on entuudestaan niin paljon masua, ettei se pinkeäksi palaudu kuitenkaan synnytyksen jälkeen :) Eli ei haittaa raskauden ajan venymiset yms. Muistahan sinäkin syödä säännöllisesti ja varsinkin lasten kanssa touhuillessa pitää muistaa välipalat.

unska: Ikävää kuulla että sinulla on vieläkin pahoja oloja :( Mutta kyllähän se ymmärtää ettei mitään jaksa kun paha olo on noin kokonaisvaltainen. Onneksi hyvät ultranäkymät lohduttavat ja antavat uskoa siihen että suuri palkinto odottaa!

sadetar: Heh tuo teidän hesekäyntinne! Ihan naurattaa! Kyllä ne lapset osaa olla vaativia jo pienestä pitäen, että ihan omaa tilaa pitäisi olla :D Minä arvostan kotiäitejä todella korkealle, koska teen päihdeongelmaisten nuorten kanssa töitä ja näen niin paljon puuttuvaa vanhemmuutta. Arvostan niitä ihmisiä, jotka arvottavat lapset etusijalle elämässään ja selviävät kunnialla vaikeistakin taloudellisista tilanteista. En nyt tarkoita sinua, mutta monella perheellä on rahat tiukassa kun ainoastaan yksi tienaa. Monesti toivon työssäni, että voi kun edes joskus tuokin äiti olisi antanut lapselleen aikaa, hoivaa ja rakkautta. Se on surullista :(

Leppäkerttu: Kiva kun pääsit kuulemaan sydänäänet. Hyvä asiahan se on, että tarkkailevat sinulla noita virtsisongelmia. Se on niin inhottava tauti kärsiä ja varsinkin raskaana. Itselläni on myös ollut aikoinaan oikea monen vuoden kestävä virtsiskierre ja nyt alkuraskaudessa kärsin yhden tulehduksen. Toivotaan ettei kumpikaan joudu tuosta vaivasta kärsimään. Minä olen kertonut jo työpaikalla raskaudesta, kun jouduin niin monta kertaa tutkimuksiin vuotojen takia. En halunnut pimittää työantajalta tietoa ja oudolta olisi näyttänyt muuten lääkärissä ramppailuni. Ja hyvin innostuneesti otettiin tieto vastaan!

Nuksuli: Kerrotko vielä sen LA:n, kun en sitä mihinkään silloin ylös kirjoitellut. Ja eipä mitään, kivaa meidän pinoa on päivitellä! Ja ihanaa kun teillä molemmat vaavit voi hyvin!! Tuli niin hyvä mieli kun luin kuulumisesi! :)

beebebeebe: Ilman muuta osta vain teidän pikkuiselle kaikkea ihanaa uutta! Olet sen ansainnut ja pikkuinen myös. Tottakai käytettynä saa tosi hyvää tavaraa, mutta kyllä saa olla itsekäs ja panostaa omaan vauvaan. Sano vaikka tarjoajille, että sinulla on mielessä joku tietty juttu ja tiedät mistä sen saa hankittua. Silloin kukaan tarjoaja ei voi ainakaan loukkaantua. Jokaisellahan voi olla jo pitkäaikaisia haaveita mitä omalle vauvalleen sitten hankkii.

Omaa napaa tulikin jo edellisessä viestissä. Hohhoijjaa kun on taas väsymyskausi iskenyt. Se hävisi hetkeksi, mutta nyt on taas päällä. Hetkeksikin jos kellahtaa sohvalle telkkaria katsomaan, niin huomaa yhtäkkiä nukkuneensa tunnin. Mutta jos elimistö unta vaatii, niin antaa mennä vaan. Vauvalle parasta :)

Jaksuja kaikille

toivottaa DreamOne ja nappula rv 13+0