Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

&&&HEINÄHELISTIMIEN alkuviikko&&&

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki edelliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9314295&p=2&tmode=1&smode…

hemppu79: Tervetuloa mukaan! Tekisitkö itsestäsi esittelyn tuonne helistimien listaan, niin saadaan sinut mukaan listoille. Ja kaikki muutkin jotka eivät vielä ole listautuneet! :)

DreamOne ja nappula rv 12+5

Vierailija
2/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kertakaikkisen sekaisin rytmi, kun on menossa sellainen lukujärjestys jossa maanantai on vapaa. Viikonlopun aikana sitä kukkuu ja sitten huomenna tunneilla nukkuu/voi ultrahypermega pahoin.

Kyllä tais olla niin, että kalkkitabletit (D-calsor) toi mulle huonon olon. Olen nyt kaksi päivää ollut syömättä niitä, ja olo on todella paljon parempi aamuisin mitä viime viikolla. En tiedä sitten miksi elimistö reagoi noin noihin tabuihin. Pitää vissiin ostaa sitten pelkkä D-vitsku!

Oasis:

Mulla iho on jatkanut samaa kukkimista kuin ennenkin, joten siitä en osaa päätellä ollenkaan kumpi tulee. Itsellä on vähän tyttöfiilis myös, ja ulkopuolelta on tullut myös vähän kommenttia, että tyttö varmaan tulee. Pahoinvoinnista tuskin voin päätellä mitään, sen olen perinyt näköjään äidiltäni ja hän on oksentanut kumpaisestakin sukupuolesta yhtä railakkaasti. Noihin näppylöihin en osaa sanoa vinkiksi kuin perusjutut: hyvä puhdistus, vettä ainakin 2l päivässä, ulkoilu, ja 1-2krt viikossa ihon höyrytys, kuorinta ja puhdistava naamio. Lisäksi otsonoitua oliiviöljyä olen käyttänyt ja se on hyvä, joskin vaatii sisätiloissa pysyttelyä kun ei imeydy ollenkaan ihoon. :/

hemppu:

Tervetuloa mukaan!

DreamOne:

No teillä on kuitenkin jokin " terveysultra" (mikä termi :D), meillä vain tiirataan että pirpanan sydän lyö+mitä viikkoja vastaa. Jkl neuvolan kautta ei oikein voi siis tutkia kuinka terve lapsi olis tulossa, seuloihin olisin päässyt ilmatteeksi, mutta en halunnut mennä kun ne narauttaa niin herkästi ilman syytä. Seuloista täällä pääsis sitte lapsivesinäytteisiin, mutta niihin taas en halua mennä ollenkaan. Ja p.s: tuo kaks mulle- yks sulle on ihan hullun hyvä.. tosin heinäkuussa saattaa sitten vähän jopa ärsyttää jäljellä olevaa maha" nahkaa" tarkkaillessa ;)

Waimo72:

Paljon jaksamista lasten ja miehenkin kanssa! Toivottavasti saisit nukkua jossain vaiheessa kunnolla, rauhassa ja piiiitkäään! :)

millaste:

osanottoni vatsataudista! Voin vain kuvitella kuinka " hauskaa" on tulla kipeäksi juuri raskaana, kun noita troppeja pitää säästeliäästi käyttää.. pikaista totaaliparanemista sinne!

heather:

Sinulle myös pikaista paranemista! Harmi kun juuri kurkku reistaa, on varmaan inhottavaa työskennellä. Jaksuja!

jennu:

Minä olen kanssa yhdistänyt tuon pahoinvoinnin liikaväsymykseen, mutta aloin epäilemään noita tabuja kun takapakki oli ihan huomattava (tyyliin back to the rv 8 ;) ) ja näköjään se kalkki teki pahaa jostain syystä, ehkä elimistö meinaa etten tarvitse sitä. Jälkeenpäin huomasinkin, että syön kyllä normiruuasta tarpeeksi kalkkia, mutta en ollut laskenut oikein. :P Nyt vain peukut ja varpaat pystyyn, että tää oksentelu/paha olo pysyy poissa kummallakin! :)

On:

Kyylään ja kyttään liikkeitä mutta pahus, ei tunnu ;) tiedän kyllä että tässä vaiheessa ei vielä ensisynnyttäjä tunne, mutta toivossa on hyvä elää tai jotain sellasta. Mistä te oikein tiedätte missä kohtaa teillä on istukka? :D ultrasta? Minulla oli ultrakuvassa istukka siinä yläreunassa vissiin. Missä se siis on? Ultraaja ei kyllä puhua pukahtanut mitään, hmph.

Olo on suht hyvä ja aurinko paistaa. Siisti homma! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille, voikaa hyvin ja kasvattakaa mahaa :)

-Weatherby 14+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tämä ryhmä kasvaa ja toivottavasti myös kirjoittelijoiden määrä lisääntyy...

Ekkana teretulemast kaikki uudet heinikset tänne ja toivotan OIKEIN PALJON ONNEA odoteukseen!

Mulla sattui tässä aika nolo juttu... Ostin anttilasta uuden talvitakin. Seuravana päivänä menin työhaastatteluun ja kaikki sujui oikein hyvin...Hain töihin hoitamaan ja ohajaamaan kehitysvammaisia ja mielenterveyskuntoutujia. No ihmettelin kun pois lähtiessäni porukka tuijotti oikein olan takaa, että mikähän tässä on. No siitä seuraavana päivänä kävimme prismassa ruokaostoksilla. JA taas porukka kahtoo kun halpaa makkaraa... Ihmettelin suuresti mistä se tuijotus johtui. No siitä seuraavana päivänä menimme anopille syömään ja pois lähtiessä huomasin, että HUPSIS: Olin unohtanut Isot hintalappu läpyskät takkiin ja ne siellä kauniisti kainalosta roikkui.... En tajua miten en ennen huomannut niitä...????? ARVATKAA HÄVETTIKÖ??? No onneksi ne siellä työpaikassa tiesivät että olen raskaana joten eiköhän se mennyt mulla raskausajan piikkiin... Että sitä osaakin olla välillä ajattelematon ! :0/

No ovatpahan saaneet immeiset hupia ja ihmetystä!

Kävin tänään parturissa ja nyt letti on kuin itse victoria beckhamilla....

Takaa lyhyt edestä pidempi... :0)

Ihanaa oli saada se pitkä hampputukka pois! Mieskin kehui tukkaa hienoksi ja erikoiseksi, tosin kuulemma immeiset leikkaa tämmösiä nykyään enemmän kuin ennen.

Joku kyseli siitä että kumpaa sukupuolta veikataan olevan tulossa...mulla on ihan tyttö olo... Iho oli alussa huonossa kunnossa, mut nyt yht äkkiä siitä on tullut kuin vauvan pylly, pehmyt ja hyväkuntoinen. En sitten osaa sen kummemmin sanoa...

Liikkeitä tuntuu jo masussa...harvakseltaan,muutamia kertoja päivässä,mut eiköhän ne siitä lisäänny.

En taaskaan muista mistä oli keskustelut menossa tuolla aiemmin...mutta hyvää viikon alkua kaikille!

t.sadetar eppuli 13+4 ja tytär03

Vierailija
4/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vatsa kasvaa kasvamistaan. Vaaka näyttää että oma paino on tippunut puoli kiloa, mutta housujen vyötäröt kiristää ja vaatteet ahdistaa. Suurin osa housuista ei mahdu enää päälle ja olen jo kaivellut esiin edellisen raskauden aikaisia väljempiä housuja. Kun katson peilistä sivuprofiiliani, vatsa erottuu selvänä pallona. Esikoista odottaessani vatsa oli lähes huomaamaton näillä raskausviikoilla. Nyt vatsa on pullahtanut esiin kuukausia aikaisemmin! Minkähänlainen valas olen heinäkuussa... :)

En ole vielä paljastanut lähipiirille, mistä yllättävä vatsan pyöristyminen johtuu. Joko te muut olette kertoneet ilouutisen lähimmille?

rv 13+5

Vierailija
5/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pinoudun nyt ja kerron vähän itsestäni, teinkin esittelyn jo tuonne yhteen pinoon, mutta kerron nyt vielä jotain. Eli olen 27v ja mies 28v. Minulla on kaksi lasta, 4.5 ja 2,5. Laskettu aika on 9.7, joka tosin niskapoimu-ultran mukaan olisi muutamaa päivää aikaisemmin, mutta eihän se laskettunapäivänä synny kuitenkaan.

Liikkeitä olen tuntenut jo viikon-pari ja vatsa on niin selkeä että ei jää kenellekään epäselväksi että olen raskaana. Kilojakin on tullut jo useita. Aiemmat raskaudetkin ovat menneet sillä kaavalla että ensimmäisen raskauspuolikkaan aikana tulee reilusti enemmän kiloja ja tahti hidastuu huomattavasti loppua kohti. Harvinaista näin perin, mutta jostain syystä se vaan menee minulla näin. Kilot ovat kuitenkin karisseet huomaamatta tosi nopeasti, joten stressiä en ole ottanut vaikka äitiysvaatteet ovat jo kovassa käytössä.

Raskausaika on mennyt suht mukavasti, kertaakaan en ole oksentanut. Kuvottavaa oloa on kyllä ollut, turvotusta ja närästystä, mutta nyt on jo pari viikkoa ollut ihan " normaali" olotila että oikeastaan suuri maha ja vauvan liikkeet vaan muistuttavat raskaudesta.

En varmaan ole maailman aktiivisin pinoutuja, kun en tähän koneelle joka päivä ehdi, mutta käyn kuitenkin silloin tällöin vilkuilemassa mitä muille heinäkuisille kuuluu!

Vierailija
6/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähissä on tämä minun kirjottelu tänne, mutta joskus kuitenki jaksan tietsikkaa rämplätä.

Minulla on vähän vaivannu tuo tuoleva torstainen sikiö-tutkimus. Jännittääpi kovin paljon. Mutta ei auta, sano nauta. Sittenhän se selviääpi.

Kivaa lukea kaikkia teiän kuulumisia :)

Aloin ihan sillä töin kattelemaan näitä keskustelu-juttuja, kun eilisestä asti on ollu omituista pakotusta ihan ala-mahassa ja sitten tuolla vielä alempana. Tuntuu niinku sieltä joku yrittäs ulos. Mutta nyt tuntuu että se menis ohi. Semmonen niin jännä tunne se on ollu etten oo vielä hoksannu kellekkään soittakkaan (neuvolaan), ku on niin vaikea selvittää nuita tuntemuksia.

Oisko joku jolla on jo lapsi tai muuten vankkaa tietämystä, innokas kertomaan että voiko semmoset tunteet johtua kohdun tms. liikkumisesta? Eli jostain muusta?

Heh, en minä oikeesti näin paljo pelkästään ittestäni juttele! On vaan niin pikasia nykyjään nämä minun vierailut täällä.

Tv: Ansku & natunen 12+6

Vierailija
7/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut taas viikonloppuna aikasex kirjotella, onnex muut oli kaynyt naputtelemassa kuulumisia. Eikohan mekin ihan kunnon aktiivinen porukka saada, kun nyt jo viikonlopun pinossakin oli kolme sivua, wow!! Joku aika sit viikonlopulle ei ollut alkuunkaan pinoa.

liskolisbet: jokos olet parantunut rintatulehduksesta? Toivottavasti! En oo tosiaan tollastakaan aatellu et sen tulehduksen vois saada muuta kun imettaessa. Mua ei kylla onnex palella ulkona, mut taytyypa pitaa toikin mielessa. Kerran on rintatulehdus ollut, eika kylla ollut kivaa =/ Mullei mitenkaan maito pakkaantunut tms. vaan tulehdus jotenkin sai alkunsa rikkinaisesta rinnanpaasta vauvan ollessa ihan pieni. Kait sinne sit jotain bakteereita paasi.

maieli: Kiitos sullekkin kun jaoit kokemuksias tasta munuaisasiasta. Kait taa on sit aika yleistakin, kun nain helposti sai tietoa ja monella on kokemusta. Siittahan naa pienet just on hankalia, kun ei reppanat osaa sanoa, etta sattuu ja mihin sattuu, ni joskus ehka oikeen diagnoosin saaminen saattaa kestaa. Virtsatieinfektion oireenakin on usein vaan kuume, mika taas pienella lasketaan normaalix monta paivaa =( Pistitkos miehen seinaa vasten kotitoista vai jatkuuko sama touhu? Kylla kait se hyva olis et loppuakin kohden mieskin osallistuis vaikka olisitkin kotona. Oothan siltikin raskaana, etka ihan kaikkia hommia varmaankaan itte jaksa, viela kun lapsiakin on monta.

Heather: Kurjaa kun oot kipeena, onko yhtaan helpottanut? Koita nyt edes kotona lepailla, ettet tee ylimaarasia, vaikket saikulla oliskaan. Toivottavasti sakin paranet pian!

Tuntuu olevan paljonkin porukka kipeena.. Mein naapurissa on taas vatsatautia, voi ei! Kumpa talla kertaa saastyttas silta. Eilen tytot istu tossa pihassa samassa pulkassa, kaak. Kumpa ei olis jo sielta napannu.

Millaste: Sakin sairaana? Liikkuukohan taalla helistimissa joku netti bakteeri? =) Sulla ei kylla paljoo oo sit varaakaan painon tippumiseen, kun oot aika koykanen. Toivottavasti paranet pian ettet vallan kuihdu! Koitetaan kylla parhaamme mukaan vaistella tauteja, ollaan mun mielesta oltu talle talvelle jo tarpeex kipeena!

Waimo: Kyllapas teian pienta sitten vasytti, kun noin aikasin on mennyt maate =) Monelta teilla sit jo herattiin? On se kylla janna miten lapsilla on niin erilaisia rytmeja. Kait niinkun aikuisillakin, toiset on aamu- ja toiset iltaihmisia. Sit vaan kurjaa jos perheessa kaikilla on vahan eri rytmit =/

DreamOne: Kiva kun joku muistaa viela sielta alkuajoilta =) Ja hieno juttu kun oot ottanut ton listan hoitoosi!

Hemppu: Tervetuloa! Meilla onkin sama laskettuaika. Mitenkas ne siella neuvolassa suhtautu sun " vihjailuun" ettei paastettas yhta pitkalle? Osasko sanoo viel mitaan? Toivotaan etta talla kertaa syntys sit aiemmmin ettei tarvis lahtee kaynnisteleen tms. kaynnistettiinko teian esikoinen? Oli ihan hyvin kokoakin =)

Mulla ei oo kylla mitaan tunnetta sukupuolesta. Monet tuntuu aattelevan et me yritetaan nyt poikaa, kun on jo kerta 2 tyttoa, mutta ma ehka jotenkin salaa toivon tyttoa. Ja pakko heti peraan sanoa, etta ei tosiaankaan oo valia kumpi tulee.

Weatherby: Kumma millain sulle tuli huono olo niista kalkkitableteista. Hyva kun huomasit mista oli kyse. Ma oon jotenkin tosi huono syomaan niita pureskeltavia kalkki/d-vitamiini juttuja, niin aattelin ruveta ottaan sita devitolia.. lapsille kun sita kuitenkin annan paivittain, ni vois itte samalla vahan naukkasta =) Ultrassahan se istukan sijainti aina katotaan. Ylhaalla takaseinamassa on kait hyva paikka. Jos se on tossa etuseinamassa niin sillon ei ehka yhta hyvin tunne liikkeita.

sadetar: Voi ei tota hintalappu-juttua!! Varmaan ihmiset on siella Prismassa kauhuissaan kattonut, kuinka sa torkeesti muina miehina varastit sen takin! =) Raskaana ollessa kun holmoilee, voi onnex aina laittaa hormonien piikkiin. =)

vauva77: Kyllahan me varmaan aika valaita ollaan sillon heinakuussa! Kiva viela kesalla odottaa, kun voi pitaa kaikkia hameita, toppeja ja muita " pienia" vaatteita.. jotka ei tosin oo pienia vaikka ne paalla pingottaakin =) Ainakin kaikki huomaa meian mahtavat masut! Ma oon kertonut niille tutuille ja sukulaisille joita oon nahnyt, en oo mitenkaan yleisesti ilmotellut tai soitellut sen takia, puskaradio kylla varmaan toimii =) Mies kerto kaikille sukulaisilleen ja kavereilleen melkein heti.

Magdaleena: Tervetuloa joukkoon!

Aksu: Kyllahan varmasti toi sikiotutkimus jannittaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin! Enka ma ainakaan osaa sanoa mitaan noihin tuntemuksiin, ei tullut mitaan mieleen aiemmista raskauksista et mista ois kyse. Toivottavasti joku muu osaa auttaa.

ON: Jihuu, oon alkanu tunteen liikkeita!! Kylla niita jo odottelinkin. Viikonloppuna oikein kuulostelin ja kyllahan siella joku uiskenteli =) Tahan koneellekkin kun istahtaa niin hetken paasta alkaa tuntumaan myllaysta, aika ihanaa!

Sain ultraa aikastettua ens viikolle, kun ollaan suunniteltu sinne reissuun lahtoo. En tiia voiko sit varsinaisesti rakenneultrasta puhua, kun viikkoja on vasta sillon 17+4 kai? Mut kylhan siin nyt suurimmat rakennevirheet pitas silti nakya. Muutenkin kiva paasta kurkkaamaan masuun ennen kun lahetaan pidemmax aikaa pois. Reilu viikko niin paasen moikkaamaan mein pikkuista ekaa kertaa! Varmaan tulee taas kyynel silmaan =)

Varasin tytoille perjantaix parkkihoitoon paikat ja aattelin itte kayda silla valin uimassa! Kaydaan vauvauinnissa (tai siis siina jatkossa, kun ei nuo nyt enaan mitaan ihan vauvoja ole) mutta siel ei oikei tuu kun lutrattua. Meinasin et jos rupeis kaymaan uimassa saannollisemmin, vois teha hyvaa vatsalihaksille ja eix sil pitas olla positiivinen vaikutus myos " lemmenlihaksiin" ? ..joiden treenaus joskus suosituksista huolimatta jaa vahan huonommalle mallille =0/ Ois ihan kiva ettei sit loppuraskaudessa ois koko ajan pissit housussa =)

Eipas tassa kait muuta. Mitenka onnistun aina venyttaan tata juttua ihan mahottomasti, vaikkei mitaan niin asiaa oliskaan? Kaak, ei naita kukaan jaksa lukea.. sorry!

N. ja nuppuinen 16+1

Vierailija
8/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen tervehdys vaan teille kanssasisaret.

Kivasti oli mukaan tullut uusia. Tervetuloa vaan Leppäkerttu, Vuokko, Vauva77, Durcel, hemppu79, toivottavasti en unohtanut ketään.

Liskolisbet luin kauhistuneena viestiäsi rintalulehduksesta. Mulla on kerran ollut mokoma tauti, enkä todellakaan haluaisi uudelleen. Kamala ajatus saada se, jos en edes imetä. Mikä on hoito? Pelkät antibiotit? Tein keikkaa viikonloppuisin ennen joulua enkkujen chartereiden kanssa. Yhtenä päivänä oli jotain -20C ja enkkurouva alkoi imettää siinä ulkona nuotiolla. Yritin kauhusta kankeana saatella rouvan sisätiloihin. Rintatulehdus ei lentokoneessa varmaan ole pikaa...

Onko kaikilla teillä joku tunne sukupuolesta? Jos on aiempia kokemuksia, onko ne pitäneet paikkaansa? Minä onneton olen 2 kertaa veikannut tyttöä ja mulla on 2 poikaa. Nyt luulen että poika tulee. Mitenhän käy? En todellakaan taida olla niitä äitejä jotka etukäteen tietää sukupuolen.

Tietääkö kukaan mitä Helpa-77 kuuluu? Hänestä ei ole kuulunut vähään aikaan. Huhuu oletko vielä helistimissä?

Mukavaa viikonalkua kaikille

Vompatti rv 12+3, pojat 03&05

Vierailija
9/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan kaikille, uusi heinähattu ilmoittautuu. Lisäilin esittelynkin sinne esittelylistaan =)

Meille on tulossa esikoinen 10.7. (tai 9.7. riippuen ketä uskoo). Tosiasiahan on, että mennään aika varmasti pari viikkoa yliajalle, eli ei kai lasketulla ajalla ja tuolla yhdellä päivällä lopulta niin paljoa ole merkitystä.

Alkuraskaus on ollut kivistä taivalta, pahoinvointi alkanee pikkuhiljaa hellittämään. Aikakin, kun viikko 15 alkaa tänään. Ehkä pystyn tekemään uuden ennätyksen tällä viikolla, ja käymään jopa kahtenä päivänä töissä. Tai useampana.

Tammikuussa on kertynyt vasta 2 työpäivää, ja joulukuussa työpäiviä taisi olla 3-4. No, joulukuussa oli kanssa 3 oikeaa lomapäivää, kaikki muut olikin sairaslomapäiviä " aamu" pahoinvoinnin takia. Miten " aamu" pahoinvoinniksi voidaan kutsua tilaa, jossa oksennetaan useita kertoja päivässä, ja erityisesti iltapäivällä, illalla ja yöllä...

Onko kukaan edes ajatellut kotisynnytystä?

Asumme Hollannissa, ja täällä sairaalassa synnyttäminen kallista (paitsi jos on lääketieteellinen syy esim. kaksoset, eteisistukka, yli 30 min. matka sairaalaan, mahdottomuus synnyttää kotona esim. vaikeiden portaiden vuoksi jne...), ja ehkä 1/3 osa lapsista syntyykin kotona. Kotisynnytys valitaan tosin useammin, sillä jonkun tutkimuksen mukaan 50% kotisynnytyksen valinneista päätyy jossain vaiheessa synnytystä sairaalaan.

Emme vielä tiedä, missä maassa esikoinen syntyy, mutta kun sairaalassa synnyttäminenkään ei ole herkkua tässä maassa (epiduraalin voi saada, jos synnyttää toimistoaikana, ja anestesialääkäri sattuu olemaan saatavilla ja viitsii tulla paikalle...), saatamme hyvinkin muuttaa Oulun seudulle ennen synnytystä. Isoja päätöksiä, vaikeita asioita mietittäväksi. Hollannissa kun olen vakituisessa hyväpalkkaisessa työssä, Suomessa odottaa Hollannin lain mukaisen ruhtinaallisen 16 viikon äitiysloman jälkeen aluksi työttömyys ja opintojen viimeistely.

Laitoin esittelyyn 31-vuotta, ja kyllä hirvitti, vaikka oikeasti 31 tulee täyteen vasta 3 viikon kuluttua. Miten musta näin vanha tuli? No, keskimäärin saamme lapsen kuitenkin 28-vuotiaana, mies kun on vasta 25.

Neuvolakäyntejähän mulla kyllä on, tai kätilön luona käyntejä. Täällä mennään eka kerran kätilölle jo 8. raskausviikolla, ja saman tien ns. termijnechoon, eli lasketun ajan määrittämistä varten ultraan. Ekat kuvat on siis jo 10. viikolta. Ja omalla kustannuksella kävin myös niskapoimu-ultrassa viikolla 13. eli tokatkin kuvat on olemassa. Ei ongelmia, eli ainakin vielä odotellaan tervettä pienokaista. Lisäksi luvassa on toinen ilmainen ultra viikoilla 20-23, Kai tämä on sitten Suomen rakenneultra? Ja lisäksi toinen omalla kustannuksella tuleva ei-lääketieteellinen ultra, eli 4D-ultra on tulossa, ajan ajattelin varata jonnekin viikolle 26-29. Hinnaksi tulee jotain 90 ¿. Mukava nähdä vauvaa paljon, kun täällä tuttavapiiriin ei kuulu lapsiperheitä, eikä siis ole ketään, jonka kanssa jakaa kokemuksia. Hassua muuten, suomalaisen äitiyslehden mukaan vauva on nyt 9-10 cm ja 50g, hollantilaisen lehden mukaan 11 cm ja 90g. Vaikka hollantilaislehden mukaan pikkasen paino on tuplasti suomalaiseen verrattuna, niin tälläkään tuskin on väliä, pääasia, että masussa kasvetaan ja voidaan hyvin, tulevan äidin huonosta olosta huolimatta.

Tällaista hiukan itsekeskeistä asiaa näin ilmoittautumisen yhteydessä. Hitsi, tässähän ollaan jo pitkälle 4. kuulla raskaana.

Ijsje 15+0

Vierailija
10/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänää katsastamassa löytyykö aleista vielä mitään tarpeellista. Sain lapsille ostettua kasan vaatteita. (Itselle ei oo tullu ostettua mitään, kun ajattelen et nää muodot muuttuu ni on turha törsätä). Nyt teki jo tosi hyviä löytöjä 17,90 tyttöjen farkut 5e. Kolme tuntii oltiin reissussa ja mennessä käytiin vilasee nopsaa minkälaisia vaunuja nykyään myydään. Myin tossa kesän lopulla vanhat vaunut pois kun toi kuopus lopetti ulkopäikkienoton, vaikka tiesin et seuraava on kohta tilauksessa. Ihan kiva oli jo katella et mitä löytyy. Uudet tosin hommataan sit vasta kesällä jos kaikki menee ok.

Söin just mahani täyteen ja nyt on taas olo et tullakko vai eikö tulla -oksu nääs. Muuten on olo nykyään ihan hyvä, mutta jos tuppaa syömään vähän likaa niin sen palautuspostina tulo on aika mahdollista. No yritän hengitellä rauhassa. Tää on kumma miten sitä ei ikinä opi vaan jos on hyvää ruokaa niin sit sitä tuppaa syömää itsensä liian täyteen.

Meillä edelleen jännät ajat asunnon suhteen. Tehtiin uudesta kodista tarjous ja nyt odotellaan vastausta, jos tulee vihreetä valoa niin tää menee heti myyntiin ja toivottavasti nopsaa kaupaksi myös. Saas nyt nähdä sit.

Liikkeitä oon mäkin kuullostellut ja tänään aamulla ekan kerran mietin et tunsinko jotain pari mujahdusta. Aika hiljaa paikallaan saa kyllä olla jos jotain meinaa tuntea. Mutta saas nyt nähdä oliko vielä mielikuvitusta koko juttu. Jos oli oikeita niin niitä pitäis alkaa sit tuntuu enemmän ja useammin ihan lähiaikoina. Aikaisemmin muistelisin et liikkeet on tuntunu joskus 16 viikon aikoihin tahi jälkeen.

Duracelille vielä asiaa: Mietin et on tosi tuttu nimimerkki sulla ja kun katoin noi lastesi syntymäajat, niin ajattelin et oot varmaan samoihin aikoihin odotellut edellistä/siä? Mulla kaks viimeistä la:ta oli 11/02 ja 10/04 et osuuko samaan. Toi sun Sveitsissä asuminen vielä vahvisti et oot tuttu nimimerkki ja mietin et olitko silloin viimeksi just muutamassa paikasta toiseen siellä?

No mut muuten taas hyviä vointeja kaikille!

annim ja pallero 14+3

Vierailija
11/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin kirjoitella ajan kanssa, pääsin juuri töistä kotiin ja mieskin on taas opiskelemassa joten on aikaa minulle (meille vaavin kanssa) :)

Kohta kyllä alkaa huippumallit, johon tähtään. Olen niin koukussa noihin realityihin!

weatherby: Kiva kuulla jälleen sinusta! Kirjoittelet niin kivasti että on tosi miellyttävä ja mukava lueskella. Hyvä että hokasit niiden kalkkitablettien vaikutuksen, mikä tahansa millä voi parantaa oloa on tervetullutta! Seuloissa on juuri tuo huono puoli, että siellä saattaa tulla vääriä diagnooseja. Olisi siinä sitten suuria kysymyksiä ratkaistavana, jos seulassa jotain poikkeavuutta ilmenisikin. Kuitenkin aina on mahdollisuus saada terve lapsi. PS. Käytän ehdottomasti tuota sulle yksi, meille kaksi-menetelmää! Uhallakin vaikka takaisin kurottavaa vatsanahkaa olisikin reippaammin ensi kesänä :D

Sukupuolikysymykseen ja tuntemuksiin sen verran, että todellakin tyttöolo on myös täällä! Ehkä alitajuntaisesti vaikuttaa se, että seurailen tammiksien pinoa, jossa on syntynyt nyt tosi monta poikaa. Pakkohan tuota on vähän tasoittaa ja saada tyttöjäkin maailmaan tänä vuonna! Tyttötunne on ollut jo ihan raskautumisesta lähtien, vaikka minulle on aivan sama kumpi sieltä tulee. Kunhan on terve (tämä on klisee mutta totta).

sadetar: Naurattaa tuo sinun takkiseikkailusi :) Oliko vielä räikeän oranssit alennuslaput kiinni? Jos lohduttaa, niin et varmasti ole ainoa joka välillä esittelee julkisesti ostostensa hintaa.

vauva77: Meillä lähipiiri jo tietää vauvan tulosta ja syynä tähän on neljän vuoden lapsettomuus ja yritykset. En millään pystyisi peittämään tätä iloa, kun vihdoin olemme näin pitkällä. Tuntuisi niin tyhmältä peitellä jotain, mihin iloon toivoo perheen, sukulaisten ja ystävien osallistuvan. Ja nyt kun kuitenkin ollaan taulukoiden mukaan " selvillä vesillä" pikkuhiljaa.

Aksu: Sinulla on jännät paikat torstaina, kovasti tsemppiä ja onnea matkaan :) Toivotaan parasta. Minullakin on tuota samantyyppistä tunnetta alavatsassa, jonkinlaista painon tunnetta. Ehkä vähän samaa kuin ennen kuukautisia, mutta jotenkin kokonaisvaltaisemmin. Minulla tuntuu se tunne välillä ja välillä on pitkäkin aika kun ei tunnu mitään. Mitään liikkeitä ne ei ole, mutta ehkä ne johtuvat vain vauvan tilan vaatimisesta ja kohdun kasvamisesta. Kyllähän tuolla mahassa niin ihmeellisiä asioita tällähetkellä tapahtuu, että ihme olisi jos mitään ei tuntuisi!

Neeri: Kica kun sait ultraa aikaistettua. Pääset sitten hyvillä mielin reissuun. Mahtavaa kun olet alkanut jo liikkeitä tuntemaan! Voi kun täälläkin pian alkaisi... Voi vitsi kun itsekin viitsisi harjoituttaa noita lantiopohjalihaksia, siitä olisi kaikille osapuolille jatkossa iloa. Se olisi kyllä tosi tärkeää. Mukavia uintireissuja jos innostut enemmänkin, minulta onkin kaikki lotraamiset kielletty tämän vuodon takia. Ja PS. Kyllä me jaksetaan lukea!

Ijsje: Tervetuloa mukaan! Ja kiitos listautumisesta :) Kiva saada mukaan porukkaa ulkomailtakin. Itselleni on tuo Hollanti jonkin verran tuttu maa, minulla oli hollantilainen poikaystävä jonka kautta opin tutustumaan kulttuuriin. Kieltä en kyllä oppinut heh :) Aika jänniä nuo erot hollantilaisessa ja suomalaisessa laskutavassa. Mitenköhän nuo mitat on oikein saatu noin paljon heittämään. Voi jee, pääsette näkemään vauvan 4D-ultrassa, varmasti hieno kokemus!

annim: Teilläpä on tosiaakin jännät paikat kun on tarjous sisällä! Toivottavasti tärppää jos sen kovasti kodiksi itsellenne haluatte. Ja eikun vaan myymään sitten omaa!

Nyt huippumallien ja Tyran seuraan!

DreamOne ja nappula rv 12+5

Vierailija
12/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli meitin perheen rytmeistä...

Isommat menee lähes joka ilta ennen kahdeksaa nukkumaan ja tää nuorin menee 18-22 välillä, riippuen siitä kuinka hyvin on päivällä nukuttu tai ollaanko nukuttu ollenkaan :/ Eilen illalla kuopus tosiaanki meni klo 18 nukkumaan ja ponkas ylös klo 21, mies nukutti sitä yli tunnin 22 jalkeen,kun minä olin painunu pehkuihin...

Mulle ei ole vielä tullu vauvamahaa.Toisaalta ihan hyvä, mahtuupahan omat housut vielä jalkaan. Totes lääkäri tammikuun alussa että mulla on taakse kallistunut kohtu (tai siis onhan ne jokaisesta ollu). Nyt vaan ei odota NIIn innokkaasti että maha pullahtas ulos.

Ollaan aika monelle jo kertoiltu että vaavi on tulossa. Jotenki sitä ei ossaa pittää suutansa kiinni *punastuu*

TERVETULOA kaikki uudetki heinäkuiset!!

OULULAISET... ois kiva tavata ennen synnärille menoa ja tietty törmäillä vaikka synnärilläkin (aika monella oli samoihin aikoihin LA kuin mulla -siis loppukuusta)

Waimo72 & mahhuli 12+4

Vierailija
13/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan vielä hereillä. Sain juuri esikoisen nukkumaan ja piti tulla vielä katsomaan mitä tänne kuuluu.

Aksu20: Tarkoitatko sellaista kummallista pakotusta niinkun kohdun suulla päin vai jossain muussa kohdin? Sehän voipi olla että vauva siellä jo heiluttaa pieniä käsiään ja jalkojaan. Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa samanlaisia tuntemuksia. Pikkuinen siellä " potkunyrkkeili" :)

Neeri: Nii-in, niinhän sitä suositellaan jumppaamaan niitä lantionpohjalihaksia. Tunnustan että itselläni se jäi synnytyksen jälkeen heti muutaman päivän jälkeen ja toivottavasti ei nyt kostaudu. Esikoinen on jo aika painava ja muutaman kerran on tullut tunne että lirahtikohan, kun koppaan tytön syliin ja hän painaa vatsan päällä.

Mutta, nyt pitää mennä, mies tuli juuri kotiin ja pitää käydä vaihtamassa kuulumiset ennen nukkumaan menoa. Hyvää yötä kaikille!

rv 13+5

Vierailija
14/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-iltaa kaikille!!!! Ja uusille tulokkaille tervetuloa joukkoon.

Kohta pitää mennä nukkuu ku yövuorot on alla, ja ei taas oikein saanu kunnolla nukuttuu, niin väsymys on valtaisa. Muuten ne kyllä suju ihan hyvin. Paitsi, että ristiselkä on tosi kipee jaloillaan olemisesta. Onko muita vuorotyötä tekeviä joukossa? Mikäs on teidän jaksaminen ollu ja kauankos meinaatte jatkaa vuorojen tekemistä? Meillä onneks joustetaan niin hyvin, ettei tartte tehhä jos tuntuu siltä. Ens lista (6vko) katotaan vielä. Sit voi olla ettei enää ees suunnitellakaan miule niitä.

Tänään oli neuvola ja tosi hyvin kuulu sydänäänet. Reipas kaveri taitaa olla masussa. Ei ne kyllä kauaa kuulunu samasta kohtaa eli taitaa olla menoväinen juniori tulossa. Koko ajan kuulostelee, et tuntusko jotain liikettä. Joskus tuntuu, et voisko olla liikkeitä, mut en oo varma. No kyllä ne sieltä tulee... Niistä poika/tyttö tuntemuksista. Mie en silleen oo ajatellu ees asiaa ku pääasia vaan on et pikkunen tulee. Mies toivos ensi sijasesti poikaa ( niin kait ne kaikki miehet) ja ehken miustakii tuntuu, et se vois olla poika. Mut varmuudellahan sen näkee sitten heinäkuussa, joten en uhraa sen miettimiselle aikaa tän enempää...

Muuten on vointi ollu ihan hyvä. Sokereita oon seurannu töissä kun on tuota ylipainoo jonnii verran, mut nekii on ihan normaalit. Paino oli edelleen vähän laskenut eli siinä mielessäkii näyttää hyvältä. Tosin onhan miula vähän ongelmii sen syönnin kanssa ku ei oikein pysty syömään ku tosi pienii annoksia ja sit on jo ähkyssä. Nälkä on edelleen harvinainen vieras vaikka en koko aikaa napsi mitään välipaloja. Onko muilla ollut vastaavaa, ettei jaksa syödä???

Tän viikon odotuksen kohteena olis alustavat talopiirrustukset niin päästäs taas vähän etiäpäin tässä toisessa projektissa.

Hyviä vointeja kaikille!!!!!!!!!!!!

Sonteri ja juniori 15+2

Vierailija
15/45 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niskat jumissa jännityksestä kirjoittelen täällä, kun viime aikoina aina kun olen ollut pinoutumassa on tämä oma rakas koneeni " kaatunut" .. Ajattelin jo, että näköjään mun juttuja ei tarvita heinähelistimiin, mutta jospa nyt toimis kuitenkin..

Weatherby: Tuttu tunne tuo, kun on rytmit sekaisin viikonlopun jäljiltä, jotenkin maanantai on aina niin tuskaa.. JOku jo vastailikin kysymykseesi istukan sijainnista ja tosissaan ultraaja sen kertoo, jos kertoo, minulla tällä kertaa etuseinämässä, joten en edes odota liikkeitä vielä.. :0)

Sadetar: :0) :0) ihanaa kuulla, että joku muukin taitaa nolot tilanteet ;0)

Vauva-77: Olen sellainen, että jo plussauspäivänä on ainakin paras kaveri saanut tietää ja nyt kun viikkoja on 15, tuntuvat kaikki lähipiirissä tietävän. MOnesti olen ajatellut, että pidempäänkin vois pidätellä, mutta mitä suotta..

Magdaleen@: Kiva kuulla, että jollain muullakin jo tullut kiloja! Itselläni ei yleensä ole tullut ennen vk 18 painoa, mutta nyt on.. No lähtöpaino oli senverran alhainen, että nyt voi vähän tullakin. Ja kyllähän ne poiskin lähtee, kun jättää herkut syömättä..

Aksu 20: Hengessä mukana, kun menet torstaina tutkimuksiin :0)

Neeri: Et kirjoita yhtään liian pitkästi :0) Kyllä noi kaikki lasten tutkimukset on aina kurjia juttuja, kun pieni on peloissaan eikä tosissaan osaa sanoa mihin sattuu.. Uimisesta.. TEkee tosi hyvää, olen nyt itse käynyt säännöllisesti, suosittelen!

Vompatti2: Ei mitään tuntemuksia sukupuolesta. Ekasta olin ihan varma, että on tyttö alusta alkaen ja oli tyttö, tokasta keksin pojalle nimen jo ennen raskaustestiä ja tuli poika, kolmannesta vasta lopussa aavistelin tyttöä ja tuli tyttö. Nyt naama kukkii, joten vois viitata tyttöön ja meillä on aina sydämensyke loppuvaiheessa antanut suuntaa.. Varmasti et ole ainoa, jota tuntemukset ovat huijanneet..

Ijsje: Tervetuloa, kuten muutkin uudet :0) Meillä on sama laskettu aika! kotisynnytyksestä oli pitkät puheet tällä palstalla aiemmin ja siellä joku kirjoitteli kokemuksiaan myös Hollannista. Itse en uskaltaisi kotona synnyttää, senverran kurjasti meinasi eka synnytys päättyä, ellei lääkärin apu ja imukuppi olisi olleet lähellä.. Ymmärrän tunteesi pahoinvoinnista, itsekin yllätyin ekalla kerralla ja olen myös ihmetellyt ihmisiä, jotka puhuvat aamupahoinvoinnista.. TOivottavasti olosi pian helpottaa!

Annim: Täälläkin asunnonvaihtopuuhissa.. Ollaan jättämässä tarjousta vanhasta täysin rempattavasta omakotitalosta. Hulluja kai ollaan, kun tällaista haalitaan itsellemme neljättä lasta odottaessa.. Tsemppiä teille, toivottavasti kaikki järjestyy!

DreamOne: Oletko sinäkin Lahdesta? Olen lukenut esittelyt huonosti.. Ties vaikka oltais samaan aikaan synnyttämässä :0)

Waimo72: Saat varmaankin pitää mahasi vielä piilossa.. Edellisessä odotuksessa mulla oli taaksepäin kallistunut kohtu ja maha pysyi tosi pienenä koko odotuksen, ei edes takin alta näkynyt, vaikka oli 2 viikkoa yli L.A.n, tosin painoi tukalasti sisäelimiin ja aiheutti mojovat iskiaskivut.. Nyt on sitten kohtu normaalissa asennossa ja mahan koko on mojova ;0)

Sonteri: Varmasti vie voimia vuorotyö! En tee vuorotyötä, mutta seisomatyötä kylläkin ja todella voimakasta ristiselkäkipua täälläkin, aika kurjaa!

Omaa odotusta: Tänään oli nla, lapset mukana ja sählinki melkoinen, mutta liikuttuneena kuuntelivat sydänääniä, jotka kuuluivat todella hyvin huomioiden etuseinässä olevan istukan..

JOkin aika sitten oli puhetta niistä kohdunpohjan korkeuksista ja lukujakin vertailtiin.. katselin omia odotuksia ja kaikilla kerroilla on kohdunpohja noussut navan korkeudelle vasta rv 20 jälkeen..

Nyt olen ihmetellyt, kun maha näkyy ja ihan oikeasti on pakko käyttää mammahousuja ja siellähän se kohdunpohja oli terkan mittaustenkin mukaan, sentti alle navan ja viikkoja tasan 15, helpotti, kun sai ikään kuin luvan ylpeänä kantaa vatsaansa, joka todellakin on vauvamaha :0)

Sain luvan syödä buranaa migreeniin, joka vain pahenee ja jos univaikeudet jatkuvat (ovat jatkuneet) vielä, niin harkitaan unilääkkeitä pariksi illaksi, että kierre katkeaisi. Jos täällä siis muutkin kärsii näistä vaivoista, niin ottakaa ihmeessä puheeksi.

Tuntuu hullulta, että kohta ollaan oikeesti puolessa välissä! Loppu menee aiempien kokemuksien perusteella todella nopeasti verrattuna näihin alkukuukausiin, lukuunottamatta niitä päiviä jotka menevät yli lasketun ajan.. Yrittää täällä jo nyt asennoitua niihin :0)

Jaksamisia kaikille, jotka vielä taistelevat väsyjen ja oksujen kanssa ja nauttikaamme me keskiraskauden olotilan saavuttaneet sitten toistenkin edestä :0)

Kolmen kullannupun äitee ja ihmisenalku rv 15

Ps: Kone toimi loppuun asti, ei voi olla totta!

Vierailija
16/45 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiks, lohdutukseks Sadetar: meitsillä on käynny sama moka, Cittarissa äijäni huomas, et mikäköhän se siinä roikkuu takissa... hintalappuhan se:) Mun uudessa lompsassa tais hintalappu hengata varmaan kuukauden, ennen ku sain aikaseks sen napsia pois, hih.

Omaan napaan. Mulla alkoi eilen vähäistä vuotoa, enimmäkseen sellaista rusehtavaa - mikä sanotaan on yleistä, mut mulla ku ei ole ollu aikasemmin koskaan vuotoja, joten tietty säikähin heti. Jotenkin tän toisen raskauden kanssa mulla on paljon enemmän pelkoja - ekan kaa meni kaikki tosi hyvin.

Neuvolassa ei kuulunut myöskään sydänäänet, enkä mä tunne kohtua mahaa painamalla, joten tää raskaus rupee tuntuu hiukan epätodelliseltä. Vaiks kyl kaikki muut oireet on siinä: pahoinvointi, jano, närästys. Kuiteskin sisimmälläni niin pelkään et tää menee kesken (en varmaan ole kyl ainut joka pelkää)

Huomenna mul onneks se kauan odotettu ultra, niin saan mielenrauhaa. Toivottavasti tää vuoto nyt loppuis.

Muksaa viikkoa

crobin rv13+3

Vierailija
17/45 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lunta sataa =) Keskimmäinen lähti anopin mukaan ja tulee joskus huomenna. Otin omaa aikaa ja vein vanhimman ja nuorimman hoitoon. Saan levättyä.

Eilen otin härkää sarvista kiinni ja soitin äidilleni!! Ei ole kuulunut kuukauteen mitään. Siinä tovin juteltuamme äitini kysyy töksäyttämällä,m että 4:ttä rupesitte sitten haaveilemaan?? Hieman ivallinen äänensävy. Sanoin vaan ,että eiköhän me olla aikuisia tekemään omat päätöksemme, eikä tämä meidän elämä kovin suuresti muutu, että ihan samalla lailla me hoidetaan mieheni kanssa tämä pesua kahdestaan!! Kuului vaan hyminää!!! Kysyin vielä, että mikä on pitänyt hiljaisena niin äitini tuumasi ETTEI HÄNELLÄ OLE OLLUT ASIAA!!! Sillon meinasi hermot mennä. Ei sen vertaa kiinnostusta, että kyselisi edes toisten lapsien kuulumiset tai olisi edes innostunut tästä odotuksesta!!

Itku pääsi vasta nukkumaan mennessä, olin itkenyt itseni uneen!! Eipä se murehtimalla muutu tämä...pitää vaan yrittää kasata ajatukset ja antaa mokoman olla! Siinäpä miettii sitten kun ei kuulu mitään!

Muuten oloni on ollut mainio. Öklötys on loppunut kokonaan, JES!

Työhaastatteluun en päässyt ja keikkaa tehdessäni olen kertonut odotuksesta työkavereilleni. Osa myös siviilissä kavereita.

Tämmöistä tänne tälläkertaa. Pitäis vissiin mennä syömäänki jotain..

Mukavaa viikonalkua kaikille ja lippu vaan korkealle!!

Myytiäinen ja maha asukki rv15

Vierailija
18/45 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vihdoinkin oli np-ultra ja kaikki vaikutti normaalilta:)

Jännitti kyllä kovasti mennä ultraan kun en niitä sydänääniä ollut vielä kuullut mutta onneksi kaikki oli hyvin,pituutta pikkuisella oli 7,5cm ja kovasti myllersi siellä:)

Ainut mikä olisi ollut vielä kiva tietää niin missä kohtaa istukka sijaitsee kun ei ainakaan äitiyskorttiin sitä merkannut no saahan sen sitten myöhemminkin tietää tai en muista katsooko ne vielä edes istukan sijaintia.

Huomenna olisi sitten neuvolassa lääkäri aika.

Kun täällä on ollut puhetta kumpaa sukupuolta veikkaisi niin itselläni on ihan tyttö tunne,en tiedä johtuuko siitä kun 2 tyttöä on ja eilen ultrassa sukupuolen kohdalla näkyi 3 pistettä muodostaen kolmion ja se on myös näkynyt kahdessa aikasemmassa raskaudessa ultrakuvista, en sitten tiedä kuuluuko pojillakin niin olla kun kokemusta ei ole mutta kunhan vain olen huomannut tämmöisen asian,muutenkin tämä raskaus on mennyt aika samanlailla kun aikasemmatkin ei ole paino juurikaan noussut,oireet suht vähäset,iho huonona,mieli-ala muutokset hurjia,ainut mikä poikkeus alkuraskaudessa oli koko ajan tosi kylmä ja huono-olo mutta tyttöä kuitenkin nytkin veikkaisin:)

Crobin toivottavasti sinulla menisi kaikki hyvin,itsellänikin oli aika epätodellinen olo tästä raskaudesta ennen ultraa kun ei neuvolassa niitä sydänääniäkään saatu kuulumaan,toivotaan parasta sinulla ja pikkuiselle ja että vuoto loppuisi eihän se vuoto läheskään aina huonoa tarkoita,stemppiä!

Niin ja tervetuloa minunkin puolesta uudet mukaan!:)

Carita&Pikkuinen 13+3

Vierailija
19/45 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh tehän olette oikein urakalla kirjoitelleet jo tänne:) Meni pitkä tovi lukiessa juttuja!

Weatherby: Mukava kuulla, että pahoinvointi helpotti. Ehkä se kalkki sitten ei sopinut sulle. TOivottavasti nyt säästyt loppuajan myös pahoinvoinnilta.

Carita: Kiva, että teillä on ultra mennyt hyvin. Meilläkään kätilö ei sanonut ultratessa mitään istukasta ensin, mutta kun kysyin missä kohtaa istukka on niin lopuksi kuvasi sitä ja kertoi sen olevan ihan sopivalla kohtaa takaseinämässä. Ehkä voit kysyä sitä seuraavassa ultrassa, jos kätilö/terkkari ei sitä itse mainitse.

Crobin: toivottavasti selvisit säikähdyksellä tuon vuodon kanssa. Varmasti se aina säikäyttää, vaikka olisi aiemminkin ollut. Itselläkään ei kyllä ole kokemusta vuodosta raskauden aikana.

Kolmenemo: Mä myös mietin että kuinka korkealla maha on kun tuntuu että napakin on noussut jo " esiin" ja en tässä raskaudessa itse ole ollenkaan hahmottanut missä kohtaa kohdun reuna tuntuu. Toisaalta aiemmat mahavarannot varmaan vaikuttaa tuohon mahan kasvuun osaltaan.

Sonteri: voi miten sä jaksat yöllä valvoa? Musta tuntuu että päivälläkin pitää nukkua päiväunet vaikka yöllä saisikin nukuttua. Toivottavasti saatte talopiirustukset niin pääsette suunnittelemaan. Se on hyvä jos on välillä muuta ajateltavaa kuin tämä olotila;)

Vauva77: me kerrottiin heti lähipiirille, koska mun oksentelun takia se ei minään salaisuutena olisi pysynytkään. Kavereille olen sitten kertonut sitä mukaan kun olen niitä nähnyt. Eli melkein kaikki jo asiasta tietää:) Ja tosiaan se kyllä jo näkyykin, tosin tässä vaiheessa ihmiset vielä voisi ajatella että onpas tuo lihonut, kun pitkät vaatteet peittää vatsan " muodon" :)

Waimo72: voi kun luin kateellisena tuota teidän iltarytmiä. Meilläkin aiemmin poitsu on kiltisti käynyt nukkumaan kahdeksan aikaa, mutta nyt se on jo viime vuoden puolella siirtynyt yhdeksään ja alkuu tuntua venyvän kohti kymmentä. Siis mennään kyllä ihan ajoissa iltatoimiin ja sänkyyn, mutta siellä sitten pyörii ja hyörii nukahtamatta pitkiäkin aikoja. Ei siinä muuten mitään, mutta kun ei jää ollenkaan omaa aikaa, kun itsekään ei voi kukkua koko yötä.

Dreamone: oliko sulla pitkäkin työmatka? Onneksi mun työhommani on siistiä toimistotyötä 8-16 välillä ja eilenkin pääsin lähtee aiemmin. Kyllä kai sitä muuten jaksaisi, mutta jotenkin tämä olo saa sen aikaa että mua ei kiinnosta mikään mitä ei ole pakko tehdä:)

Annim: toivottavasti teidän tarjous hyväksyttäisiin:) On ihana päästä laittaa uusiksi oman maun mukaan kaikki. Ja sä olit jaksanut alennusmyynteihinkin. Mä ajattelin loppukuusta (*tilin tullessa) tilata joitain äitiyspaitoja, jos niitä vaikka olisi vielä alessa:)

Ijsje: kotisynnytys kuulostaa aika hurjalta. Jotenkin musta tuntuu että mä haluan olla mahdollisimman lähellä lääkäräreitä ja laitteita, jos jokin meneekin vikaan. Vaikka tietenkään en toivo minkään menevän vikaan. Mutta varmaan kotisynnytyksessä hollanissakin on joku (kätilö?) paikalla auttamassa?

Vompatti: mulle on ihan sama kumpi tulee, kaikki " ennustukset" sanoo taas että poika olisi tulossa, mutta olisi se tyttökin ihana:)

Neeri: mä kanssa olen ajatellut että uinti olisi hyvä harrastus tässä vaiheessa, mutta nyt viime aikoina on ollut epämääräistä tunnetta vähän niin kuin pissatulehdusta enteilisi, joten en ole uskaltanut hallille lähteä. Toivottavasti teillä on kuitenkin vaavin kanssa leppoisa uintireissu:) Ja se on varmasti hyödyllistä oman kunnonkin kannalta.

Aksu20: toivottavasti menee hyvin tuo tutkimus teillä. Noista tuntemuksista en kyllä osaa sanoa sen kummemin, mutta voisiko olla juuri jotain kohdun kasvuun liittyviä kuitenkin..

Magdaleena: musta ainakin on parempi käyttää äityisvaatteita kun tuskastella liian ahtaissa omissa. Toisaalta ei mulla ole kuin housuja oikeastaan kun edellisessä odotuksessa en vielä näin aikaisin tarvinnut äitiysvaatteita ja kevään tullen pärjäsi tavallisilla trikoopaidoilla joita mulla oli ja jotka veny masun päälle:) Nyt ajattelinkin muutaman paidan ostaa, ihan odotuspaidaksi:)

Sadetar: kylläpä sulle sattui hassusti. vaikka ei varmasti silloin huomatessa naurattanut vielä:) Mutta oikeasti mitä pitemmälle meidän odotuksen menee sitä hölmömpiä sitä tekee. Aivot ei vaan toimi enää:) Viime odotuksessa vein kerran päivässä pyykkejä roskiin tai laitoin astioita jääkaappiin. Ja nuo on vaan tuollaisia " tavallisia" ajattelattomuuksia:)

Oma: Olo on siis edelleen odottava, sillä liikkeitä ei vielä tunnu:( Eilen oli ankara paluu menneseen kun aamulla piti lähteä töihin oksentaen sama jatkui sitten tänään aamulla kun piti saada poika tarhaan. Onneksi huomenna saan pitkän kaavan mukaan nousta aamulla:) Kouluhommia pitäisi tehdä mutta ei ne oikein jaksa innostaa. Taidan lähteä ruokakauppaan ensin ja ottaa sitten lounaan jälkeen härkää sarvista. Ellen mene päiväunille;) niitä muuten ottaisin joka päivä jos vain olisi tilaisuus, tuntuu jotenkin että koko ajan on väsynyt.

t,jennu ja pikkuinen rv 15+4

Vierailija
20/45 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin pitänyt lupaukseni palstailla useammin :-)

Carita: mietit miksi kätilö ei sanonut n/p ultrassa(?) mitään istukasta. Mä kysyin nyt alkuultrassa lääkäriltä istukasta. Pitkän pähkäilyn jälkeen (ultra myös huono) hän sanoi, että istukka on kohdun suulla, mutta nousee varmasti myöhemmin. Uskon että nousee, mutta kyttään koko ajan tuleeko verta. Normaalisti istukan paikka kai selvitetään vasta myöhemmin, koska näin alussa kohdun kasvaessa paikka vielä muuttuu. Mulla oli viime kerralla kanssa istukka osittaan (rv 9+3) kohdun suulla, mutta nousi hienosti pois, eikä haitannut millään tavalla.

Myytiäinen76: surullista tuo äitisi käyttäytyminen. Ei todellakaan kovin aikuismaista. Munkaan äiti ei yleisesti pidä lapsista, mutta rakastaa lapsenlapsiaan kyllä kovasti. Meillä vaan on tuota välimatkaa 1000 km, joten turhan usein ei tavata.

Crobin: kaksi keskenmenoa kokeneena voin omalta kohdaltani vuodosta todeta, että se on alusta asti ollut kirkasta, hetkihetkeltä vuoto on lisääntynyt ja kivut lisääntyneet. Viimeeksi vuodín 9 päivää ja koko ajan enemmän kun norm. kuukautiset. Kaikenlisäksi tiesin itse heti, että vauva on poissa. Ultra vain varmisti asian.

Ijsje: jännittävä tuo Hollannin synnytystyyli. Itse haaveilin ennen ekaa synnytystä kotisynnytyksestä. Täällä se ei ole mahdollista: 300 km sairaalaan. Mulla molemmat synnytykset on olleet vaikeita, joten enää en kotonasynnyttämisestä haaveile. Tosin viime vuonnakin matkalle/terveyskeskukseen syntyi ainakin 5 vauvaa ja kaikki meni hyvin. Ajatuksena kotisynnytys kuulostaa ihanalta: oma rauha ja tuttupaikka, mutta kun etukäteen ei koskaan voi tietää...

Oma maha on suuri. Taidan aloittaa kohta " mahamittaukset" . Esikolla pääsin huimaan 122cm ympärysmittaan. No poikakin oli suuri ja komea :-)

Mukavaa viikon jatkoa!

Vompatti ja Möhkö(fantti) rv 12+4 ja pirteät pojat 03&05