Äidilläni oli vielä 80luvulla kotimekko ja farkut laittoi ruokakauppaan. Myös mummilta Muistan kotimekon
Sievä,kukallinen,napit edessä.
Nyt tuntuu ajatuksena oudolta.
Kommentit (25)
Mä olen ostanut kirppikseltä retrokotimekkoja ja käytän niitä kodin ulkopuolella. Esim. farkkutakkiin yhdistettynä on oikein cool.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on edelleen kotimekko😂
Sama. Eikä edes vain yhtä vaan monta. Lisäksi on vielä sellainen vähän telttamainen kaftaanikin, mutta siinä ei kyllä kehtaa lähteä viemään edes roskapussia.
Kotimekossa sen sijaan voi keittää kahvit kavereille ja käydä postilaatikolla eikä haittaa yhtään vaikka tulisi naapurikin juttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käytä kotimekkoja, mutta isoa löysää t-paitaa ja legginsejä tai collegehousuja.
Heti vaihden vaatteet kun tulen ulkoa, haluan olla mahdollisimman mukavasti kotona. Ja talvella villasukat.
Mä riisun aina farkut samaan aikaan takin ja kenkien kanssa kun tulen kotiin. Maailman epämukavin vaate eikä tavishousut ole paljoakaan mukavammat enkä ihmeemmin pidä collareistakaan. Kotona sitten olen legginseissä ja/tai paitulissa ja talvella villatakissa ja -sukissa. Kesällä en käytä housuja kuin lenkillä trikoita/shortseja eli mulla on aina hame/mekko, mutta silloinkin tietenkin erikseen kotivaatteet koska ällöttää ajatuskin istua sohvalla samoissa vaatteissa missä istui aiemmin bussissa/junassa, yök.
Minullakin on aina kotivaatteet erikseen. Usein collegeasu, mutta kesällä joku mekko, jonka vaihdan pois, kun lähden ihmisten ilmoille. Olen joskus miettinyt, että olisi ihana kun niitä mummon mekkoja olisi jäänyt itselle, tykkäisin sellaista käyttää. Olen siis jo 46 ja mummoni kuoli kun olin yläasteella, niin ne ehti joku hävittää ennen kuin mielenkiinto heräsi.
Mulla on ainakin kotivaatteet joilla en kauppaan lähde. Näin etätyöläisenä jaksa sen kummemmin pukea.