Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidilläni oli vielä 80luvulla kotimekko ja farkut laittoi ruokakauppaan. Myös mummilta Muistan kotimekon

Vierailija
24.02.2024 |

Sievä,kukallinen,napit edessä. 

Nyt tuntuu ajatuksena oudolta. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla käytettiin sellaisia ikuisesti kestäviä teryleenimekkoja. Anoppini siirtyi sen jälkeen puuvillaisiin. Mummoni teryleenimekot kestivät hänen loppuikänsä eli koko 80-luvun.

Vierailija
2/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 80-luvulla ja minun mummoni käytti mekkoja koko ikänsä. Kerran näin toppahousut päällä kun ulkona oli niin kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen kotimekko😂

Vierailija
4/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin käytän kotimekkoja. Eivät tosin ole tyyliltään samoja kuin menneinä vuosikymmeninä.

Vierailija
5/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat kivoja! Finlayson myy niitä retrokotimekkoja taas, ostin sellaisen.

Vierailija
6/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimekon ainoa ongelma on, että pitää puljata sukkahousujen tai leggareiden kanssa talvikaudella.

Vierailija
7/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotona jossain väljässä loimessa eli tunikassa tai pitkähelmaisessa paidassa tai yöpaidassa + pitkissäkalsareissa. Eli vähän niinku kotimekossa minäkin.

Vierailija
8/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotimekko, äitin vanha 😁 pidän sitä iltaisin kotona ja joskus unohtuu päälle yöksikin, kukkatrikoomekko polvipituinen olkahihnat. Kesällä saatan käydä lähikaupassakin se päällä.

Vierailija
9/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimekon ainoa ongelma on, että pitää puljata sukkahousujen tai leggareiden kanssa talvikaudella.

Ei ongelma, vaan etu. Muuten joutuisi käyttämään housuja, jotka ovat inhottavan epämukavia.

Vierailija
10/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut kotimekko enkä keksi, miksi se tuntuu ajatuksena oudolta. Nykyisessä on 3 frillaa, kepeä käyttää ja alle saa legginsit tai vaikka villahousut. Minulla on jopa esiliina, sellainen vanhanaikainen röyhelöolkainen.

Vierailija
11/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut olemassa 80-luvulla ja minulla on kotimekkoja, mitä outoa siinä on?

Vierailija
12/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaikka kuinka monta kotimekkoa ja kesällä ulkomekkoja, onko se jonkun mielestä outoa?

Vierailija
13/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaftaanihihoista luovuin kun on epäkäytännöllinen kaasuhellan kanssa ja tiskatessa mutta aina muuten vaihdan kotimekon jossa lyhyet tai 3/4 hihat. Ei tarvi edes pöksyjä alle jos on pitkä mekko. Myös Nanson ym kirkkaan väriset/ yksiväriset yöpaidat käy kotimekosta. Yksiväriset ainakin. 

Vierailija
14/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotivaatteet. Vielä puolitoista vuotta sitten käytin kotona hameita. Nykyään olen kotona shortseissa tai ohuissa puuvillahousuissa. En ole ikinä kotona farkut jalassa. 

Vierailija
15/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä ei ole ollut kotimekkoa 60-luvulla tai myöhemmin. Ei paljo hameita käyttänyt.

Vierailija
16/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Mulla on tavalliset vaatteet kotona.

Vierailija
17/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä kotimekkoja, mutta isoa löysää t-paitaa ja legginsejä tai collegehousuja.

Heti vaihden vaatteet kun tulen ulkoa, haluan olla mahdollisimman mukavasti kotona. Ja talvella villasukat.

Vierailija
18/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummollani oli kotimekkona vanha crimplene-mekko. Sehän ei koskaan kulunut poisheittokuntoon. Varmaan perinnöksi olisin sen voinut saada. 

Vierailija
19/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni vaihtanut kotivaatteet. Ällö ajatuskin olla kotona samoissa. Nyt kun on vielä vaikka mitä tuholaisiakin.

Kotiasu on melkein aina mekko ja mekkoja käytän muutenkin vuoden ympäri.

Vierailija
20/25 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotipieruverkkarit. Kai se mekko olis tyylikkäämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi