Pelkään saavani syyhyn
Muutenkin ollut raskasta viime aikoina. Ja kun kuulee, miten työlästä ja kallista siitä on päästä eroon, niin voin vain pahoitella jo etukäteen mukanani tuomaa syyhyä suljetulle osastolle, jos tartunnan saan.
Kommentit (117)
Mut sä et pelänny ennenku sä näit Iltalehdissä pelottelut siitä? Mitä me opimme?
-Älkää lukeko niitä vidun valhelehtiä vaan nauttikaa omasta elämästänne.
Minä sain ja ostin sitä hevossalvaa. Sillä lähti ja hengissä olen vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mut sä et pelänny ennenku sä näit Iltalehdissä pelottelut siitä? Mitä me opimme?
-Älkää lukeko niitä vidun valhelehtiä vaan nauttikaa omasta elämästänne.
Ei kai se toisaalta auta laittaa päätä pensaaseen ja olla tiedostamatta, että syyhyä on nyt liikkeellä todella paljon. Ja minusta on ihan hyvä, että puhutaan suoraan siitä, miten hankala siitä on päästä eroon. Ehkä sellaiset, joille se tarttuu, ottavat asian heti vakavasti ja pääsevät siten vähemmällä, jos saavat sen kuriin mahdollisimman pian.
Lisäksi, jos asiasta ei kohistaisi, sitä ei otettaisi niin vakavasti kuin nyt. Näyttää siltä, että eduskunnassakin on toden teolla herätty tilanteeseen ja saadaan ehkä nykyistä parempia, halvempia ja helpommin saatavia lääkkeitä Suomeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jouduitko myös pyykkäämään ja kuuraamaan koko kodin lattiasta kattoon muutaman kerran? Tuo ruljanssi pelottaa eniten
Mietin pitkää, tuntikausien junamatkaa. Syyhy junanpenkistä? Taidan jäädä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduitko myös pyykkäämään ja kuuraamaan koko kodin lattiasta kattoon muutaman kerran? Tuo ruljanssi pelottaa eniten
Ei joudu. Ei todellakaan tarvitse desinfioida pankkikortteja ja kattolamppuja ja heittää meikkipussia roskiin.
Älkää harrastako seksiä tuntemattomien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi sen tutultakin saada. Ei syyhypunkki kysele, että tunnetteko toisenne..
Minuakin ajatus syyhyn leviämisestä ahdistaa. Olisi kiva lukea kokemuksia tartunnasta, oireista, hoidosta ja hoidon onnistumisesta/epäonnistumisesta. Mutta niin kuin joku mainitsikin, että iltalehdet sun muut aiheuttaa pientä paniikkia ja ehkei niitä kannattaisi juuri lukea..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan siihen, että tuttu kertoisi, jos epäilee syyhyä. Joku Tinder-deitti tai baaripoka ei sitä varmaan tekisi.
Epäilyttaa tavata lapsenlapsia, kun päivkodeissahan se just leviää 😳
Mitä tuo suljetulle osastolle tarkoitti tuossa aloittajan höpinässä?
Vierailija kirjoitti:
Mietin pitkää, tuntikausien junamatkaa. Syyhy junanpenkistä? Taidan jäädä kotiin.
Niin kun syyhy joka ei tartu edes kättelyssä, niin sen saakin junan penkistä ? Alastikko ajattelit siellä istua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luotan siihen, että tuttu kertoisi, jos epäilee syyhyä. Joku Tinder-deitti tai baaripoka ei sitä varmaan tekisi.
Tartunnan saamisen ja diagnoosin tai edes oireilun alkamisen välillä on monta viikkoa, jolloin se tuttusi ei sen paremmin osaa epäillä itsellään syyhyä kuin tuntematonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykit 60 asteeseen, helppoa vai vaikeaa ? Syyhy punkki ei pitkään elä ihmisen ulkopuolella. Miksi siis kuurata koko edes kerran lattiasta kattoon
Ei aiheuta häätökierrettä?? 😂😂 Mitä te selitätte? Näin sitkeää syyhyä ei ole ollut koskaan. Useat tuttavaperheet ovat taistelleet kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet, että syyhy on sukupuolitauti, tulet sen varmasti saamaan, kun et osaa varoa. Minä sain sen vierailemalla vanhainkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joudu. Ei todellakaan tarvitse desinfioida pankkikortteja ja kattolamppuja ja heittää meikkipussia roskiin.
Hän ei kysynyt pankkikorteista. Kyllä syyhysiivous pitää tehdä. Muuten salvat ym. hyödyttömiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei kysynyt pankkikorteista. Kyllä syyhysiivous pitää tehdä. Muuten salvat ym. hyödyttömiä
"koko kodin lattiasta kattoon"
Rauhoitu. Ei se niin helposti tartu kuin pelotellaan eikä aiheuta mitään pitkäaikaista häätökierrettä. Ne joilla asiat on menneet pieleen ovat myös niitä, jotka tykkäävät ongelmistaan vuolaasti kertoa. Minusta kyseessä ei ollut mikään kummoinen tauti ja se lähti lääkehoidolla ihan yhdellä kerralla. Tartunnan sain seksikontaktista eikä se tarttunut edes perheenjäseniin.