En ihan ymmärrä miksi käyttää sijaissynnytysjärjestelyä, kun maailma on täynnä huonovointisia lapsia
Eikö adoptio olisi parempi vaihtoehto?
Muutenkin eettisesti kyseenalaista, että jonkun toisen naisen kehoa käytetään siihen, että itse saa lapsen.
Tuomitsen sijaissynnytykset.
Kommentit (24)
Adoptiossa on monenlaisia riskejä litä sijaissynnytyksessä ei ole.
Tuskin kukaan suostuu sijaissynnyttäjäksi ilman että on tarvetta rahalle
Miksi kukaan haluaisi huonovointisen lapsen, jolle ei edes ole sukua?
Niin, huonovointisia lapsia. Adoptiolapsilla on usein keskimääräistä enemmän ongelmia. Heillä voi olla hylkäämiskokemuksia, ovat viettäneet varhaislapsuuden huonoissa oloissa ja heillä voi myös olla diagnosoimattomia sairauksia tai ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan suostuu sijaissynnyttäjäksi ilman että on tarvetta rahalle
Joissain maissa ei-kaupallinen sijaissynnytys on laillista.
Miehet eivät huoli muiden lapsia. Heillä on päähänpinttymä "omasta".
Ap:llä ei taida olla itsellä lapsia? Se voisi vähän laajentaa ymmärtämättömän ymmärrystä.
Monet adoptioon päätyvät lapset ovat alkoholistien, narkkareiden tai mt-ongelmaisten lapsia ja se myös usein sitten näkyy lapsessa. Osa on jopa vakavasti sairaita ja/tai vammautuneita.
Vierailija kirjoitti:
Monet adoptioon päätyvät lapset ovat alkoholistien, narkkareiden tai mt-ongelmaisten lapsia ja se myös usein sitten näkyy lapsessa. Osa on jopa vakavasti sairaita ja/tai vammautuneita.
Miksi näitä lapsia ei haluta auttaa? Nyt en uhan ymmärrä.
kyllä on itsekkyys huipussaan!
ja kyllä, minulla on ola lapsi, jonka itse synnytin tähän maailmaan.
te nyt siis oikeasti olette sitä mieltä, että paris hilton ym. bimbot eivöt voi millään turmella omaa kehoaan synnytykseen vasn on PAKKO käyttää sijaissynnyttäjää.
ap
Sinänsä on mielenkiintoista, kuinka vaikeaksi adoptio on Suomessa tehty. No, kun tietää, miten pahoja väärinkäytöksiä kansaivälisessä adoptiossa on (Ruotsissa ja Tanskassa tästä oli iso kohu), niin ei se mikään oikotie onneen ole sekään. Toisaalta sitten jossain Intiassa ja Afrikassa (joka on maanosa, eikä maa) on orpolapsia miljoonittain, je heille olisi ainoa reitti inhimilliseen elämään kansainvälinen adoptio. Mutta se ei onnistu laillisuusongelmien takia. Mutta Suomessa ei ole lastensuojelullista adoptiota, mikä monessa Länsi-Euroopan maassa on ihan tavanomainen käytäntö. Työkaverini eteläisestä Euroopasta juuri lähti tapaamaan heille nimettyä lasta, lapsi muuttaa heille ensi kuussa (ja nimenomaan lastensuojelullinen adoptio). Prosessi on kestänyt tähän mennessä neljä vuotta, mutta heille oli alusta asti selvää, että saavat joka tapauksessa adoptiolapsen, vaikka siihen menisi aikaa. Suomessa on käytännössä itsestään selvää se, että lasta ei saa.
Tuo erään parin sijaissynnytyspakotus kyllä ihmetyttää. Tai siis, eikö riitä jo ne aiemmat mediaan aiheesta annetut haastattelut? Minusta niin eettisesti arveluttava tapa ratkaista oma lapsenkaipuu, että ei Suomen kaltaisessa maassa ansaitaisi palstatilaa kuin enintään kauhistelevassa mielessä.
Mitä köyhempi maa, ja enemmän kärsiviä lapsia, sitä vaikeampi sieltä on adoptoida lapsia. Selitä ap se. Miksi pitää odottaa vuosikausia että saisi pelastaa kärsivän lapsen kehitysmaasta?
Adoptioon annetut lapset ovat yleensä huonolaatuisia
Oletko tutustunut adoptiokäytäntöön?
Suomalaista lasta on erittäin vaikea saada adoptoitua, Ulkomailta hieman helpompi mutta prosessi siellläkin kestää usein vuosia. Adoptioprosessista on tehty tarkoituksella pitkä, jotta lapsen edun toteutuminen voidaan varmistaa parhaalla mahdollisella tavalla.
Lasta ei voi mennä valitsemaan kuin kaupan hyllyltä, usein adoptioon tulevat lapset ovat vammaisia tai muuten erityistarpeisia.
Naiivia sanoa että miksi et adoptoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä lapsia ei haluta auttaa? Nyt en uhan ymmärrä.
kyllä on itsekkyys huipussaan!
ja kyllä, minulla on ola lapsi, jonka itse synnytin tähän maailmaan.
te nyt siis oikeasti olette sitä mieltä, että paris hilton ym. bimbot eivöt voi millään turmella omaa kehoaan synnytykseen vasn on PAKKO käyttää sijaissynnyttäjää.
ap
No miksi sitten olit itsekäs ja synnytit lapsen etkä pelastanut jotain sairasta ja vammaista lasta adoptoimalla?
Adoptioon on tiukat kriteerit. Mä olen normaali terve työssäkäyvä nainen, mutta koska käytin muutaman kuukauden mielialalääkettä unettomuuteen hoidoksi, en ole kelvollinen adoptiovanhemmaksi.
Eihän rikkaat voi turmella omaa kehoaan lapsentekoon