Onko sinulla IKI-osoite?
Minulla on ollut jo 2000-luvun alusta. Eli siis "ikuinen" nimesi@iki.fi sähköpostiosoite joka ohjaa sähköpostit haluamaasi oikeaan laatikkoon eli vaikka Gmailiin. Todella kätevää kun voi vuosikymmenet jakaa ihmisille samaa sähköpostiosoitetta, mutta varsinainen laatikko taustalla voi vaihtua. Suosittelen!
IKI ry:n kertaluonteinen liittymismaksu on tällä hetkellä 40 euroa.
Kommentit (46)
Jotkut eivät nähtävästi vieläkään ymmärtäneet koko asiaa. Eli IKI-osoitteen voi ohjata vaikka sinne Protonmailiin. Ei IKI ole mikään postilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa sähköpostista. Hullut maksaa. Ja vielä hullumpi käyttää jotain suomalaista roskaa.
Kylläpä on köyhää porukkaa jos ei ola varaa maksaa muutamaa kymppiä ikuisesta palvelusta. Et ilmeisesti ymmärtänyt koko asiaa. Tässä ei makseta sähköpostista mitään kuukausimaksua vaan kertaluonteinen liittymismaksu IKI ry:hyn jolloin saa sen osoitteen. Eikä kyseessä ole mikään sähköpostilaatikko vaan palvelu joka välittää postit siihen varsinaiseen laatikkoosi. Yli 20 vuotta ollut IKI-osoite itsellä käytössä ja pari kymppiä liittymisestä olen aikoinani maksanut enkä mitään muuta. Sähköpostilaatikkona minulla sitten on Gmail. Todellakin jokaisen euron arvoinen kun ei
Meinaat heillä olevan taikaseinä josta rahat tulee kulujen kattamiseksi? Konkurssi on mahdollista ihan kenellä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät nähtävästi vieläkään ymmärtäneet koko asiaa. Eli IKI-osoitteen voi ohjata vaikka sinne Protonmailiin. Ei IKI ole mikään postilaatikko.
Niin voi tehdä protonmailillakin.
Miksi maksaa suomalaisesta ulosteesta joka muistuttaa -90 käyttöliittymää?
Vierailija kirjoitti:
Iki on ollut pystyssä 30 vuotta
Tästä oli joskus juttu, missä IKI:n edustajat sanoivat, että välityspalvelimia kyllä pystytään pitämään pystyssä jatkossakin "ikuisesti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voi tehdä protonmailillakin.
Miksi maksaa suomalaisesta ulosteesta joka muistuttaa -90 käyttöliittymää?
Ei IKI:ssä ole mitään käyttöliittymää. IKI on pelkkä välityspalvelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksa sähköpostista. Hullut maksaa. Ja vielä hullumpi käyttää jotain suomalaista roskaa.
Nimenomaan näin. On olemassa turvallisia ja ilmaisia sähköposteja. Nuo samat idiootit käytättävät samoja salasanoja kaikkialla tai kirjoittavat paperille ylös.
Nimenomaan ei näin. Ei IKI ry tarjoa mitään sähköpostia vaan ainoastaan sähköpostin välityksen. Mutta vaihetele sinä vain joka hiton paikkaan yksitellen sähköpostiosoitettasi sen vaihtuessa.
Entä jos jonain päivänä vain lopettavat sen sähköpostien välityksen? Kotisivujensa mukaan pyrkivät siihen että palvelu säilyy lähes ikuisesti, ainakin 5-10 vuotta. 😂🤣🤪
Itse jotenkin uskon että icloud osoitteeni pysyvyys on vähän vakaammalla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iki on ollut pystyssä 30 vuotta
Tästä oli joskus juttu, missä IKI:n edustajat sanoivat, että välityspalvelimia kyllä pystytään pitämään pystyssä jatkossakin "ikuisesti".
Ei ne ilmaisia ole. Jonkun maksettava eikä 40 euron kertamaksu siihen riitä. Palvelimet ovat kalliita.
Konkurssi tulee. Tekoälyn ennustuksen mukaan seuraavan 10 vuoden sisällä.
Se on ry. Ei yritys, joka menee konkkaan. Ry:tä hoidetaan, että se pysyy jäsenmaksuilla, lahjoituksilla ja vapaaehtoistyöllä pystyssä
Tässä on IKI-artikkeli Wikipediassa koska jaksa jankata trollien kanssa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Internet-k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4t_ikuises…
"Järjestön varallisuus riittää vuosikymmeniksi ja se on sijoitettu eteenpäin. Vuoden 2016 tilikaudella yhdistyksen varallisuus oli 437 000 €. "
Vierailija kirjoitti:
Se on ry. Ei yritys, joka menee konkkaan. Ry:tä hoidetaan, että se pysyy jäsenmaksuilla, lahjoituksilla ja vapaaehtoistyöllä pystyssä
Jäsenmaksut eivät riitä. Kertamaksuja.
Lahjoitukset ei riitä.
Vapaaehtoistyö ei auta kiinteisiin kuluihin, palvelimet maksaa ja verkkosoitteen varaukset yms.
Joo ry voi menkkä konkkaan selkis mutta kuka avaa kuvetta jos rahahanat hupenee ja silti jostain pitää maksaa tuo sähköpostinvälitys. Hostaako joku vapaaehtoinen sysadmin erkki omassa kellarissa sitten tota välityspalvelinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäsenmaksut eivät riitä. Kertamaksuja.
Lahjoitukset ei riitä.
Vapaaehtoistyö ei auta kiinteisiin kuluihin, palvelimet maksaa ja verkkosoitteen varaukset yms.
"Järjestön varallisuus riittää vuosikymmeniksi ja se on sijoitettu eteenpäin. Vuoden 2016 tilikaudella yhdistyksen varallisuus oli 437 000 €. "
Vierailija kirjoitti:
Tässä on IKI-artikkeli Wikipediassa koska jaksa jankata trollien kanssa:
Yhdistys voi kertoa mitä haluaa, niitä ei tarkisteta toisin kuin yrityksen.
Joten rahaa voi olla sentti tilillä tai miljoona mutta suomalainen kun on niin kukaan järkevä ei luota.
Joku 5€/kk purnukka jaksaa maailmanloppuun asti välittää noita sähköposteja 6666 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Joo ry voi menkkä konkkaan selkis mutta kuka avaa kuvetta jos rahahanat hupenee ja silti jostain pitää maksaa tuo sähköpostinvälitys. Hostaako joku vapaaehtoinen sysadmin erkki omassa kellarissa sitten tota välityspalvelinta?
Jäsenet tietysti, ketkä muutkaan?
Ja on ollut kyseinen palvelu käytössä jo viime vuosituhannen puolelta ja hyvin pelittää edelleen. Sähköpostin tarjoaja on vaihtunut alta jo useampaan otteeseen ilman ongelmia.
Toivon ja ehkä uskon että iki-osoitteelliset ovat normaaleja ihmisiä. Kuitenkin valtaosa iki-osoitteellisista ainakin minun tuttavapiirissäni on kulmikkaita selkäänpuukottajia ja härskejä hyväksikäyttäjiä. Voihan olla että olen valinnut seurani väärin, mutta gmail- tai hotmail-porukoissa en vastaavaa käytöstä ole havainnut. Tai sitten he ovat taitavampia salaamaan aikeensa kuin iki-porukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on köyhää porukkaa jos ei ola varaa maksaa muutamaa kymppiä ikuisesta palvelusta. Et ilmeisesti ymmärtänyt koko asiaa. Tässä ei makseta sähköpostista mitään kuukausimaksua vaan kertaluonteinen liittymismaksu IKI ry:hyn jolloin saa sen osoitteen. Eikä kyseessä ole mikään sähköpostilaatikko vaan palvelu joka välittää postit siihen varsinaiseen laatikkoosi. Yli 20 vuotta ollut IKI-osoite itsellä käytössä ja pari kymppiä liittymisestä olen aikoinani maksanut enkä mitään muuta. Sähköpostilaatikkona minulla sitten on Gmail. Todellakin jokaisen euron arvoinen kun ei tarvitse joka paikkaan erikseen vaihtaa sähköpostia, jos laatikko vaihtuu.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi vaihtaa säponi? Minulla on etu.sukunimi-osoite, jota käytän viranomaisasioinnissa, työasioihin liittyen yms 'oikeissa' asioissa.
Sitten on G-mail jota jaan muualle - jos alkaa tulemaan roskapostia, niin sitten teen vaan uuden osoitteen. Problem solved.
Oli ilmainen jo ennen kuin tuli maksullinen vaihtoehto. Yrityksellä kun voi olla muita bisneksiä jolla katetaan toisen tappiollinen toimi.